آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت سر و صدای مایکروفر و تعمیر آن

در این مقاله قصد داریم به بررسی علت سر و صدای مایکروفر بپردازیم و همچنین روش های تعمیرات آنها را نیز توسط تعمیرکار مطرح کنیم. این محتوا به کاربران این اجازه را خواهد داد تا در صورت بروز این ایرادات نسبت به عیب یابی و تعمیر آنها در منزل اقدام نمایند. همچنین این اطلاعات باعث می شود تا روند استفاده از ماکروفر نیز با کیفیت بهتری برای کاربران فراهم آید.

کاربر گرامی؛ شما می توانید در صورت نیاز با تعمیرگاه لوازم خانگی هوم خانه تماس حاصل فرمایید، تا تعمیرکاران خبره با بررسی مشکل ماکروفر شما اقدام به تعمیر دستگاه کنند.

در ادامه با ما در هوم خانه همراه بمانید.

عیب‌یابی علت سر و صدای مایکروفر توسط تعمیرکار هوم خانه

عیب‌یابی علت سر و صدای مایکروفر توسط تعمیرکار هوم خانه منجر به استخراج اصلی‌ترین دلایل بروز این ایراد در مایکروفر شده است. در ادامه این مقاله قصد داریم موارد زیر را برای بروز صدای زیاد در مایکروفر بررسی کنیم.

شما می توانید با استفاده و به کار گیری راهکار های ارائه شده در این مطلب، علت سر و صدای ماکروفر خود را برطرف کنید. با ما همراه باشید.

6 دلیل برای سر و صدای بیش از اندازه ماکروفر

عوامل مختلفی برای سر و صدای بیش از اندازه ماکروفر وجود دارد که تعمیرکار ماکروفر در این بخش از مطلب آن ها را برای شما نام برده است. سپس در ادامه به عیب یابی و تعمیر هر کدام به صورت تخصصی پرداخته است:

  1. بروز ایراد در دیود از دلایل بروز صدای زیاد در مایکروفر
  2. سوختن لامپ مگنترون علت سر و صدای زیاد در مایکروفر
  3. ایراد در کوپل گردان از دلایل بروز صدای ناهنجار در مایکروفر
  4. خرابی فن خنک کننده از عوامل بروز صدا در مایکروفر
  5. بروز ایراد در حرکت سینی علت سر و صدای مایکروفر
  6. خرابی یاتاقان فن تهویه از دلایل بروز صدا در این دستگاه

چرا ماکروفر صدا می دهد؟

اگر در زمان پخت مواد غذایی در مایکروفر، متوجه صداهای نا هنجار و غیر طبیعی شدید، این بخش از مطلب را از دست ندهید:

  • برخی از زمان ها، سر و صدای ماکروویو به دلیل بروز هر گونه ایراد و خرابی در بخش موتور و کوپل گردان دستگاه می باشد که باید به صورت تخصصی عیب یابی شود.
  • چنان چه سینی ماکروفر به دلایل مختلفی مانند خرابی ریل زیر آن، نتواند به درستی حرکت کند، در زمان روشن بودن ماکروفر، صدای ناهنجاری شنیده می شود.
  • خرابی فن مایکروفر که وظیفه خنک کردن دستگاه را بر عهده دارد، می تواند به دلیل معیوب شدن صدای زیادی را از خود تولید کند.
  • در آخر ممکن است خرابی دیود و لامپ مگنترون، از دیگر دلایل سر و صدای زیاد ماکروویو باشند که باید هر کدام عیب یابی و در صورت نیاز تعمیر شوند.

بروز ایراد در دیود باعث تولید صدای ناهنجار در ماکروفر می شود

اگر گاهی اوقات از مایکروفر صداهایی غیر عادی به گوش‌تان رسید، ممکن است ایراد از دیود باشد. دیود وسیله‌ای برای تبدیل جریان متناوب به مستقیم در مایکروفر است که بین خازن و مگنترون قرار می‌گیرد. دیود جریان‌های مخرب را نیز از مگنترون دور می‌کند. در کل توجه داشته باشید که خرابی این قطعه ممکن است با صدای زیادی همراه باشد. برای تعمیر و رفع مشکل دیود؛ بهتر است مراحل زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا مایکروفر را از برق بکشید.
  • سپس صبر کنید تا به صورت کامل خنک شود.
  • دیود را باز کرده و از نظر فیزیکی آن را بررسی کنید.
  • بعد از چک کردن ویود، آن را تست نمایید.
  • اگر با مشکلی مواجه شدید؛ توصیه می‌شود دیود را تعویض کنید.

به خاطر داشته باشید که این قسمت از مایکروفر حتی بعد از قطع کردن برق؛ ولتاژ برق بالایی به صورت ذخیره دارد. از این رو هر گونه بی‌دقتی خطرناک خواهد بود و بهتر است برای تعمیر و تعویض این قطعه مهم، از تعمیرکار مایکروفر کمک بگیرید تا خیال خود را راحت کنید.

سوختن لامپ مگنترون علت سر و صدای زیاد در مایکروفر شما است

سوختن این لامپ ممکن است صدایی شبیه به صدای جرقه را در مایکروفر شما ایجاد کند. دقت داشته باشید؛ برای تعمیر این ایراد می‌توانید مطابق با روند زیر عمل نمایید.

  • ابتدا مایکروفر را از برق جدا کنید.
  • سپس منتظر بمانید تا دستگاه کاملا خنک شود.
  • خازن را شارژ کنید تا برق ذخیره شده در آن خارج شود.
  • در قدم بعدی نوبت به تست مگنترون می‌رسد. ابتدا آن را از نظر فیزیکی تست کنید.
  • در صورت نبود مشکل، از اهم متر برای تست  و بررسی علت خرابی لامپ مگنترون کمک بگیرید.
  • در آخر نیز اگر قطعه خراب بود؛ بهتر است آن را تعویض نمایید.

ایراد در کوپل گردان می تواند باعث تولید صدای زیاد در ماکروفر شود

کوپل گردان و موتور کوپلینگ نیز در صورت خرابی منجر به ایجاد صدای زیاد در دستگاه شما می‌شود. برای تعمیر این قطعه می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید و یک نتیجه عالی را مشاهده کنید.

  • بعد از انجام دادن مراحل احتیاطی، سینی و ریل را به طور کامل باز کنید.
  • کوپل و دهانه آن را تست کنید تا نشانه خرابی مانند شکستگی و یا پارگی نداشته باشد.
  • در صورت خرابی و آسیب در قطعه؛ هر چه سریع‌تر آن را تعویض کنید.

خرابی فن خنک کننده از دلایل صدای زیاد ماکروفر در زمان کار کردن می باشد

گیر کردن پره‌های فن و یا جمع شدن گرد و غبار روی پره‌های آن می‌تواند از دلایل بروز صدای ناهنجار در مایکروفر باشد. قبل از هر چیزی برای رفع این عیب بهتر است؛ پره‌ها را با دقت چک کنید تا شکستگی نداشته باشند و سپس آن‌ها را تمیز نمایید.

بروز ایراد در حرکت سینی دلیلی برای صدای زیاد ماکروفر است

همان‌طور که می‌دانید؛ سینی مایکروفر روی ریل در حال حرکت است و در صورت بروز ایراد در ریل و یا مسیر حرکت سینی، نیز ممکن است شاهد بروز صدای زیاد در مایکروفر خود باشید. احتمالا با یک بررسی ساده و قراردادن دوباره سینی در جای مخصوص به خود این ایراد برطرف خواهد شد.

خرابی یاتاقان فن تهویه علت اصلی سر و صدای ماکروفر می باشد

توجه داشته باشید؛ در دستگاه‌هایی که دارای فن کانوکشن هستند و یا یاتاقان‌های فن تهویه در صورت معیوب شدن، صدای زیادی در دستگاه ایجاد خواهد شد. برای رفع این عیب باید ابتدا یاتاقان‌ها را مورد بررسی قرار دهید و در صورت لزوم آن‌ها را تعویض کنید. برای تعویض یاتاقان‌ها نیز بهتر است از قطعات با کیفیت استفاده کنید زیرا در غیر این صورت دوباره مجبور به تعویض آن‌ها خواهید شد.

بررسی عوامل تاثیر گذار بر روی صدای زیاد ماکروفر در حین کار

نتیجه‌گیری از علت سر و صدای مایکروفر در هوم خانه به شرح زیر است. ما در این مقاله علت سر و صدای مایکروفر را مورد بررسی قرار دادیم و موارد زیر را برای عیب‌یابی آن‌ها مرور کردیم.

  • بروز ایراد در دیود
  • سوختن لامپ مگنترون
  • ایراد در کوپل گردان و موتور کوپلینگ
  • خرابی فن خنک کننده
  • بروز ایراد در حرکت سینی
  • خرابی یاتاقان فن تهویه

کاربران گرامی باید به خاطر داشته باشند که برخی از این ایرادات کاملا تخصصی هستند و برای رفع آن‌ها نیاز است از یک تعمیرکار حرفه‌ای مایکروفر، کمک بگیرید. از این رو بهتر است از هوم خانه درخواست کمک کنید زیرا این نمایندگی، بهترین خدمات و قطعات را به کاربران خود ارائه می‌دهد و قطعا از انتخاب‌تان پشیمان نخواهید شد.

3.7/5 - (3 امتیاز)

بدون برچسب

در بحث و گفتگوی این مطلب شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست