آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت شستشوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی

یکی از مشکلات متداول در مدل های مختلف ماشین ظرفشویی طولانی شدن زمان شستشوی ظروف در دستگاه می باشد. بسیاری از مصرف کنندگان همواره به دنبال یافتن علت شستشوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی خود و راهکارهایی جهت رفع این مشکل هستند. از این رو در این مقاله به بیان دلایلی که موجب طولانی تر شدن فرآیند شستشوی ظرف ها در ماشین ظرفشویی می شوند، می پردازیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه نر یا تجربه به خصوصی در مورد علت شستشوی طولانی در ماشین ظرفشویی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

دلیل شستشوی طولانی مدت ظروف در ماشین ظرفشویی

در برخی مواقع ممکن است مدت زمان شستشوی ظرف ها در ماشین ظرفشویی بسیار طولانی شده و حتی ساعت‌ ها نیز به طول بینجامد. در صورتی که ماشین ظرفشویی برای شستشو بیش از اندازه معمول کار کند، به این معناست که مشکلی در دستگاه وجود دارد. طولانی شدن زمان شستشوی ظرفشویی ممکن است به دلایل مختلفی باشد که برخی از آنها به راحتی برطرف خواهند شد. اما برای رفع برخی از ایرادات حتما باید از تکنسین های متخصص کمک بگیرید. در ادامه این بخش تمامی علت های شستشوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی را برای شما بیان خواهیم کرد.

زمان مناسب شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی چقدر است؟

برای بررسی علت شستشوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی، در وهله اول باید بدانید که زمان مناسب آن چقدر است. این که شما بخواهید از شستشوی طولانی ماشین ظرفشویی جلوگیری کنید، باید در گام اول، برنامه شستشو مناسبی را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که هر برنامه شستشو تعبیه شده در ساختار ظرفشویی، مدت زمان مشخصی را دارد که این مسئله کاملا به برند و مدل ظرفشویی شما بستگی دارد، اما معمولا این فرآیند بین 1.5 الی 3 ساعت به طور می انجامد.

بررسی 9 دلیل شستشوی طولانی ماشین ظرفشویی

به طور کلی 9 علت برای شستشو طولانی مدت ظروف در ظرفشویی وجود دارد که از آن ها نام برده ایم و در ادامه هریک را بررسی کرده ایم:

  1. گرم نبودن آب
  2. خرابی سنسور
  3. اتصال شیر آب سرد
  4. مسدود شدن شیلنگ تخلیه
  5. وجود رسوبات
  6. طولانی شدن مدت زمان رسیدن آب
  7. معیوب شدن المنت حرارتی
  8. کم بودن فشار آب
  9. خرابی عایق

آیا گرم نبودن آب باعث شستشوی طولانی ماشین ظرفشویی می شود؟

اگر آبی که جهت شستن ظرف در ماشین ظرفشویی وارد شده است، دمای مناسبی نداشته باشد، فرآیند شستشو در دستگاه طی مدت زمان بیشتری انجام خواهد شد. زیرا ماشین ظرفشویی به آب گرم جهت تمیز کردن صحیح نیاز دارد. دمای مناسب آب برای شستشوی ظروف باید بین ۱۲۰ الی ۱۵۰ درجه فارنهایت باشد. مدل های پیشرفته و مدرن ماشین ظرفشویی می توانند میزان درجه حرارت آب درون دستگاه را بررسی کنند، از این رو تا زمانی که آب به دمای مناسب نرسد، فرآیند شستشو آغاز نمی شود.

سنسور معیوب از دلایل طولانی شدن زمان شستشوی ظرفشویی

وجود هرگونه اختلال در کارکرد سنسور شستشو می تواند یکی از دلایل شستشوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی باشد. در صورتی که ماشین ظرفشویی شما از سنسور خودکار برخوردار است، جمع شدن مواد معدنی و مواد غذایی بر روی این سنسور می تواند باعث طولانی شدن جریان شستشوی ظروف در دستگاه شود. برای برطرف نمودن این مشکل بهتر است در زمان خالی بودن دستگاه، مواد شوینده را در درون آن قرار دهید و سپس ماشین ظرفشویی را روشن نمایید.

اتصال شیر آب سرد علت شستشوی طولانی ظرفشویی

اگر آبی که جهت شستشوی ظروف به داخل ماشین ظرفشویی وارد می شود، سرد باشد، دستگاه برای شستشوی کامل و صحیح ظروف به مدت زمان طولانی تری نیاز خواهد داشت. دلیل این مسئله نیز این است که دستگاه برای گرم کردن آب سرد به زمان بیشتری نیاز دارد. از این رو دقت داشته باشید که حتما شیر آب گرم به ماشین ظرفشویی شما متصل باشد.

انسداد شلنگ تخلیه از دلایل شستشوی طولانی ماشین ظرفشویی

گرفتگی شلنگ تخلیه، هواکش و یا فیلترهای ماشین ظرفشویی می تواند باعث کند شدن چرخه شستشوی ظروف و در نتیجه دلیل طولانی شدن شستشوی ماشین ظرفشویی باشد. در این شرایط بهتر است فیلترهای دستگاه را به دقت بررسی کنید و در صورت نیاز اقدام به تمیز کردن آنها نمایید.

  • همچنین می توانید شلنگ تخلیه را نیز از دستگاه جدا کنید و در صورت مشاهده هرگونه انسداد آن را سریعا برطرف کنید.
  • اگر شلنگ تخلیه دستگاه دچار خمیدگی شده باشد، باید آن را صاف نمایید.
  • اگر این شلنگ دچار ایراداتی مانند آسیب دیدگی شده باشد، باید اقدام به تعویض آن کنید تا آب استفاده شده بتواند از ماشین ظرفشویی به راحتی تخلیه شود.

وجود رسوبات از دلایل طولانی شدن زمان شستشوی ظرفشویی

رسوبات موجود در آبی که در اطراف قسمت های مختلف ماشین ظرفشویی مانند فیلترها، المنت گرمایش، بازوی آبپاش ماشین ظرفشویی و سنسورهای شستشو جمع می شوند، می توانند تاثیر زیادی بر روی جریان آب در هنگام فرآیند شستشو داشته باشند. همچنین این مشکل می تواند علت شستشوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی باشد.

  • در صورت مشاهده این مشکل می توانید ظرفشویی خود را بر روی حرارت زیاد قرار دهید.
  • سپس یک کاسه حاوی سرکه سفید را در قسمت قفسه پایین ماشین ظرفشویی بگذارید و فرآیند شستشو را بدون قرارگیری ظروف انجام دهید.
  • با انجام این کار می توانید رسوباتی که در این قسمت ها انباشته شده اند را به راحتی از بین ببرید.

افزایش زمان رسیدن آب گرم علت شستشوی طولانی ظرفشویی

پیش از اینکه چرخه شستشو در ماشین ظرفشویی آغاز شود، باید مدت زمان ۲ دقیقه اجازه دهید تا آب گرم شود. دقت داشته باشید که اگر شیر آب گرم نزدیک به ماشین ظرفشویی قرار گرفته باشد، آب گرم سریع تر به دستگاه خواهد رسید. از این رو در صورتی که در ابتدای سیکل شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی، آب گرم مناسب در دستگاه تامین شود، مدت زمان شستشو به میزان بسیار زیادی کاهش خواهد یافت.

خرابی المنت گرمایشی از دلایل شستشوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی

اگر المنت گرمایشی ماشین ظرفشویی خراب شده و آب ورودی در دستگاه به میزان کافی گرم نشده باشد، عملیات شستشو در ظرفشویی بسیار طولانی خواهد شد. در صورتی که درجه حرارت آب در داخل ماشین ظرفشویی کمتر از اندازه ۱۲۰ درجه فارنهایت باشد، به این معناست که المنت گرمایشی دستگاه دچار مشکل شده است و علت شستشوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی خواهد بود.

  • در این حالت باید به دقت المنت گرمایشی دستگاه را بررسی نمایید و از خراب یا سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • می توانید از مولتی متر برای بررسی المنت گرمایشی استفاده کنید.
  • در صورتی که المنت گرمایشی خراب شده است، باید آن را تعویض نمایید.

فشار آب کم علت طولانی شدن زمان شستشوی ظرفشویی

به طور کلی مقدار فشار آبی که به درون ماشین ظرفشویی وارد می شود، باید بین ۲۰ الی ۱۲۰  پاسکال باشد. اگر میزان فشار آب ورودی به دستگاه از ۲۰ پاسکال کمتر باشد، روند شستشو در ظرفشویی طولانی تر خواهد شد. همچنین در صورتی که میران فشار آب زیر ۲۰ پاسکال باشد، شیر آب خراب شده و در نتیجه از خاموشی دریچه منبع آب جلوگیری می نماید. در این حالت باید جهت بررسی میزان فشار آب در دستگاه از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید تا مشکل دستگاه شما برطرف شود.

خرابی عایق علت شستشوی طولانی ظرفشویی

عایق های نمدی موجود در سینک و اطراف ماشین ظرفشویی وظیفه حفظ گرما در داخل دستگاه را بر عهده دارند و خرابی آن ها می تواند از طولانی شدن زمان شستشوی ظرفشویی باشد. جهت بررسی سالم بودن این عایق ها باید دستگاه را کمی به سمت جلو بکشید و سپس قاب کنار و پشت دستگاه را باز نمایید و از سالم بودن عایق ها اطمینان حاصل کنید.

نحوه رفع مشکل طولانی شدن زمان شستشو ظرفشویی

به منظور رفع مشکل طولانی شدن زمان شستشوی ظرفشویی، تمامی موارد گفته شده را رعایت نمایید و یک به یک آن ها را مورد بررسی قرار دهید. به شما توصیه می کنیم که اگر در این کار مهارت و تجربه کافی را ندارید، حتما با تکنسین های ماهر هوم خانه در تماس باشید. چرا که ساختار ماشین ظرفشویی پیچیده و کاملا منحصر به فرد بوده و برای عیب یابی و تعمیر آن نیاز به ابزارآلات تخصصی می باشد.

نتیجه گیری از علت شستشوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی

اگر با توجه به مطالب گفته شده باز هم نمی توانید علت شستشوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی خود را پیدا کنید، بهتر است حتما از تعمیرکار ماشین ظرفشویی کمک بگیرید. همچنین در صورتی که مهارت و دانش فنی کافی در زمینه تعمیرات ماشین ظرفشویی ندارید، برای تعمیر ظرفشویی خود اقدام نکنید؛ زیرا ممکن است به دستگاهتان آسیب های بیشتری وارد نمایید. تعمیرگاه مجاز هوم خانه با دارا بودن کارشناسان متخصص می تواند در زمینه عیب یابی و تعمیرات ماشین ظرفشویی به شما کمک نماید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست