آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت نچرخیدن سینی مایکروفر

در این مقاله قصد داریم به بررسی علت نچرخیدن سینی ماکروفر و همچنین روش های برطرف کردن آن در منزل برای کاربران بپردازیم. قطعات مختلفی در ماکروفر در صورت خرابی مانعی برای چرخش سینی دستگاه هستند که باید به آنها رسیدگی شود. در این مقاله سعی داریم تا همه ایرادات رایج در این زمینه را بررسی کنیم تا کاربران به راحتی بتوانند با استفاده از این ترفندها برای رفع عیب دستگاه خود اقدام نمایند.

چنانچه با راهکارهای گفته شده موفق به تعمیر ماکروفر در منزل نشدید، با تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی هوم خانه تماس حاصل فرمایید، تا تعمیرکاران خبره با بررسی مشکل ماکروفر شما اقدام به تعمیر دستگاه کنند.

چرا سینی ماکروفر نمی چرخد؟

چرا سینی ماکروفر نمی چرخد؟ از دلایل اصلی نچرخیدن سینی مایکروفر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. این موارد می‌توانند مانعی برای چرخش سینی این دستگاه باشند. در ادامه مطلب به بررسی هر کدام به صورت مجزا خواهیم پرداخت و شما را در جهت تعمیر ماکروفر یاری خواهیم داد. با ما همراه باشید. در ادامه به بررسی هریک از این موارد پرداخته و روش های برطرف کردن آنها را نیز مرور خواهیم کرد.

7 دلیل برای نچرخیدن سینی ماکروفر در زمان روشن بودن دستگاه

تکنسین های هوم خانه در این بخش از مطلب به صورت کامل 7 دلیل نچرخیدن سینی ماکروفر را برای شما نام برده اند تا به در ادامه مطلب به عیب یابی و تعمیر هر کدام بپردازند.

  1. خرابی موتور گردان یا درایو سینی ماکروفر
  2. خراب شدن کوپلار یا کوپلینگ سینی مایکروفر
  3. خرابی ریل کمکی زیر سینی دستگاه
  4. ایرادات شفت سینی ماکروفر
  5. عدم جانمایی مناسب سینی ماکروفر
  6. بروز مشکل فنی در سینی مایکروفر
  7. جمع شدن چربی ها دور شفت سینی مایکروفر

خرابی موتور گردان یا درایو می تواند باعث نچرخیدن سینی ماکروفر شود

بررسی خرابی موتور گردان یا درایو علت نچرخیدن سینی ماکروفر به شرح زیر است:

موتور گردان قطعه ای در زیر سینی دستگاه است که وظیفه چرخاندن آن را به عهده دارد. در صورت بروز خرابی در این قطعه سینی دستگاه شما نچرخیده و در نتیجه شاهد بروز این عیب در آن خواهید شد. برای این منظور می توانید با مولتی متر ترمینال های موتور گردان را بررسی کنید. در صورت خرابی و نچرخیدن کامل آن نیز احتمالا باید از قطعه جایگزین استفاده نمایید.

خرابی کوپلار یا کوپلینگ علت نچرخیدن سینی ماکروفر می باشد

بررسی خرابی کوپلار یا کوپلینگ از دلایل نچرخیدن سینی مایکروفر به شرح زیر است:

کوپلار قطعه‌ای پلاستیکی است که موتور گردان را به سینی متصل می‌کند. هم موتور از زیر و هم سینی از بالا به این قطعه قفل می شوند و از این طریق نیروی گشتاوری موتور سینی را می‌چرخاند. در صورت خرابی یا شکستن این قطعه سینی دستگاه شما نمی‌چرخد. در این مواقع نیز نیاز به تعویض کوپلار خواهید داشت تا مشکل کاملا برطرف شود.

خراب شدن ریل کمکی زیر سینی علت حرکت نکردن سینی ماکروفر می باشد

بررسی خرابی ریل کمکی زیر سینی از موانع چرخش سینی دستگاه به شرح زیر می باشد:

در زیر سینی مایکروفرهای امروزی یک ریل قرار گرفته تا سینی راحت تر بچرخد و در هنگام چرخش به قطعات زیرین مایکروفر برخورد و ساییدگی نداشته باشد. در صورت نچرخیدن سینی ریل زیر آن را نیز باید چک کنید تا دچار ایراد نشده باشد. با وجود شکستگی ریل سینی نچرخیده و باید آن را تعویض نمایید.

ایرادات شفت می تواند مانع از چرخیدن سینی ماکروفر شود

بررسی ایرادات شفت از دلایل نچرخیدن سینی ماکروفر به شرح زیر می باشد:

شفت قطعه ای در کنار موتور محرک و سینی است که اتصال این دو را محکم می نماید. در صورتی که در این قطعه شکستگی و یا ایرادی از قبیل به هم خوردن تعادل آن بروز نماید، سینی در بالا نمی چرخد. در صورت وسیع بودن ایراد شفت باید آن را تعویض نمایید.

عدم جانمایی مناسب علت نچرخیدن سینی ماکروفر است

بررسی عدم جانمایی مناسب علت نچرخیدن سینی ماکروفر به شرح زیر می باشد:

همچنین ممکن است بعد از تمیز کردن سینی آن را به خوبی در جای خود جانمایی نکرده باشید. در این مواقع نیز سینی نچرخیده و بایستی دوباره آن را در جای خود محکم کنید تا دستگاه به شرایط نرمال خود باز گردد.

بروز مشکل فنی در سینی از دلایل نچرخیدن آن در مایکروفر

بررسی بروز مشکل فنی در سینی از دلایل نچرخیدن سینی مایکروفر به شرح زیر می باشد:

در صورتی که خود سینی دستگاه شما هم با ایراداتی از قبیل شکستگی و یا به هم خوردن تعادل آن روبرو باشد، بایستی برای تعمیر آن اقدام کرد. این ایرادات نیز می توانند مانعی برای چرخش سینی مایکروفر باشند.

جمع شدن چربی ها دور شفت مانع از حرکت سینی ماکروفر می شود

بررسی جمع شدن چربی‌ها دور شفت مانعی برای چرخش سینی مایکروفر به شرح زیر ‌است:

جمع شدن چربی ها دور مدار سینی و قطعات نام برده شده در بالا نیز می تواند دلیلی برای نچرخیدن سینی مایکروفر باشد. از این رو باید پس از هر بار استفاده از دستگاه برای از بردن چربی های ماکروفر و همین طور گرد و غبار اقدام کنید. در صورت تمیز نشدن می توانند ایراد محکمی برای این منظور باشند. در این مواقع باید از ترفندهای لازم برای تمیز کردن مایکروفر استفاده کرده و دوباره سینی را به حالت اولیه در آورید.

نتیجه گیری از علت نچرخیدن سینی ماکروفر و تعمیرات آن در منزل در هوم خانه

نتیجه گیری از علت نچرخیدن سینی ماکروفر و تعمیرات آن در منزل در هوم خانه به شرح زیر است. در بررسی دلایل نچرخیدن سینی مایکروفر به مسائل زیر پرداختیم:

  • خرابی موتور گردان یا درایو سینی ماکروفر
  • خراب شدن کوپلار یا کوپلینگ سینی مایکروفر
  • خرابی ریل کمکی زیر سینی دستگاه
  • ایرادات شفت سینی ماکروفر
  • عدم جانمایی مناسب سینی ماکروفر
  • بروز مشکل فنی در سینی مایکروفر
  • جمع شدن چربی ها دور شفت سینی مایکروفر

هر کدام از این موارد به تنهایی و یا ترکیبی از آنها می تواند دلیلی بر نچرخیدن سینی ماکروفر باشند. از این رو باید آنها را تک به تک بررسی کرده و در صورت لزوم آنها را برطرف کنید. برای تعویض قطعات حتما باید از قطعات فابریک استفاده نمایید. برای تعمیرات موارد پیچیده نیز می بایست از تکنسین ماکروفر کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که باز کردن مایکروفر بدون داشتن تجربه و تخصص لازم می تواند علتی برای خرابی های بیشتر در دستگاه شما باشد. از این رو حتما در این باره با تعمیرکار متخصص مایکروفر مشورت نمایید.

هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات ماکروفر و تامین کننده قطعات فابریک این دستگاه آماده ارائه این خدمات به کاربران است.

4/5 - (1 امتیاز)

بدون برچسب

در بحث و گفتگوی این مطلب شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست