راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

ارور ماشین ظرفشویی آریستون

ارور ماشین ظرفشویی آریستون یا همان کد خطای ظرفشویی آریستون، به دلایل مختلفی رخ می دهد. البته لازم به ذکر است که این دستگاه، کد خطا های مختلفی دارد. در این مطلب نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه تصمیم دارد به صورت کامل یک به یک ارور های ظرفشویی آریستون را برای شما شرح دهد. با ما همراه باشید.

ارور ماشین ظرفشویی آریستون

ارور ماشین ظرفشویی آریستون، در چند کد خطای مشخص خلاصه می شود که یک به یک آن ها را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم.

بررسی کد خطا F10 در ماشین ظرفشویی آریستون

ارور علت نحوه رفع ارور
F10 این کد خطا زمان پر و یا خالی بودن آب را به نماییش درمی آورد. در صورتی که دستگاه خالی باشد، باید این ارور را بررسی کنید. حتما شیر ها را بررسی کنید تا شلنگ ها به دلیل پیچ و تاب خوردن، مسدود نشده باشند.

علت کد خطای F11 در ماشین ظرفشویی آریستون

ارور علت نحوه رفع ارور
F11 هیتر به سطح مورد نظر نرسیده است. حتما هیتر را بررسی نمایید.

دلیل کد خطای F21 و F20 ظرفشویی آریستون

ارور علت نحوه رفع ارور
F21,F20 دما خارج محدوده تعریف شده ماشین ظرفشویی می باشد. (دما خیلی بالا رفته است) حتما هیتر و المنت ها را بررسی کنید. در صورت معیوب شدن آن ها را تعویض نمایید.

بررسی علت ارور A01 در ظرفشویی آریستون

ارور علت نحوه رفع ارور
A01 هنگامی که ماشین ظرفشویی عملیات تخلیه را به خوبی انجام ندهد، این ارور به منظور جلوگیری از تخلیه آب نشان داده می شود. ابتدا میکروسوییچ فشار را بررسی نمایید. در صورتی که معیوب شده باشد، فشار لازم برای تخلیه آب فراهم نخواهد شد.

بررسی کد خطای A02 در ماشین ظرفشویی آریستون

ارور علت نحوه رفع ارور
A02 اگر ماشین ظرفشویی نتواند آب را گرم کند، این ارور به نمایش درمی آید  سیستم گرمایشی ظرفشویی نمی تواند آب گرم را به داخل هدایت کند. ترموستات را بررسیس کنید. ممکن است هیتر و یا المنت معیوب شده باشند. سنسور فشار را چک کنید. در صورت خراب شدن هر کدام آن ها را تعویض کنید.

دلیل ارور A03 ماشین ظرفشویی آریستون

ارور علت نحوه رفع ارور
A03 این ارور مروبط به ترمیستور می باشد. ممکن است ترموستور آسیب دیده باشد و با به طور کل قطع شده است. ترمیستور را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض نمایید.

ارور A04 ماشین ظرفشویی آریستون

ارور علت نحوه رفع ارور
A04 هنگامی که ماشین ظرفشویی کار می کند، باید بعد از 70 دقیقه دما به مقدار قابل توجهی برسد. اگر این اتفاق نیفتد، این ارور نشان داده می شود. حتما ترموستات را عیب یابی کنید. ممکن است المنت حرارتی سوخته باشد. سنسور فشار نیز شاید معیوب شده است.

کد خطای A05 در ظرفشویی آریستون

ارور علت نحوه رفع ارور
A05 سطح آب دارای دارای یک سنسور است که آب کشی شروع می شود. بعد از سه دقیقه و 20 ثانیه بعد از آب کشی باید دستگاه ریست شود. در صورت عدم ریست شدن، این ارور نمایان می شود. حتما سنسور و میکروسوییچ را بررسی کنید. در صورتی عدم داشتن مشکل، حتما فیلتر ها و پمپ تخلیه را عیب یابی کنید.

بررسی ارور A06 ماشین ظرفشویی آریستون

ارور علت نحوه رفع ارور
A06 هنگامی که آب ورودی کند باشد و یا با سرعت نا مناسبی به ماشین ظرفشویی وارد شود، این ارور مشخص می شود. شلنگ های ورودی، شیر برقی و سیم ها را مورد بررسی قرار دهید.

ارور A07, A08, A09 و A10 ظرفشویی آریستون

ارور علت نحوه رفع ارور
A07, A08, A09 و A10 در صورتی که عملکرد پمپ شست و شو دچار اختلال شود این ارور نشان داده می شود. پمپ شست و شو را مورد بررسی قرار دهید.

بررسی دلیل کد خطای A11 ماشین ظرفشویی آریستون

ارور علت نحوه رفع ارور
A11 موتور شستشو دچار ایراد شده است. پمپ شست و شو را عیب یابی کنید.

ارور A12 در ظرفشویی آریستون

ارور علت نحوه رفع ارور
A12 این ارور در زمانی مشخص می شود که نرم افزار ماشین ظرفشویی دچار اختلال شده باشد. ترموستات و رله هیتر را بررسی نمایید. در صورت نیاز آن ها را تعویض کنید.

کد خطای A13 در ظرفشویی آریستون

ارور علت نحوه رفع ارور
A13 این ارور مربوط به قسمت شستشو می باشد که ترایاک دیپنسر دچار خطا شده است. سیم کشی ها و یا قرص و مایع شست و شو را مورد بررسی قرار دهید.

کد خطای h20 ماشین ظرفشویی آریستون

ارور علت نحوه رفع ارور
h20 هنگامی که بعد از شش دقیقه زمان پر کردن آب تمام شود، این ارور نشان داده می شود. شیر برقی و سیم ها را چک کنید.

 

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست