آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی

باز نشدن قرص در ماشین ظرفشویی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که تمامی مدل های ماشین ظرفشویی دچار این مشکل خواهند شد. عدم حل شدن قرص ماشین ظرفشویی ممکن است به دلایل متعددی رخ دهد که هریک از این دلایل مربوط به بخش خاصی از دستگاه می باشند. از این جهت برای یافتن علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی باید هریک از این دلایل را به دقت بررسی کنید. در ادامه‌ این مطلب به شرح کامل این علل همراه با راهکارهایی جهت رفع آنها خواهیم پرداخت.

کاربران گرامی؛ چنانچه پرسش یا تجربه ب هخصوصی در مورد علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه های در انتهای همین مقاله به گفتمان با وبسایت تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

چرا ماشین ظرفشویی قرص را حل نمیکند؟

در بسیاری از مواقع ممکن است برای شما نیز این مشکل پیش‌ آمده باشد که پس از اتمام فرآیند شستشو در ماشین ماشین ظرفشویی می بینید که در اثر باز نشدن قرص، عملیات شستشو به درستی انجام نشده است. این مسئله ممکن است به دلایل مختلفی از وجود مشکل در دیسپنسر تا انسداد محفظه جاقرصی و عدم انتخاب برنامه مناسب رخ داده باشد. البته می توان گفت که اکثر این مشکلات به راحتی در منزل قابل حل بوده و می توانید خودتان اقدام به رفع ایراد دستگاه نمایید. از این رو در ادامه این بخش به بیان دلایل باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی برای شما پرداخته ایم.

آیا قرص ماشین ظرفشویی را باید باز کرد؟

اگر تصمیم دارید که دلیل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی را بررسی کنید، به شما توصیه می کنیم که حتما در زمان استفاده از قرص ظرفشویی، باید تنظیمات دستگاه را بر روی قرص قرار دهید. اما این که باید قرص ماشین ظرفشویی را باز کنید یا نه، به برند آن بستگی دارد. چرا که برخی از برندها از بسته بندی ژله ای استفاده می کنند که قابلیت حل شدن در آب را دارد.

بررسی 9 دلیل باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی

در این بخش از مطلب 9 علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی را برای شما نام برده ایم:

  1. انسداد درب محفظه جاقرصی
  2. خرابی دیسپنسر
  3. گیر کردن بازو های شستشو
  4. عدم انتخاب برنامه شستشو مناسب
  5. کامل نشدن چرخه شست و شو
  6. غیر فعال بودن حالت مولتی تب
  7. استفاده از قرص بی کیفیت
  8. استفاده از قرص زیاد
  9. پایین بودن دمای آب

انسداد درب محفظه جاقرصی علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی

در صورتی که درب محفظه قرص ماشین ظرفشویی به وسیله اجسام کوچکی مانند چاقو، قاشق، چنگال و … بسته و مسدود شود، قرص در دستگاه حل نخواهد شد. برای جلوگیری از ایجاد این مشکل باید در چیدمان ظروف در سبد ماشین ظرفشویی دقت کنید و اجسام کوچک که ممکن است موجب بسته شدن محفظه شوند را در مجاورت درب محفظه قرار ندهید. رعایت هریک از این نکات می تواند از مشکل باز نشدن قرص در ماشین ظرفشویی پیشگیری نماید.

عدم انتخاب برنامه مناسب دلیل باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی

به طور معمول برنامه انتخاب شده جهت شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی مدت ۴۵ دقیقه زمان خواهد برد. در همین راستا برنامه هایی که فرآیند شستشو را در مدت زمان کوتاهی به انجام می رسانند، برای این عملیات از مواد شوینده استفاده نمی کنند. همین امر می تواند علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی باشد. برای رفع این مشکل باید زمان و برنامه مناسب جهت شستشوی ظروف را برای ماشین ظرفشویی خود انتخاب نمایید.

کامل نشدن چرخه شستشو علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی

در صورتی که چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی به طور کامل به پایان نرسد و پیش از باز شدن درب محفظه، کارکرد دستگاه متوقف شود، قرص ظرفشویی به طور ‌کامل باز و حل نخواهد شد. جهت حل این مشکل باید اقدام به ریست کردن ماشین ظرفشویی خود نمایید. پس از انجام این کار می توانید برنامه شستشوی جدید را به ماشین ظرفشویی بدهید.

خرابی دیسپنسر علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

یکی از اصلی ترین دلایل باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی مربوط به خرابی قطعه دیسپنسر یا محفظه نگهداره مواد شوینده دستگاه می باشد که مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد. وظیفه این قطعه در ماشین ظرفشویی پخش نمودن و رقیق کردن قرص و مواد شوینده می باشد. در برخی مواقع این قطعه دچار ایراد و خرابی هایی شده و نمی تواند به طور کامل و به درستی مواد شوینده و قرص را حل نماید. در صورتی که دیسپنسر یا محفظه مواد شوینده دچار خرابی شود، درب باز کن ماشین ظرفشویی عملکرد صحیح نخواهد داشت و در نتیجه این امر موجب حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی می شود.

غیرفعال بودن حالت مولتی تب علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی

بعضی اوقات با عیب یابی ماشین ظرفشویی خود متوجه این موضوع می شوید که هیچگونه مشکلی در دستگاه وجود ندارد و محفظه نیز به اندازه پر شده است اما همچنان با مشکل باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی مواجه هستید. در این مواقع ممکن است حالت مولتی تب و یا استفاده از قرص برای دستگاه شما غیرفعال باشد. برای رفع این مشکل شما می توانید گزینه مولتی تب را به راحتی در ماشین ظرفشویی خود فعال نموده و ایراد دستگاه را برطرف کنید.

استفاده از قرص بی‌کیفیت از دلایل حل نشدن قرص ظرفشویی

یکی از مهمترین دلایلی که می توان آن را به عنوان علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی در نظر گرفت، کیفیت پایین قرص استفاده شده در دستگاه می باشد. از این رو بهتر است به هنگام خرید قرص ماشین ظرفشویی نهایت دقت را به خرج دهید. همواره سعی کنید برندهای باکیفیت و مطرح تولید کننده قرص ماشین ظرفشویی را انتخاب نمایید. معیار اصلی جهت انتخاب و خرید قرص ماشین ظرفشویی، استاندارد بودن آن می باشد.

استفاده زیاد قرص علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

در صورتی که برای شستشوی ظروف خود در ماشین طرفشویی از قرص استفاده می کنید، باید متناسب با تعداد ظرف ها و میزان کثیفی آن ها از ماده شوینده استفاده نمایید. انداختن بیش از اندازه قرص در محفظه مواد شوینده ماشین ظرفشویی موجب می شود تا این قرص به طور کامل حل نشده و مقدار زیادی از آن در محفظه دستگاه باقی بماند. معمولا علامتی جهت مقدار مناسب مواد شوینده در محفظه دستگاه وجود دارد که بر اساس آن می توانید تعداد مناسبی از قرص را استفاده نمایید. همچنین در صورتی که تعداد ظروف نصف محفظه ماشین ظرفشویی است، می توانید قرص را نصف نموده و آن را در محفظه بیندازید.

گیر کردن بازوهای شستشو دلیل باز نشدن قرص ظرفشویی

یکی دیگر از عواملی که می تواند از دلایل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی باشد، گیر کردن بازوهای شستشو در هنگام کارکرد ماشین ظرفشویی به ظروف داخل دستگاه می باشد. در این حالت پس از قرارگیری کامل ظروف در قسمت سبد ماشین ظرفشویی، بازوهای شستشوی دستگاه را با دست به آرامی بچرخانید و مطمئن شوید که دز حین شستشو این بازوها به ظروف گیر نکنند.

پایین بودن دمای آب دلیل باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی

به طور کلی برای حل شدن قرص ماشین ظرفشویی نیاز به وجود دمایی به اندازه ۱۱۰ الی ۱۱۵ درجه‌ فارنهایت می باشد. در صورتی که دمای آب درون دستگاه از این مقدار پایین‌ تر باشد، قرص نمی‌ تواند به درستی رقیق و یا در آب حل شود. به همین دلیل برای رفع این مشکل باید به سراغ تنظیمات ماشین ظرفشویی خود رفته و درجه‌ شستشوی دستگاه را بر روی داغ ترین و طولانی ترین اندازه قرار دهید. با انجام این تنظیمات می توانید اطمینان حاصل کنید که مشکل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی به طور کامل برطرف خواهد شد.

نحوه رفع مشکل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

برای رفع علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی، می توانید تمامی مواردی که در این مطلب گفته شد را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز با نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی خود تماس بگیرید. لازم به ذکر است که باید برای عیب یابی و تعمیر این دستگاه، مهارت و تسلط کافی را داشته باشید.

نظر تعمیرکار هوم خانه درباره مشکل باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی

در این مطلب سعی نمودیم یک به یک مواردی که دلیل باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی می باشند را برای شما شرح دهیم. شما می توانید با بررسی هر کدام، دستگاه خود را عیب یابی کنید و سپس علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی را بررسی نمایید. به شما توصیه می کنیم که برای این کار از یک متخصص کمک بگیرید.

نتیجه گیری از علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی

به طور کلی حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی مشکلی است که ممکن است بسیاری از افراد را درگیر کند. از این رو در این مطلب تمامی علل باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی به طور کامل برای شما شرح داده شد تا بتوانید به راحتی در منزل به بررسی و رفع مشکل دستگاه خود بپردازید. در صورت داشتن هرگونه سوال و راهنمایی در زمینه رفع مشکل باز نشدن قرص می توانید از کارشناسان مجرب نمایندگی مجاز هوم خانه کمک بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست