آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت باز نشدن درب مایکروفر

باز نشدن درب مایکروفر از جمله مشکلاتی است که ممکن است به دلایل مختلفی در دستگاه شما رخ دهد. در ادامه این مطلب از هوم خانه با بیان علت باز نشدن درب مایکروفر تمام دلایل مربوط به این مسئله را بررسی نموده و نحوه رفع مشکل باز نشدن درب مایکروفر را برای شما بیان خواهیم کرد.

کاربران گرامی؛ چنانچه پرسش یا نظر به خصوصی در مورد علت باز نشدن درب مایکروفر دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین تعمیرگاه مجاز هوم خانه بپردازید.

چرا درب مایکروفر باز نمی‌ شود؟

به طور کلی دلایل باز نشدن درب مایکروفر ‌می تواند مربوط به موارد مختلفی شامل مجموعه قفل، درب، چفت، قلاب ها، اهرم و … باشد. شما می توانید به کمک این موارد علت باز نشدن درب مایکروفر خود را پیدا نموده و سپس مطابق با راه حل آن اقدام به رفع عیب دستگاه خود نمایید. همچنین در صورتی که قادر به تعمیر درب مایکروفر خود نیستید، بهتر است از تعمیرکار متخصص برای حل این مشکل کمک بگیرید.

8 دلیل باز نشدن درب ماکروفر

در صورتی که به دنبال دلایل باز نشدن درب ماکروفر خود هستید، می توانید موارد زیر را بررسی کنید. هوم خانه در این مطلب یک به یک آن ها را برای شما مورد بررسی قرار داده است تا به راحتی برای تعمیر ماکروفر خود اقدام کنید:

  1. خراب شدن دکمه ها
  2. خرابی چفت و میکروسوییچ درب
  3. پیچ خوردگی فنر
  4. آسیب دیدگی قلاب درب
  5. خرابی دستگیره متحرک درب
  6. معسوب شدن ضامن درب
  7. شکستگی اهرم درب
  8. کثیف بودن و تجمع مواد غذایی در لولا ها

خرابی دکمه ها باعث باز نشدن درب ماکروفر می شوند

برخی از انواع مدل های مایکروفرها از یک سری دکمه‌ های خاص برخوردار هستند که درب دستگاه را باز می‌ نماید. در بسیاری از دلایلی که برای باز نشدن درب مایکروفر گزارش می گردد، مشکل از این دکمه ها می باشد.

در صورتی که مدل مایکروفر شما نیز برای باز کردن درب از یک دکمه خاص استفاده می کند، باید این دکمه را فشار دهید و بررسی کنید که دکمه مانند قبل سفت است و یا نرم‌ تر شده است. همچنین اگر نوع فشرده شدن این دکمه نسبت به قبل متفاوت باشد، به این معناست که نحوه اتصال دکمه به درب دچار مشکل شده است. در این شرایط بهتر است از یک تعمیرکار برای رفع مشکل باز نشدن درب مایکروفر خود کمک بگیرید.

خرابی چفت درب را بررسی کنید تا درب ماکروفر باز شود

برای اینکه بتوانید دلایل باز نشدن درب مایکروفر را به درستی تشخیص دهید، ابتدا باید با مجموعه اجزای تشکیل دهنده درب مایکروفر آشنایی پیدا کنید. به طور کلی درب مایکروفرها معمولا از دو فنر تشکیل شده است. این دو فنر دارای قابلیت کشسانی هستند و امکان باز و بسته شدن آسان درب را فراهم می کنند.

علاوه بر این فنرها، چفت هایی نیز برای درب ماکروفر تعبیه شده است. به کمک این چفت ها، بسته شدن درب مایکروفر توسط میکروسوییچ ها تایید شده و برق دستگاه نیز وصل می شود. در صورتی که چفت ها دچار خرابی شوند، درب مایکروفر باز نشده و میکروسوییچ ها نیز نمی توانند برق مایکروفر را به درستی وصل کنند.

پیچ خوردگی فنر از دلایل بسته ماندن درب ماکروفر می باشد

اگر قفل درب مایکروفر شما به درستی عمل نکرده و یا درب دستگاه باز نمی شود، ممکن است مشکل به علت پیچ خوردن فنر درب باشد. این مشکل بسیار ساده بوده و به راحتی قابل حل و تعمیر می باشد. فنر پیچ خورده در مایکروفر باعث می شود تا درب دستگاه بسته نگه داشته شود. معمولا دو فنر در این دستگاه وجود دارد که هریک از آن ها در یک سمت تعبیه شده اند.

جهت کنترل کردن این فنرها، باید ابتدا دستگاه مایکروفر خود را از برق کشیده و پنل درب را نیز بردارید. فنرها معمولا در پایین درب قرار دارند. باید بررسی کنید که فنرها شل و یا آسیب ندیده نشده باشند. در صورتی که علت باز نشدن درب ماکروفر از پوسیدگی فنرها باشد، باید آن ها را تعویض نمایید.

خرابی قلاب می تواند مانع از باز شدن درب ماکروفر شما شود

معمولا قلاب به لبه درب متصل می شود تا درب به هنگام انجام عملیات به راحتی باز و بسته شود. از آنجایی که قلاب درب از پلاستیک ساخته می شود، می تواند به علت ضربه خوردن و یا فشار زیاد دچار شکستگی شود. در صورتی که قلاب درب مایکروفر شکسته شود، درب نمی تواند به درستی آزاد شود و در نتیجه مانع باز شدن درب ماکروفر به طور صحیح خواهد شد که در این صورت تنها راه برطرف نمودن این مشکل تعویض قلاب درب است.

خرابی دستگیره متحرک مانع از باز شدن درب ماکروفر می شود

دستگیره متحرک یکی از اجزایی است ک بین ضامن درب و کلید باز کردن درب تعبیه شده است. از آنجایی که جنس گیره دسته مایکروفر از پلاستیک می باشد، ممکن است در اثر سایش طبیعی شکسته شود. در صورتی که پس از بررسی این مورد متوجه شدید که سوپاپ دسته شکسته است، باید آن را تعویض نمایید.

مونتاژ ضامن درب می تواند باعث باز نشدن درب مایکروفر شود

اگر درب مایکروفر شما به درستی باز نمی شود، معمولا به این معنا است که مشکل از خود قفل درب است. این قفل معمولا دارای دو قلاب است که به کمک یک بست در قسمت قاب مایکروفر متصل شده است. اگر که این قلاب درست کار کند، برای تامین برق و انرژی لازم جهت روشن شدن دستگاه به سوئیچ کمک می ‌کند. در نتیجه کارکرد درست و به ترتیب این اجزا بسیار مهم می باشد. در غیر این صورت شما با مشکل روشن نشدن ماکروفر مواجه خواهید شد.

  • مونتاژ این قفل به صورت فنرهای کشیده و پرس شده به یکدیگر بوده تا به قلاب ها کشش لازم داده شود.
  • در صورتی که علت باز نشدن درب مایکروفر از پارگی فنر و یا شکستگی قفل باشد، باید آن ها را تعویض کنید.
  • برای اینکه به مونتاژ این قطعات دسترسی پیدا نمایید، ابتدا دستگاه را خاموش نمایید.
  • سپس پنل داخلی درب را که با یک زبانه پلاستیکی ثابت شده است، خارج کنید.

شکستگی اهرم درب علت بسته ماندن درب ماکروفر

مایکروفرها از یک اهرم برخوردار هستند که به هنگام کارکرد مایکروفر، درب دستگاه را به صورت بسته نگه می دارد و در زمان باز شدن درب کشیده می شود. این اهرم نوعی قفل از جنس پلاستیک می باشد که به قسمت چفت درب متصل بوده و پس از بستن درب مایکروفر آن را کشیده و با باز کردن درب نیز قلاب های آن را رها می ‌نماید.

  • در صورتی که اهرم درب مایکروفر دچار شکستگی و یا آسیب دیدگی شود، گیر کرده و مانع از باز شدن درب مایکروفر خواهد شد.
  • اگر علت باز نشدن درب مایکروفر مربوط به شکستن اهرم باشد، باید درپوش دستگاه را بردارید تا بتوانید این قطعه را تعویض کنید.

چسبیدن مواد بین درب دلیل بسته ماندن درب مایکروفر است

یکی دیگر از دلایل باز نشدن درب ماکروفر، می تواند مربوط به چسبیدن کثیفی مرتبط با پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر از درون دستگاه باشد. لازم است پس از هر بار استفاده برای تمیز کردن ماکروفر اقدام کنید. البته این مشکل زیاد رایج نمی باشد. بهتر است به منظور بررسی و رفع این مشکل مانند موارد قبل، دستگاه را باز کنید تا اگر موادی مانع از باز نشدن درب مایکروفر شده است، آن را پاک نمایید.

تکنسین هوم خانه چگونه مشکل باز نشدن درب ماکروویو را تعمیر می کند؟

باز نشدن درب ماکروفر از مهم ترین مشکلاتی است که می تواند برای دستگاه رخ دهد. در ادامه نحوه تعمیر این مشکل را توسط تعمیرکار هوم خانه بررسی می کنیم:

  • این امکان وجود دارد که علت باز نشدن درب ماکروویو، خرابی فنر، چفت و ضامن درب دستگاه باشد.
  • به همین خاطر میکروسوییچ با مشکل مواجه می شود.
  • اگر دکمه های باز کردن درب مایکروفر دچار خرابی شوند، امکان استفاده از ماکروفر و باز و بسته کردن آن وجود نخواهد داشت.
  • خرابی قلاب درب نیز از دیگر دلایل باز نشدن درب ماکروویو می باشد.
  • چنان چه دستگیره متحرک ماکروفر و اهرم درب دچار شکستگی و یا خرابی شود، درب دستگاه باز نخواهد شد.

نتیجه گیری از علت باز نشدن درب ماکروفر در هوم خانه

باز نشدن درب مایکروفر یکی از مشکلاتی است که در بسیاری از مواقع در این دستگاه به طرق مختلف خود را نشان می دهد. در این مقاله دلایل باز نشدن درب مایکروفر را برای شما شرح دادیم تا بتواند راهنمای شما برای برطرف نمودن مشکلات دستگاه باشد. در ادامه به شرح خلاصه ای از موارد ذکر شده خواهیم پرداخت.

  • معیوب شدن دستگیره متحرک درب
  • پیچ خوردگی فنر درب ماکروفر
  • خرابی دکمه های ماکروفر
  • کثیف بودن و تجمع مواد غذایی در لولا ها
  • خرابی چفت و میکروسوییچ درب
  • آسیب دیدگی قلاب درب ماکروفر
  • خراب شدن ضامن درب ماکروفر
  • شکستگی اهرم درب

در صورتی که با توجه به موارد بالا توانستید مشکل باز نشدن درب مایکروفر خود را تشخیص دهید، باید در سریع ترین زمان نسبت به عیب یابی و تعمیر درب مایکروفر خود اقدام کنید. تعمیرکاران متخصص نمایندگی تعمیرات مایکروفر در هوم خانه می توانند در این زمینه به شما کمک نمایند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست