راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی

آیا تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی را می دانید؟ به طور کلی هر گونه لوازم خانگی که به دست تولید کنندگان تولید می شود، دارای مزایا و معایب مختص به خود می باشد. جاروبرقی ها در مدل های مختلفی تولید شده اند که از مهم ترین آن ها می توانیم از جاروبرقی معمولی و کمپرسوری نام ببریم. در این مطلب از هوم خانه تصمیم دارد به صورت تخصصی به مقایسه جاروبرقی کمپرسور و معمولی بپردازیم. با ما همراه باشید.

کاربرگرامی، در صورتی که تجربه و یا نظری در مورد جاروبرقی های کمپرسوری و معمولی دارید، می توانید در انتهای این مطلب آن را با تکنسین های تعمیرکار لوازم خانگی هوم خانه به اشتراک بگذارید.

سخنی کوتاه در مورد تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی

جاروبرقی های کمپرسوری دارای سیست مکش بسیار قوی ای می باشند. به همین خاطر نسبت به جاروبرقی های معمولی گران قیمت تر هستند. لازم است بدانید که این قیمت بیش تر به دلیل مزایای بسیار زیادی است که جاروبرقی های کمپرسوری نسبت به جاروبرقی های معمولی دارند. از این رو بهتر است با تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی به طور کامل آشنا شوید. در ادامه مقایسه جاروبرقی کمپرسوری و معمولی را به صورت کامل شرح خواهیم داد.

نحوه کار جاروبرقی کمپرسوری چگونه است؟

برای درک بهتر تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی، لازم است با نحوه کار هر کدام به طور کامل آشنا شوید. جاروبرقی های معمولی که همان جاروبرقی های خانگی محسوب می شوند که همگی ما با ساختار و شیوه کار آن ها آشنا هستیم. اما جاروبرقی های کمپرسوری نسبت به نوع معمولی، از مزایای بیش تری برخوردار می باشد. جاروبرقی کمپرسوری همان طور که از نامش مشخص است، از فناوری و سیستم کمپرسور برخوردار می باشد. این سیستم باعث شده است تا این جاروبرقی مکش بیش تری برای جمع آوری گرد و خاک و سایر آلودگی ها داشته باشد. به طور کلی میزان تمیز کردن در هر مدل از جاروبرقی ها بر اساس فناوری تعبیه شده در ساختار آن ها می باشد.

کدام جاروبرقی های پر قدرت اند؟

در زمان بیان تفاوت های جاروبرقی کمپرسوری و معمولی، لازم است قدرت مکش آن ها را نیز بررسی کنیم. جاروبرقی کمپرسوری از آن حایی که دارای سیستم کمپرسور می باشد، از قدرت مکش بیش تری نسبت به نوع معمولی خود برخوردار است. از این رو توانایی بیش تری برای جمع آوری گرد و غبار و انواع آلودگی ها دارد. مکش بیشتر توسط کمپرسور در جاروبرقی های هوشمند باعث شده است تا این دستگاه های پر قدرت جزو پر طرفدارترین محصولات به شمار آیند.

قدرت مکش جاروبرقی کمپرسور و معمولی

از مهم ترین نکاتی که در زمان شرح تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی مورد توجه قرار می گیرد، قدرت مکش جاروبرقی است. با افزایش قدرت مکش جاروبرقی، رضایت کاربران نیز بیش تر خواهد شد. جاروبرقی های کمپرسوری دارای قدرت مکش بیش تری نسبت به جاروبرقی های معمولی هستند. چرا که در ساختار این جاروبرقی ها از کمپرسور هوا استفاده شده است و به موتور دستگاه فشار کم تری وارد می شود.

مصرف انرژی جاروبرقی معمولی و کمپرسوری

علاوه بر این که جاروبرقی های کمپرسوری، قدرت مکش بیش تری نسبت به جاروبرقی های معمولی دارند، مصرف انرژی کم تری نیز دارند. جاروبرقی های کمپرسوری نسبت به نوع معمولی خود، بسیار کم مصرف هستند. اکثر این جاروبرقی ها دارای تراز مصرف انرژی A هستند که باعث صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی می شود.

میزان صدای کدام جاروبرقی کمتر است؟

از دیگر مواردی که در زمان بیان تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی مطرح می باشد، میزان صدای هر کدام می باشد. جاروبرقی های قدیمی دارای سر و صدای زیادی هستند. به طوری که مصرف کننده در زمان استفاده از دستگاه ها، اذیت میشد. میزان صدا در جاروبرقی ها با واحد دسیبل مطرح می شود. هر چه میزان دسیبل دستگاه بالا تر باشد، نشان دهنده صدای بیش در زمان جارو کشیدن با جاروبرقی می باشد. با آن که جاروبرقی های کمپرسوری دارای قدرت و مکش بیش تری هستند، اما نسبت به جاروبرقی های معمولی سر و صدای کم تری تولید می کنند. صدای بلند جاروبرقی می تواند به سلامت شنوایی کاربران آسیب وارد کند. به خصوص اگر مجبور به استفاده مداوم از این دستگاه باشند.

استحکام و طول عمر جاروبرقی کمپرسور و معمولی

در بخش دیگری از مقایسه جاروبرقی کمپرسوری و معمولی به بررسی استحکام این دستگاه ها می پردازیم. جاروبرقی در دسته لوازم خانگی گران قیمت قرار می گیرد. هیچ یک از ما دوست نداریم متحمل هزینه های تعمیر و یا حتی خرید مجدد لوازم خانگی برقی شویم. از این رو الزامی است که وسایلی را تهیه کنیم که دارای استحکام و طول عمر بیش تری باشند. در جاروبرقی های کمپرسوری سیستم هایی به کار گرفته شده است که باعث می شود دستگاه به بهترین شکل کار کند و فشار کم تری به آن وارد شود.

نکات بهداشتی جاروبرقی کمپرسوری و معمولی

همان طور که پیش تر گفته شد، جاروبرقی های کمپرسوری دارای قدرت مکش بیش تر و قدرت پاک کنندگی بهتر و بالاتر نسبت به جاروبرقی های معمولی می باشند. این دستگاه ها از نظر بهداشتی عملکرد بهتری دارند علاوه بر رعایت نکات بهداشتی جاروبرقی های کمپرسوری دارای سرعت بیش تری برای انجام پروسه تمیز کردن می باشند. در واقع قدرت و توانایی های جاروبرقی های کمپرسوری باعث شده است تا با سرعت بیش تری در نظافت محیط و خانه به کاربر کمک کنند.

شما با مطالعه این مقاله و بررسی تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی می توانید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید. در صورت بروز هرگونه مشکل در این زمینه می توانید از کارشناسان هوم خانه درخواست کمک نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست