آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی

علت گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی چیست؟ یکی از مشکلاتی که ممکن است در هر مدل از ماشین های لباسشویی ایجاد شود، عدم گرم شدن آب دستگاه برای شستشوی صحیح لباس ها می باشد. بسیاری از مصرف کنندگان از این مسئله ناراضی هستند و این مشکل علاوه بر عدم شستشوی تمیز لباس ها می تواند روند عملیات شستشو را نیز با مشکلاتی مواجه نماید. در این مقاله به بررسی و بیان علت نیامدن آب گرم در ماشین لباسشویی و راهکارهای رفع این مشکل پرداخته شده است که برای کاربرانی که با این مشکل مواجه هستند، بسیار مفید و کمک کننده خواهد بود.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر یا تجربه به خصوصی در مورد علت گرم نشدن اب در ماشین لباسشویی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با تعمیرکار تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

چرا آب درون ماشین لباسشویی گرم نمی شود؟

امروزه ماشین لباسشویی های مختلف از سنسورهای دمایی خاصی برخوردار هستند که میزان دمای آب را به خوبی نشان می دهد. در برخی مواقع ممکن است پس از اتمام روند شستشو متوجه شوید که لباسشویی لباس های شما را تمیز نمی شوید که این مسئله می تواند به علت گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی باشد. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی در دستگاه شما رخ دهد که حتما باید به بررسی و عیب یابی قطعات مربوطه بپردازید. به طور کلی علت نیامدن آب گرم در ماشین لباسشویی های مختلف می تواند مربوط به عوامل زیر باشد:

  • خراب شدن تایمر
  • معیوب شدن سنسور یا ترموستات
  • خرابی المنت
  • ایجاد اختلال در کارکرد هیدروستات
  • وجود مشکل در اتصال شلنگ آب گرم
  • خراب شدن شیر برقی

6 علت نیامدن آب گرم در ماشین لباسشویی

علت نیامدن آب گرم در ماشین لباسشویی به عوامل مختلفی بستگی دارد که به طور کلی در 6 دلیل خلاصه می شود. برای بررسی علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی لازم است موارد زیر را بررسی کنید:

  1. خرابی تایمر
  2. ایراد در المنت
  3. وجود اشکل در هیدروستات
  4. مشکل اتصال شلنگ آب گرم
  5. آسیب دیدن شیر برقی آب
  6. ایراد در سنسور یا ترموستات

خرابی تایمر علت گرم نشدن آب لباسشویی

در بعضی مواقع علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی به دلیل خرابی تایمر دستگاه می باشد. تایمر معمولا به صورت پلاستیکی است و به آن یک شفت نیز متصل است. به طور کلی برای اجرای دستورات شستشو در ماشین لباسشویی میان موتور، شفت و تایمر ارتباط مستقیمی وجود دارد. تایمر لباسشویی برنامه های های شستشوی متناسب با هریک از جنس های مختلف پارچه را تنظیم می نماید.

  • شما می توانید برای شستشوی هرگونه لباس با رنگ و جنس های مختلف به راحتی تایمر را تنظیم کنید.
  • در زمان هایی که نیاز دارید لباس های خود را در آب گرم بشویید، اما درجه آب گرم دستگاه پایین است، احتمالا ایراد از تایمر ماشین لباسشویی می باشد.
  • در صورتی که تایمر دچار خرابی شود، تنظیمات دمای آب به درستی انجام نشده و در نتیجه باید اقدام به تعمیر تایمر لباسشویی نمایید.

خرابی سنسور یا ترموستات علت نیامدن آب گرم در ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی مربوط به وجود هرگونه خرابی در سنسور یا ترموستات دستگاه است. وظیفه سنسور یا ترموستات کنترل زمان کارکرد المنت می باشد. در صورتی که ترموستات یا سنسور دچار ایراداتی شود، جریانی که میان المنت و آب داخل محفظه است، به خوبی برقرار نمی شود و در نتیجه المنت قادر به گرم کردن آب نمی باشد.

امروزه ماشین لباسشویی ها از سنسورهایی استفاده می کنند که در صورت خرابی، با استفاده از کدهای خطا و ارور نشان داده می شود. اما لباسشویی های قدیمی از یک ترموستات برخوردار هستند و در صورت مواجهه با مشکل باید آن را با استفاده از اهم متر بررسی و عیب یابی کنید.

خراب شدن المنت علت گرم نکردن آب ماشین لباسشویی

المنت یکی از قطعات ماشین لباسشویی است که وظیفه آن گرم کردن آب در مواقعی است که برای آب دمای بسیار بالایی تنظیم می گردد. در صورتی که این المنت دچار هرگونه خرابی و ایراد شود، علت نیامدن آب گرم در ماشین لباسشویی خواهد بود:

  • جهت تست المنت در این مواقع باید با استفاده از اهم متر به اندازه گیری میزان مقاومت این قطعه بپردازید.
  • در صورتی که المنت سالم باشد، مقاومت آن معمولا بین ۲۰ الی ۵۰ می باشد، در غیر این صورت المنت خراب شده است.
  • در برخی از مدل های ماشین لباسشویی در صورت خرابی المنت کدهای خطا و ارورهایی نمایش داده می شود که نشان دهنده دمای بیش از اندازه و نامناسب آب می باشد.
  • اگر در زمینه عیب یابی و تعمیر المنت از تجربه و مهارت برخوردار نیستید، این کار را به تعمیرکاران متخصص بسپارید.

اختلال در هیدروستات علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

وجود هرگونه مشکل و اختلال در روند عملکرد هیدروستات می تواند علت گرم نکردن اب ماشین لباسشویی باشد. به طور کلی وظیفه این قطعه تنظیم مقدار آب موجود در مخزن لباسشویی است. هنگامی که آب مخزن به میزان تعیین شده می رسد،  هیدروستات آبگیری دستگاه را متوقف می نماید. از این رو در صورتی که هیدروستات خراب شود، آب گرم برای شستشو در دستگاه ایجاد نخواهد شد. اگرچه تنظیمات اولیه هیدروستات در کارخانه شکل گرفته است، اما این قطعه قابل تنظیم بوده و حتما باید این کار توسط تکنسین حرفه ای انجام شود.

مشکلات اتصال شلنگ آب گرم علت گرم نشدن آب لباسشویی

شلنگ آب گرم در ماشین لباسشویی یکی از شلنگ های اصلی دستگاه است که وجود هرگونه مشکل در اتصال آن می تواند علت گرم نکردن آب لباسشویی باشد. در صورتی که این شلنگ دچار خم شدگی، انسداد و تاشدگی شود یا رسوبات در فیلتر توری انتهای این شلنگ جمع شوند، از وارد شدن آب گرم به داخل لباسشویی جلوگیری خواهد شد.

  • برای برطرف نمودن این مشکل ابتدا باید ماشین لباسشویی خود را به طور کامل از برق بکشید.
  • سپس می توانید پس از بستن شیر آب، اقدام به بررسی و شناسایی مشکل شلنگ نمایید.
  • در صورتی که هرگونه پوسیدگی و یا آسیب دیدگی بر روی این شلنگ مشاهده کردید، باید آن را تعویض نمایید.
  • اگر شلنگ تا و یا خم شده است، باید آن را درست کرده و به حالت اولیه برگردانید.
  • همچنین اگر رسوبات زیادی در قسمت توری شلنگ جمع شده است، باید توری را برداشته و آن را به خوبی شستشو دهید.

خرابی شیر برقی آب علت گرم نکردن آب لباسشویی

یکی دیگر از عواملی که می تواند علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی باشد، مربوط به خرابی شیر برقی دستگاه می باشد. شیر برقی پس از دریافت پیام از برد لباسشویی، اجازه می دهد تا آب وارد مخزن دستگاه شده و پس از رسیدن به سطح مورد نظر، هیدروستات اقدام به قطع کردن شیر برقی می نماید. در صورتی که در شیر برقی لباسشویی مشکلی وجود داشته باشد، از ورود آب گرم به داخل دستگاه جلوگیری خواهد شد که باید اقدام به تعمیر شیر برقی لباسشویی خود نمایید.

نتیجه گیری از علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی در هوم خانه

به طور کلی عدم رسیدن آب به دمای مورد نظر جهت انجام عملیات شستشو می تواند به دلایل مختلفی در ماشین لباسشویی رخ دهد. از این در این مطلب به طور کامل تمامی دلایل گرم نشدن آب ماشین لباسشویی را بررسی نمودیم و راهکارهای رفع این مشکلات را نیز برای شما بیان کردیم. در صورتی که از دانش فنی لازم برخوردار هستید، با مطالعه این مقاله می توانید مشکل دستگاه خود را برطرف کنید. اما اگر قادر به انجام این کار نیستید، تعمیرکاران نمایندگی مجاز هوم خانه می توانند در این امر به شما کمک نمایند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست