راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

نکات مفید در خرید پاکت جاروبرقی

تمیز بودن خانه و محیط اطراف از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. این کار صرفا با وسیله ای به نام جاروبرقی امکان پذیر است. در واقع جاروبرقی یکی از اساسی ترین وسایل برقی خانگی به شمار می آید که می توان برای از بین بردن کثیفی ها از آن استفاده نمود. این وسیله دارای بخشی به نام کیسه یا همان پاکت می باشد که وظیفه جمع آوری گرد و غبار و آلودگی ها را در خود دارد. کیسه جاروبرقی مدل های مختلفی دارد و یکی از مهم ترین اجزای جاروبرقی محسوب می شود. در این مطلب تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی هوم خانه تصمیم دارد به صورت تخصصی نکات مفید در خرید پاکت جاروبرقی را برای شما شرح دهد و مدل های مختلف کیسه جاروبرقی را به شما معرفی کند. با ما همراه باشید.

کاربر گرامی، در صورتی که سوال و یا تجربه ای در مورد خرید پاکت جاروبرقی دارید، می توانید آن را در انتهای این مطلب با سایر کاربران و تکنسین های جاروبرقی به اشتراک بگذارید.

نکات مفید در خرید پاکت جاروبرقی

اگر شما هم تصمیم دارید که‌ پاکت جاروبرقی را خریداری کنید، بهتر است نکاتی را در مورد آن بدانید و مدل های مختلف کیسه جاروبرقی را شناسایی کنید. در ادامه به صورت تخصصی مدل های مختلف پاکت جاروبرقی را معرفی کرده ایم و به طور کلی نکات مفید در خرید پاکت جاروبرقی را برای شما شرح داده ایم.

5 نکته مهم جهت خرید کیسه جاروبرقی

5 نکته مهم جهت خرید کیسه جاروبرقی، جزو مواردی است که قطعا در زمان تهیه نمودن این بخش از جاروبرقی برای شما کارآمد خواهد بود. در ادامه با این 5 نکته آشنا خواهید شد:

  1. به کیفیت جنس پاکت جاروبرقی توجه کنید. کیسه های پارچه ای و یا کاغذی سازگاری بهتری با محیط زیست دارند.
  2. حتما در زمان مناسب برای تخلیه پاکت جاروبرقی اقدام کنید. کیسه های دائمی نیز دارای طول عمری محدود می باشند.
  3. با در نظر گرفتن مدل جاروبرقی خود و متناسب با اندازه آن، خرید پاکت جاروبرقی را انجام دهید.
  4. در زمان خرید پاکت جاروبرقی به خاصیت ضد میکروبی و ضد حساسیت بودن آن توجه کنید.
  5. در هنگام خرید کیسه جاروبرقی به طول عمر و دوام آن توجه نمایید.

کیسه جاروبرقی چیست؟

جاروبرقی وسیله ای به شمار می آید که برای تمیز کردن محیط مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله به کمک مکش گرد و غبار را به داخل محفظه ای به نام پاکت جمع آوری می کند. کیسه جاروبرقی از جنس و متریال های مختلفی ساخته شده است که در زمان تهیه کردن پاکت جاروبرقی باید به آن توجه داشته باشید. یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، تعویض پاکت جاروبرقی در زمان مناسب و در هنگام شستن اجزای جاروبرقی می باشد. در این مطلب نکات مفید در خرید پاکت جاروبرقی شرح داده شده اند. با ما همراه باشید.

 معرفی مدل های پاکت جاروبرقی

پاکت های جاروبرقی در مدل های مختلفی تولید و عرضه شده اند. این مدل ها ممکن است متناسب با مدل جاروبرقی مورد استفاده قرار بگیرند. تفاوت کیسه ها در جنس آن ها، زمان تعویض، ظرفیت ذخیره گرد و خاک و یا تکنولوژی ساخت آن ها می باشد. لازم است بدانید که پاکت جاروبرقی در مدل های یک لایه، دو لایه، سه لایه و همین طور چهار لایه تولید شده اند که در زمان عمل نمودن به نکات مفید در خرید پاکت جاروبرقی، باید متناسب ترین آن ها را برای دستگاه خود انتخاب کنید. به طور کلی انواع مختلف پاکت های جاروبرقی عبارت اند از:

  • کیسه جاروبرقی دائمی
  • پاکت جاروبرقی یکبار مصرف
  • پاکت جاروبرقی سطلی
  • پاکت جاروبرقی هپا

کیسه جاروبرقی دائمی

یکی از شناخته شده ترین و رایج ترین مدل های کیسه جاروبرقی، مدل دائمی آن می باشد. این پاکت جاروبرقی به طور معمول از جنس پلیمری و یا پارچه فیلتری بسیار مقاوم تهیه شده است. بهتر است در زمان پر شدن ظرفیت آن، برای جلوگیری از پخش شدن گرد و غبار، سریعا برای تخلیه آن اقدام کنید. این نوع کیسه به راحتی از محفظه داخلی جاروبرقی جدا شده و می توان پس از خالی کردن، مجدد آن را استفاده نمود.

مزایای استفاده از پاکت جاروبرقی دائمی

در ادامه به شرح مزایای استفاده از پاکت جاروبرقی دائمی پرداخته ایم:

  • طول عمر طولانی
  • مقرون به صرفه
  • سازگار با محیط زیست
  • قابل شست و شو

معایب استفاده از پاکت جاروبرقی دائمی

معایب استفاده از کیسه جاروبرقی دائمی به شرح زیر می باشد:

  • ایجاد آلودگی پس از تخلیه
  • ایجاد حساسیت تنفسی
  • در صورت عدم تخلیه در زمان مناسب، باعث فشار آوردن به موتور جاروبرقی خواهد شد.

پاکت جاروبرقی یکبار مصرف

نوع دیگری از پاکت های جاروبرقی، به نام کیسه جاروبرقی یکبار مصرف شناخته می شوند این نوع پاکت ها یکبار مصرف هستند و پس از پر شدن باید آن ها را با یک پاکت نو و جدید تعویض نمود. این دسته از پاکت های جاروبرقی به طور معمول از جنس کاغذی، پلاستیکی و یا پارچه ساخته می شوند. لازم است بدانید بر اساس نکات مفید در خرید پاکت جاروبرقی، حجم و ظرفیت این نوع از پاکت های جاروبرقی نسبت به نوع دائمی بیش تر است. استفاده از آن ها کار چندان دشواری نیست و نسبت به نوع دائمی از مزایای بیش تری برخوردار می باشند. در ادامه به معرفی انواع پاکت های جاروبرقی یکبار مصرف پرداخته ایم:

  • پاکت جاروبرقی یکبار مصرف کاغذی
  • کیسه جاروبرقی یکبار مصرف 5 لایه
  • پاکت هپا

معرفی پاکت جاروبرقی هپا

بر اساس نکات مفید در خرید پاکت جاروبرقی، یکی از بهترین نوع کیسه ها، کیسه های یکبار مصرف هپا می باشند. این مدل از پاکت ها با متریال کاغذی و پارچه ای تولید می شوند. این نوع کیسه ها دارای خاصیت آنتی باکتریال بوده و به همین خاطر سطح بهداشتی بالایی دارند. 5 لایه بودن این پاکت ها از دیگر ویژگی آن ها به شمار می آید. چرا که مانع از خروج گرد و غبار می شود. به همین خاطر می توان گفت که این مدل از کیسه های جاروبرقی نه تنها باعث آسیب رسیدن به سلامت فرد نمی شوند، بلکه یاعث افزایش طول عمر جاروبرقی نیز خواهند شد.

مزایای استفاده از پاکت جاروبرقی یکبار مصرف

در این بخش از مطلب به شرح مزایای استفاده از پاکت جاروبرقی یکبار مصرف بر اساس نکات مفید در خرید پاکت جاروبرقی می پردازیم:

  • عدم نیاز به شست و شو
  • عدم ایجاد آلودگی در محیط و محفظه جاروبرقی
  • عدم تماس با گرد و غبار
  • عدم آلودگی فیلتر و موتور جاروبرقی
  • جادار
  • دارای درپوش
  • سازگار با محیط زیست
  • چند لایه و دارای فیلتراسیون بالا

معایب استفاده از پاکت جاروبرقی یکبار مصرف

معایب استفاده از پاکت جاروبرقی یکبار مصرف به شرح موارد زیر می باشد:

  • نیاز به تعویض مداوم و خرید مکرر آن ها
  • خرید پاکت جاروبرقی یکبار مصرف صرفه اقتصادی ندارد.
  • غیر قابل شست و شو و استفاده مجدد

کیسه جاروبرقی سطلی

نوع دیگری از پاکت جاروبرقی که دارای ظرفیت و حجم بیش تری می باشد، کیسه جاروبرقی سطلی نام دارد. این نوع از پاکت های جاروبرقی بیش تر به منظور تمیز کردن فضا های بسیار بزرگ مانند هتل ها، تالار ها، سالن های گردهمایی و … مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از پاکت ها بر اساس نکات مفید در خرید پاکت جاروبرقی، بیش تر برای دستگاه های پر قدرت مانند جاروبرقی سطلی طراحی شده اند. این کیسه ها نیز مانند پاکت جاروبرقی معمولی، دارای دو نوع یکبار مصرف و دائمی می باشند.

ساخت پاکت جاروبرقی در خانه

با این حال که مدل های مختلفی از پاکت جاروبرقی در بازار موجود می باشد، اما برخی افراد به دنبال این هستند که اقدام به یاخت کیسه جاروبرقی در خانه کنند. بهتر است با توجه به نکات مفید در خرید پاکت جاروبرقی، از پارچه ای مرغوب و با دوام برای ساخت کیسه جاروبرقی استفاده کنید. به کار گیری پارچه کتان و یا جین که از لباس های قدیمی به جا مانده است، انتخاب مناسبی به شمار می آید. به منظور اندازه گیری و دوخت درست کیسه جاروبرقی خانگی می توانید از همان کیسه کهنه و قدیمی الگو برداری کنید. اما به طور کلی به شما توصیه می کنیم که از ساخت کیسه جاروبرقی خانگی خودداری کنید و به سراغ مدل های آماده موجود در بازار بروید.

بهترین کیسه جاروبرقی

نکات مفید در خرید پاکت جاروبرقی، به شما بهترین کیسه های جاروبرقی را نیز معرفی می کند. در صورتی که تصمیم دارید بهترین پاکت جاروبرقی را برای دستگاه خود خریداری کنید، بهتر است به ویژگی های اصلی آن دقت نمایید. از مهم ترین ویژگی ها و خصوصیات مثبتی که باید پاکت جاروبرقی بر اساس نکات مفید در خرید پاکت جاروبرقی داشته باشد، جنس مرغوب می باشد. چند لایه بودن کیسه نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است. چرا که از درز ها گرد و غبار و آلودگی ها به بیرون نفوذ نخواهند کرد. ظرفیت حجمی پاکت نیز از جمله نکات مفید در خرید پاکت جاروبرقی می باشد که باید به آن توجه شود.

نکات مهم در مورد استفاده از پاکت جاروبرقی

صرفا انتخاب و خرید بهترین پاکت جاروبرقی در تضمین و دوام ماندگاری آن تاثیر گذار نیست. بلکه شما باید به درستی از کیسه جاروبرقی استفاده کنید. از این رو بهتر است با راهنمای استفاده از جاروبرقی به خوبی آشنا باشید. استفاده نادرست از پاکت جاروبرقی می تواند به سلامت دستگاه آسیب های جدی وارد کند. بهتر است در زمان مناسب برای تخلیه کردن پاکت جاروبرقی اقدام کنید تا از وارد شدن فشار به موتور در نهایت عیب یابی علائم سوختن موتور جاروبرقی جلوگیری شود.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست