راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی

نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی چگونه است؟ فیلتر جاروبرقی بخش مهمی از دستگاه است که وظیفه جذب ذرات ریز گرد و غبار محیط را به عهده دارد. تعویض فیلتر جاروبرقی برای حفظ عملکرد و قدرت مکش دستگاه شما ضروری می باشد. در اثر استفاده و به مرور زمان، ممکن است فیلتر جاروبرقی با مشکلاتی مواجه شود. در چنین شرایطی باید برای تعویض فیلتر جاروبرقی اقدام کرد. اگر قصد دارید با زمان و آموزش تعویض فیلتر جاروبرقی خود آشنا شوید، با هوم خانه همراه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر یا پرسش به خصوصی در مورد نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی های مختلف دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

اهمیت تعویض فیلتر جاروبرقی

فیلتر جاروبرقی قطعه ای که ممکن است در ظاهر کمی ساده به نظر برسد، اما وظیفه بسیار مهمی را برعهده دارد و این وظیفه جذب کامل آلودگی و گرد و غبار می باشد. با یادگیری نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی، هوای محیط از هرگونه ذرات گرد و غبار خالی شده و از ورود این ذرات به سیستم تنفسی جلوگیری می شود. همچنین با تعویض فیلتر، عمر مفید دستگاه و کارکرد آن افزایش پیدا می کند. زمانی که از کارایی و عملکرد صحیح جاروبرقی مطمئن باشیم، علاوه بر تمیزی محیط، از هزینه‌ های خرید مجدد این وسیله نیز در امان خواهیم بود.

اهمیت تعویض فیلتر جاروبرقی

زمان مناسب تعویض فیلتر جاروبرقی

زمان مناسب برای تعویض فیلتر چاروبرقی مستقیما به میزان استفاده از جاروبرقی دارد. به هر اندازه که بیشتر از جاروبرقی خود استفاده کرده باشید، باید با یادگیری طریقه عوض کردن فیلتر جاروبرقی، سریع تر اقدام به تعویض فیلتر دستگاه خود نمایید.

معمولا جاروبرقی دارای نشانگری است که پر شدن فیلتر را نشان می دهد. به طور میانگین باید حداکثر هر سال یک بار اقدام به تعویض فیلتر جاروبرقی خود نمایید. همچنین با گذشت زمان، ممکن است رنگ فیلتر از سفید به خاکستری تغییر پیدا کند. در این شرایط اگر پس از شستن فیلتر رنگ آن تغییراتی پیدا نکرد، به این معناست که زمان تعویض فیلتر جاروبرقی رسیده است.

اگر از جاروبرقی خود استفاده زیادی می کنید، باید از این زمان فیلتر را زودتر تعویض کنید. اگر فیلتر جاروبرقی را در زمان مناسب آن تعویض نکنید، با مشکلات مختلفی نظیر کاهش مکش جاروبرقی مواجه می شوید. همچنین حرارت داخلی دستگاه نیز بالا رفته و به موتور جاروبرقی فشار وارد می نماید که در نهایت باعث سوختن موتور شود.

نحوه تعویض فیلتر جارو برقی

اگرچه فیلتر هوا یک قطعه قابل شستشو در جاروبرقی می باشد، اما ممکن است با گذشت زمان سوراخ های این فیلترها دچار گرفتگی و مسدودیت شود. به گونه ای که نمی توان بدون آسیب رساندن به بافت فیلتر، اقدام به شستشوی آن نمود. در نتیجه فیلتر نمی تواند عملیات جذب ذرات و گرد و غبار را به خوبی انجام دهد.

  • آموزش تعویض فیلتر جاروبرقی به گونه ای است که بهتر است آن را در فضای باز انجام دهید؛ زیرا فیلتر همراه با گرد و غبار و آلودگی می باشد.
  • پس از اینکه خرطومی جاروبرقی را از بدنه دستگاه جدا نمودید، درب جلوی جاروبرقی را باز نمایید.
  • فیلتری که در قسمت بالای پاکت جاروبرقی می باشد را خارج نموده و سپس یک فیلتر جدید را جایگزین نمایید.
  • فیلتر دیگری که در قسمت پشت پاکت جاروبرقی قرار دارد را می‌توانید به راحتی از جاروبرقی جدا کرده و فیلتر دیگری را جایگزین آن نمایید.
  • تعویض فیلتر، حتما به اندازه فیلتر دقت کنید.
  • فیلتری که در قسمت پشت پاکت جاروبرقی قرار دارد، نسبت به فیلتری که در قسمت جلویی دستگاه قرار دارد، کوچک تر می باشد.

آموزش تعویض فیلتر جاروبرقی سطلی

پس از بررسی زمان تعویض فیلتر جاروبرقی، لازم است برای تعویض فیلتر جاروبرقی اقدام کنید. اگر جاروبرقی شما از نوع سطلی است، در این بخش به شما آموزش تعویض فیلتر جاروبرقی سطلی را خواهیم داد:

  • حتما فیلتر نو را بسته به مدل جاروبرقی خود تهیه کنید.
  • لازم به ذکر است که فیلتر های تعبیه شده برای جاروبرقی های سطلی، به شکل فیلتر هپا و یا فیلتر های پارچه ای همراه با قاب نگهدارنده می باشند.
  • مخزن داخلی که به درب داخلی جاروبرقی متصل شده است را برای تعویض فیلتر جاروبرقی سطلی باز کنید.
  • سپس فیلتر کثیف را درآورده و آن را با فیلتر نو و جدید جایگزین کنید.
  • این امکان وجود دارد که در مدل جاروبرقی شما محفظه موتور داخل فیلتر جاروبرقی قرار گرفته باشد.

نحوه نصب فیلتر دوار جاروبرقی

برای تعویض فیلتر جاروبرقی از نوع دوار می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تبدیل هایی که به همراه فیلتر دوار ارائه می شود، می توان آن را بر روی هر جاروبرقی ای نصب کرد.
  • ورودی فیلتر دوار در قسمت پایین بوده و به لوله تلسکوپی متصل می شود.
  • خروجی این فیلتر در قسمت بالا بوده و به قسمت زانویی جاروبرقی اتصال پیدا می کند.
  • در زمان استفاده از فیلتر دوار از خارج کردن پاکت جاروبرقی خودداری کنید.

زمان تعویض میکروفیلتر های جاروبرقی

پس از بررسی زمان تعویض فیلتر جاروبرقی، لازم است زمان مناسب برای تعویض میکروفیلتر ها را نیز بررسی نمایید:

  • میکرو فیلتر ها به طور معمول هوا را پیش از ورود به موتور و فیلتر های هپا، فیلتر می کند. بهتر است پس از گذشت 3 ماه و یا مشاهده تغییر رنگ فیلتر، برای تعویض آن ها اقدام کنید.
  • به طور کلی فیلتر های هپا پس از هزار ساعت کار با دستگاه مکنده باید تعویض شوند.
  • البته این مسئله بسته به مدت زمان کار کردن دستگاه شما، متغیر است.

راهنمای تعویض فیلتر جاروبرقی برندهای مختلف

این روزها جاروبرقی در برندهای مختلفی موجود است که هریک از این برندها دارای فیلترهایی با اشکال خاص می باشند. طریقه اتصال و نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی برندهای مختلف با دستورالعمل های متفاوتی انجام می گیرد. در این بخش قصد داریم در رابطه با تعویض فیلتر این برندها توضیحاتی را ارائه دهیم.

نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی سامسونگ

اولین کاری که برای تعویض فیلتر جاروبرقی سامسونگ باید در نظر بگیرید، مدل آن است. اگر مدل دستگاه شما شامل مدل های قدیمی تر مانند 1500 وات می باشد، نیازی نیست برای تعویض فیلتر ثانویه اقدام نمایید؛ زیرا این مدل جاروبرقی ها از فیلتر هپا برخوردار نمی باشتد.

طریقه تعویض فیلتر جاروبرقی سامسونگ نیز به این صورت است که فیلتر را از درون محفظه آن خارج کرده و سپس فیلتر جدید را در داخل محفظه قرار می دهید. اگر قصد دارید محفظه پلاستیکی را نیز تعویض کنید، باید آن را کاملا از دستگاه خارج کرده و محفظه جدید را به همراه فیلتر جایگزین نمایید.

طریقه تعویض فیلتر جاروبرقی پاناسونیک

از آنجایی که جاروبرقی های پاناسونیک از قدرت مکش بسیار بالایی برخوردار هستند، تعویض فیلتر آنها دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. مکش بالای این جاروبرقی باعث جذب ذرات بسیار ریز شده و در نتیجه باید در زمان مناسب اقدام به تعویص فیلتر آن نمود. نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی پاناسونیک بسیار ساده بوده و به این صورت است که ابتدا محفظه ورودی دستگاه را باز کرده و فیلتر قدیمی را از آن خارج می کنید. سپس فیلتر جدید را در دستگاه قرار می دهید.

روش تعویض فیلتر جاروبرقی زیمنس

برای تعویض فیلتر جاروبرقی زیمنس ابتدا باید درب جلوی دستگاه را باز کنید. سپس فیلتر جاروبرقی را از طریق همین دهانه خارج کنید. در انتها می توانید به راحتی فیلتر جدید را جایگزین فیلتر قدیمی کنید. البته روش تعویض فیلتر جاروبرقی زیمنس برای مدل ثانویه متفاوت می باشد. اگرچه در برخی از مدل های این برند، فیلتر ثانویه بر روی دستگاه قرار دارد، اما معمولا برای تعویض فیلتر ثانویه و هپا در جاروبرقی زیمنس باید به قسمت پشت دستگاه مراجعه کنید.

طریقه تعویض فیلتر جاروبرقی ال جی

در جاروبرقی ال جی، محل قرارگیری فیلتر هوا و فیلتر ثانویه در مرکز دستگاه می باشد. طریقه تعویض فیلتر جاروبرقی ال جی به این صورت است که ابتدا باید با کشیدن اهرم، درپوش فیلتر هوا را باز کرده و فیلترها را خارج نمایید. سپس فیلترهای قدیمی را با فیلترهای جدید جایگزین کنید. اگر به تعویض فیلتر این جاروبرقی نیازی نمی باشد، می توانید آن را با استفاده از آب سرد تمیز کرده و پس از خشک شدن آن، مجددا درون دستگاه جای‌گذاری نمایید.

شیوه تعویض فیلتر جاروبرقی بوش

نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی بوش به جاروبرقی زیمنس شباهت زیادی دارد؛ زیرا شکل و ساختار فیلتر این جاروبرقی ها شبیه به یکدیگر است. برای تعویض فیلتر این جاروبرقی ابتدا درپوش بدنه دستگاه را باز کرده و کیسه آن را خارج نمایید. سپس فیلتر جدید را درون آن قرار داده و کیسه را در جای خود بگذارید. به این نکته توجه نمایید که فیلتر ثانویه جاروبرقی بوش بر روی بدنه دستگاه قرار دارد و به راحتی قابل تعویض می باشد.

آموزش تعویض فیلتر جاروبرقی پارس خزر

نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی پارس خزر را می توان با نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی سامسونگ مقایسه نمود. از این رو می توانید از بخش تعویض فیلتر جاروبرقی سامسونگ نیز برای این آموزش استفاده نمایید. از آنجایی که جاروبرقی پارس خزر یک برند کاملا ایرانی می باشد، پیدا کردن فیلترهای اصل آن کار بسیار راحتی می باشد. برای تعویض فیلتر نیز می توانید پس از خارج کردن فیلتر فرسوده، فیلتر جدید را جایگزین آن نمایید.

نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی فیلیپس

طریقه تعویض فیلتر جاروبرقی فیلیپس به این صورت است که برای قرار دادن فیلتر ثانویه در جاروبرقی باید در بخش انتهای دستگاه، به سراغ دستگیره ای که در این بخش تعبیه شده است، بروید. پس از بررسی فیلترها و تصمیم به تعویض آنها، دریچه های محافظ فیلتر دستگاه را باز کرده و آنها را برمی دارید. سپس می توانید به راحتی فیلترهای جدید را جایگزین کنید.

نتیجه گیری از نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی در هوم خانه

همانطور که در مطالب بالا بیان نمودیم، جاروبرقی یکی از مهمترین وسایل هر خانه ای می باشد که در صورت هرگونه آسیب دیدگی، تعمیرات آن می تواند هزینه های هنگفتی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل نمایندگی تعمیرات جاروبرقی در هوم خانه آموزش نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی را برای شما به صورت کامل توضیح داده است؛ زیرا افزایش سطح اطلاعاتتان می تواند از بروز هرگونه خرابی و مشکل در جاروبرقی جلوگیری نماید.

در صورتی که با مطالعه موارد بالا نیز نمی توانید طریقه تعویض فیلتر جاروبرقی خود را به درستی انجام دهید یا دستگاه شما در قسمت فیلتر به مشکل خورده است، می توانید از کارشناسان تعمیرگاه مجاز هوم خانه کمک گرفته و یا از خدمات نمایندگی تعمیر جاروبرقی در منزل هوم خانه استفاده نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست