آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

نحوه تعویض فیلتر برق ماشین لباسشویی

یکی از قطعات مهم ماشین لباسشویی، فیلتر برق یا نویزگیر می باشد که در برخی از مواقع ممکن است این قطعه به دلایل مختلفی دچار آسیب دیدگی شود، از این رو در صورت وجود هرگونه اختلال در عملکرد فیلتر نویزگیر ماشین لباسشویی باید برای رفع مشکل یا تعویض آن اقدام نمایید. در این مطلب به بررسی علت و نحوه تعویض فیلتر برق ماشین لباسشویی پرداخته این تا در صورت نیاز بتوانید اقدام به رفع عیب دستگاه خود نمایید.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر و ا تجربه به خصوصی در مورد نحوه تعویض فیلتر برق ماشین لباسشویی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای این مقاله به گفتمان با متخصصین هوم خانه بپردازید.

علت تعویض فیلتر برق ماشین لباسشویی

فیلتر برق یا نویزگیر ماشین لباسشویی قطعه ای است که وظیفه بسیار حساسی را بر عهده دارد و باید از بروز نویزهای الکتریکی مشکل زا و همچنین تداخل این نویزها در کارکرد لباسشویی پیشگیری نماید. به طور کلی نویزهایی که توسط ماشین لباسشویی ایجاد می شوند، در صورت برطرف نشدن ممکن است توسط سیم های برق به سایر لوازم برقی منتقل شده و در نتیجه موجب خرابی آنها شوند.

این مسئله موجب می شود تا وجود فیلتر نویزگیر ماشین لباسشویی و همچنین کارکرد صحیح آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. از این رو در صورتی که هرگونه اتصالی یا مشکلی در عملکرد این قطعه مشاهده نمودید، باید در سریع تربن زمان ممکن برای عیب یابی و رفع ایراد آن اقدام کنید.

علائم نشان دهنده خرابی فیلتر برق لباسشویی

خراب شدن فیلتر برق ماشین لباسشویی، می تواند با نشانه های مختلفی همراه باشد. از این رو باید در زمان مناسب علت خرابی فیلتر برق ماشین لباسشویی بررسی شود. در ادامه علائم خرابی فیلتر نویزگیر ماشین لباسشویی را برای شما نام برده ایم:

  • عدم به اتمام رساندن برنامه شستشو
  • قطع شدن و یا پریدن فیوز برق
  • قطعی کلید محافظ جریان
  • قطع شدن کلید محافظ جریان
  • پریدن فیوز ماشین لباسشویی

ابزار مورد نیاز برای تعویض فیلتر نویزگیر ماشین لباسشویی

به طور کلی برای انجام تعمیر یا تعویض خازن پارازیت گیر ماشین لباسشویی مانند سایر قطعات به وسایل و ابزار خاصی نیاز است. از این رو پیش از شروع کار باید حتما یک پیچ گوشتی و یک فیلتر نویزگیر ماشین لباسشویی را در کنار خودتان داشته باشید. بهتر است قبل از اینکه شروع به امر تعویض این قطعه نمایید، از محل اتصالات آن عکس تهیه کنید تا بتوانید به کمک آن به فیلتر جدید اتصالات را وصل کنید.

مراحل تعویض فیلتر برق ماشین لباسشویی

پیش از اینکه مراحل نحوه تعویض فیلتر برق ماشین لباسشویی را دنبال کنید، باید این نکته را بدانید که در صورتی که این فیلتر دچار مشکل شود، به هیچ عنوان قابل تعمیر نمی باشد و باید تعویض گردد. اگر هرگونه خرابی در فیلتر نویزگیر ماشین لباسشویی خود مشاهده نمودید، ابتدا باید یک فیلتر جدید خریداری نموده و سپس آن را با فیلتر جدید جایگزین نمایید. برای تعمیر این قطعه می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

قطع برق برای تعویض فیلتر برق ماشین لباسشویی

در اولین مرحله از طریقه تعویض فیلتر برق ماشین لباسشویی باید نکات ایمنی را مد نظر خود قرار دهید. از آنجایی که کار تعمیرات با جریان برق و اتصالات در ارتباط می باشد، باید ابتدا برق دستگاه را قطع نموده و از عدم وجود جریان برق در آن اطمینان پیدا نمایید.

درآوردن پنل بالایی جهت تعویض فیلتر نویزگیر ماشین لباسشویی

برای اینکه بتوانید به فیلتر نویزگیر ماشین لباسشویی دسترسی پیدا کرده و آن را تعویض کنید، باید پنل بالایی لباسشویی خود را باز نمایید. به طور کلی در مدل های مختلف ماشین لباسشویی، نحوه بیرون آوردن پنل بالایی متفاوت است. برای انجام این کار می توانید پیچ هایی که پنل لباسشویی را به بدنه آن متصل کرده است، با استفاده از پیچ گوشتی باز کرده و سپس پنل را به سمت بیرون بکشید تا از دستگاه خارج شود.

بررسی فیلتر برق پیش از تعویض فیلتر برق ماشین لباسشویی

در این مرحله از نحوه تعویض فیلتر برق ماشین لباسشویی، می توانید پس از برداشتن پنل بالایی، خازن پارازیت گیر ماشین لباسشویی را مشاهده نمایید. در صورتی که این فیلتر خراب باشد، از نشانه های خاصی برخوردار است. از جمله این نشانه ها می توان به وجود هرگونه برآمدگی یا انفجار در فیلتر، وجود مایع در انتهای فیلتر، علائم دود کردن و سوختگی اشاره نمود. البته در برخی مواقع ممکن است خرابی این فیلتر هیچ نشانه ای نداشته باشد ‌که در این صورت می توان این مشکل را به هنگام کارکرد ماشین لباسشویی مشاهده نمود.

آموزش تعویض فیلتر برقی ماشین لباسشویی

فیلتر برقی تعبیه شده در ماشین لباسشویی معمولا با استفاده از پیچ هایی به داخل کابیت دستگاه به صورت محکم متصل شده است و پیچ های نگهدارنده نیز در بیرون لباسشویی قرار دارند. برای آزاد نمودن فیلتر برق باید این پیچ ها را با استفاده از پیچ گوشتی مناسب باز نمایید. هنگانی که فیلتر برق را از کابینت جدا نمودید، می توانید یک فیلتر برق جدید جایگزین آن کنید. دقت داشته باشید که هر کانکتور الکتریکی باید در همان موقعیت فیلتر قدیمی، به فیلتر جدید نیز متصل شود.

اتصال قطعه به کابینت پس از تعویض فیلتر نویزگیر ماشین لباسشویی

در این مرحله از طریقه تعویض فیلتر برق ماشین لباسشویی، پس از اینکه تمامی کانکتورهای الکتریکی به خازن پارازیت گیر ماشین لباسشویی جدید متصل شدند، می توانید آن را به کابینت لباسشویی مانند قبل وصل نمایید. سپس می توانید پنل بالایی دستگاه را در سر جای اول قرار داده و پیچ های آن را نیز محکم ببندید.

تست فیلتر برق آخرین مرحله از تعویض فیلتر برق ماشین لباسشویی

پس از اینکه تمام مراحل را به صورت کامل به پایان رساندید، باید دستگاه خود را مجددا به برق وصل کنید تا بتوانید نحوه کارکرد این قطعه را بررسی کنید. باید ببینید که در صورت کار کردن ماشین لباسشویی، در کارکرد سایر لوازم برقی نیز اختلال ایجاد می گردد یا خیر. در صورتی که پس از انجام کار نیز همچنان مشکل دستگاه شما برطرف نشد، باید از یک تعمیرکار متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

نکات مهم به هنگام تعویض فیلتر برق ماشین لباسشویی

به هنگام تعویض فیلتر برق یا نویزگیر ماشین لباسشویی باید نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • حتما توجه داشته باشید که پیش از شروع کار تعویض فیلتر نویزگیر ماشین لباسشویی، باید برق دستگاه را قطع کنید تا دچار آسیب های احتمالی نشوید.
  • هنگامی که متوجه هرگونه خرابی در فیلتر برق شدید، باید هرچه سریع تر برای تعویض آن اقدام کنید تا سایر لوازم برقی خراب نشوند.
  • از آنجایی که کار تعویض خازن پارازیت گیر ماشین لباسشویی نیاز به دانش و تخصص فنی دارد، بهتر است این کار را به تکنسین متخصص بسپارید.
  • اگر خودتان از دانش و مهارت لازم در این زمینه برخوردار هستید، می توانید با در نظر گرفتن نکات ایمنی، اقدام‌ به بررسی و رفع مشکل فیلتر نویزگیر ماشین لباسشویی نمایید.
  • با توجه به آموزش نحوه تعویض فیلتر برق ماشین لباسشویی، اگر به کمک مولتی متر ایرادی در این قطعه مشاهده نمودید، باید ابتدا اقدام به تهیه فیلتر مناسب نموده و سپس آن را تعویض کنید.

نتیجه گیری از نحوه تعویض فیلتر برق ماشین لباسشویی

در این مقاله که ارائه داده شد، به بیان طریقه تعویض فیلتر برق ماشین لباسشویی پرداخته شد تا بتوانید به کمک آن، ایراد دستگاه خود را برطرف کنید. همواره به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از افزایش مشکلات دستگاه، از یک کارشناس متخصص در این زمینه کمک بگیرید. تکنسین های متخصص نمایندگی تعمیرات هوم خانه دارای مهارت و تجربه بالایی هستند و می توانند در سریع ترین زمان مشکل دستگاه شما را برطرف نمایند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست