راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

نحوه نگهداری از جاروبرقی

نحوه نگهداری از جاروبرقی و استفاده صحیح از آن در افزایش کارایی و طول عمر دستگاه تاثیر بسزایی دارد. چنانچه از جاروبرقی به مدت طولانی بدون نگهداری و مراقبت صحیح استفاده شود، دستگاه کارایی اولیه خود را از دست داده و افراد متحمل هزینه های گزافی جهت تعمیر جاروبرقی خواهند شد. ما در این مقاله نکاتی را در رابطه با اصول نگهداری از جاروبرقی و مراقبت از آن بیان نموده ایم.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر یا تجربه به خصوصی در مورد نحوه استفاده و نگهداری از جاروبرقی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصن تعمیرگاه لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

نحوه مراقبت و نگهداری از جاروبرقی

به طور کلی جاروبرقی به مروز زمان دچار مشکلاتی شده و عملکرد اولیه خود را از دست می دهد. رعایت نکات نحوه نگهداری از جاروبرقی باعث می شود تا این دستگاه بهترین کارکرد را داشته باشد. در صورتی که به نکات مراقبت صحیح از جاروبرقی توجهی نشود، ممکن است دستگاه با مشکلات و ایرادات مختلفی مواجه شود. اهمیت اصول نگهداری از جاروبرقی موجب جلوگیری از ایجاد خرابی های احتمالی در دستگاه می شود. اقدامات اساسی و کلی که برای نگهداری از جاروبرقی باید انجام شود شامل اطمینان از مسدود نبودن سر لوله و سایر بخش های جاروبرقی، تعویض کیسه جاروبرقی و … می باشد.

نکات کلیدی نگهداری از جاروبرقی

دستگاه جاروبرقی همانند سایر لوازم خانگی نیاز به نگهداری و مراقبت مستمر دارد تا بازدهی و کارایی خوبی داشته باشد و از خرابی های احتمالی در آن جلوگیری شود. رعایت اصول نگهداری از جاروبرقی، عملکرد قطعات مختلف آن را بهبود بخشیده و موجب افزایش طول عمر دستگاه خواهد شد. در ادامه به بیان نکات طریقه مراقبت از جاروبرقی می پردازیم:

  • بهتر است هر چند وقت یک بار برای کارایی بهتر، اقدام به شستشوی فیلتر جاروبرقی خود کنید. رعایت اصول نگهداری از جاروبرقی در شرایط مناسب این اطمینان را به افراد می دهد که دستگاه آن ها از طول عمر مفید و طولانی برخوردار گردد. در صورتی که برایتان این پرسش ایجاد شده که چگونه فیلتر جاروبرقی را تمیز کنیم، کلیک کنید.
  • کیسه جاروبرقی از جمله قسمت های مهم جاروبرقی است که در جهت رعایت اصول نحوه مراقبت از جاروبرقی باید آن را به طور منظم خالی نمود. در صورت پر شدن و تعویض نکردن کیسه، مکش جاروبرقی کاهش پیدا خواهد کرد، از این رو باید برای افزایش مکش جاروبرقی خود اقدام کنید.
  • سری و لوله جاروبرقی نیز از اصلی ترین قطعات جاروبرقی هستند که باید آن ها را به صورت منظم بررسی کنید و از عدم گرفتگی آن ها مطمئن شوید.
  • در بعضی مواقع ممکن است اشیائی داخل لوله گیر کرده باشد. در صورت ایجاد هرگونه ایراد برای دستگاه جاروبرقی، پیش از اقدام برای عیب یابی و تعمیر آن، حتما مطمئن شوید که دستگاه به برق وصل نباشد.
  • لازم است در جهت رعایت نکات نحوه نگهداری از جاروبرقی و افزایش عملکرد آن، هر چند وقت یک بار لوله های دستگاه را از گرد و غبار تمیز نمایید. در غیر این صورت ممکن است به موتور جاروبرقی فشار زیادی وارد شود و در نهایت موجب علائم نیم سوز شدن موتور جاروبرقی خواهد شد.

نحوه مراقبت و نگهداری از جاروبرقی

نکات تکمیلی برای نگهداری از جاروبرقی

  • بهتر است مدت زمانی که از جاروبرقی استفاده می کنید، بیشتر از ۱۵ دقیقه نباشد. اگر به مدت زمان بیشتری برای تمیز کردن و جارو کشیدن منزل خود نیاز دارید، لازم است پس از گذشت ۱۵ دقیقه، جاروبرقی را خاموش نموده و اجازه دهید تا دستگاه کمی خنک شود.
  • پس از گذشت چند دقیقه می توانید مجددا دستگاه را روشن کرده و شروع به کار کنید. رعایت این نکته از اصول و شیوه نگهداری از جاروبرقی موجب می شود تا دستگاه شما عمر طولانی تری داشته باشد.
  • حتما به این نکته توجه داشته باشید که از جاروبرقی هایی که دارای قابلیت مکش آب نمی باشند، در مکان های مرطوب و خیس و برای جمع کردن آب ریخته شده بر روی زمین استفاده نکنید.
  • این کار باعث می شود تا به موتور و سایر اجزای داخلی جاروبرقی آسیب وارد شود. برای انجام این کار می توانید از جاروبرقی های آب و خاک که در ابعاد مختلفی تولید می شوند، برای منزل خود استفاده نمایید.
  • هر چند وقت یک بار لازم است برای شستن جاروبرقی که شامل مخزن جمع آوری زباله، لوله خرطومی و … را با استفاده از آب بشویید تا علاوه بر تمیز شدن جاروبرقی از هرگونه گرد و خاک و پرز، گامی در جهت رعایت نکات بهداشتی و اصول نگهداری از جاروبرقی برداشته باشید.
  • پس از اتمام کار، جارو را در مکانی مناسب برای خشک شدن قرار دهید.

نحوه تمیز کردن فیلتر جاروبرقی

به طور کلی وجود فیلتر کثیف موجب کاهش کارایی جاروبرقی می شود. بنابراین یک نکته بسیار مهم در نحوه نگهداری از جاروبرقی، اطمینان پیدا کردن از کارکرد صحیح فیلترها می باشد. هریک از مدل های مختلف جاروبرقی از فیلترهای متفاوتی استفاده می کنند. برخی از آن ها قابل شستشو بوده و برخی دیگر باید تعویض شوند. بنابراین حتما پیش از اقدام به تعویض فیلتر جاروبرقی خود، دستورالعمل های مربوط به مدل جاروبرقی را بررسی نمایید. فیلترهای محافظ دستگاه باید هر دو سال تمیز و یا در صورت نیاز تعویض شوند.

در زمینه طریقه مراقبت از جاروبرقی از طریق تعویض فیلتر باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر جاروبرقی از نوع کیسه ای باشد، ممکن است از چندین فیلتر برخوردار باشد. فیلترهای فوم که در قسمت خروجی هوای جاروبرقی تعبیه شده اند، معمولا دارای قابلیت شستشو با آب هستند. بهتر است مطمئن شوید که پیش از نصب مجدد، به صورت کامل خشک شده باشند. فیلترهای پلاستیکی را باید با استفاده از برس یا دستمال نرم تمیز کنید.

نتیجه گیری از نحوه نگهداری از جاروبرقی در هوم خانه

در این مطلب به بیان تمامی نکات لازم در زمینه شیوه نگهداری از جاروبرقی پرداخته شد. نگهداری صحیح از جاروبرقی علاوه از افزایش کارکرد مفید دستگاه، عمر آن را نیز افزایش می دهد. همچنین رعایت برخی از نکات نگهداری از جاروبرقی از تعمیرات پرهزینه دستگاه نیز جلوگیری به عمل می آورد.

رعایت نکات اصول نگهداری از جاروبرقی کار سختی نیست. تنها با صرف چند دقیقه زمان برای بررسی این دستگاه، می توانید آن را در مدت زمان طولانی استفاده نمایید. همچنین جهت مشاهده هرگونه مشکل در جاروبرقی و رفع عیب دستگاه خود می توانید از خدمات تعمیر جاروبرقی در هوم خانه استفاده نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست