آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی یکی از مسائلی است که تمامی مصرف کنندگان حداقل یک بار با آن مواجه شده اند. ماشین لباسشویی یکی از لوازمی است که به دلیل مصرف آب و مواد شوینده به میزان کم برای شستشوی لباس ها می تواند بهترین انتخاب محسوب شود. اما برخی مواقع عملکرد آن دچار مشکلاتی شده و باید برطرف شود. جمع شدن آب یکی از مشکلاتی است که بی توجهی به آن می تواند دستگاه شما را نیازمند تعمیرات کند. در ادامه مقاله قصد داریم به بررسی علت باقی ماندن آب در ماشین لباسشویی بپردازیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر یا تجربه به خصوصی در مورد علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین هوم خانه بپردازید.

چرا آب در دیگ ماشین لباسشویی خاموش جمع می شود؟

ممکن است شما نیز با این مشکل در لباسشویی خود مواجه شده باشید که دستگاه شما خاموش است اما همچنان آب در آن جمع می گردد. همان طور که می دانید عملکرد ماشین لباسشویی و سیستم داخلی آن به گونه ای است که شیر آب متصل به لباسشویی همواره باز می باشد. باز بودن این شیر تا زمانی ادامه دارد که شما کلید شروع را فشار داده و دستور شستشو را صادر نمایید. اما برخی مواقع زمانی که دستگاه خاموش است، آب در دیگ آن جمع می شود که می تواند مشکل ساز باشد.

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی می تواند مربوط به خرابی یکی از قطعات آن مانند شیر برقی باشد که عملکرد دستگاه را با مشکل مواجه کرده و باید تعویض شود. در برخی موارد نیز انسداد قسمت های مختلف دستگاه علت بروز این مشکل می باشد. در صورتی که دستگاه شما نیز دچار این مشکل شده است، می توانید به کمک دلایلی که در ادامه برای شما آورده ایم، دستگاه خود را بررسی و تعمیر نمایید.

8 علت آب جمع شدن در ماشین لباسشویی

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی باید به صورت تخصصی عیب یابی شود. اگر به دنبال دلیل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خود هستید، این 8 دلیل جمع شدن آب در مخزن لباسشویی را بررسی نمایید:

  1. مسدود شدن محل خروجی آب
  2. خراب شدن شیر برقی
  3. انسداد فیلتر
  4. گرفتگی خرطومی
  5. مسدود شدن شلنگ تخلیه
  6. آسیب دیدن پروانه پمپ
  7. بسته شدن لوله فاضلاب
  8. معیوب شدن پمپ تخلیه

انسداد محل خروجی آب علت آب جمع شدن در ماشین لباسشویی

یکی دیگر از مواردی که می تواند علت باقی ماندن آب در ماشین لباسشویی باشد، مسدود شدن محل خروجی آب می باشد. به هنگام مواجهه با این مشکل حتما باید لوله فاضلاب، شیلنگ تخلیه و فیلتر تخلیه لباسشویی را به دقت بررسی نمایید. در صورت وجود هرگونه انسداد و گرفتگی، باید آن را سریعا برطرف کنید.

خرابی شیر برقی علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

گاهی ممکن است پیش از اینکه دکمه شروع را زده و برنامه شستشو را انتخاب کنید، لباسشویی شما بدون توقف اقدام به آبگیری کند. در واقع علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش و یا پس از انجام مراحل شستشو، خرابی شیر برقی یا الکتریکی می باشد. به طور کلی شیر برقی پس از دریافت دستور از تایمر شروع به باز شدن می کند و سپس از طریق شیلنگ ورودی، آب وارد ماشین لباسشویی خواهد شد. در صورتی که پس از پایان عملیات شستشو و یا در زمان خاموش بودن لباسشویی، دیگ از آب پر شود، احتمالا مشکل از خرابی تایمر یا شیر برقی دستگاه است که باید آن را عیب یابی و تعمیر نمایید.

مسدود شدن فیلتر علت آب جمع شدن در ماشین لباسشویی

در برخی از مواقع ممکن است در فیلتر لباسشویی زبالاتی گیر کرده و موجب شود تا آب در داخل محفظه لباسشویی جمع گردد. این مشکل عملکرد مناسب لباسشویی را با مشکل مواجه کرده و از خروج آب جلوگیری کرده و علت باقی ماندن آب در ماشین لباسشویی می باشد. در این شرایط باید اقدام به تعویض فیلتر دستگاه خود نمایید. جهت تعویض فیلتر می توانید از بخش پایین ماشین لباسشویی فیلتر را بررسی و تعویض کنید.

انسداد خرطومی زیر دیگ علت باقی ماندن آب در ماشین لباسشویی

خرطومی زیر دیگ یکی از قسمت هایی است که معمولا مصرف کنندگان به آن توجهی نمی کنند. در برخی مواقع ممکن است نخالات و زباله هایی که همراه با لباس های داخل محفظه است، وارد خرطومی شود. این مسئله می تواند با گذشت زمان از خروج آب جلوگیری نماید و علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی باشد. جهت اطمینان پیدا کردن از اینکه خرطومی دستگاه شما جرم یا رسوبی نگرفته باشد، باید به کمک دست آن را فشار دهید و به بررسی آن بپردازید.

انسداد شیلنگ تخلیه علت ماندن آب در لباسشویی

شیلنگ تخلیه آب یکی از بخش هایی است که به هنگام جمع شدن آب در لباسشویی باید حتما آن ‌را بررسی نمایید. این شیلنگ در قسمت پشت دستگاه قرار دارد و در برخی مواقع ممکن است از لباسشویی جدا شده و بر روی زمین بیفتد. حتما باید توجه داشته باشید که شیلنگ تخلیه تا نیمی از ارتفاع لباسشویی بالا باشد تا عمل تخلیه به خوبی انجام شود. همچنین باید دقت داشته باشید که شیلنگ تخلیه شما دچار تاخوردگی و یا پارگی نشده باشد. در صورت وجود هرگونه مشکل در شیلنگ تخلیه باید آن را تعویض نمایید.

خرابی پروانه پمپ علت باقی ماندن آب در ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی مربوط به خرابی پروانه پمپ دستگاه می باشد. در صورتی که هرگونه شیء مانند دکمه، کش و … به هنگام عملیات شستشو باعث انسداد پروانه شود یا اینکه پروانه دچار خرابی گردد، آب در محفظه دستگاه جمع خواهد شد. در این حالت باید پروانه را بررسی نموده و سریعا مشکل را برطرف نمایید.

انسداد لوله فاضلاب علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

در صورتی که راه آب فاضلاب محل شما دچار هرگونه انسداد و گرفتگی شود، آب در داخل لباسشویی باقی مانده و جمع خواهد شد. در این شرایط ابتدا باید به کمک لوله کش متخصص، لوله فاضلاب را به دقت بررسی نموده و سپس در صورت انسداد آن را برطرف نمایید.

خرابی پمپ تخلیه دلیل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

پس از اینکه تمامی موارد بالا را به دقت بررسی نمودید و باز هم دلیل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی رفع نشده است، باید به بررسی پمپ تخلیه دستگاه بپردازید. اگر پمپ لباسشویی دچار خرابی شود، باید آن را تعویض کنید. در صورتی که پمپ تخلیه خراب شده باشد، می تواند باعث جمع شدن آب در دیگ و مانع تخلیه آن شود.

اقدامات لازم به هنگام جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

در صورتی که آب در ماشین لباسشویی شما جمع شده است، باید با استفاده از روش های زیر آب موجود در دستگاه خود را تخلیه نموده و دلیل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی را بررسی و برطرف نمایید:

  • یک درپوش مخصوص به نام فیلتر پمپ تخلیه در قسمت پایین ماشین لباسشویی وجود دارد که باید آن را باز نمایید تا به اهرم پیچ مانندی دسترسی پیدا کنید.
  • با چرخش اهرم به سمت چپ می توانید این قسمت را باز نمایید.
  • پس از باز کردن این بخش تمامی آب هایی که در لباسشویی شما جمع شده است، تخلیه خواهد شد.
  • پیش از باز نمودن این قسمت برای جلوگیری از ریختن آب بر روی سطح زمین، بهتر است یک ظرف در جلوی آن قرار دهید.
  • هنگامی که آب به طور کامل تخلیه شد، می توانید درپوش را در سر جای خود قرار دهید و آن را ببندید.
  • در صورتی که قادر به رفع مشکل دستگاه خود نیستید، حتما از یک تعمیرکار متخصص و مجرب کمک بگیرید.

نتیجه گیری از علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

در صورتی که ماشین لباسشویی شما نیز با مشکل جمع شدن آب مواجه شده است، با استفاده از دلایل بالا می توانید دستگاه خود را عیب یابی و تعمیر کنید. به طور کلی بررسی و تعمیرات لباسشویی امری است که نیاز به تخصص و دانش دارد. از این در صورت نداشتن این شرایط بهتر است بررسی علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی و رفع این مشکل را به تعمیرکاران مجرب تعمیرگاه مجاز هوم خانه بسپارید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست