آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی

از جمله رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای هر مدل از ماشین لباسشویی ایجاد شود، علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی می باشد. باز بودن درب لباسشویی از روشن شدن و شروع به کار آن جلوگیری خواهد کرد. در این مقاله از هوم خانه به شما علت قفل نشدن درب لباسشویی و راه های رفع این مشکل را توضیح خواهیم داد.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر یا پرسش به خصوصی در مورد علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر یا پرسش خود در بخش دیدگاه با به گفتمان با تعمیرکار لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

چرا درب ماشین لباسشویی قفل نمی شود؟

بسته نشدن درب ماشین لباسشویی از جمله مسائلی است که می تواند برای هر مدل دستگاهی اتفاق بیفتد. در صورت بسته نشدن درب، دستگاه روشن نمی شود؛ زیرا باز بودن درب باعث آبگیری نکردن ماشین لباسشویی خواهد شد. جهت اطمینان از این موضوع که درب ماشین لباسشویی شما به درستی بسته شده است، صدای تیک مانندی را به هنگام بستن درب خواهید شنید. در غیر این صورت درب کاملا بسته نشده است.

در برخی مواقع ممکن است دستگیره درب به هنگام باز کردن به درستی باز شود، اما پس از قرار دادن لباس ها و به هنگام بستن درب با مشکل رو به رو شوید. این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد که باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرند. در ادامه این بخش به بیان دلایل قفل نشدن درب ماشین لباسشویی به طور کامل خواهیم پرداخت.

بررسی 8 علت قفل نشدن درب لباسشویی

علت قفل نشدن درب لباسشویی، می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد، اگر به دنبال علت بسته نشدن درب لباسشویی هستید، موارد زیر را بررسی کنید:

  1. خراب شدن لاستیک دور درب
  2. خرابی میکروسوییچ
  3. آسیب دیدن زبانه قفل
  4. حجم زیاد البسه
  5. معیوب شدن درب
  6. شکستگی دستگیره
  7. آسیب دیدن کلید باز و بسته درب
  8. شکستن دستگیره درب

خرابی قفل درب علت قفل نشدن درب لباسشویی

چرا درب ماشین لباسشویی قفل نمی شود؟ اگر در قسمت دستگیره درب ماشین لباسشویی مشکلی وجود نداشته باشد، اما درب به درستی بسته نمی شود، احتمالا مشکل از قفل درب می باشد. زمانی که قفل درب دچار خرابی شود، درب لباسشویی بسته نشده و در نتیجه شما قادر به شستشوی لباس های خود نیستید. در این حالت باید اقدام به تعویض قفل و چفت درب نمایید.

همچنین در شرایطی که بستن قفل درب به سختی صورت می گیرد، احتمالا مکانیزم آن دچار مشکل شده است و ممکن است درب پس از بسته شدن دیگر باز نشود. در صورت شکستگی قفل باید برای تعویض آن از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید.

خرابی لاستیک دور درب از دلایل بسته نشدن درب لباسشویی

در مواردی علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی مربوط به خرابی لاستیک دور درب دستگاه است. در صورتی که لاستیک دور درب از جای خود به دلایل مختلفی درآمده باشد، به درستی در جای خود قرار نگرفته باشد و یا دچار پارگی و پوسیدگی شده باشد، درب به درستی بسته نخواهد شد. این مشکل ممکن است در اثرگذر زمان، استفاده نامناسب از لباسشویی و یا ضربه به آن رخ داده باشد. در صورتی که آب از دور لاستیک درب لباسشویی چکه می کند، باید حتما به بررسی آن بپردازید. بنابراین در صورتی که لاستیک دچار خرابی و پارگی شده است، باید آن را تعویض نمایید.

خرابی میکروسوئیچ درب علت قفل نشدن درب ماشین لباسشویی

در صورتی که میکروسوئیچ درب لباسشویی دچار خرابی شود، دستگاه شما نمی تواند عملیات باز و بسته شدن درب را به درستی انجام دهد و در نتیجه این مشکل دلیل بسته نشدن درب ماشین لباسشویی خواهد بود. همچنین اگر لباسشویی شما از نوع اتومات باشد، در صورت خراب بودن میکروسوئیچ، درب طی عملیات شستشو به یکباره باز خواهد شد.

  • خرابی میکروسوئیچ درب می تواند مشکلات جدی برای درب لباسشویی ایجاد کند و حتما باید تعمیر شود.
  • ممکن است میکروسوئیچ با گذر زمان دچار فرسودگی شود که در این صورت باید مطابق با مدل این قطعه، آن را تعویض نمایید.
  • جهت بررسی جریان نیز باید با استفاده از اهم متر هر سوئیچ الکترونیکی را آزمایش نمایید.

خرابی زبانه قفل از دلایل بسته نشدن درب ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل بسته نشدن درب لباسشویی شود، وجود مشکل و خرابی در زبانه قفل دستگاه می باشد. این مشکل از جمله ایرادات رایج در ماشین های لباسشویی محسوب می شود. در مواردی ممکن است مونتاژ قفل درب به شکل برقی و یا مکانیکی دچار از کار افتادگی شود که در این شرایط عملیات باز و بسته نمودن درب با مشکل مواجه خواهد شد.

همچنین زبانه درب در برخی مواقع شکسته شده و یا شل می شود. از آنجایی که مونتاژ قفل درب لباسشویی از جنس پلاستیک است، امکان تعمیر آن وجود ندارد و باید آن را تعویض نمایید. در نتیجه اگر درب لباسشویی شما به صورت صحیح قفل و بسته نمی شود، باید زبانه قفل را بررسی نمایید.

حجم زیاد لباس علت قفل نشدن درب ماشین لباسشویی

در صورتی که بیش از حد استاندارد درون محفظه ماشین لباسشویی لباس بریزید، درب به درستی بسته نخواهد شد. همچنین در صورتی که بخواهید لباس ها را با فشار به درون دستگاه وارد کرده و درب را ببندید، به ماشین لباسشویی فشار زیادی وارد شده و لباس ها به درستی شسته و یا تمیز نخواهند شد. این کار می تواند علت نشتی آب از ماشین لباسشویی باشد.

ورود آسیب به درب علت بسته نشدن درب لباسشویی

در برخی مواقع دلیل بسته نشدن درب ماشین لباسشویی مربوط به وارد شدن آسیب و ضربه به درب دستگاه می باشد. این مشکل معمولا به هنگام جابه جایی وسایل و اسباب کشی زیاد دیده می شود. در صوتی که به درب لباسشویی ضربه و آسیبی وارد شود، ممکن است درب شکسته یا کج شود که در نتیجه به درستی بسته نخواهد شد. به طور معمول به هنگام مواجهه با این مشکل بابد درب به صورت کامل تعویض گردد که این کار حتما باید توسط تکنسین مجرب انجام شود.

خرابی کلید باز و بسته علت بسته نشدن درب لباسشویی

برخی از مدل های ماشین لباسشویی دارای دکمه پنل مخصوص باز کردن درب می باشند که در مواردی ممکن است مشکل از این کلید باشد. در این حالت باید از سالم بودن کلید پنل لباسشویی اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که این کلید مشکلی ندارد، مشکل می تواند از برد الکترونیکی باشد که بهتر است عیب یابی این موارد را به تعمیرکار متخصص بسپارید.

شکستن دستگیره علت قفل نشدن درب لباسشویی

در صورتی که ماشین لباسشویی شما از آن دسته مدل هایی باشد که از دستگیره برخوردار است، خرابی این دستگیره می تواند دلیل بسته نشدن درب ماشین لباسشویی باشد. در برخی مواقع این دستگیره دچار نقص یا شکستگی می شود که در این حالت باید برای تعویض آن اقدام نمایید. همچنین این دستگیره در مواردی نیز قابل تعمیر می باشد که این موضوع بستگی به میزان شکستگی آن دارد.

راهکار های جلوگیری از بسته نشدن درب لباسشویی

چرا درب ماشین لباسشویی قفل نمی شود؟ در این مطلب سعی نمودیم با ارائه راهکار های مختلف، به این پرسش پاسخ دهیم. در صورتی که علت قبسته نشدن درب لباسشویی را پیدا نکردید، می توانید از خدمات هوم خانه استفاده نمایید. توجه داشته باشید که علت قفل نشدن درب ماشین لباسشویی صرفا به موارد گفته شده بستگی داشته و باید به منظور رفع دلیل قفل نشدن درب ماشین لباسشویی یک به یک آن ها بررسی شوند.

نتیجه گیری از دلیل بسته نشدن درب ماشین لباسشویی در هوم خانه

در این مقاله که به بررسی دلایل بسته نشدن درب ماشین لباسشویی پرداخته شده است، توانستید با عواملی که منجر به ایجاد این مشکل در دستگاه می شوند، آشنا شوید. از آنجایی که بسته نشدن درب می تواند از کارکرد صحیح دستگاه شما جلوگیری نماید، بهتر است سریعا این مشکل را عیب یابی نموده و آن را رفع کنید. در صورتی که تخصصی در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی ندارید، بهتر است از تعمیرکاران متخصص و مجرب نمایندگی مجاز مرکزی هوم خانه کمک بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست