آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

نحوه تنظیم هیدروستات لباسشویی

در این مقاله آموزش نحوه تنظیم هیدروستات لباسشویی را به طور کامل برای شما شرح خواهیم داد تا بتوانید مشکل دستگاه خود را برطرف نمایید. هیدروستات از جمله قطعات اصلی و مهم در ماشین لباسشویی است که دستگاه بدون آن کارکرد مناسبی نخواهد داشت. وظیفه هیدروستات در لباسشویی مانند یک سنسور است که میزان آب درون دیگ دستگاه را کنترل می نماید. در صورتی که در زمینه آبگیری دستگاه ایراداتی را مشاهده کردید، مشکل مربوط به هیدروستات است که باید تنظیم شود. اگر از تخصص لازم برخوردار هستید، می توانید خودتان اقدام به تنظیم هیدروستات نمایید.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر و یا تجربه به خصوصی در مورد نحوه تنظیم هیدروستات ماشین لباسشویی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین مرکز تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

کار هیدروستات در لباسشویی

هیدروستات لباسشویی یک قطعه در ساختار لباسشویی می باشد که تنظیم سطح آب را بر عهده دارد. در صورتی که این قطعه دچار مشکل شود، باید هر چه زود تر برای تشخیص خرابی هیدروستات لباسشویی اقدام کنید. شاید تصور کنید که عملکرد هیدروستات لباسشویی همانند شناور کولر می باشد و با افزایش سطح آب، ارتفاع آن افزایش پیدا می کند. در صورتی که این قطعه هیچگونه تماسی با سطح آب نداشته و موقعیت آن نسبت به میزان آب ورودی تغییری نمی کند.

محل قرار گیری هیدروستات ماشین لباسشویی

هیدروستات لباسشویی به یک شلنگ مجهز شده است که یک سمت آن به هیدروستات و سمت دیگر آن به محفظه فشار پایین مخزن لباسشویی متصل شده است. با افزایش سطح آب در مخزن دستگاه، هوای موجود در این شلنگ به مرور فشرده شده و به سمت بالا هدایت می شود. این هوای فشرده شده در نهایت به دیافراگم هیدروستات فشار آورده و فرمان قطع آت ورودی را به شیر برقی صادر می کند. محل قرار گیری هیدروستات ماشین لباسشویی در مدل های مختلف این دستگاه متفاوت است اما به طور کلی محل قرار گیری آن در قسمت پشت کنترل پنل لباسشویی می باشد.

پیچ تنظیم هیدروستات لباسشویی

برای تنظیم هیدروستات لباسشویی، لازم است در ابتدا حتما راهنمای فارسی لباسشویی خود را مطالعه کنید. توجه داشته باشید که شما برای اجرا نمودن هر یک از برنامه های شست و شو نیاز به مقدار مشخصی از آب دارید تا لباس ها به خوبی تمیز شوند. از این رو تنظیم هیدروستات لباسشویی نیاز به مهارت و تجربه دارد که به شما توصیه می کنیم حتما با تعمیرکار لباسشویی تماس بگیرید.

به منظور تنظیم هیدروستات لباسشویی پیچی که در کنار تعبیه شده است را پیدا کرده و آن را بچرخانید. در صورتی که آب به مقدار کمی وارد دستگاه می شود، باید پیچ را به قدری بچرخانید که آب به اندازه وارد شود، اما اگر مقدار آب ورودی زیاد است و می خواهید مقدار آن را کاهش دهید، لازم است خلاف جهت پیچ تنظیم هیدروستات لباسشویی را بچرخانید.

نحوه تست هیدروستات لباسشویی

روش تست هیدروستات ماشین لباسشویی به این گونه است که باید لوله هوا را با انگشت مسدود کنید تا پرده دیافراگم داخل هیدروستات لباسشویی همچنان بالا بماند. در این وضعیت باید توسط اهم متر برای تست هیدروستات ماشین لباسشویی اقدام کنید. با خروج هوا از هیدروستات شما باید صدای قطع کنتاکت را بشنوید. تمامی فیش های هیدروستات ماشین لباسشویی را با همین روش تست هیدروستات ماشین لباسشویی مورد بررسی قرار دهید.

طریقه تنظیم هیدروستات لباسشویی در حالت‌های مختلف

هیدرواستات لباسشویی دارای انواع مختلفی است که هر نوع آن در کارخانه سازنده خود تنظیم می گردد. در برخی مواقع ممکن است به دلایل مختلفی تنظیمات آن دچار مشکل شده و بهم بریزد. اگر در سیستم آبگیری ماشین لباسشویی خود اختلالاتی را مشاهده می کنید و کارکرد آن به صورت صحیح نمی باشد، احتمالا مشکل از هیدروستات است. در این حالت باید هیدروستات را برای آبگیری استاندارد در طول عملیات شستشو تنظیم نمایید. در این شرایط تنظیم صحیح سوئیچ کنترل می تواند نقش زیادی در عملکرد درست موتور دستگاه داشته باشد.

نحوه تنظیم هیدرواستات لباسشویی به هنگام آبگیری استاندارد

به طور کلی هیدروستات برای آبگیری استاندارد در ماشین لباسشویی باید تنظیم باشد. در صورتی که میزان آبگیری لباسشویی خیلی زیاد یا خیلی کم باشد، می توانید مشکل آبگیری را به کمک پیچ تنظیم آن برطرف کنید. اگر قصد افزایش آبگیری را دارید، باید پیچ تنظیم هیدروستات را باز نمایید. اگر هم می خواهید میزان آبگیری کم شود، باید پیچ تنظیم را ببندید.

در صورتی که پس از دنبال کردن آموزش نحوه تنظیم هیدروستات لباسشویی که مطرح شد، باز هم مشکل دستگاه شما برطرف نشد، احتمالا این قطعه دچار خرابی شده است. در این حالت باید پلاتین شیر برقی را بررسی نموده و مشکل را با دمیدن در لوله ورودی سوئیچ برطرف کنید. چنانچه این روش نیز موثر نبود و مشکل آبگیری لباسشویی برطرف نشد، باید برای تعویض هیدروستات اقدام نمایید.

طریقه تنظیم هیدروستات ماشین لباسشویی در حین عملیات آبگیری

در برخی مواقع ممکن است آبگیری مخزن لباسشویی انجام شود، اما نتواند به سطح مشخص و لازم برسد. در این حالت بهترین کار تنظیم هیدروستات می باشد. طریقه تنظیم هیدروستات لباسشویی نیز به این صورت است که باید ابتدا شلنگی که به آن متصل است را مورد بررسی قرار دهید؛ زیرا ممکن است این شلنگ دچار پارگی شده و مسیر آن مسدود شده باشد. از این رو هوا درون شلنگ فشرده نشده و در نتیجه هیدروستات عملکرد نادرستی خواهد داشت.

نحوه تنظیم هیدروستات لباسشویی بعد از عملیات آبگیری

در صورتی که مراحل اولیه آبگیری به طور کامل انجام شده و سطح آب به حد معین می رسد، اما در مراحل بعد مشکلاتی ایجاد می گردد، باید اقدام به تنظیم ترموستات نمایید. طریقه تنظیم ترموستات لباسشویی در این مرحله به گونه ای است که باید ابتدا به بررسی کارکرد پلاتین های سوئیچ کنترل بپردازید. همچنین می توان از راه دمیدن در لوله ورودی، آن را به راحتی تنظیم نمود. اگر با انجام این کار نیز نتوانستید خرابی هیدروستات را برطرف کنید، بهتر است برای تعمیر یا تعویض هیدرواستات لباسشویی خود از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

طریقه تنظیم هیدرواستات لباسشویی برای عملکرد صحیح موتور

در برخی موارد تنظیم هیدروستات باید برای کارکرد صحیح موتور ماشین لباسشویی انجام شود. در صورتی که آبگیری ماشین لباسشویی شما به صورت کامل و صحیح انجام می شود، اما موتور دستگاه عملکرد مناسبی ندارد، باید هیدروستات لباسشویی را بررسی و تنظیم نمایید. این مسئله ممکن است به دلیل قطعه بودن پلاتین موتور یا سیم رابط دستگاه رخ داده باشد.

از این رو با توجه به آموزش نحوه تنظیم هیدروستات لباسشویی، برای برطرف کردن این مشکل باید قطع یا وصل بودن اتصال سیم رابط هیدروستات به موتور تایمر ماشین لباسشویی را بررسی کنید. در صورت قطعی باید سریعا نسبت به تعمیر آن اقدام‌ کنید. همچنین اگر سوییچ کنترل میزان سطح آب، نمی تواند پلاتین موتور تایمر را راه اندازی نماید، باید آن را تعمیر و یا تعویض نمایید.

نکات مهم هنگام تعویض هیدروستات لباسشویی

به طور کلی در زمان تعمیر و تعویض هیدروستات ماشین لباسشویی بهتر است نکات زیر را رعایت نمایید:

  • پیش از اقدام برای کار تعمیر و تنظیم هیدروستات لباسشویی حتما دستگاه را از برق بکشید.
  • حتما باید به این نکته دقت داشته باشید که انجام کار تعمیرات یا تعویض هیدروستات پیچیده بوده و بهتر است آن را به تعمیرکار متخصص بسپارید.
  • لازم است جهت تعویض هیدروستات، قطعه ای را تهیه کنید که با مدل و ظرفیت لباسشویی شما متناسب باشد.
  • در صورتی که دانش و تجربه کافی در زمینه تنظیم هیدروستات ندارید، خودتان اقدام به انجام این کار نکنید.
  • به هنگام تعمیر و تنظیم هیدروستات حتما نکات ایمنی را رعایت کنید تا دچار آسیب دیدگی نشوید.

نتیجه گیری از نحوه تنظیم هیدروستات لباسشویی

در این مقاله تمامی مراحل آموزش نحوه تنظیم هیدروستات لباسشویی برای شما به طور کامل شرح داده شد تا بتوانید برای تعمیر دستگاه خود از آن کمک بگیرید. در صورتی که تنظیم هیدروستات به سرعت انجام نشود، ممکن است سایر قطعات و کارکرد دستگاه را با مشکل مواجه نماید. چنانچه پس از مطالعه این مطلب نیز نتوانستید مشکل هیدروستات لباسشویی خود را برطرف کنید، می توانید از کارشناسان و تکنسین های حرفه ای و باتجربه نمایندگی تعمیرات هوم خانه کمک بگیرید و مشکل دستگاه خود را برطرف نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست