آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی

بوی سوختگی در لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی یکی از مشکلاتی است که می تواند بسیار خطرناک بوده و نشان دهنده بروز ایرادات جدی در دستگاه شما باشد. به طور کلی این بو می تواند به دلایل مختلفی در دستگاه شما ایجاد شده باشد که در برخی از موارد به راحتی قابل رفع بوده و در سایر موارد خطرناک بوده و باید سریعا برطرف شود. از این رو در این مقاله تمامی مواردی که می توانند علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی باشند را به طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد تا در صورت نیاز بتوانید دستگاه خود را رفع عیب نمایید.

کاربران گرامی؛ چناچه نظر یا تجربه به خصوصی در مورد نشر بوی سوختگی از ماشین لباسشویی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین هوم خانه بپردازید.

چرا لباسشویی بوی سوختگی میدهد؟

چرا لباسشویی بوی سوختگی می دهد؟ به طور کلی به هنگام کارکرد ماشین لباسشویی ممکن است بوهای مختلفی به مشام برسد که به دلیل عملکرد قطعات مختلف دستگاه در حین شستشو می باشد. اما برخی از این بوها مانند بوی سوختگی است که ممکن است به علت وجود جریان الکتریسیته در مدارات و خرابی قطعات مختلف دستگاه باشد و باید سریعا بررسی و برطرف شود.

به طور کلی ایجاد بوی سوختگی در ماشین لباسشویی و سایر لوازم برقی خانگی می تواند بسیار جدی و خطرناک باشد. به همین دلیل در صورت مواجهه با این بو باید سریعا برای عیب یابی و تعمیر لباسشویی خود اقدام نمایید. از آنجایی که برخی از دلایل بوی سوختگی ماشین لباسشویی مربوط به خرابی قطعات اصلی دستگاه است، رفع عیب آن را حتما باید به تکنسین های متخصص و تعمیرگاه های مجاز بسپارید.

بررسی 7 علت بوی سیم سوخته از ماشین لباسشویی

علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی به عوامل مختلفی بستگی دارد که به طور کلی شامل 7 علت می شود:

  1. پارگی تسمه
  2. خراب شدن پمپ تخلیه
  3. معیوب شدن قرقره موتور
  4. آسیب دیدن موتور
  5. اتصالی دو شاخه
  6. ایراد در المنت
  7. خرابی برد و تایمر

پارگی تسمه علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی

آبکش و دیگ از مهمترین اجزای شستشو در ماشین لباسشویی هستند که به کمک یک تسمه مخصوص که به موتور دستگاه متصل شده است، شروع به چرخش می نمایند. در صورتی که این تسمه دچار پارگی، خرابی، شل شدگی شود و یا اینکه در برخورد با سایر قطعات دچار اصطکاک گردد، بوی سوختگی از ماشین لباسشویی به مشام شما خواهد رسید. در صورت مواجهه با این مشکل باید اقدام به تعویض تسمه موتور نمایید.

خراب شدن پمپ تخلیه علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی

در برخی مواقع ممکن است آبی که توسط پمپ تخلیه از درون دستگاه خارج نشده است، علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی باشد. اگر بوی سوختگی خارج شده از دستگاه طی چرخه شستشو رخ دهد، احتمالا مشکل مربوط به پمپ یا موتور دستگاه می باشد. در این حالت باید به کمک دست پروانه یا موتور را بچرخانید تا مطمئن شوید که پروانه به درستی می چرخد یا خیر. در صورتی که پروانه نمی چرخد، باید آن را سریعا تعویض نمایید.

خرابی قرقره موتور از دلایل بوی سیم سوخته از ماشین لباسشویی

قرقره موتور راه انداز یکی از اجزای ماشین لباسشویی است که با گذشت زمان دچار شکستگی یا فرسودگی خواهد شد. این قرقره موتور می تواند به مرور زنگ بزند و یا خراب شود که این مسئله موجب ایجاد اصطکاک بیش از اندازه در دستگاه شده و در نهایت باعث ذوب شدن یا سوختن قرقره و در نهایت علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی خواهد شد. این مشکل می تواند منجر به گرم شدن و خرابی تسمه نیز شود. از این رو باید قرقره موتور را به دقت مورد بررسی قرار دهید و در صورت آسیب دیدگی، آن را تعمیر یا تعویض کنید.

خرابی موتور از دلایل بوی سوختگی ماشین لباسشویی

یکی از مهم ترین دلایل بوی سوختگی ماشین لباسشویی مربوط به آسیب دیدگی موتور آن است. در صورتی که موتور ماشین لباسشویی دچار خرابی و آسیب شود، سیم پیچ های تعبیه شده درون موتور شروع به سوختن می نمایند و این گرمای بیش از اندازه باعث ایجاد بوی سوختگی در دستگاه خواهد شد.

همچنین خرابی موتور می تواند باعث آسیب دیدگی و اختلال در سایر اجزای ماشین لباسشویی شود. در صورتی که قصد تعویض موتور ماشین لباسشویی را دارید باید نکات ایمنی را رعایت کنید تا دچار شوک الکتریکی نشوید. اگر تخصص کافی جهت تعویض موتور ندارید، به هیچ وجه برای تعویض آن اقدام نکنید؛ زیرا ممکن است باعث آسیب دیدگی شما شود.

اتصالی کردن دو شاخه علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی

در برخی مواقع ممکن است بوی سیم سوخته از ماشین لباسشویی به دلیل خرابی قطعات داخلی دستگاه نباشد و مربوط به وجود اتصالی در کابل یا دو شاخه برق باشد. رفع عیب و تعمیر خرابی دو شاخه نسبت به قطعات داخلی بسیار آسان تر و کم هزینه تر می باشد. در این شرایط باید تمامی اتصالات فیوز، سوکت و کابل ها را بررسی نمایید. اگر پس از بررسی متوجه شدید که قسمتی از دو شاخه دچار پارگی یا خرابی شده است، باید آن را تعویض نمایید. همچنین باید حتما دقت کنید که فیوز انتخابی با ماشین لباسشویی شما متناسب باشد.

خرابی المنت از دلایل بوی سوختگی ماشین لباسشویی

المنت یکی از قطعات اصلی ماشین لباسشویی است که وظیفه آن گرم کردن آب جهت شستشو می باشد. این المنت در قسمت پایین دیگ لباسشویی تعبیه شده است. در صورتی که المنت دچار مشکل و ایراداتی شود، موجب داغ شدن بیش از حد این قطعه خواهد شد که این افزایش دما می تواند باعث سوختن لاستیک درون دیگ شود. در نهایت این مشکلات می تواند علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی باشد.

خرابی برد و تایمر علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی

برد و تایمر نیز از دیگر قطعات اصلی ماشین لباسشویی می باشند که وجود هرگونه خرابی و ایراد در آن ها می تواند از دلایل بوی سوختگی ماشین لباسشویی باشد. در صورت خراب شدن تایمر و هنگام نبود آب، المنت شروع به گرم شدن بیش از حد می کند و بوی سوختگی منتشر می شود. در این شرایط باید نسبت به تعمیر یا تعویض برد و تایمر اقدام نمایید.

راهکارهای از بین بردن بوی سوختگی ماشین لباسشویی

بوی سوختگی ماشی لباسشویی باید به صورت تخصصی مورد عیب یابی و تعمیر قرار بگیرد. در این مطلب به طور کامل 7 علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی را برای شما شرح دادیم. در صورتی که به دنبال پاسخ برای سوال چرا لباسشویی بوی سوختگی می دهد هستید، به شما توصیه می کنیم که با استفاده از راهکار های ارائه شده، اقدامات لازم را برای از بین بردن بوی سوختگی از ماشین لباسشویی انجام دهید.

نتیجه گیری از علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی

در این مقاله تمامی قطعاتی که می توانند مرتبط با علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی باشند برای شما توضیح داده شد تا در صورت نیاز بتوانید به بررسی این قطعات در دستگاه خود بپردازید. به طور کلی عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی که از آن بوی سوختگی به استشمام می رسد، یکی از مسائلی است که برای افرادی که لباسشویی آن ها دچار این مشکل شده است، دارای اهمیت زیادی می باشد. در این شرایط توصیه می شود که اگر تجربه و مهارت کافی در زمینه تعمیرات لوازم برقی و خانگی مانند لباسشویی ندارید، به هیچ وجه برای تعمیر و عیب یابی آن اقدام نکنید. شما می توانید از نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی در هوم خانه کمک بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست