آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت خاموش شدن مایکروفر حین کار و روش های تعمیر آن

در این مقاله قصد داریم به بررسی علت خاموش شدن مایکروفر در حین کار پرداخته و سپس روش های تعمیر آن در منزل را برای ایرادات بروز کرده بررسی کنیم. ایرادات زیادی هستند که ممکن است باعث خاموشی ناگهانی دستگاه شما در حین کار شوند. بررسی این ایرادات بدن تجربه کمی سخت است اما با این حال با ترفندهایی که در این مقاله آنها را مرور خواهیم نمود، شما می توانید به سادگی به این مهم اقدام کرده و روند تعمیرات مایکروفر را در منزل پیش بگیرید. البته برای استفاده از خدمات تعمیرکار حرفه ای مایکروفر هم می توانید از هوم خانه کمک بگیرید.

کاربر گرامی، شما می توانید در صورت نیاز با تعمیرکار لوازم خانگی هوم خانه تماس حاصل فرمایید، تا تعمیرکاران خبره با بررسی مشکل ماکروفر شما اقدام به تعمیر دستگاه کنند.

عیب یابی علت خاموش شدن ناگهانی مایکروفر در حین کار

معمولا عیب‌یابی علت خاموش شدن مایکروفر در حین کار، توسط تعمیرکار نمایندگی پیدا می‌شود و ممکن است دلایل مختلفی موجب بروز آن مشکل شده باشند. در ادامه به برخی از این ایرادات مختلف اشاره خواهیم کرد و در انتهای آن ها را مورد عیب یابی و تعمیر قرار خواهیم داد. تکنسین های هوم خانه به شما در امر تعمیر ماکروفر کمک خواهند نمود. در ادامه مطلب بیشتر به بررسی هر یک از این ایرادات و روش‌های تعمیر آن‌ها خواهیم پرداخت.

بررسی 10 علت خاموش شدن ناگهانی ماکروفر

عوامل متعددی بر روی خاموش شدن ناگهانی ماکروفر در حین کار تاثیر گذار هستند. در این بخش از مطلب 10 علت خاموش شدن ناگهانی ماکروفر در حین کار را برای شما نام خواهیم برد و در ادامه به عیب یابی و تعمیر هر کدام خواهیم پرداحت. با ما همراه باشید:

  1. بروز ایراد در میکروسوییچ درب مایکروفر
  2. خرابی ترانس‌های ولتاژ مایکروفر
  3. بروز ایراد در برد اصلی
  4. ایراد هواکش دستگاه
  5. خرابی محافظ حرارتی مایکروفر
  6. مشکلات رطوبتی مایکروفر
  7. عملکرد نامناسب صفحه کلید مایکروفر
  8. خازن‌هایی با ولتاژ بالا
  9. خرابی ترموستات مایکروفر
  10. خرابی لامپ مگنترون

بروز ایراد در میکروسوییچ درب‌ها دلیل خاموش شدن خود به خود ماکروفر می باشد

در برخی مواقع ممکن است بروز ایراد در میکروسوییچ درب‌ها، موجب خاموش شدن ناگهانی مایکروفر شود. میکروسوییچ‌های درب، از جمله قطعات مهمی هستند که در تمام مایکروفرها به کار برده می‌شوند. در نظر داشته باشید که این قطعه بسیار مهم است و باید در صورت خراب شدن، سریع آن را تعمیر کنید. معمولا بعد از خراب شدن این قطعه، درب مایکروفر از حالت چفت کامل خارج می‌شود و در این صورت، فرمان خاموش شدن دستگاه از طریق برد اصلی صادر خواهد شد. از این رو اگر با این مشکل مواجه شدید، بهتر است ابتدا میکروسوییچ‌های درب را چک کنید که ایرادی پیدا نکرده باشند و سپس در صورت مواجه شدن با مشکل و آسیب، آن را تعویض کنید. توجه داشته باشید که خرابی میکروسوییچ درب می تواند با نشانه هایی مانند باز نشدن درب ماکروفر همراه باشد.

خرابی ترانس‌های ولتاژ علت خاموشی ناگهانی ماکروفر به شمار می آیند

یک مورد دیگر از علت خاموش شدن مایکروفر، خرابی ترانس‌های ولتاژ است. این قطعه با کمک قطعاتی مانند دیود و مگنترون موجود در دستگاه، وظیفه تامین انرژی لازم برای گرم شدن دستگاه را با ولتاژ بالا به عهده دارند. در صورت خرابی این قطعه، انرژی لازم در دستگاه ایجاد نمی‌شود و در نتیجه دستگاه به سرعت خاموش خواهد شد.

برای چک کردن ترانس ولتاژ مایکروفر توصیه می‌شود به موارد ذکر شده در ادامه مطلب، توجه کنید.

  • قبل از هر چیزی دستگاه را به طور کامل از برق جدا کنید تا خطری از این بابت نداشته باشد.
  • سپس منتظر بمانید تا دستگاه به طور کامل خنک شود.
  • بعد از خنک شدن دستگاه، خازن‌های آن را شارژ کنید تا خطری شما را تهدید نکند.
  • بهتر است به طور دقیق، ترانس را از نظر ظاهری چک کنید تا اثر سوختگی روی آن‌ها وجود نداشته باشد.
  • سپس باید اقدام به تست ترانس‌ها کنید که برای این کار نیاز به خدمات تعمیرکار مایکروفر خواهید داشت.

بروز ایراد در برد اصلی علت خاموش شدن مایکروفر در حین کار است

در برخی مواقع نیز بروز ایراد در برد، علت خاموش شدن مایکروفر در حین کار خواهد بود. برد اصلی ترین قطعه در دستگاه مایکروفر است که تمام فرامین و کارکرد این دستگاه، از آن ناشی می‌شود. در صورت خرابی برد دستگاه، شما دیگر عملکرد خود را از دست خواهید داد و در نتیجه با خاموش شدن آن مواجه خواهید شد. در صورتی که با خرابی برد مایکروفر مواجه شدید، ابتدا برد را از نظر ظاهری چک کنید و اگر اتصالات آن خراب شده بود، آن را تعویض کنید.

خرابی محافظ حرارتی باعث خاموش شدن ناگهانی ماکروفر می شود

خرابی محافظ حرارتی، یکی دیگر از دلایل خاموشی مایکروفر است. در صورت خراب شدن این قطعه مهم، دمای داخل مایکروفر اشتباه تشخیص داده خواهد شد و سپس محافظ دستور خاموشی دستگاه را به برد اصلی صادر می‌کند. اگر محافظ حرارتی در دستگاه آسیب دید، بهتر است به جای تعمیر، آن را تعویض کنید.

عملکرد نامناسب صفحه کلید می‌تواند باعث خاموش شدن مایکروفر باشد

گاهی اوقات کار نکردن صفحه نمایش ماکروفر هم می‌تواند باعث خاموش شدن مایکروفر شود. با توجه به نوع و مدل دستگاه‌های مختلف، ممکن است مایکروفر شما دارای صفحه کلید لمسی و یا صفحه کلید معمولی باشد اما در کل، خرابی هر کدام از این صفحه کلیدها عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار خواهد داد و در نتیجه احتمال دارد، باعث خاموش شدن ناگهانی آن شوند. اگر با این مشکل در مایکروفرتان مواجه شدید، بهتر است هر چه سریع تر برای تعویض آن، اقدامات لازم را انجام دهید.

خرابی ترموستات از دلایل خاموشی مایکروفر در زمان روشن بودن است

  • در اولین مرحله باید ترموستات را از نظر ظاهری چک کنید.
  • اگر با مشکلی در ظاهر آن مواجه نشدید، بهتر است آن را با اهم متر، مورد بررسی قرار دهید.
  • دقت داشته باشید که در حین تست کردن ترموستات، خطر برق گرفتگی وجود دارد و به همین علت باید نکات ایمنی لازم را در نظر بگیرید.‌
  • در صورت نداشتن آگاهی و اطلاعات کافی در این زمینه، بهتر است از یک تعمیرکار مایکروفر، کمک بگیرید و به راحتی مشکل پیش آمده را حل کنید.

چرا ماکروفر پس از چند ثانیه خاموش می شود؟

به طور کلی این امکان وجود دارد که مایکروفر به دلیل بروز مشکلات مختلفی، پس از چند ثانیه روشن ماندن خاموش شود. در این بخش از مطلب دلایل آن را بررسی می کنیم:

  • علت خاموش شدن مایکروفر پس از چند ثانیه می تواند به دلیل استفاده مداوم و پیاپی از این دستگاه باشد.
  • ممکن است ترموستات بیش از اندازه گرم شده و دستگاه به طور خودکار خاموش شود.
  • برخی از قطعات مانند میکروسوییچ و یا ترانس های ولتاژ مایکروفر در صورتی که آسیب ببینند، دستگاه خودکار خاموش می شود.
  • در صورتی که برد الکترونیکی معیوب شده باشد، برخی از اجزا عملکرد مطلوب خود را از دست می دهند و ماکروفر خاموش می شود.

سایر علت‌های خاموش شدن ناگهانی مایکروفر

  • خراب شدن مگنترون نیز می‌تواند یکی از دلایل خاموشی مایکروفر باشد. باید در زمان مناسب برای بررسی دلیل خرابی لامپ مگنترون ماکروفر خود اقدام کنید.
  • در برخی مواقع خازن‌هایی با ولتاژ بالا نیز این ایراد را در دستگاه به وجود می‌آورند.
  • مشکلات رطوبتی نیز، نقش مهمی در خاموش شدن مایکروفرها در حین کار دارند.
  • اگر هواکش مایکروفر ایراد داشته باشد، دستگاه به طور ناگهانی خاموش خواهد شد.

نتیجه گیری از علت خاموش شدن مایکروفر در حین کار در هوم خانه

بررسی این دلایل نشان می‌دهد که در اکثر مواقع یا نیاز به تعویض قطعات خراب شده خواهید داشت و یا این‌که برای تست، نیاز به تجربه و ابزارهای تعمیر مایکروفر خواهید داشت. در هر 2 حالت، استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات مایکروفر می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد و به راحتی، مشکل به وجود آمده را بر طرف کنید.

هوم خانه به عنوان تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی و تامین کننده قطعات فابریک ماکروفر، آماده ارائه این خدمات به کاربران عزیز است و شما می‌توانید در صورت مواجه شدن با برخی از این مشکلات، به راحتی از خدمات عالی ارائه شده توسط آن، بهره ببرید.

 

4.5/5 - (2 امتیاز)

بدون برچسب

در بحث و گفتگوی این مطلب شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست