راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

نحوه استفاده از ژل ماشین ظرفشویی

نحوه استفاده از ژل ماشین ظرفشویی یکی از آموزش های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه می باشد که در این مطلب تصمیم داریم به آن بپردازیم. اکثر افرادی که از ماشین ظرفشویی برای شست و شوی ظروف خود استفاده می کنند، به سراغ ژل ماشین ظرفشویی می روند که دردسر کمتری دارد. این ماده ژلاتینی به راحتی در آب حل می شود و نمونه های مختلفی از آن در بازار وجود دارد. در ادامه به صورت کامل اهمیت استفاده از ژل ظرفشویی را برای شما شرح می دهیم. با هوم خانه همراه باشید.

در صورتی که شما نیز به دنبال راهنمای استفاده از ژل ظرفشویی هستید، می توانید با متخصصین مرکز تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه و سایر کاربران به گفتگو بپردازید.

نحوه استفاده از ژل ماشین ظرفشویی

همان طور که پیش تر گفته شد، بیشتر افرادی که از ماشین ظرفشویی برای شستشوی ظروف استفاده می کنند، به سراغ ژل ماشین ظرفشویی می روند. این ماده ژلاتینی به سرعت در آب حل می شود و نمونه های مختلفی از آن برای شرایط مختلف شستشو تولید شده است. نحوه استفاده از ژل ماشین ظرفشویی به شما کمک می کند تا در حین استفاده از ماشین ظرفشویی به خوبی با این ماده شوینده آشنا باشید.

انتخاب حجم مناسب از ژل ماشین ظرفشویی

اولین موردی که باید در مورد نحوه استفاده از ژل ظرفشویی بدانید، حجم و مقدار آن می باشد. هریک از ماشین های ظرفشویی یک ظرف و یا قالب مشخص و استاندارد برای شستشو تعداد مشخصی از ظروف و همین طور فضای ماشین ظرفشویی دارند که می توانید از آن به عنوان الگو استفاده از ژل ماشین ظرفشویی استفاده نمایید. استفاده بیش از اندازه از ژل شست و شو، می تواند منجر به باقی ماندن آن بر روی ظروف و لیز شدن سطح آن ها شود.

شما می توانید برای بررسی مقدار استفاده از ژل ماشین ظرفشویی، به دفترچه راهنمای فارسی ماشین ظرفشویی خود مراجعه کنید. لازم است مقدار مناسبی از این ماده شوینده را استفاده کنید تا ظروف کثیف و یا لیز نشوند.

استفاده از نمک ماشین ظرفشویی

لازم به ذکر است که علاوه بر استفاده از ژل ماشین ظرفشویی، فاکتور های دیگری نیز وجود دارد که بر روی عملکرد دستگاه تاثیرگذار می باشند. یکی از این موارد نمک ماشین ظرفشویی است که به صورت یک ترکیب خاص پودری طراحی شده است و وظیفه گرفتن سختی آب را بر عهده دارد. نمک ماشین ظرفشویی به منظور بالا بردن کیفیت شست و شو مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که سختی آب می تواند باعث لک شدن ظروف و یا آسیب رسیدن به قطعات داخلی ماشین ظرفشویی شود.

استفاده از مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی

از مایع جلادهنده می توانید به عنوان مکمل عملکرد شوینده ماشین ظرفشویی استفاده نمایید. این مایع از باقی ماندن آثار رسوب بر روی سطوح ظروف و همینطور بخش های داخلی ماشین ظرفشویی جلوگیری می نماید و روند پاک شدن و خشک شدن ظروف را نیز آسان می کند. بهتر است در زمان استفاده از ژل ماشین ظرفشویی حتما مایع جلادهنده را نیز در محل مشخص شده در دستگاه بریزید و سپس برنامه شستشو را انتخاب کنید.

ژل شست و شو بهتر است یا قرص شست و شو؟

قرص ماشین ظرفشویی، عملکرد خوبی از خود نشان می دهد و می تواند سخت ترین و کثیف ترین ظروف را به خوبی و با کیفیت مطلوب تمیز کند. همین مسئله راجع به ژل ماشین ظرفشویی نیز صدق می کند. اما لازم است بدانید که قرص ماشین ظرفشویی به منظور شستشو تعداد خاص و مشخصی از ظروف طراحی شده است. در صورتی که تعداد ظروف شما کم تر و یا بیش تر از حد تعریف شده قرص ماشین ظرفشویی باشد، ظرف ها کثیف باقی می مانند و یا سطح آن ها پس از اتمام برنامه شست و شو لیز خواهد بود. در هر صورت استفاده از ژل ظرفشویی صرفه اقتصادی بیش تری نسبت به قرص دارد.

آیا پیش از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی باید آن ها را آبکشی کنیم؟

یکی از اشتباهات خانواده ها در زمان استفاده از ژل ماشین ظرفشویی، شستن و تمیز کردن آنها پیش از منتقل کردن به دستگاه می باشد. متاسفانه این مسئله یک دیدگاه قدیمی محسوب می شود. چرا که ماشین های ظرفشویی امروزی قابلیت های بی شماری دارند که شاید خیلی از افراد از آن ها اطلاعی نداشته باشند.

در زمان استفاده از ژل ظرفشویی‌ و پیش از قرار دادن ظروف در داخل دستگاه، لازم است فقط تکه های مواد غذایی بزرگ و حجیم که احتمال می رود، بر روی عملکرد ماشین ظرفشویی تاثیر بگذارند را جدا کنید و ظروف را به ترتیب در داخل ماشین ظرفشویی چیدمان کنید.

اهمیت تنظیم درجه حرارت آب برای استفاده از ژل ظرفشویی

تنظیم درجه حرارت آب از دیگر مواردی است که باید در زمان استفاده از ژل ماشین ظرفشویی به آن توجه کنید. حتما در زمان استفاده از ژل ظرفشویی به این نکته توجه کنید که ژل برای استفاده کدام درجه حرارت آب مناسب تر است.

نحوه استفاده از ژل ماشین ظرفشویی از نظر تعمیرکاران هوم خانه

نحوه استفاده از ژل ماشین ظرفشویی یک به یک در این مطلب مورد بررسی قرار گرفتند. در صورتی که ابهامی در این موضوع وجود دارد، حتما دفترچه راهنمای فارسی ماشین ظرفشویی خود را به خوبی مطالعه کنید. ضمن این که باید به مقدار ظروف و همچنین ظرفیت دستگاه نیز در زمان استفاده از ژل ظرفشویی توجه داشته باشید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست