راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

چرا با روشن کردن جاروبرقی فیوز میپرد؟

از مهم ترین سوالاتی که امکان دارد در زمان استفاده از جاروبرقی برای شما ایجاد شود، این است که چرا با روشن کردن جاروبرقی فیوز میپرد؟ دلایل مختلفی وجود دارد که هوم خانه یک به یک آن ها را در این مطلب بررسی خواهد نمود. شما در ادامه با 5 دلیل پریدن فیوز در زمان کار با جاروبرقی آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

کاربر گرامی، اگر سوالی در مورد پریدن فیوز در زمان کار با جاروبرقی دارید، می توانید آن را در انتهای این مطلب با سایر کاربران نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه و تکنسین های این مجموعه به اشتراک بگذارید.

آیا پریدن فیوز، به جاروبرقی آسیب وارد می کند؟

پریدن فیوز در زمان جارو کشیدن با جاروبرقی، نشان دهنده یک اختلال در دستگاه و یا سیم کشی ساختمان و … می باشد. تکرار این اتفاق می تواند‌ آسیب های جدی به قطعات جاروبرقی وارد کند. حتی این امکان وجود دارد که علائم سوختن موتور جاروبرقی را در دستگاه خود مشاهده کنید. به همین خاطر بهتر است در صورت مشاهده این مشکل، دلایل آن را بررسی کنید و برای رفع آن اقدام نمایید. در ادامه 5 علت پریدن فیوز در زمان کار با جاروبرقی را برای شما کامل توضیح خواهیم داد.

5 دلیل پریدن فیوز در زمان کار با جاروبرقی

همانطور که پیش تر گفته شد، عوامل مختلفی برای پریدن فیوز در زمان کار با جاروبرقی وجود دارد. این امکان وجود دارد که سیم کشی ساختمان دچار مشکل شده باشد. همچنین باید فیوز برق مورد بررسی قرار بگیرد و دلیل سوم می تواند خرابی و یا مشکل جاروبرقی باشد. اگر شما هم نمی دانید چرا با روشن کردن جاروبرقی فیوز میپرد، این بخش را دنبال کنید:

  1. خرابی و آسیب دیدگی فیلتر و پاکت جاروبرقی
  2. اختلال در سیم کشی ساختمان و یا جاروبرقی
  3. استفاده از فیوز غیر استاندارد
  4. استفاده از یک پریز برق برای روشن کردن چند وسیله برقی
  5. کار با جاروبرقی در زمان اوج مصرف

خراب شدن فیلتر و کیسه جاروبرقی

فیلتر و کیسه جاروبرقی جزو مواردی هستند که به طور غسر مستقیم، باعث آسیب دیدن دستگاه می شوند و در نهایت با روشن کردن جاروبرقی فیوز میپرد. توجه داشته باشید که با خراب شدن فیلتر و کیسه جاروبرقی، گرما در دستگاه ایجاد شده و پس از داغ شدن بدنه جاروبرقی، دستگاه آسیب دیده و ممکن است فیوز بپرد. از این رو به شما توصیه می کنیم که به صورت دوره ای برای تعویض فیلتر جاروبرقی و همین طور تعویض پاکت جاروبرقی خود اقدام نمایید تا از بروز مجدد این مشکل جلوگیری شود.

اختلال در سیم کشی ساختمان یا جاروبرقی

از دیگر دلایل پریدن فیوز در زمان استفاده از جاروبرقی، خراب بودن سیم کشی ساختمان می باشد. حتما از یک تکنسین برق بخواهید تا سیم کشی ساختمان را مورد بررسی قرار دهد. در زمان تعویض سیم کشی ساختمانف حتما از سیم های اورجینال استفاده کنید. چرا که سیم های بی کفیت از مقاومت چندانی برخوردار نیستند و در اثر جریان برق بالا ممکن است بسوزند و یا باعث خرابی جاروبرقی شوند.

استفاده از فیوز غیر استاندارد

در تمامی خانه ها به منظور محافظت از وسیله برقی، از فیوز استفاده می شود. تنوع فیوز به قدری در بازار زیاد است که اگر فردی دانش کافی در این باره نداشته باشید، نمی تواند فیوز مناسبی را خریداری کند. یکی ار دلایل پریدن فیوز در زمان استفاده از جاروبرقی، بهره گیری از فیوز تقلبی و غیر استاندارد می باشد. بهتر است اگر تصمیم به تعویض فیوز خانه را دارید، از یک متخصص کمک بگیرید تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

استفاده از یک پریز برای چند وسیله برقی

استفاده از یک پریز برای روشن کردن چند وسیله برقی، می تواند از دیگر دلایل پریدن فیوز بعد از روشن کردن جاروبرقی باشد. همان طور که می دانید لوازم خانگی برقی برای روشن شدن برق زیادی را ممصرف می کنند. در صورتی که مقدار برق خارج شده از پریز زیاد باشد، بلافاصه پس از روشن کردن جاروبرقی فیوز میپرد. بهتر است چند وسیله برقی را همزمان روشن نکنید و یا اگر اقدام به این کار کردید، حتما از چند پریز استفاده کنید.

کار با جاروبرقی در زمان اوج مصرف

از دیگر دلایل پریدن فیوز در زمان روشن کردن جاروبرقی، استفاده از این دستگاه در زمان اوج مصرف می باشد. هنگامی که در زمان اوج مصرف از جاروبرقی استفاده می کنید، برق کافی به دستگاه نرسیده و باعث جرقه زدن موتور جاروبرقی شده و در نهایت خاموش می شود.

فیوز به منظور جلوگیری از خراب شدن جاروبرقی، به دلیل نرسیدن جریان برق، دستگاه را فورا خاموش می کند. همین خاطر با روشن کردن جاروبرقی فیوز میپرد. به شما توصیه می کنیم که جارو زدن با جاروبرقی را در زمان هایی به غیر از ساعات اوج مصرف موکول کنید تا از بروز مجدد این مشکل جلوگیری شود.

چه راهکاری برای جلوگیری از پریدن فیوز در زمان کار با جاروبرقی وجود دارد؟

روشن نشدن جاروبرقی، عوامل مختلفی از جمله خرابی شدن موتور، استاندارد نبودن فیوز، روشن کردن جاروبرقی در زمان اوج مصرف و … . تمامی موارد گفته شده، می توانند علت پریدن فیوز در زمان روشن کردن جاروبرقی باشند. بهتر است موارد گفته شده را یک به یک بررسی کنید. در صورتی که مشکل گفته شده رفع نشد، حتما با تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تماس بگیرید و از تعمیرکار جاروبرقی بخواهید تا برای تعمیر دستگاه شما در محل حاضر شود.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست