راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

خطرات استفاده از فویل در ماکروفر

همان طور که می دانید، دستگاه مایکروفر یکی از پر استفاده ترین لوازم برقی به شمار می آید که باید و نباید های مختلفی در مورد آن وجود دارد. به طور مثال باید با خطرات استفاده از فویل در ماکروفر آشنا باشید و از استفاده انواع فلزات در آن خودداری کنید. نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه در این مطلب به صورت کامل در مورد این موضوع صحبت کرده است.

خطرات استفاده از فویل در ماکروفر

اگر برای شما هم سوال شده است که می توان از فلزات در ماکروویو استفاده نمود، توصیه می کنیم که این مطلب را از دست ندهید. چرا که در ادامه خطرات استفاده از فویل در ماکروفر را برای شما شرح خواهیم داد.

یکی از مهم ترین خطراتی که می تواند این کار به همراه داشته باشد،و علت جرقه زدن ماکروفر شده و در نهایت آتش سوزی می باشد. به همین خاطر فویل جزو مواردی است که نباید در ماکروفر قرار داد.

خطرات استفاده از فلزات در ماکروویو

فلزات شامل موارد مختلفی از جمله، کنسروجات، تن ماهی، فویل، ظروف فلزی، مسی، آلومینیومی، قاشق و چنگال، ماگ های نوشیدنی و… می شود. به دلیل برخورد اشعه مایکروویو با فلزات، داخل محفظه ماکروفر جرقه ایجاد شده و در نهایت منجر به آتش سوزی می شود. از این رو بهتر است خطرات گذاشتن ظرف فلزی در مایکروویو را جدی بگیرید و استفاده آن ها خودداری کنید. به شما توصیه می کنیم از استفاده ظروف ممنوعه در ماکروویو خودداری کنید.

واکنش مواد در برابر امواج مایکروفر

بیش تر ظروفی که در آن مواد غذایی برای پختن قرار می دهیم، از جنس پلاستیک و یا شیشه می باشند این مواد در برابر امواج ماکروویو کم تر واکنش نشان می دهند. در صورتی که فلزات به شدت در برابر این امواج واکنش نشان داده و ممکن است منجر به آتش سوزی شود. به همین خاطر خطرات استفاده از فویل در ماکروفر می تواند به شما و سلامت دستگاه آسیب وارد کند.

توصیه هایی برای استفاده از فویل آلومینیوم در مایکروفر

به طور کلی استفاده از فویل های آلومینیومی در بین افراد بسیار رواج پیدا کرده است. اما توجه داشته باشید که خطرات استفاده از فویل در ماکروفر، می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به سلامت دستگاه وارد کند. اگر چه فویل ها بی ضرر هستند اما همواره مقدار از آلومینیوم آن در غذایی که می خوریم حل می شود. از این رو استفاده طولانی مدت از این مقادیر می تواند خطر ساز شود.

بررسی خطرات استفاده از فویل در ماکروویو از نظر تعمیرکاران هوم خانه

توجه داشته باشید که استفاده از هر گونه فلزات و استفاده از موارد ممنوعه در ماکروویو، می تواند خطرات زیادی به همراه داشته باشد که مهم ترین آن ها جرقه زدن محفظه ماکروویو و درن هایت آتش سوزی می باشد. از این رو به شما توصیه می کنیم که حتما خطرات استفاده از فویل در مایکروفر را جدی بگیرید و از استفاده آن ها خودداری نمایید.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
avatar
زهره 04 آبان 1401

من اطلاع نداشتم و فکر میکردم اگر ساندویچ رو فویل پیچ کنم داخل ماکروفر بزارم مثل فر عمل میکنه اما متاسفانه اتفاقی که افتاد این بود که زمان دو دقیقه گذاشتم داخل ظرفی آرکوروک که همیشه داخل فر میگذاشتم به طور غیر عادی ظرف خیلی داغ شد و ساندویچ های فویل پیچ سرد مونده بود.بخاطر همین مجدد دو دقیقه دیگه گذاشتم بلکه ساندویچ ها داغ بشه اما وقتی دراوردم ظرف از شدن داغ بودن ترک خورد و بعد ترکید و خدارحم کرد به ما برخورد نکرد.ولی ساندویچ ها همچنان سرد بود. فکر کنم اتفاقی که افتاد این بود که فویل بخاطر سطح براقش امواج رو منعکس میکنه و جذب نمیکنه و حرارت غیر عادی ایجاد کرد در ظرف آرکوروک که منجر به ترکیدنش شدن

پاسخ دادن
avatar
فاطمه غلامی 26 آبان 1402

درود ومهر به شما..سپاااس از توضیحات مفید وکاربردی تون🥀🥀

پاسخ دادن