راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

نحوه استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی

شاید برایتان جالب باشد بدانید که استفاده بهینه از یک دستگاه با استفاده معمولی از آن تفاوت های نسبتاً زیادی دارد. بطور کلی نحوه استفاده از ظرفشویی برروی سلامتی آن تاثیر بسیار زیادی میگذارد. اگر می خواهید که عمر ماشین ظرفشویی شما افزایش یابد باید نکات استفاده بهینه از دستگاه را بدانید. امروز با سایت ما همراه شوید تا با نحوه استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی آشنا شوید.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر و یا تجربه به خصوصی در مورد استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین هوم خانه بپردازید.

 

 استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی

در این مطلب به بررسی نکاتی میپردازیم که شما با رعایت کردن آن ها می توانید از ماشین ظرفشویی خود استفاده بهینه کنید.

  • استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی می تواند عمر مفید ماشین ظرفشویی را افزایش دهد و همچنین درصد خراب شدن آن را کاهش می دهد.
  • در این صورت دیگر لازم نیست که ماشین ظرفشویی خود را بصورت مداوم تعمیر کنید و هزینه ای اضافی برای تعمیر ماشین ظرفشویی پرداخت نخواهید کرد.
  • همچنین مصرف بهینه می تواند میزان مصرف مواد شوینده را کم کند و می توانید در مصرف آن نیز صرفه جویی کنید.
  • استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی چنین فوایدی دارد پس بهتر است با رعایت نکات زیر از آن ها بهره مند شوید.

استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی با مصرف در زمان های کمتر

اولین نکته ای که باید برای استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی رعایت کنید،این است که زمان فرایند شست وشو ظروف در ظرفشویی را کاهش داده و در عوض تعداد دفعات شست و شو را بیشتر کنید.

همچنین قبل از اینکه بخواهید فرایند شست و شو را آغاز کنید، خوب است که ظرف ها را با دستمال پاک کنید تا تکه های بزرگ غذا از روی آن ها پاک شود.

همچنین ظروف شما خیلی کثیف نیستند و چربی ندارند، از برنامه ای سبک برای شست و شو خود استفاده نمایید.

چرا که برنامه های شست و شو سبک از آب ولرم و ماده شوینده کمتری استفاده می کند.

از تمام ظرفیت ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید

بد نیست بدانید آبی که ماشین ظرفشویی برای هربار شست و شو استفاده میکند، هیچ ارتباطی با مقدار ظرفی که شما میخواهید بشویید ندارد و فقط به برنامه ای شست و شویی که انتخاب می کنید ارتباط دارد.

همچنین شما باید مقداری معین مایع شوینده برای هر برنامه شست و شو در دستگاه بریزید.به همین منظور اگر می خواهید که هم در مصرف آب و مواد شوینده صرفه جویی کرده و هم به ماشین ظرفشویی خود فشار نیاورید، از تمام ظرفیت ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید.یعنی برای چند قاشق و چنگال ماشین ظرفشویی روشن نکنید.

اگر ظرف های کثیف شما کم است می توانید آن ها را با دست بشویید.

از مقدار مشخصی از مواد شوینده استفاده کنید

باید بدانید که اندازه پودر ماشین ظرفشویی ارتباطی با میزان تمیز شدن ظرف های شما ندارد.

  • به بیانی بهتر هرچه شما از پودر شوینده بیشتری استفاده کنید، ظروف شما تمیزتر نمی شوند و یا به سرعت شست و شو و کیفیت آن افزوده نمی شود.
  • به همین منظور دقت داشته باشید که مقدار پودری که مصرف می کنید، با میزان ظرفی که میخواهید بشورید برابر باشد.
  • برای اینکه بفهمید چقدر باید از پودر شوینده استفاده کنید، باید برنامه ای شست و شو موردنظر خود را بررسی کنید و بدانید که چه مقدار ظرف را می شود با استفاده از آن برنامه شست.
  • سپس با استفاده از راهنمای برنامه، مقدار پودر مورد نیاز را در جایگاه مخصوص پودر شوینده بریزید.

اصول چیدمان ظروف را رعایت کنید

شاید با خود فکر کنید که چیدن ظرف ها دیگر کاری ندارند و فقط کافی است که ظروف را در 2 طبقه بالایی و پایینی ماشین ظرفشویی قرار دهیم و شست و شو را شروع کنیم.

  • اما به این سادگی هم نیست!چراکه چیدمان ظروف تاثیر مستقیمی هم روی میزان تمیز شدن آنها و هم سلامت ماشین ظرفشویی دارد. به همین دلیل شما باید بدانید که ظروف خود را چگونه در ماشین ظرفشویی قرار دهید.
  • هر ظرف با توجه به شکل ظاهری و جنسی که دارد در بخشی از ماشین ظرفشویی قرار می گیرد تا به بهترین شکل شسته شود.
  • برای آموزش بیشتر می توانید مقاله ای که ما درباره این موضوع نوشته ایم را مطالعه کنید.

ماشین ظرفشویی خود را در دوره های مختلف تمیز نمایید

تمیز کردن ماشین ظرفشویی در دوره های زمانی مختلف، باعث می شود که مشکلات کوچکی که در عملکرد ماشین ظرفشویی شما اختلال ایجاد میکند برطرف شوند و دیگری نیازی نباشد که تعمیرکار ماشین ظرفشویی خبر کنید.

  • زمان تمیز کردن ماشین ظرفشویی بستگی به خودتان دارد که زمان آزادتان برای تمیز کردن چه زمانی است و نکاتی زیادی درباره تمیز کردن ماشین ظرفشویی وجود ندارد.
  • اما به صورت کلی بهتر است که بعد از 30 بار شست و شو یکبار ماشین ظرفشویی خود را بشوید و بگذارید که آن روز را استراحت کند.
  • همچنین می توانید دیگر مطالب ما را راجع به نحوه تمیز کردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی مطالعه نمایید.

نتیجه گیری در رابطه با نحوه استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی

استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی تاثیرات زیادی برروی عمر مفید ماشین ظرفشویی دارد و همچنین در هزینه و مصرف مواد شوینده و حتی آب و برق نیز صرفه جویی میکند. برای اینکه از ماشین ظرفشویی خود به صورت بهینه استفاده کنید، باید نکاتی خاصی را رعایت کنید. استفاده از ماشین ظرفشویی در دفعات کم، استفاده از تمام ظرفیت ماشین ظرفشویی، استفاده از میزان مشخصی از پودر شوینده، صحیح چیدن ظروف کثیف در ماشین ظرفشویی و تمیز کردن ماشین ظرفشویی در چند دوره مختلف زمانی از جمله نکاتی هستند که شما باید آنها را برای استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی رعایت کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست