راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

نکات مهم استفاده از ماکروفر

شاید بسیاری از شما فکر کنید که کار کردن با ماکروفر خیلی ساده است و فقط کافی است که غذا را در ماکروفر قرار دهید و دکمه استارت را بزنید. اما متاسفانه سخت در اشتباه هستید! چرا استفاده صحیح و اصولی از مایکروفر به این راحتی نیست و نیازمند آموزش و رعایت نکاتی است که می توانند سبب افزایش عمر مفید دستگاه شده و از ایجاد خطرات احتمالی نیز جلوگیری کنند. به همین منظور امروز سایت ما قصد دارد به معرفی نکات مهم استفاده از ماکروفر بپردازد پس با ادامه این مطلب آموزشی همراه ما باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه تجربه و یا نظر به خصوصی در مورد نکات مهم استفاده از ماکروفر دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر و یا پرسش خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین هوم خانه بپردازید.

 

بررسی نکات مهم استفاده از ماکروفر

برای استفاده صحیح از هر دستگاه برقی، باید نکات و روش هایی که به افزایش عمر مفید دستگاه کمک می کنند را بدانید و آن ها را بکار گیرید. این روش ها شما را از تعمیر ماکروفر بی نیاز می کنند و همچنین میزان خطر احتمالی را به شدت کاهش می دهند. البته در صورت نیاز می توانید از آموزش آنلاین تعمیرات ماکروفر استفاده نمایید.

مایکروفر نیز یکی از دستگاه های برقی و بسیار کاربردی است که به دلیل حساسیت بالا در صورت کم توجهی و استفاده نادرست، مستعد خراب شدن است.از همین رو در ادامه این مطلب آموزشی به بررسی نکات مهم استفاده از ماکروفر مانند محل قرار دادن ماکروفر، نحوه استفاده از ماکروفر، مقدار زمانی که باید از ماکروفر استفاده کنیم و … می پردازیم.

محل قرار گیری ماکروفر را به درستی مشخص کنید

اولین سوالی که در این مطلب مطرح می شود و ممکن است به ذهن شما نیز خطور کرده باشد این است که ماکروفر را در کدام قسمت از آشپزخانه قرار دهیم، تا به سایر وسایل آشپزخانه و خود ماکروفر آسیبی وارد نشود؟ باید بدانید که بهترین و امن ترین جایی که شما می توانید ماکروفر را قرار دهید، پیشخوان آشپزخانه می باشد. چراکه این بخش از آشپزخانه سطح هموار و یکدستی دارد و همچنین از آب و رطوبت دور است. اگر آشپزخانه شما پیشخوان ندارد پیشنهاد می کنیم که دستگاه در محلی قرار دهید که از آب دور باشد و سطح قرارگیری صافی داشته باشد.

یکی از نکات مهم استفاده از ماکروفر این است که نباید در نزدیکی اجاق گاز قرار بگیرد. آخرین نکته درباره محل قرار دادن ماکروفر این است که نباید جریان هوای اطراف ماکروفر قطع و یا مسدود شود.

نحوه نصب غلتک و سینی ماکروفر

برای نصب غلتک و سینی ماکروفر می توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

  • غلتک نام دیگر قطعه ای در ماکروفر است که به صورت حلقه خاصی در ماکروفر وجود دارد.
  • سینی نیز در واقع همان سینی شیشه ای است که محل قرارگیری ظروف غذا می باشد. این دو قطعه با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی دارند و برای پخت غذا با یکدیگر کار می کنند.
  • حلقه یا غلتک باید در محفظه مورد نظر خود قرار بگیرد و سینی نیز باید برروی غلتک گذاشته شود. همچنین دقت داشته باشید که سینی شیشه ای باید به طوری قرار بگیرد که بتواند به راحتی برروی غلتک حرکت کند.
  • به همین دلیل حتماً بررسی کنید که حلقه و سینی به صورت درستی در جایگاه خود قرار گرفته اند.
  • برای اینکار چک کنید که سینی به خوبی در غلتک جا به جا می شود یا نه.
  • در صورتی که ریل زیر سینی و سینی به درستی در جای خود قرار نگیرند، باعث نچرخیدن غذا در ماکروفر خواهند شد.

بررسی اتصال پریز برق در زمان استفاده از ماکروفر

شاید فکر کنید که می توانید ماکروفر را به هر پریز برقی متصل کنید و فرقی بین پریز ها وجود ندارد.اما متاسفانه اینطور نیست. باید بدانید که پریز برق شما باید ویژگی های خاصی داشته باشد. اول از همه دقت داشته باشید که پریز برقی که ماکروفر را به آن وصل می کنید، حتماً باید مخصوص ماکروفر باشد. به بیانی بهتر، این پریز نباید توسط وسایل دیگری مورداستفاده قرار بگیرد.

نکته بعدی در نکات مهم استفاده از ماکروفر که باید به آن دقت کنید، در هنگام خرید ماکروفر است. از آنجا برق مصرفی در کشور های مختلف ،متفاوت است مقدار برق موردنیاز وسایل ساخت آن کشور ها تفاوت هایی با یکدیگر دارند. در صورتی که بعد از خرید مایکروفر متوجه شدید که کار نمی کند، ابتدا چک کنید که مقدار برق مورد نیاز آن چقدر است و آیا با برق مصرفی ما همخوانی دارد یا خیر.

ظروف مناسبی را برای داخل ماکروفر انتخاب کنید

لازم است بدانید که امکان استفاده از هر گونه ظرفی در داخل ماکروفر وجود ندارد. از این رو باید ظروف مناسب ماکروفر را تهیه کنید تا در زمان گرم کردن و پخت غذا، از آن ها استفاده نمایید. در ادامه نکاتی را در رابطه با این موضوع خواهیم گفت:

  • شایان ذکر است که از هر ظرفی نمی توان در ماکروفر استفاده کرد، چراکه برخی از آنها به ماکروفر آسیب می رسانند.
  • ظروف پلاستیکی تحمل حرارت را ندارند و در ماکروفر ذوب می شوند. ذوب شدن ظروف پلاستیکی باعث میشود که ماکروفر شما بوی بدی بگیرد و دیگر نتوانید از آن استفاده کنید.
  • از ظرف های فلزی نیز به هیچ وجه استفاده نکنید، چرا که آنها در ماکروفر جرقه میزنند و باعث میشوند ماکروفر آتش بگیرد! باید با خطرات استفاده از ظروف فلزی در ماکروفر آشنا شوید.
  • بهترین گزینه برای استفاده ظرف های شیشه ای و یا سرامیکی هستند. چراکه آنها در برابر گرما از خود مقاومت خوبی نشان میدهد و باعث آتش گرفتن ماکروفر نمی شوند.
  • البته دقت داشته باشید که برخی از ظروف پلاستیکی مخصوص ماکروفر تهیه شده اند و در برابر حرارت مقاوم هستند.
  • به عنوان آخرین نکته، از قرار ظروفی که دور طلایی و یا دور فلزی دارند خودداری کنید. چراکه آنها نیز مانند ظروف فلزی احتمال بروز خطر را افزایش می دهند.

زمان موردنیاز برای گرم کردن یا غذا پختن چقدر است؟

یکی از مهم ترین مسائلی که به عنوان یکی از نکات مهم استفاده از ماکروفر به شمار می رود، زمان پخت غذا در ماکروفر است.این که برای هر ماده غذایی باید چه زمانی را در نظر بگیریم.

از آنجا که زمان مورد نیاز طبخ هر ماده خوراکی متفاوت است، ممکن است بسیاری از شما اطلاعات کافی نداشته و به مشکل برخورد کنید.

برای اینکه غذا شما به خوبی پخته یا گرم شود، می توانید از راه حل زیر استفاده کنید.

  • ابتدا بگذارید که غذا به مدت 1 دقیقه گرم شود، سپس آنرا خارج کنید و ببینید به خوبی گرم شده است یا نه.
  • در صورتی که غذا به خوبی گرم نشده است، آن را دوباره به مدت 30 ثانیه در ماکروفر قرار دهید.

با این روش شما می توانید برای زمان موردنیاز برای گرم کردن هر نوع ماده غذایی را به دست بیاورید.

به علاوه که طعم مواد غذایی بخوبی حفظ می شود.

نتیجه گیری از نکات مهم استفاده از ماکروفر

نکات مهم استفاده از ماکروفر شامل موارد زیادی میشود که در این مقاله به اصلی ترین آن ها یعنی محل قرار دادن ماکروفر، درست بودن غلتک و سینی، چک کردن پریز برقی که ماکروفر به آن متصل شده، قرار دادن ظروف در مایکروفر و زمان موردنیاز برای پخت غذا را بررسی کردیم. رعایت این نکات ساده می تواند احتمال بروز خطر را در هنگام استفاده از دستگاه کاهش داده و عمر مفید آن را تا میزان زیادی افزایش دهد. اگر متوجه بروز مشکلی در نحوه کارکرد مایکروفر خود شدید توصیه می کنیم که حتما با تعمیرکار ماکروفر سایت هوم خانه تماس حاصل کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست