آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت کف نکردن ماشین لباسشویی

اکثر مصرف کنندگان هنگامی که با علت کف نکردن ماشین لباسشویی خود مواجه می شوند، گمان می کنند که یکی از قسمت های لباسشویی آن ها دچار مشکل و خرابی شده است و مانع از کف کردن پودر لباسشویی می شود. در صورتی که این مشکل به خرابی قطعات لباسشویی مربوط نمی شود و تنها به دلیل چندین مشکل جزئی رخ داده است. یکی از نشانه های کف نکردن لباسشویی این است که بر روی لباس های خود پودر شستشو را مشاهده خواهید کرد. ما در این مقاله قصد داریم که در مورد دلیل کف نکردن ماشین لباسشویی نکاتی را برای شما توضیح دهیم تا بتوانید دستگاه خود را رفع عیب نمایید.

کاربران گرامی؛ در صورتی که نظر یا تجربه به خصوصی در مورد کف نکردن ماشین لباسشویی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

چرا ماشین لباسشویی کف نمی کند؟

به طور کلی علت کف نکردن ماشین لباسشویی را می توان مربوط به عوامل مختلفی دانست که رایج ترین و سطحی ترین دلایل این مشکل، بی کیفیت بودن پودر ماشین لباسشویی می باشد. همچنین دلایل مختلف دیگری نیز می توان برای این مسئله بیان نمود که از جمله آن می توان به ریختن پودر به اندازه نامناسب در لباسشویی اشاره کرد.

در این شرایط مجبور خواهید شد برای پاک کردن اضافات پودر شستشو از لباس ها اقدامات زیادی را انجام دهید. از این رو می توانید با انجام تکنیک های مناسب از ایجاد صدمات بیشتر به لباسشویی خود جلوگیری نمایید. در ادامه این بخش دلایل اصلی کف نکردن پودر در ماشین لباسشویی را برای شما بیان نموده ایم تا با استفاده از آن ها بتوانید روشی مناسب جهت حل مشکل خود پیدا کنید.

عیب یابی مشکل کف نکردن پودر در ماشین لباسشویی

علت کف نکردن ماشین لباسشویی، به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید به صورت تخصصی مورد عیب یابی قرار بگیرند. کف نکردن لباسشویی می تواند به دلیل حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی باشد. هم چنین اگر دمای دستگاه مناسب نباشد، دلیل کف نکردن ماشین لباسشویی تلقی می شود.در برخی از موارد املاح و سختی زیاد آب، باعث کف نکردن لباسشویی می شود.

کیفیت پودر یا مایع شوینده علت کف نکردن ماشین لباسشویی

بسیاری از مصرف کنندگان بر این باورند که به هر اندازه در هنگام شستشوی لباس ها کف بیشتری ایجاد شود، لباس ها تمیزتر شسته خواهند شد. همچنین گمان می کنند که هر چقدر یک پودر یا مایع شوینده بیشتر کف کند، مطمئنا مرغوب تر و باکیفیت تر خواهد بود؛ در صورتی که این موضوع کاملا اشتباه بوده و تمیز شسته شدن لباس ها به میزان تولید کف در ماشین لباسشویی ارتباطی ندارد.

همچنین پودرهایی که کف کمتری تولید می کنند، نسبت به پودرهایی که کف بیشتری ایجاد می کنند، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. اکنون که متوجه این موضوع شده اید، بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که مهمترین علت کف نکردن ماشین لباسشویی مربوط به نوع پودر شستشوی استفاده شده در آن می باشد. از این رو در صورتی که می خواهید به هنگام شستشوی لباس های خود در لباسشویی کف زیادی ایجاد شود، بهتر است پودر ماشین لباسشویی خود را تعویض نموده و از یک پودر مرغوب استفاده نمایید.

حل نشدن پودر از دلایل کف نکردن ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل کف نکردن ماشین لباسشویی مربوط به مشکل حل نشدن پودر در دستگاه می باشد. حل نشدن پودر یا به دلیل کیفیت پایین آن و یا به علت پایین بودن درجه شستشو در لباسشویی می باشد. در صورتی که درجه شستشو پایین تر از حد معمول باشد، پودر به خوبی در دستگاه حل نمی شود و در نتیجه کف ایجاد نخواهد شد.

در واقع پودر لباسشویی در آب سرد نمی‌ تواند به صورت کامل حل شود که این مسئله می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در شستشوی صحیح لباس ها شود. از این رو بهتر است برای بهتر حل شدن پودر درجه شستشوی لباسشویی خود را به میزان مورد نیاز افزایش دهید.

سختی آب دلیل کف نکردن ماشین لباسشویی

همه شما می دانید که هر شهر یا استان دارای آب و هوای متفاوتی می باشد و برخی از مناطق از آبی با میزان سختی زیاد برخوردار هستند. در صورتی که آب مصرفی منطقه شما دارای سختی بالایی می باشد، پودر شوینده در لباسشویی شما به خوبی کف نخواهد کرد.

علت کف نکردن ماشین لباسشویی در آب سخت به دلیل آن است که پودر نمی تواند در این آب حل شود. در نتیجه دستگاه به هنگام عملیات شستشو کف ایجاد نمی کند. همچنین کف نکردن لباسشویی به میزان پودری که به هنگام شروع عملیات شستشو در دستگاه خود می ریزید نیز بستگی دارد.

دمای پایین آب علت عدم ایجاد کف در ماشین لباسشویی

یکی از دلایل کف نکردن ماشین لباسشویی این است که دمای آب در زمان شروع عملیات شستشوی لباس ها پایین می باشد. به همین دلیل پودر ریخته شده در آن نمی تواند به خوبی کف کند. به طور کلی دمای آب در لباسشویی برای کف کردن پودر و شستشوی لباس ها باید به میزان ۴۰ درجه سانتی گراد باشد تا بتواند به کف مناسب برسد. همچنین حجم لباس هایی که درون ماشین لباسشویی خود می اندازید نیز در میزان کف دستگاه تاثیرگذار می باشد.

  • به هر اندازه که لباس در محفظه کمتر باشد، پودر به میزان بیشتری کف می کند.
  • اما اگر حجم زیادی از لباس را درون لباسشویی خود ریخته باشید، مطمئنا کف کمتری تولید خواهد شد.
  • البته باید به این نکته اشاره نمود که به طور کلی پودرهای دستی نسبت به سایر پودرها کف بیشتری تولید می کنند.
  • همچنین در صورتی که به دنبال محصولی جهت ایجاد کف بیشتر هستید، می توانید از مایع و یا شامپو استفاده کنید تا دستگاهتان به خوبی کف کند.

نکات رفع مشکل کف نکردن پودر در ماشین لباسشویی

در صورتی که از علت کف نکردن ماشین لباسشویی خود اطمینان دارید و به دنبال راهکارهایی جهت رفع این مشکل هستید، می توانید با رعایت نکاتی ساده این مشکل را سریعا برطرف نمایید:

  • اگر مشکل لباسشویی شما به دلیل کیفیت نامناسب پودر شوینده آن می باشد، بهتر است پودر خود را سریعا تعویض نمایید.
  • پس از استفاده از پودر جدید اطمینان حاصل کنید که مشکل از کیفیت پودر شوینده بوده است.
  • اگر مشکل کف نکردن ماشین لباسشویی شما به علت تغییر در درجه دمای آب درون لباسشویی است، باید دمای آب را به ۴۰ درجه سانتی گراد تغییر دهید تا پودر به خوبی در آن حل شده و بر روی لباس ها آثاری از پودر مشاهده نشود.
  • در صورتی که علت عدم ایجاد کف در لباسشویی سختی آب می باشد و پس از اتمام شستشو بر روی لباس ها لکه های پودر را مشاهده می کنید، می توانید جهت از بین بردن سختی آب از دستگاه تصفیه آب استفاده نمایید تا مشکل رفع گردد.

نتیجه گیری از علت کف نکردن ماشین لباسشویی

در این مقاله تمامی دلایل کف نکردن ماشین لباسشویی را به طور کامل برای شما شرح دادیم تا در صورت نیاز بتوانید اقدام به بررسی و رفع مشکل دستگاه خود نمایید. به طور کلی مشکل کف نکردن لباسشویی ارتباطی با خرابی قطعات دستگاه ندارد و به راحتی قابل حل می باشد. در صورتی که پس از مطالعه مطالب بالا نیز نتوانستید علت بروز این مشکل را تشخیص دهید، می توانید از کارشناسان متخصص و مجرب نمایندگی مجاز هوم خانه در این زمینه کمک بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست