راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

بررسی جاروبرقی های مرکزی

جاروبرقی مرکزی یک دستگاه تمیز کننده به شمار می آید که به طور تقریبی در سراسر خانه نصب شده و به راحتی می توان به آن وصل شد. سیستم جاروبرقی مرکزی، در واقع یک جاروبرقی قوی است که در پارکینگ و یا زیرزمین تعبیه شده است. این سیستم می تواند زباله و گرد و غبار ها را به راحتی جمع آوری کند. در این مطلب هوم خانه به صورت تخصصی شما را به بررسی جاروبرقی های مرکزی دعوت می کند. با ما همراه باشید.

کاربران گرامی، اگر در مورد جاروبرقی های مرکزی، سوال و یا تحربه ای دارید، می توانید آن را با سایر کاربران و تکنسین های هوم خانه به اشتراک بگذارید.

 

 

بررسی جاروبرقی های مرکزی

جاروبرقی های مرکزی، سیستم هایی به شمار می آیند که در داخل پارکینگ و یا زیرزمین نصب می شوند. سپس راه ارتباطی آن از طریق واحد های مختلف و از طریق بخش های متفاوت خانه برای جارو زدن با جاروبرقی مرکزی، تعبیه می شود. این سیستم می تواند به راحتی گرد و غبار و آلودگی ها را جمع آوری کند. در ادامه تصمیم داریم به بررسی جاروبرقی های مرکزی بپردازیم تا بیش از پیش با این تکنولوژی آشنا شوید.

معرفی انواع جاروبرقی های مرکزی

جاروبرقی های مرکزی دارای چند نوع و مدل مختلف می باشند. در برخی از آن ها کیسه زباله به صورت یکبار مصرف است. به طوری که پس از پر شدن کیسه، به راحتی می توان آن را تعویض نمود. تعویض کیسه زباله جاروبرقی، آن هم از نوع یکبار مصرف یک روش بهداشتی محسوب می شود. نوع دوم سیستم جاروبرقی های مرکزی، دارای کیسه های دائمی هستند. به منظور افزایش راندمان کاری جاروبرقی های مرکزی، بهتر است هر چند وقت یک بار برای تخلیه کردن کیسه های دائمی اقدام شود.

ایده ساخت جاروبرقی های مرکزی

ایده ساخت جاروبرقی های مرکزی، در سال 1850 و در کشور سوئد مطرح شد. اما کمی بعد جاروبرقی های قابل حمل به بازار ورود پیدا کردند. سیستم های جاروبرقی مرکزی به این دلیل که هزینه نصب بالایی داشتند به زودی فراموش شدند. لازم است بدانید که سیستم جاروبرقی های مرکزی دارای مزایای مختلفی نسبت به جاروبرقی های قابل حمل می باشند.

مزایای استفاده از جاروبرقی مرکزی

جاروبرقی های مرکزی نسبت به جاروبرقی های قابل حمل از مزایای بیش تری برخوردار می باشند. در این بهش از مطلب به صورت تخصصی به بررسی مزایای جاروبرقی های مرکزی می پردازیم:

  • ماندگاری بالای موتور
  • قدرت بیش تر نسبت به جاروبرقی های قابل حمل
  • میزان صدای کم در زمان جارو زدن (به دلیل خارج بودن موتور دستگاه از داخل واحد)
  • ضد حساسیت
  • امنیت و راحتی استفاده از سیستم جاروبرقی های مرکزی

معایب استفاده از جاروبرقی مرکزی

همان طور که می دانید، استفاده از جاروبرقی های مرکزی، مانند سایر وسایل، از معایبی نیز برخوردار می باشد. در این بخش از مطلب به بررسی معایب جاروبرقی های مرکزی خواهیم پرداخت:

  • هزینه نصب و راه اندازی زیاد
  • قدرت مکش بالای جاروبرقی های مرکزی می تواند منجر به وارد شدن خساراتی مانند شکسته شدن شیشه ها شود.

دلیل قدرت مکش کم جاروبرقی مرکزی چیست؟

جاروبرقی های مرکزی از موتوری قدرتمند بهره مند شده اند که مکشی بسیار قوی دارد. اما گاهی اوقات این امکان وجود دارد که به دلیل انسداد و گرفتگی، با کاهش قدرت مکش مواجه شوند. در این زمان بهتر است برای شست و شو فیلتر جاروبرقی مرکزی اقدام کنید. همین طور که این امکان وجود دارد که موتور آسیب دیده و شما باید نشانه های سوختگی موتور جاروبرقی را بررسی نمایید. به طور کلی بهتر است برای خرید و انتخاب جاروبرقی بررسی های لازم را به عمل بیاورید تا محصول مناسبی را خریداری کنید.

 

 

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست