آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت نشتی آب از ماشین لباسشویی

بررسی علت نشتی آب از ماشین لباسشویی یکی از مواردی است که نیاز به عیب یابی دقیق دارد. با گذشت زمان ممکن است به دلیل استفاده طولانی مدت و نادرست لباسشویی دچار مشکل نشتی آب شود. نشتی آب می تواند به دلایل مختلفی در لباسشویی رخ دهد و نیاز به بررسی دقیق و شناسایی مشکل دارد. در این مقاله ارائه شده توسط تعمیرگاه مجاز هوم خانه سعی کرده ایم تا علت آب دادن ماشین لباسشویی را برای شما توضیح داده و راه های رفع این مشکل را برای شما بیان نماییم.

کاربران گرامی؛ در صورتی که نظر یا تجربه به خصوصی در مورد نشتی آب در ماشین لباسشویی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر و یا پرسش خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین هوم خانه بپردازید.

چرا آب از ماشین لباسشویی نشتی دارد؟

نشتی آب از ماشین لباسشویی یکی از مشکلات شایعی است که ممکن است با گذر زمان و استفاده نادرست و طولانی مدت از دستگاه اتفاق بیفتد. از آنجایی که لباسشویی در کنار برق قرار گرفته است، نشتی آب می تواند بسیار خطرناک باشد. برای اطلاع پیدا کردن از علت آب دادن لباسشویی خود باید ابتدا دستگاه را روشن نموده و سپس یک برنامه شستشو را انتخاب کنید.

در مرحله بعد باید اطراف، زیر و پشت دستگاه خود را به دقت بررسی کنید. همچنین باید محفظه جاپودری و اطراف درب را نیز به دقت نگاه کنید تا آبریزی وجود نداشته باشد. در صورت مشاهده هرگونه نشتی آب از این قسمت ها، باید ابتدا به یافتن علت آب دادن زیر ماشین لباسشویی خود بپردازید و سپس مطابق با راهکارهای ارائه شده جهت رفع این مشکل عمل کنید.

بررسی 7 علت آب دادن ماشین لباسشویی

علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی، به طور کلی در 7 مورد خلاصه می شود که باید برای بررسی علت آب دادن ماشین لباسشویی آن ها را بررسی کنید:

  1. خرابی شلنگ ها
  2. معیوب بودن پمپ تخلیه
  3. آسیب دیدن دریچه ورودی آب
  4. خراب شدن لاستیک دور درب لباسشویی
  5. مشکل داشتن دیگ
  6. رسوب در جاپودری
  7. ایراد در سوییچ فشار و هیدرواستات

معیوب بودن شلنگ‌ ها علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی

اگر به دنبال علت آب دادن لباسشویی هستید، اولین و مهمترین چیزی که باید بررسی کنید، شلنگ های دستگاه می باشند. به طور کلی در لباسشویی انواع مختلفی از شلنگ های تخلیه و ورودی آب تعبیه شده اند. باید اتصال صحیح این شلنگ ها به لباسشویی را بررسی نموده و مطمئن شوید که نشتی در آنها وجود ندارد.

جهت اطمینان پیدا کردن از ساییدگی و پارگی شلنگ باید صفحه بالایی ماشین لباسشویی را بلند نمایید. همچنین در ماشین لباسشویی‌ ها شلنگ های داخلی نیز وجود دارند که محل اتصال شیر برقی به جاپودری می باشند. در صورتی که این شلنگ ها دچار خرابی شده باشند، دستگاه در حین آبگیری نشتی خواهد داشت.

خرابی پمپ تخلیه علت آب آمدن از زیر ماشین لباسشویی

معیوب بودن پمپ تخلیه یکی از رایج ترین دلایل نشتی آب از ماشین لباسشویی می باشد. این پمپ می تواند به صورت الکتریکی، تسمه ای یا درایو مستقیم باشد. در صورتی که طی عملیات شستشو، نشتی آب از دستگاه مشاهده کنید، احتمالا مشکل از خرابی پمپ تخلیه است. از این رو باید به بررسی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی و تمامی شلنگ های متصل به آن و همچنین تسمه تعبیه شده در قسمت پمپ بپردازید. برای انجام این کار باید قسمت پیشین را باز نموده و در صورت خرابی پمپ، آن را تعویض نمایید.

خراب شدن دریچه ورودی آب علت آب دادن ماشین لباسشویی

در برخی مواقع علت نشتی آب از ماشین لباسشویی مربوط به خرابی دریچه ورودی آب می باشد. وظیفه این دریچه کنترل ورود آب سرد و گرم به داخل محفظه لباسشویی است. شیر این دریچه در قسمت پشت ماشین لباسشویی تعبیه شده است و یک شلنگ نیز به آن متصل می باشد که از قسمت پنل عقبی به دستگاه وارد شده است. حتما دقت کنید که شلنگ و دریچه دچار هیچگونه آسیب دیدگی و ترک خوردگی نباشند تا از نشتی آب از لباسشویی جلوگیری شود. پیش از بررسی و عیب یابی این قسمت حتما باید برق دستگاه را قطع نمایید.

خرابی لاستیک دور درب علت نشتی آب از ماشین لباسشویی

از آنجایی که از لباسشویی به صورت روزانه و مکرر استفاده می شود، ممکن است لاستیک دور درب به مرور دچار پوسیدگی و خرابی شود. از این رو در صورت مواجهه با این مشکل باید به سرعت لاستیک را تعویض نموده و فنر تعبیه شده دور لاستیک درب را جا بیندازید. یکی دیگر از دلایلی که مربوط به قسمت درب بوده و موجب نشت آب از ماشین لباسشویی می شود، خرابی قفل درب است که باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

وجود مشکل در دیگ دلیل آب دادن ماشین لباسشویی

همچنین علت نشتی آب از زیر ماشین لباسشویی مربوط به وجود مشکل در تراز بودن دیگ دستگاه می باشد. به طور کلی عدم تراز بودن دیگ می تواند منجر به تکان خوردن و آسیب دستگاه شده و در نهایت سوراخ و شکاف ایجاد نماید. همچنین در صورتی که ماشین لباسشویی در زمان پر شدن آب و چرخیدن مخزن دچار نشتی باشد، به دلیل کاسه نمد دستگاه است.

  • جهت بررسی وجود نشتی آب از شفت باید قاب پشت دستگاه را برداشته و اجازه آبگیری کامل به لباسشویی دهید.
  • همچنین باید به بخشی که بلبرینگ در آنجا تعبیه شده است، دقت کنید و ببینید آب از آن خارج می شود یا خیر.
  • در صورتی که بلبرینگ، کاسه نمد و دیگ دچار خرابی شود، باید آن ها را تعمیر و در صورت نیاز تعویض نمایید.
  • حتما به این نکته دقت داشته باشید که ریختن بیش از حد لباس در ماشین لباسشوبی می تواند در کار بلبرینگ و کاسه نمد اختلال ایجاد کرده و علت آب آمدن از زیر ماشین لباسشویی باشد.

رسوب جاپودری علت نشتی آب از زیر ماشین لباسشویی

وجود رسوبات فراوان در قسمت جاپودری از دیگر علت آب دادن لباسشویی می باشد. به طور کلی در صورتی که جرم موجود در جاپودری باعث بسته شدن منافذ موجود در جاپودری لباسشویی شود، فشار آب ورودی که از طریق شیر برقی به مخزن پودر وارد می شود، شروع به پاشیدن به خارج از جاپودری می نماید. همچنین در صورتی که جاپودری دچار ترک خوردگی یا شکستگی شود، آب از دستگاه نشت پیدا خواهد کرد.

خرابی سوئیچ فشار علت آب دادن ماشین لباسشویی

به عنوان آخرین علت آب دادن زیر ماشین لباسشویی می توان به وجود هرگونه خرابی در سوئیچ فشار اشاره کرد. وظیفه این سوئیچ فشار کنترل مقدار آب موجود در دیگ لباسشویی می باشد. در صورتی که دیگ به اندازه مناسب از آب پر شود و فشار هوا نیز به نقطه قابل تنظیم برسد، سوئیچ باز شده و برای جلوگیری از ورود بیش از اندازه آب، شیر برقی را قطع می کند. در صورت بروز این مشکل باید شیر برقی و قطعات وابسته به آن تعمیر شود.

نتیجه گیری از علت نشتی آب از ماشین لباسشویی

در این مقاله سعی کردیم تا دلایل نشتی آب از ماشین لباسشویی را همراه با راهکارهای رفع آن ها برای شما بیان نماییم. به طور کلی انجام تعمیرات لباسشویی نیاز به تجربه، ابزار و تخصص دارد و بهتر است توسط یک فرد متخصص انجام شود. همچنین پیش از رفع عیب هر کدام از مشکلات ایجاد شده در دستگاه بهتر است نکات ایمنی را  به طور صحیح رعایت کنید. اگر به کمک توضیحات بالا نیز نتوانستید اقدام به عیب یابی و رفع مشکل لباسشویی خود نمایید، بهتر است از طریق تماس با تعمیرگاه مجاز مرکزی هوم خانه اقدام به تعمیرات دستگاه خود نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست