آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت روشن نشدن ماکروفر

خرابی ها و ایرادات زیادی ممکن است علت روشن نشدن ماکروفر باشند. در این مقاله از هوم خانه سعی داریم تا همه این ایرادات و مشکلات رایجی که می توانند دلیلی بر روشن نشدن این دستگاه شده و مانع از عملکرد آن برای کاربر شوند را بررسی کنیم. کاربران علاقمند به مسائل فنی می توانند از این نکته ها در زمینه دلیل کار نکردن مایکروفر برای تعمیر دستگاه خود استفاده کنند.

کاربران گرامی، چنانچه نظر یا تجربه به خصوصی در مورد علت روشن نشدن ماکروفر دارید به شما توصیه می کنیم تا به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با مرکز تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

10 دلیل برای روشن نشدن مایکروفر

علت روشن نشدن مایکروفر چیست؟ برخی از دلایلی که می‌توانند مانعی برای روشن شدن مایکروفر باشند، به شرح زیر هستند،

  1. خرابی میکروسوییچ درب علت روشن نشدن مایکروفر
  2. ایراد در فیوز سرامیکی مایکروفر
  3. خرابی فیوز مایکروفر
  4. ایرادات مکانیکی قفل درب مایکروفر
  5. مشکلات برق منزل و پریز
  6. کار نکردن دکمه پاور علت روشن نشدن مایکروفر
  7. خراب شدن لامپ مگنترون مایکروویو
  8. بروز ایراد در برد اصلی مایکروفر
  9. خرابی کنترل پنل مایکروفر
  10. خرابی دیود مایکروفر

در ادامه مطلب همراه ما بمانید تا تمام این موارد را مورد بررسی قرار دهیم و روش‌های رفع هریک از آنها را مرور کنیم.

خرابی میکروسوییچ درب باعث روشن نشدن مایکروفر می شود

مایکروفرها معمولا بر اساس بر اساس مدل و برند تولید شده دارای 3 الی 4 سوئیچ درب هستند که به صورت متوالی باعث بسته شدن کامل درب دستگاه می‌شوند. خرابی هر کدام از این سوئیچ‌ها می‌تواند علت روشن نشدن مایکروفر باشد. از این رو در صورتی که دستگاه روشن نشدن ابتدا باید این میکروسوئیچ‌ها را بررسی کنید.

برای بررسی این قطعات نیاز به باز کردن قاب جلویی مایکروفر خواهید داشت. پس از باز کردن می‌توانید با استفاده از مولتی متر، برقراری جریان در آن‌ها را تست کنید. در صورتی که جریان برقرار نبود، باید این قطعات را تعویض کنید. همچنین در نظر داشته باشید که برای تست میکروسوئیچ‌ها حتما مایکروفر را از برق جدا کنید تا خطری شما را تهدید نکند.

ایراد در فیوز سرامیکی مانع از روشن شدن ماکروفر می شود

فیوز سرامیکی قطعه‌ای برای محافظت الکتریکی از اجزای دستگاه است که در نوسانات شدید برق مانع از بروز ایراد به دستگاه شما می‌شود. با توجه به این‌که همه جریان برق ورودی به دستگاه از این قطعه عبور می‌کند، هرگونه خرابی درآن مانع از برقراری جریان در دستگاه می‌شود و در نتیجه دستگاه شما روشن نخواهد شد. برای رفع عیب این فیوز نیز باید آن را تعویض کنید و برای تعویض فیوز سرامیکی نیز، بهتر است مدل دستگاه خود را در نظر بگیرید و یک قطعه فابریک را تهیه کنید.

قابل ذکر است که تعمیرکاران هوم خانه در تعمیر مایکروفر از قطعات اصلی و فابریک استفاده می‌کنند و برای کلیه تعمیرات خود ضمانت 3 الی 6 ماهه در نظر دارد. از این بهتر است برای تعویض قطعات مایکروفر از این تعمیرکاران کمک بگیرید.

خرابی فیوز حرارتی دلیل کار نکردن مایکروفر

یکی دیگر از فیوزهای محافظ در مایکروفر فیوز حرارتی است و در مواقعی که دمای دستگاه خیلی افزایش یابد، برای محافظت از آن دستور خاموشی دستگاه را صادر می‌کند. در صورت خراب شدن این قطعه مهم ممکن است با مشکل روشن نشدن مایکروفر مواجه شوید و نیاز است که آن را تعویض کنید.

ایرادات مکانیکی قفل درب علت روشن نشدن ماکروفر می باشد

کاربران باید در نظر داشته باشند که تا زمانی که درب مایکروفر بسته نشود، دستگاه روشن نخواهد شد. فناوری‌های به کار گرفته شده در دستگاه، حین چنین مواقعی مانع از روشن شدن دستگاه خواهند شد و برای این‌که دستگاه را روشن کنید باید چک کنید تا قفل‌های مکانیکی درب از جمله، فنرها سالم باشند تا درب ان به خوبی بسته شود.  در صورت بروز ایراد در این قسمت‌ها، اصلا نگران نباشید زیرا امکان تعمیر آن‌ها نیز وجود دارد.

مشکلات برق منزل و پریز علت کار نکردن ماکروفر

همان طور که می‌دانید، برای روشن شدن مایکروفر نیاز به انرژی برق خواهید داشت و هر ایرادی که مانع از رسیدن این انرژی به دستگاه شما شده باشد، دلیلی بر روشن نشدن ماکروفر خواهد بود. به صورت کلی موارد زیر مانع از رسیدن انرژی برق به مایکروفر خواهند بود. در صورتی که مایکروفرتان روشن نشد، برای بررسی ایرادات برقی، تمام این موارد را چک کنید تا

  • قطع شدن برق منزل
  • پریدن فیوز برق منزل
  • معیوب شدن پریز مورد استفاده برای روشن کردن مایکروفر
  • خراب بودن سه راهی برق متصل به مایکروفر
  • آسیب دیدن سیم دو شاخه برق دستگاه

خرابی دکمه پاور می تواند علت روشن نشدن ماکروفر باشد

خراب بودن دکمه پاور نیز از جمله ایرادهای رایجی است که مانع رسیدن جریان برق به قطعات داخلی مایکروفر می‌شود. در واقع این دکمه پاور است که دستور برقراری جریان در دستگاه شما را صادر می‌کند. از این رو باید چک کنید تا هم از نظر فیزیکی سالم باشد و هم اتصالات داخلی آن ایرادی نداشته باشند. در صورت بروز ایراد در این قطعه احتمالا نیاز به تعمیرکار مایکروفر خواهید داشت.

خراب شدن لامپ مگنترون از دلایل روشن نشدن مایکروفر می باشد

دقت داشته باشید که جریان قوی لازم برای پخت مواد غذایی در مایکروفر، توسط مگنترون تامین می‌شود و اگر این قطعه آسیب ببیند، دیگر مایکروفر به درستی کار نمی‌کند و شما با گرم نشدن غذا در ماکروفر مواجه خواهید شد. در این صورت است که باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. همچنین فراموش نکنید، لامپ مگنترون همیشه در معرض سوختگی قرار دارد و باید نکات ایمنی در خصوص آن را رعایت کنید.

خرابی برد علت کار نکردن ماکروویو

برد اصلی مایکروفر را می‌توان یکی از اصلی‌ترین قطعات در این دستگاه نامید زیرا، برد مایکروفر عامل اصلی کارکرد این دستگاه است و تمام قطعات برای کارکرد خود باید از این قطعه فرمان بگیرند. در صورتی که برد اصلی دستگاه شما خراب شده باشد، دیگر فرمان به سایر قطعات ارسال نمی‌شود و در نتیجه ممکن است مایکروفر روشن نشود. برای تعویض و یا تعمیر برد ماکروفر باید از تعمیرکار مایکروفر کمک بگیرید چون، باز کردن برد بدون تجربه می‌‌تواند آسیب‌های بیشتری برای دستگاه شما به دنبال داشته باشد.

خرابی کنترل پنل از علل روشن نشدن ماکروفر

خراب شدن کنترل پنل مانع از ورود جریان برق به قسمت‌های داخلی دستگاه شما خواهد شد. کنترل پنل قطعه‌ای است که جریان برق ورودی به داخل دستگاه را کنترل می‌کند و در صورت خراب شدن، باید حتما آن را تعویض کنید تا دستگاه مایکروفر، مانند روز اول کار کند.

معیوب شدن دیود می تواند مانع از روشن شدن ماکروفر شود

دیود وسیله‌ای برای افزایش میزان ولتاژ و تامین انرژی لازم برای مگنترون و گرم شدن مایکروفر است. در صورت خرابی دیود نیز احتمال روشن نشدن مایکروفر وجود خواهد داشت. اگر زمانی با این مشکل در مایکروفرتان مواجه شدید، بهتر است برای رفع عیب آن، اقدام به تعویض دیود نمایید.

نتیجه گیری از علت روشن نشدن مایکروفر در هوم خانه

همواره سعی کنید در نگهداری از مایکروفر خود نکات ایمنی را رعایت کنید تا کمتر نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات داشته باشید. اما چنانچه دستگاه تان نیاز به تعمیر پیدا کرد، حتما باید به تعمیرگاه‌های مجاز برای تعمیر مایکروفر مراجعه کنید، چرا که تعمیرگاه‌های غیرمجاز برای تعمیر لوازم برقی از قطعات فیک و تقلبی استفاده می‌کنند و در نتیجه پس از مدت کوتاهی، دوباره خراب می‌شود. از این رو هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات مایکروفر و تامین کننده قطعات فابریک این دستگاه، آماده ارائه این خدمات به کاربران است و برای تعمیر مایکروفر یا هر وسیله برقی دیگر، می‌توانید به راحتی با شماره‌های درج شده در پایین همین صفحه تماس حاصل فرمایید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

بدون برچسب

در بحث و گفتگوی این مطلب شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست