راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

معنی اشکال روی برنامه ماکروفر

اگر شما هم یکی از مصرف کنندگان دستگاه ماکروفر هستید، قطعا می دانید که علائم و اشکال مختلفی بر روی پنل ماکروویو تعبیه شده است که هر کدام دارای کارایی و کاربرد خاصی می باشند. از این رو تصمیم داریم در این مطلب معنی اشکال روی برنامه ماکروفر را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

بررسی معنی اشکال روی برنامه ماکروفر

هوم خانه به صورت تخصصی به شرح معنی اشکال روی برنامه ماکروفر در این مطلب پرداخته است تا شما بتوانید مانند یک کاربر حرفه ای از دستگاه خود استفاده کنید. معرفی دکمه های روی ماکروویو، به شما کمک خواهد کرد تا پروسه پخت و پز مواد غذایی را افزایش دهید.

معنی Start / quickstart

با فشار دادن این دکمه بر روی ماکروویو، می توانید برنامه های پخت غذا را که از پیش تنظیم شده اند، اجرا نمایید.

آشنایی با کارایی Auto – reheat

معنی اشکال روی برنامه ماکروفر در واقع به منظور استفاده بهتر از این دستگاه کارایی دارد. از این رو شما با فشار دادن این دکمه می توانید وزن غذا را مشخص کنید تا مدت زمان لازم برای گرم شدن آن نمایش داده شود.

معنی Stop / Cancel

در صورتی که تصمیم دارید برنامه پخت در حال اجرا ماکروویو را متوقف کنید، می توانید این دکمه را فشار دهید.

معرفی کارایی Auto Defrost

اگر تصمیم دارید به صورت کامل با معنی اشکال روی برنامه ماکروفر آشنا شوید، لامز است بدانید که از این دکمه می توانید برای گرم نمودن غذا های منجمد و یخ زده استفاده کنید. با فشردن این دکمه تنها کافی است که وزن مواد غذایی را وارد کنید تا مدت زمان مورد نیاز از سوی ماکروویو تعیین شود.

نحوه عملکرد Defrosting

یخ زدایی مواد غذایی با استفاده از این دکمه به صورت خودکار نمی باشد. در واقع پلن های یخ زدایی در ماکروویو در برند های مختلف، متفاوت می باشد.

آشنایی با Persian cook / steam cook

معنی اشکال روی برنامه ماکروفر، شامل دکمه Persian cook / steam cook نیز می شود. این دکمه برای بخار پز کردن مواد غذایی بسیار کاربرد دارد.

نحوه کارایی Function dial

از دیگر مواردی که باید معنی اشکال روی برنامه ماکروفر را بدانید، Function dial می باشد. شما با فشردن این دکمه می توانید نوع عمکلرد پخت را تعیین کنید.

نحوه کارایی دکمه Conrol dial

این دکمه برای کنترل زمان پخت، میزان حرارت و وزن و طبقه بندی نوع پخت بسیار کاربرد دارد.

آشنایی با عملکرد Micro

از دیگر مواردی که باید با معنی اشکال روی برنامه ماکروفر آشنا شوید، Micro است. این دکمه به معنای قرار دادن مایکروفر در حالت گرم کردن غذا می باشد. با در نظر رگفتن دما و ولتاژ، ماکرو به 5 حالت تقسیم بندی می شود.

معرفی دکمه Grill

به منظور گریل کردن مواد غذایی، می توانید از دکمه گریل استفاده کنید. این قابلیت به دلیل نوع حرارت دهی که دارد، نوعی خطوط قهوه ای بر روی غذا ایجاد می کند.

معرفی علامت Combi

یکی دیگر از کلماتی که لازم است تا با معنی اشکال روی برنامه ماکروفر آشنا شوید، Combi است. این دکمه بر روی تمامی مایکروفر ها وجود ندارد. اما با انتقال حرارت به پخت غذا کمک چشم گیری می کند.

آشنایی با عملکرد Convention

معنی اشکال روی برنامه ماکروفر به خصوص این گروه از کلمات، در واقع تبدیل کردن مایکروفر به فر برقی می باشد. شما می توانید به منظور پخت غذا های خمیری مانند پخت کیک و شیرینی در ماکروویو و یا خشک کردن میوه ها، از این دکمه استفاده کنید.

معرفی عملکرد Energy lables

برچسب های انرژی به شمار می آیند که بر اساس استاندارد های به کار رفته در ساخت مایکروفر تعیین می شوند.

نحوه کارایی Timemenu

با چرخاندن این دکمه می توانید به راحتی مدت زمان پخت را تنظیم کنید. با در نظر گرفتن این که ماکرو در چه سطحی قرار داده اید، باید زمان مناسبی را برای گرم نمودن و یا پخت غذا در ماکروویو تعیین نمایید. شما می توانید برای استفاده اصولی از مایکروفر به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.

معرفی علامت Vegetable steamer

معنی اشکال روی برنامه ماکروفر که شامل این دکمه نیز می شود، به معنی پخت سبزیجات با بخار می باشد. توجه داشته باشید که این قابلیت در تمامی مایکروفر ها وجود ندارد.

آشنایی با دکمه Pizza function

در صورتی که تصمیم دارید پخت پیتزا در ماکروویو را انجام دهید، می توانید این دکمه را فشار دهید.

نحوه عملکرد Container

معنی اشکال روی برنامه ماکروفر شامل Container نیز می شود. این دکمه به معنی ظروف پخت و پز در ماکروویو است. با توجه به نوع مایکروفر ظروف با جنس های خاصی را می توان در آن ها قرار داد.

معرفی علامت Flatbed

بر خلاف تصر بیش تر افراد، تمامی ماکروویو های قابلیت چرخش ندارند و اصطلاحا ثابت می باشند. که به آن ها Flatbed گفته می شود.

معرفی دکمه Sensor cook

به منظور تنظیم خودکار زمان پخت غذا بر اساس نوع و وزن آن، می توان از این دکمه استفاده نمود.

آشنایی با نحوه عملکرد Cook mode

این دکمه بر روی ماکروفر ال جی تعبیه شده است. حالت پخت را می توان با کمک این علامت تعیین نمود. برای پخت غذا ها با زمان مشخص شده توسط کاربر، باید حالت Time cooking را انتخاب کرده و حالت پخت تعیین شود.

معرفی دکمه Invert defrost

این دکمه به منظور یخ زدایی غذا های منجمد در برخی از برند ها و ماکروفر ها وجود دارد.

آشنایی با علامت Invert cooking

معنی اشکال روی برنامه ماکروفر شامل Invert cooking نیز می شود. از این دکمه برای تعیین کردن نوع مواد و وزن غذا استفاده می گردد تا برنامه پخت توسط مایکروفر مشخص شود. این دکمه نیز بر روی تمامی برند ها وجود ندارد.

معرفی دکمه Invert melt & soften

در برخی از برند ها مانند مایکروفر پاناسونیک، این دکمه مشاهده می شود. این دکمه برای نرم کردن مواد غذایی و همین طور ذوب ان ها کاربرد دارد.

نحوه عمکلرد FAN

دکمه فن در مایکروفر کنوود و سایر برند ها به معنی پخش جریان هوا در حالک کانوکشن مایکروفر می باشد.

بررسی معنی اشکال روی برنامه ماکروفر

معنی اشکال روی برنامه ماکروفر، به طور کلی شامل تمامی برند ها و همین طور مایکروفر های مختلف می شود که سعی نمودیم به طور کامل آن ها را در این مطلب معرفی کنیم. در صورت نیاز می توانید با نمایندگی تعمیرات ماکروفر در هوم خانه در تماس باشید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست