آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت وارد نشدن آب به ظرفشویی

در برخی مواقع ممکن است آب وارد ماشین ظرفشویی نشده و به دنبال آن نیز ماشین ظرفشویی با آب پر نشود. در این شرایط به کمک چند تکنیک ساده می توان برای تعمیر ظرفشویی اقدام‌ نمود. برای این کار نیز لازم است برخی قطعات دستگاه به دقت مورد بررسی قرار بگیرد تا مشکل حل گردد. در این مطلب به بررسی علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی می پردازیم پس با ما همراه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه تجربه یا نظر به خصوصی در مورد وارد نشدن آب به ظرفشویی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها به گفتمان با تعمیرکاران لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

چرا آب وارد ماشین ظرفشویی نمی شود؟

مشکل عدم ورود صحیح آب به ماشین ظرفشویی از جمله ایرادات رایجی است که ممکن است برای بسیاری از مصرف کنندگان رخ دهد. اگر ماشین ظرفشویی شما از آب پر نمی شود، ممکن است دلیل آن مربوط به پمپ، سوئیچ درب، شلنگ و شیر آب، تایمر، برد و … باشد که باید هریک از این دلایل را به دقت بررسی کنید تا علت نیامدن آب داخل ماشین ظرفشویی خود را تشخیص دهید. سپس در صورت امکان می توانید خودتان اقدام به برطرف کردن مشکل دستگاه نمایید. در ادامه این بخش به بررسی تمامی مواردی که در عدم آبگیری ماشین ظرفشویی موثر هستند، خواهیم پرداخت.

بررسی 8 عامل وارد نشدن آب به داخل ماشین ظرفشویی

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی هوم خانه در این بخش از مطلب، از عوامل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی برای شما نام برده است:

  1. معیوب بودن شلنگ آب
  2. خرابی دریچه ورودی آب
  3. خراب شدن شیر آب
  4. خرابی سوپاپ شناور
  5. آسیب دیدن سوییچ درب ماشین ظرفشویی
  6. خرابی برد
  7. اختلال در عملکرد پمپ
  8. تخلیه نکردن ماشین ظرفشویی

شلنگ آب را برای آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی بررسی کنید

در صورتی که آب وارد ماشین ظرفشویی شما نمی شود، اولین چیزی که باید مورد بررسی قرار دهید، تامین صحیح آب است. برای بررسی این عامل ابتدا باید شلنگ ورودی آب موجود در زیر سینک را بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی متصل شده و دچار خمیدگی و آسیب نشده باشد. همچنین باید بررسی کنید که شیر متصل به شلنگ ظرفشویی باز باشد. اگر از موقعیت باز و بسته بودن شیر اطلاعاتی ندارید، دستگاه را روشن کنید تا از این موضوع مطمئن شوید. در صورتی که از ورود صحیح آب اطمینان پیدا کردید، باید به سراغ بررسی قسمت های دیگر بروید.

خرابی دریچه ورودی آب علت اب نیامدن در ماشین ظرفشوی

محفظه ماشین ظرفشویی به کمک شیر ورودی به مقدار مورد نیاز از آب پر می شود. نحوه دسترسی به این شیر از طریق پنل موجود در پشت و انتهای دستگاه می باشد. این شیر از دو ورودی شامل یک خط آب گرم از آب آشپزخانه و یک شلنگ خروجی برای شستشو در داخل ماشین ظرفشویی برخوردار است.

  • ابتدا باید بررسی کنید که فشار آب موجود در شیر برای شروع چرخه شستشو کافی باشد.
  • در صورتی که فشار آب به میزان مناسب بود، احتمالا علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی دریچه آن است.
  • مطمئن شوید که فیلتر موجود بر روی شیر ورودی آب دچار انسداد نشده باشد.
  • در صورت مسدود بودن فیلتر باید آن را تمیز کنید و سپس مجددا عملکرد ماشین ظرفشویی را تست کنید.

معیوب بودن شیر آب علت نیامدن آب داخل ماشین ظرفشویی

در بسیاری از مواقع وجود مشکل در شیر آب می تواند از دلایل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی باشد. باید مطمئن شوید که شیر آب ماشین ظرفشویی به طور کامل باز باشد و سختی آب نیز شیر را مسدود نکرده باشد. همچنین در شیر ورودی یک فیلتر کوچک نیز تعبیه شده است و در صورتی که این فیلتر دچار انسداد شود، محفظه ماشین ظرفشویی از آب پر نخواهد شد. پس حتما اطمینان حاصل کنید که میزان فشار آب به شیر ورودی ظرفشویی مناسب باشد. شیر آب برای به کار انداختن حدودا به میزان ۲۰ پی اس فشار نیاز دارد.

ایراد در سوپاپ شناور علت نیامدن آب به داخل ماشین ظرفشویی

شناور ماشین ظرفشویی قطعه ای است که در سمت چپ و پایین دستگاه تعبیه شده است. هنگامی که آب در ظرفشویی پر می گردد، این شناور بلند شده و در صورت پر شدن بیش از اندازه آب، آن را قطع می کند. شما باید مطمئن شوید که هیچ عاملی موجب نگه داشتن شناور در بالا نشود؛ زیرا در این صورت شناور نمی تواند به صورت آزادانه حرکت نماید. در شناور یک عدد سوئیچ کوچک وجود دارد که اگر شناور به راحتی حرکت کند، احتمالا این سوئیچ دچار مشکل شده است.

زمانی که شناور به سمت بالا حرکت می کند، باید جهت متوقف کردن آب سوئیچ را فشار دهید. در صورتی که سوئیچ خراب باشد، آب در محفظه دستگاه پر نشده و یا بیش از اندازه پر می شود. جهت اطمینان پیدا کردن از کارکرد صحیح شناور، باید سوپاپ آن را با استفاده از مولتی متر بررسی نمایید.

خرابی سوئیچ درب علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی

سوئیچ ماشین طرفشویی یکی از قطعاتی است که از شروع فرآیند شستشو به هنگام باز بودن درب دستگاه جلوگیری می کند. زمانی که این کلید دچار خرابی شود، آب در محفظه ماشین ظرفشویی پر نخواهد شد. محل قرارگیری این سوئیچ در قسمت پشت پنل و در بالای درب ظرفشویی می باشد. برای بررسی علت نیامدن آب داخل ماشین ظرفشویی باید مطمئن شوید که سوئیچ درب به درستی کار می کند.

خرابی برد می تواند مانع از آبگیری کردن ماشین ظرفشویی شود

یکی رایج ترین انواع خرابی ها در لوازم برقی مانند ماشین ظرفشویی، خرابی های مربوط به برد الکترونیکی دستگاه می باشد. این مسئله باعث قطع شدن فرمان صحیح برد به سایر قطعات ظرفشویی شده و در نتیجه موجب ایجاد اختلال در عملکرد شستشوی دستگاه خواهد شد. یکی از قطعاتی که در این شرایط دچار اختلال می شود، سیستم فعال سازی ورود آب به دستگاه می باشد که از دلایل وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی و باعث توقف روند شستشو در دستگاه خواهد شد.

اختلال در پمپ باعث آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی می شود

به طور کلی پمپ تعبیه شده برای ماشین ظرفشویی از دو پروانه برخوردار است. آب در قسمت بالای این پروانه ها به داخل محفظه ماشین ظرفشویی پمپ می گردد و قسمت پایین تر آب را به بخش تخلیه پمپ می نماید. در برخی مواقع ممکن است قطعات پلاستیکی یا شیشه های شکسته مانع از چرخش این پروانه ها شوند که این مسئله می تواند از دلایل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی باشد. از این رو همواره باید حواستان به تمیز بودن پروانه پایین و پروانه بالا باشد.

مشکل تخلیه علت نیامدن آب به داخل ماشین ظرفشویی می باشد

در صورتی که ماشین ظرفشویی نتواند آب را به صورت کامل و صحیح تخلیه کند، از ورود آب تازه به داخل محفظه دستگاه جلوگیری خواهد شد. برای بررسی این مشکل ابتدا پنل جلویی ظرفشویی را باز نمایید. در صورتی که این قسمت دچار زنگ زدگی شده باشد، باید شلنگ تخلیه را تعمیر کنید. شلنگ را از قسمت ورودی خارج نموده و در صورت مشاهده آلودگی اقدام به تمیز کردن آن نمایید. برای تمیز کردن این شلنگ می توانید از یک سیم استفاده کنید. اگر فیلتر کثیف شده است، آن را تمیز و در صورت نیاز تعویض کنید.

نتیجه گیری از علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی

در این مطلب توانستید با عواملی که می توانند علت آب نیامدن در ماشین ظرفشویی باشند، آشنا شوید. بسیاری از این مشکلات را می توان مانند علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی به راحتی شناسایی و برطرف نمود. اگر علت نرفتن آب داخل ماشین ظرفشویی شما پیشرفته است و تعمیر آن کمی دشوار می باشد، بهتر است از یک تعمیرکار ماشین ظرفشویی باتجربه در تعمیرگاه مجاز هوم خانه برای تعمیر علت نیامدن آب داخل ماشین ظرفشویی خود کمک بگیرید تا از وارد شدن مشکلات احتمالی به دستگاه جلوگیری کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست