آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی مانند هر وسیله برقی دیگری همانقدر که کاربرد و منفعت دارد، مشکل و خرابی هم دارد و یکی از این مشکلات و خرابی ها برق دار بودن بدنه لباسشویی است، اما علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی چیست و چگونه در صورت بروز این مشکل آن را حل کنیم؟

کاربران گرامی؛ چنانچه تجربه یا نظر به خصوصی در مورد برق دار بودن بدنه ماشین لباسشویی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی هوم خانه به گفتمان بپردازید.

چرا بدنه لباسشویی برق دارد؟

برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی دلایل زیادی دارد و هرکدام از آنها میتوانند به اندازه کافی خطرناک باشند.در این بخش از این مقاله آموزشی تصمیم به معرفی مواردی گرفته ایم که در صورت بروز آن ها بدنه دستگاه شما برق خواهد داشت.این اتفاق بسیار خطرناک است و میتواند سبب برق گرفتگی شود. پس دلایل زیر را بررسی کرده و مشکل را حل نمایید.

9 علت برق دار بودن بدنه لباسشویی

علت برق داشتن بدنه لباسشویی به طور کلی در موارد زیر خلاصه می شود. شما باید برای رفع برق گرفتگی ماشین لباسشویی یک به یک آن ها را بررسی کنید:

  1. اتصال نادرست داخلی لباسشویی
  2. خرابی در اتصالات داخلی
  3. اتصال نادرست سیم ارت
  4. فرسودگی هیتر با المنت
  5. معسوب شدن خازن پارازیت
  6. نیم سوز شدن موتور
  7. مشکل در سیم پیچی داخلی
  8. نم دار بودن بدنه لباسشویی
  9. آسیب دیدن برد و یا سایر قطعات الکتریکی لباسشویی

اتصال نادرست سیم برق علت برق گرفتگی ماشین لباسشویی

ابتدا پریز برق و سپس سیم اتصال ماشین لباسشویی خود را چک نمایید و اگر سیم برق دچار پوسیدگی و پارگی و مشکلات این چنینی بود آن را عوض کنید. همچنین اگر پریز برق مشکل داشت دوشاخ دستگاه را به پریز دیگری متصل کنید.

خرابی در اتصالات داخلی دلیل برق دار بودن بدنه لباسشویی

زمانی که اتصالات داخلی ماشین لباسشویی را بررسی می کنید، ممکن است در ظاهر تمام اتصالات درست باشند و مشکلی نداشته باشند، ولی این موضوع مبنی بر این نیست که اتصالات داخلی نیز درست کار میکنند و دچار خرابی نیستند. ممکن است که علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی خرابی در اتصلات داخلی ماشین لباسشویی شما باشد.

اتصالی و خرابی برد و یا سایر قطعات علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی از قطعات الکتریکی زیادی استفاده می کند و در صورتی که یکی از آنها دچار مشکل شود عملکرد دستگاه از کار می افتد. در صورت قطع شدن ناگهانی برق، برد دستگاه و سایر قطعات دچار مشکل میشوند و از خود برق خارج میکنند و باعث برق دار شدن بدنه ماشین لباسشویی میشوند.

اتصال نادرست سیم ارت علت برق دادن بدنه لباسشویی

سیم ارت برق موجود در بدنه را به زمین انتقال میدهد و از برق گرفتگی جلوگیری میکند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که سیم ارت علاوه بر ماشین لباسشویی در سایر لوازم الکتریکی وجود دارد. در صورتی که سیم ارت به درستی به زمین متصل نشود، بدنه ماشین لباسشویی شما دچار مشکل برق داشتن می گردد.

فرسودگی هیتر یا المنت علت برق دادن بدنه لباسشویی

یکی دیگر از دلایل برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی فرسودگی هیتر یا المنت است.اگرکه هیتر یا المنت دستگاه شما دچار فرسودگی یا مشکل شده باشد، احتمال برق گرفتگی شما و برق دار شدن بدنه ماشین لباسشویی را بالا میبرد.

خرابی خازن پارازیت دلیل برق دار بودن بدنه لباسشویی

اگر خازن پارازیت گیر ماشین لباسشویی دچار اتصالی شده باشد،برق وارد بدنه ماشین لباسشویی میشود و آن را دچار مشکل میکند.

نیم سوز شدن موتور چگونه سبب برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی میشود؟

دلیل دیگر برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی نیم سوز شدن موتور است و این کار باعث میشود که برق به بدنه ماشین لباسشویی منتقل شود.

اتصالی در سیم پیچی داخلی علت برق گرفتگی ماشین لباسشویی

در صورتی که این اتفاق رخ دهد و سیم پیچی داخلی ماشین لباسشویی دچار اتصالی شود،سبب انتقال جریان برق به بدنه دستگاه شده است و بدنه ماشین برق دار میشود.

نم دار بودن بدنه علت برق گرفتگی ماشین لباسشویی

در صورتی که بدنه ماشین لباسشویی نم دار شود، برق دستگاه را به بدنه انتقال میدهد و باعث بروز مشکلات فراوان میشود.پس ظروف و لوازم خیس را روی دستگاه قرار نداده و بدنه را نشویید.

علت برق داشتن دیگ لباسشویی

علت برق داشتن دیگ لباسشویی، در این بخش از مطلب به صورت کامل توضیح داده شده است. شما می توانید با رعایت موارد گفته رفع برق گرفتگی ماشین لباسشویی را انجام دهید:

  • این امکان وجود دارد که سیم های اتصالات داخلی لباسشویی از بین رفته و علت برق داشتن بدنه لباسشویی باشد.
  • در صورتی که فیلتر برق لباسشویی مشکل داشته باشد، علت برق داشتن دیگ لباسشویی می باشد.
  • کهنگی و یا از بین رفتن المنت نیز می تواند علت برق دادن بدنه لباسشویی باشد.

نکاتی برای برطرف کردن برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی

در ادامه برای شما عزیزان نکاتی را معرفی کرده ایم که از بروز این مشکلات جلوگیری میکند و یا حتی مشکل برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی شما را نیز برطرف میکند.

  • تا حد امکان از قرار دادن ماشین لباسشویی در مکانی مانند حمام، نزدیک سینک آشپزخانه و مکان های خیس و دارای رطوب خودداری نمایید تا رطوبت به بدنه دستگاه نرسد و باعث برق دار شدن آن نشود.
  • از محافظ معتبر و مطمئن جهت وصل کردن دوشاخه ماشین لباسشویی استفاده نمایید و به هیچ عنوان از سیم ‌های سیار غیر معتبر استفاده نکنید.
  • همچنین محافظ از سوختن و خراب شدن قطعات الکتریکی در صورت قطعی ناگهانی برق جلوگیری میکند.
  • در صورتی که متوجه شدید بدنه لباسشویی برق دارد، سریعاً دستگاه را از برق خارج بکشید و با  نمایندگی فروش ماشین لباسشویی خود تماس بگیرید.
  • دلیل رخ دادن این موضوع به احتمال زیاد خرابی داخلی ماشین لباسشویی است.
  • از وصل بودن ماشین لباسشویی به زمین مطمئن شوید؛ چراکه تمامی لوزام الکتریکی باید به صورت درست و صحیح به زمین متصل شوند. در غیر این صورت دچار خرابی و مشکلات زیادی میشوند.
  • سیمی که از ماشین لباسشویی به پریز برق متصل میشود باید استاندارد و سالم باشد. در این غیر صورت شما دچار مشکلات زیادی خواهید شد.

نتیجه گیری علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی

در صورتی که هیچکدام از دلایل بالا علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی شما نبود، حتما با نمایندگی تماس بگیرید. راه حل جایگزین این است که مشکل خود را با کارشناسان ما به اشتراک بگذارید تا آنها به شما کمک کنند. همچنین برای تعمیر هر یک از قطعات الکتریکی از یک تعمیرکار ماهر استفاده کنید و خودتان این کار را انجام ندهید. در پایان امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشد که بخشی از مشکلات شما را حل نماید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست