آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی

علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی چیست؟ گاهی یکی از قطعات لباسشویی دچار خرابی شود، عملکرد کلی دستگاه مختل شده و عملا از کار می افتد. ممکن است این اتفاق برای شما نیز بیفتد ناگهان ماشین لباسشوییتان خاموش شود و دیگر کار نکند. اما این مشکل از کجا منشا میگیرد و چه دلایلی دارد؟ با این مطلب در سایت آی پی امداد همراه شوید تا درباره علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار اطلاعات بیشتری کسب کنید.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر یا تجربه به خصوصی در مورد علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نر خود در بخش دیدگاه ها در انهای همین مقاله به گفتمان با هوم خانه بپردازید.

چرا ماشین لباسشویی در حین کار خاموش میشود؟

زمانی که ماشین لباسشویی به صورت ناگهانی خاموش شده و دیگر روشن نمیشود، حتماً‌ مشکلی پیش آمده است و شما باید برای تعمیر آن دست به کار شوید. علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی شامل موارد زیادی میشود،که در ادامه به بررسی و معرفی آنها میپردازیم.

  • پیشنهاد میشود که تمام دلایل موجود در این لیست را بررسی کنید تا بروز خطر احتمالی جلوگیری کنید:
  • اولین دلیل خاموش شدن ماشین لباسشویی نبود برق برای استفاده ماشین لباسشویی است.
  • ماشین لباسشویی برای کارکردن نیازمند برق است و بدون جریان برق نمیتواند روشن شود و کار کند.
  • به همین دلیل اولین موردی که شما باید بعد از خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار آن را چک کنید رسیدن برق به دستگاه میباشد.
  • برای اینکار باید پیریزی که ماشین لباسشویی را به آن وصل میکنید یررسی کنید و مطمئن شوید برق دارد یا نه.
  • به همین منظور سعی کنید که با استفاده از آن پریز گوشی خود را شارژ کنید تا ببنید شار‍ژ میشود یا نه. در صورت خرابی پریز باید ماشین لباسشویی خود را به پریز دیگری متصل کنید.

بررسی 7 علت خاموش شدن لباسشویی در حین کار

اگر به دنبال علت خاموش شدن لباسشویی در حین کار هستید، حتما موارد گفته شده در این بخش از مطلب را بررسی کنید:

  1. خرابی سیم و دو شاخه
  2. عدم عملکرد صحیح پارازیت گیر
  3. معیوب شدن میکروسوییچ
  4. آسیب دیدن دکمه استارت
  5. ایراد در برد اصلی
  6. خرابی نمایشگر
  7. قطع اتصالات مربوط به نمایشگر

سالم نبودن سیم دوشاخه علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار

سالم بودن دوشاخه ماشین لباسشویی مرحله بعدی چک کردن وجود برق در ماشین لباسشویی میباشد.در صورتی که پریز شما سالم بود ولی همچنان به ماشین لباسشویی برق نمیرسید، باید سیم و دو شاخه آن را چک کنید.

  • دو شاخه ماشین لباسشویی بر اثر گذشت زمان و یا قرار گرفتن در شرایط نامناسب خراب میشود و دیگر توانایی انتقال برق را ندارد و شما نمی توانید از آن استفاده کنید.
  •  به همین دلیل بهتر است قبل از اینکه با نمایندگی شرکت ماشین لباسشویی خود تماس بگیرید و یا اینکه تعمیرکار خبر کنید، از سالم بودن دو شاخه ماشین لباسشویی مطمئن شوید.

درست کار نکردن سیستم پارازیت ‌گیر یا فیوز و خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی

سیستم پارازیت‌ گیر در واقع یک قطعه‌ داخلی در ماشین لباسشویی می باشد. وظیفه سیستم پارازیت‌گیر این است که نوسنات برق را کنترل و مدیریت کند و از سوختن قطعات و برد دستگاه جلوگیری کند. آسیب دیدن و خرابی قطعه فیوز یا پارازیت‌گیر می ‌تواند باعث خاموش شدن ناگهانی لباسشویی و روشن نشدن دوباره آن ‌گردد. اگر این قطعه خراب شود، باعث میشود که آسیب غیرقابل جبرانی به ماشین لباسشویی شما وارد گردد.پس حتماً‌ خرابی این قطعه را بررسی کنید.

خرابی میکروسوییچ علت خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار

میکروسوییچ قطعه‌ای در ماشین لباسشویی است که مانند قفل کودک عمل می‌کند.

  •  وظیفه قفل کردن درب لباسشویی و جلوگیری از باز شدن آن در حین شستشو به عهده این قطعه است.
  • در صورتی که میکروسوئیچ ماشین لباسشویی دچار خرابی شده باشد و درب دستگاه قفل نشود، ماشین لباسشویی شروع به کار نخواهد کرد و در این صورت روشن نمی ‌شود.

خراب شدن دکمه استارت علت خاموش شدن لباسشویی حین کار

همانطور که از نام این دکمه پیداست، برای شروع روند شست و شو استفاده میشود. این دکمه را باید زمانی فشار داد که لباس های خود را درون ماشین لباسشویی قرار داده اید، درب ماشین لباسشویی را بسته اید و برنامه شستشو را انتخاب کرده اید.

  • وظیفه اصلی این دکمه در این است که فرمان شروع شست و شو را به برد یا موتور دستگاه برساند.
  •  در صورتی این دکمه خراب شده باشد امکان ارسال فرمان شروع شست و شو ممکن نیست و موجب خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی خواهد شد.

خرابی برد اصلی دستگاه علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار

برد اصلی ماشین لباسشویی مانند مغز ماشین لباسشویی عمل می‌کند و از طریق اتصالات الکتریکی به سایر قطعات دستگاه فرمان می‌دهد. در صورتی که این قطعه مهم و اساسی در ماشین لباسشویی خراب گردد سایر قطعات دستگاه به دلیل دریافت نکردن فرمان شروع ، هیچ‌ گونه فعالیتی انجام نمی‌ دهند.

خرابی نمایشگر دلیل خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی

نمایشگر موجود در ماشین لباسشویی وظیفه دارد تا نوع برنامه شستشو و دستور شروع به کار را از کاربر دریافت کند و به برد انتقال دهد. سپس برد ماشین لباسشویی دستور شروع شست و شو را به موتور و دیگر اجزای ماشین لباسشویی ارسال میکند. در صورتی که نمایشگر ماشین لباسشویی خراب شود یا اینکه بسوزد این اطلاعات به برد منتقل نمیشوند و این موضوع می تواند منجر به خاموش شدن ماشین لباسشویی حین کار شود.

قطع اتصالات نمایشگر علت خاموش شدن ماشین لباسشویی

وسیله ارتباطی میان برد و نمایشگر از اهیمت زیادی برخوردار است. دلیل این اهمیت را در بالا توضیح دادیم و گفتیم که چرا نمایشگر اهمیت زیادی دارد. اگرکه اتصالات بین این دو نیز دچار خرابی و مشکل شوند، اطلاعات ارسال نمیشود و ماشین لباسشویی کار نمی کند. به همین دلیل شما باید این مورد را نیز به خوبی بررسی کنید.

علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار

علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار در این بخش از مطلب مورد بررسی قرار گرفته است. شما می توانید با بررسی علت خاموش شدن لباسشویی در حین کار به راحتی این مشکل را رفع کنید:

  • از کار افتادن تایمر
  • متوقف شدن موتور
  • قطعی سیم
  • اتصالات الکترونیکی
  • میکروسوییچ درب دستگاه
  • معیوب شدن موتور قفل درب و یا زبانه درب لباسشویی
  • آسیب دیدگی شیر ورودی آب
  • خرابی تایمر و برد کنترل اصلی

نتیجه گیری از علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی

به صورت کلی دلایل خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی زیاد هستند ولی نکته قابل توجه اینجاست که اگر بعد از خاموش شدن دوباره روشن نشود و دیگر نتوان از آن استفاده کرد، باید به فکر تعمیر لباسشویی خود بیافتید. نبود برق استفاده ماشین لباسشویی، سالم نبودن دوشاخ ماشین لباسشویی، درست کار نکردن سیستم پارازیت‌گیر یا فیوز ماشین لباسشویی و خرابی میکروسوییچ ماشین لباسشویی از جمله دلایل اصلی خاموش شدن ماشین لباسشویی حین کار و روشن نشدن آن میباشد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست