راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

این موارد را با جاروبرقی تمیز نکنید

جاروبرقی، یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی برقی است که استفاده از آن موجب فراهم کردن خانه و محیطی تمیز می شود. اما اگر با راهنمای استفاده از جاروبرقی آشنا نیستید و نمی دانید که مواردی که نباید از جاروبرقی برای آنها استفاده کنید، کدام اند، این مطلب را از دست ندهید. هوم خانه به صورت کامل برای شما شرح داده است که این موارد را با جاروبرقی تمیز نکنید. با ما همراه باشید.

کاربر گزامی، چنانچه در مورد این مطلب سوال و یا تجربه ای دارید، می توانید آن را با سایر کاربران هوم خانه و تکنسین های تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی هوم خانه به اشتراک بگذارید.

چیز هایی که نباید با جاروبرقی تمیز کنید

پیش از این که جارو کشیدن با جاروبرقی را شروع کنید، حتما روی سطح مورد نظر را بررسی کنید تا تکه های کوچکی مانند اسباب بازی، سکه و … وجود نداشته باشد. حتما آنها را با دست و یا جارو دستی جمع اوری کنید. سپس برای جارو کشیدن اقدام نمایید. شاید در نگاه اول جارو زدن آن ها با جاروبرقی کاری راحت تر به نظر برسد، اما این موارد را نباید با جاروبرقی تمیز کنید. چرا که گیر کردن هریک از موارد نام برده شده می تواند باعث کاهش مکش جاروبرقی شده و به سلامت کیسه جاوربرقی آسیب وارد کند.

5 مورد که نباید با جاروبرقی تمیز کنید

این موارد را با جاروبرقی تمیز نکنید. مواردی که در ادامه نام برده ایم، می توانند به سلامت جاروبرقی شما آسیب های جدی وارد کنند:

  1. تکه های بزرگ شیشه
  2. گرد و غبار خیلی ریز
  3. مایعات و غذای خیس
  4. خاکستر شومینه
  5. سکه، گیره کاغذ و یا اشیای خیلی ریز

تکه های بزرگ شیشه را با دست جمع کنید

شیشه هایی که ابعاد بزرگی دارند، جزء مواردی هستند که نباید با جاروبرقی تمیز کنید. تکه های بزرگ شیشه می تواند باعث سوراخ شدن کیسه جاروبرقی شوند. همچنین باعث آسیب رسیدن به سلامت لوله خرطومی و یا خراش دادن داخل جاروبرقی می شود. بهتر است برای جمع آوری ان ها از دست و یا جارو دستی کمک بگیرید.

گرد و غبار خیلی ریز را با جاروبرقی تمیز نکنید

جمع آوری گرد و غبار های زیر می توانید باعث مسدود شده فیلتر جاروبرقی شود. توجه داشته باشید که این موارد را با جاروبرقی تمیز نکنید. بهتر است برای تمیز کردن آن ها از جاروبرقی هایی با لوله و مخزن بزرگ استفاده کنید. مسدود شدن فیلتر می توانید باعث نیم سوز شدن و یا سوختن موتور جاروبرقی شود. بهتر است اگر سهوا این کار را انجام دادید، برای تعویض فیلتر جاروبرقی خود اقدام کنید.

مایعات و غذای خیس را جارو نکشید

جاروبرقی های خانگی به طوری طراحی شده اند که برای جمع آوری مایعات و غذای خیس مناسب نمی باشند. از این رو بهتر است این موارد را با جاروبرقی تمیز نکنید. جمع آوری مایعات می تواند منجر به آب خوردگی موتور جاروبرقی شده و در نهایت سوختگی موتور را به همراه داشته باشد. برای تمیز کردن این موارد می توانید از دستمال استفاده کنید.

خاکستر شومینه به سلامت جاروبرقی آسیب می زند

خاکستر شومینه به دلیل نگه داشتن گرما در خود و این که از ذرات ریزی تشکیل شده است، برای جمع آوری با جاروبرقی مناسب نیست. از این رو نباید این موارد را با جاروبرقی تمیز کنید. به شما پیشنهاد می دهیم که حتما برای جمع آوری این مورد از جارو دستی و یا دستمال استفاده نمایید. گرما نهفته در خاکستر شومینه می تواند علت داغ شدن جاروبرقی باشد.

سکه، گیره کاغذ و اشیای ریز دیگر مناسب جارو کشیدن نیستند

سکه، گیره کاغذ و اشیا ریز دیگر نباید با استفاده از جاروبرقی تمیز شوند. به شما توصیه می کنیم که این موارد را با جاروبرقی تمیز نکنید. جمع آوری آن ها می توانید باعث گیر کردن در لوله خرطومی، لوله تلسکوپی و یا حتی مسدود کردن پاکت دستگاه شود و شما با کم شدن قدرت مکش جاروبرقی مواجه خواهید شد. به شما پیشنهاد می دهیم که موارد نام برده شده را با دست جمع آوری کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست