راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

راهنمای نصب ماشین ظرفشویی

چگونه باید ماشین ظرفشویی را نصب کرد؟ محل مناسب نصب ماشین ظرفشویی کجاست؟‌ شلینگ تخلیه چیست و محل اتصال آن کجاست؟ چگونه باید ماشین ظرفشویی را تراز کرد؟ این سوالات زمانی برای شما رخ میدهند که بخواهید ماشین ظرفشویی خود را نصب کنید. از آنجا که نصب کردن ماشین ظرفشویی کار بسیار مهمی است، امروز سایت ما راهنمای نصب ماشین ظرفشویی برای شما آماده کرده است تا شما را در این کار کمک کند.

کاربران گرامی؛ در صورت داشتن نظر یا تجربه به خصوصی در مورد نصب ماشین ظرفشویی می توانید با به اشتراک گذاشتن نر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

 

مراحل نصب ماشین ظرفشویی به صورت گام به گام

مشغله انسان روز به روز بیشتر می شود و همین موضوع سبب دوری اعضای خانواده از یکدیگر شده است.در حالی که امروزه بسیاری از خانم ها شاغل هستند وقت کمتری برای رسیدگی به اعضای خانواده دارند و بهتر است زمان خود را برنامه ریزی و در آن صرفه جویی کنند.یکی از روش های صرفه جویی در زمان استفاده از لوازم و ماشین های الکتریکی مثل ماشین ظرفشویی و لباسشویی است که علاوه صرفه جویی در زمان انجام کار ها را نیز ساده تر میکنند.

این موضوع می تواید مهم ترین دلیل خرید ماشین ظرفشویی باشد.اما مهم ترین موضوع بعد از خرید ماشین ظرفشویی، نصب آن است.

در ادامه تمام مراحل نصب ماشین ظرفشویی را بصورت گام به گام برای شما آماده کرده ایم.شما باید به ترتیب مراحل زیر پیش بروید تا با مشکلی در فرایند نصب روبه رو نشوید:

نصب ماشین ظرفشویی در 6 مرحله

هوم خانه در این مطلب نصب ماشین ظرفشویی را در 6 مرحله ساده برای شما توضیح داده است. این 6 مرحله به شرح زیر می باشد:

  1. آماده سازی کابینت
  2. انتخاب محل مناسب
  3. فاصله گذاری
  4. ضد آب کردن چوب های اصراف
  5. برقرار اتصالات ماشین ظرفشویی
  6. تراز کردن دستگاه

مرحله اول: آماده ‌سازی ﮐﺎﺑﯿﻨﺖ برای راه اندازی ظرفشویی

به طور معمول سینک ظرفشویی بالای کابینت تعبیه شده است. مرحله اول این است که این فضا را خالی کنید تا جای کافی برای ماشین ظرفشویی ایجاد شود.

در صورتی که کابینت شما جای مخصوص برای ماشین ظرفشویی را ندارد، باید آن را ایجاد کنید. برای اینکار باید ابعاد ماشین ظرفشویی خود را به دست بیاورید و سپس به همان اندازه کابینت را برش دهید.

البته برخی از اوقات ممکن است که کابینت وجود داشته باشد، ولی اندازه آن کمتر از اندازه ماشین ظرفشویی باشد. در این شرایط شما باید مقداری از کابینت را برش دهید تا جای کافی برای ماشین ظرفشویی باز شود.

مرحله دوم: انتخاب جایگاهی برای نصب ماشین ظرفشویی در نزدیکی ﺳﯿﻨک

در بالا به این موضوع اشاره کردیم که معمولا سینک ظرفشویی بالای یک کابینت تعبیه شده است.

در صورتی که سینک ظرفشویی شما نیز در بالا کابینت تعبیه شده بود، میتوانید به سادگی ماشین ظرفشویی خود را در آن و یا قسمتی از آن قرار دهید.

اما اگر نبود راهکار چیست و چگونه باید ماشین ظرفشویی خود را نصب کنیم؟
شما میتوانید ماشین ظرفشویی خود را بیرون کابینت قرار دهید، ولی دقت داشته باشید که نزدیک سینک باشد و با آب ارتباط مستقیم نداشته باشد.

البته بعید است که این مشکل برای شما رخ دهد و معمولا این مرحله را بدون مشکل رد میکنید.

مرحله سوم: فاصله گذاشتن بین دیوار یا کابینت با ماشین ظرفشویی به اندازه 5 سانتی متر

بعد از اینکه محل نصب دستگاه را مشخص کردید، باید بین دستگاه و دیوارهایی که دور آن را گرفته اند به اندازه 5 سانتی متر فاصله باشد.

دلیل این موضوع این است که از آسیب رسیدن به ماشین ظرفشویی جلوگیری کنید.

چراکه برخی اوقات ماشین ظرفشویی تکان شدیدی میخورد و ممکن است به دیوار ها برخورد کند و در نتیجه دچار خرابی و یا شکستی شود.

در صورتی که کابینت شما کوچک بود و نمی توانستید در خود کابینت فاصله 5 سانتی متری را رعایت کنید، میتوانید قسمتی از ماشین ظرفشویی را بیرون بگذارید.

مرحله چهارم: ضد آب کردن چوب های خام اطراف ماشین ظرفشویی

منظور از چوب خام چوبی است که رنگ و یا در کل پوشش بیرونی ندارند و در صورتی که آب به آن برخورد کند، پوسیده میشود.

  • برای اینکه از پوسیدگی چوب ها جلوگیری کنید، کافی است که از رﻧﮓ ﺿﺪ آب استفاده کنید ﯾﺎ با درﺯﮔﯿﺮ آن چوب ها را بپوشانید.
  • اگرکه چوب های خام زیادی در اطراف ماشین ظرفشویی وجود دارد، بهتر است از رنگ ضد آب استفاده کنید، حتی اگر کیفیت آن عالی نباشد.
  • برای رنگ کردن چوب ها کافی است که با استفاده از فرچه یا مسواکی که به آن نیاز ندارید، چوب ها را رنگ آمیزی کنید.

مرحله پنجم: برقراری اتصلات ماشین ظرفشویی

برای این انجام مرحله به دفترچه راهنمای نصب ماشین ظرفشویی خود مراجعه کنید و مشاهده کنید که هر بخش از ماشین ظرفشویی باید به کدام سیم متصل شود.

  • پیشنهاد میکنیم که حتما از نصاب ماشین ظرفشویی کمک بگیرید تا این مرحله را برای شما انجام دهد، زیرا در صورتی که یکی از سیم های موجود در ماشین ظرفشویی خراب شود کل ماشین لباسشویی دچار مشکل شده و به اصطلاح خراب میشود.
  • در صورتی که خودتان میخواهید این بخش را انجام دهید، دقت داشته باشید که سیم ها را به صورتی قرار دهید که آب به آن ها برخورد نکند تا خودتان و یا ماشین ظرفشویی تان دچار برق گرفتگی نشوید.
  • همچنین باید لوله کشی را نیز انجام دهید تا ماشین ظرفشویی بتواند کار خود را به درستی انجام دهد.
  • توجه کنید که لوله کشی آشپزخانه شما باید دو خروجی فاضلاب دیواری برای ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی داشته باشد.
  • همچنین لوله کشی باید به نحوی صورت گیر که هم آب گرم و آب سرد به ماشین ظرفشویی منتقل شود.
  • بعد از اینکه این لوله ها را در جایگاه مناسب خود قرار دادید، وقت آن رسیده است که شلنگ ها و خروجی ها را متصل کنید.

مرحله ششم: تراز کردن

از این مرحله به بعد کار های اساسی و اصلی نصب ماشین ظرفشویی تمام شده است و فقط مراحل جاسازی ماشین لباسشوی باقی مانده است.

  • ابتدا ماشین ظرفشویی خود را به پشت بخوابانید و سپس پایه های ماشین ظرفشویی را تا اندازه دلخواه خود تنظیم کنید. این اندازه نباید از ارتفاع کابینتان بیشتر باشد. همچنین ارتفاع باید به اندازه باشد که شما در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی دچار مشکل نشوید.
  • سپس ماشین لباسشویی را در کابینت یا جایگاهی که در مرحله دو انتخاب کرده اید، قرار دهید.
  • قبل از اینکه ماشین ظرفشویی خود را زیر کابینت قرار دهید، مطمئن شوید که سیم ها و یا شیلنگ های ماشین ظرفشویی کشیده نمی شوند.
  • ماشین ظرفشویی خود را زیر کابینت سر دهید تا به صورت کامل در جایگاه موردنظرتان قرار بگیرد. در مرحله آخر کافی است که ماشین ظرفشویی خود را تراز کنید.
  • برای اینکار میتوایند از دستگاه تراز یا نرم افزار تراز کردن استفاده کنید.

نتیجه گیری درباره راهنمای نصب ماشین ظرفشویی

راهنمای نصب ماشین ظرفشویی یکی از پیچیده ترین نصب های لوزام خانگی است که به دقت و مهارت زیادی نیاز دارد. اگرکه شما در یکی از مراحل نصب ماشین ظرفشویی دچار خطا و یا اشتباه شوید، دچار مشکل اساسی شده اید و در برخی از موارد به ماشین ظرفشویی خود آسیب وارد کرده اید. به همین دلیل بهتر است برای نصب ماشین ظرفشویی به نصاب ماشین ظرفشویی مراجعه کنید و از به وجود آمدن مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. تکنسین تعمیر ماشین ظرفشویی یکی از بهترین گزینه ها برای شما هستند و ماشین ظرفشویی شما را به خوبی نصب میکنند و از به وجود آمدن مشکل احتمالی جلوگیری میکنند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست