راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

نحوه نگهداری از ماشین ظرفشویی

برای اینکه به ماشین ظرفشویی خود آسیب نرسانید و ماشین ظرفشویی خود را تعمیر نکنید، باید که با نکات نگهداری از ماشین ظرفشویی آشنا شوید و این نکات را رعایت کنید. این نکات زیاد هستند ولی رعایت کردن همه آنها ساده است و نتیجه بسیار مطلوبی برای شما خواهد داشت. برای اینکه با نحوه نگهداری از ماشین ظرفشویی به صورت صحیح و درست آشنا شوید، امروز با سایت ما همراه شوید:

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر و یا تجربه به خصوصی در مورد نحوه نگهداری از ماشین ظرفشویی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین هوم خانه بپردازید.

نکاتی که باید قبل از نصب ماشین ظرفشویی رعایت کنید

نکاتی که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم و نکاتی راجع به مرحله قبل از نصب ماشین ظرفشویی است و باید آن ها را قبل از نصب ماشین ظرفشویی رعایت کنید.

دقت داشته باشید که همه نکات این لیست اجباری نیست ولی برای اینکه مطمئن شوید به ماشین ظرفشویی تان آسیبی وارد نمی شود، بهتر است که همه آن ها را رعایت نمایید:

  1. قبل از اینکه بخواهید ماشین ظرفشویی را نصب کنید، باید جای مناسب آن را مشخص کنید. جایگاه نصب مناسب ماشین ظرفشویی باید در نزدیکی لوله‌های آب، خروجی فاضلاب و پریز برق باشد.
  2. خودتان ماشین ظرفشویی را نصب نکنید، بلکه از مختصص این زمینه کمک بگیرید تا تمام مراحل نصب به خوبی صورت بگیرد و ماشین ظرفشویی بعد از نصب دچار مشکل نشود.
  3. فاصله بین دیوار و سایر وسایل را رعایت کنید تا به ماشین ظرفشویی آسیبی وارد نشود.
  4. برای استفاده از ماشین ظرفشویی از محافظ برق استفاده نمایید، تا درصورتی که با قطع و وصل برق مواجه شدید ماشین ظرفشویی شما خراب نشود.
  5. مطمئن شوید ماشین ظرفشویی تراز است. در صورتی که ماشین ظرفشویی تراز نباشد، حرکت میکند و به دیوار و وسایل دیگر برخورد می کند.

نحوه نگهداری از ماشین ظرفشویی و ارتباط آن با افزایش عمر مفید ماشین ظرفشویی

هر وسیله ای عمر مفیدی دارد و زمانی که عمر مفید آن وسیله تمام شود، آن وسلیه فرسوده میشود و بعد از مدتی خراب میشود و از بین می رود.

  • ماشین ظرفشویی نیز مانند هر وسیله دیگری عمر مفیدی دارد و در صورتی که از عمر مفیدش بگذرد، کارایی سابق خود را ندارد.
  • شاید از خود بپرسید که عمر مفید ماشین ظرفشویی چند سال است و تا چند سال میشود از ماشین ظرفشویی استفاده کرد؟
  • به صورت کلی ماشین های ظرفشویی معمولی 7 سال عمر مفید دارد البته که عمر مفید به برند و مدل ماشین ظرفشویی ارتباط دارد.
  • البته برخی از افراد تحقیقاتی درباره این موضوع انجام داده اند و به این نتیجه رسیده اند که عمر مفید ماشین ظرفشویی تا 10 سال نیز میتواند باشد.
  • عمر مفید علاوه بر برند و مدل به نحوه و طریقه نگه داری ماشین ظرفشویی نیز مربوط است و در صورتی که از آن بخوبی نگهداری نکنید، عمر مفید آن کاهش پیدا می کند.
  • فاکتور آخری که با عمر مفید ماشین ظرفشویی در ارتباط است، مقدار استفاده از ماشین ظرفشویی است.از آنجا که ماشین ظرفشویی از قطعات زیادی استفاده می کند، در صورتی که زیاد از ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید عمر مفید ماشین ظرفشویی کمتر از حد معمول می شود.

نحوه نگهداری از ماشین ظرفشویی

اما چگونه از ماشین ظرفشویی خود استفاده بهینه کنیم بدون این که به آن آسیب بزنیم؟

پاسخ این سوال این است آموزش نحوه درست نگهداری از ماشین ظرفشویی است.راهکار هایی که در ادامه بررسی شده اند، از موارد جزئی نگهداری از ماشین ظرفشویی هستند که رعایت آن ها عمر دستگاه شما را افزایش می دهد.

با رعایت سه موردی که در ادامه معرفی میکنیم می توانید تا سال های طولانی از از ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید.

نحوه نگه داری از واشر درب ماشین ظرفشویی

شاید با خود فکر کنید که واشر درب ماشین ظرفشویی قطعه مهمی نیست و در صورتی که خراب شود، اتفاق خاصی رخ میدهد.

  • اما اشتباه می کنید و باید بدانید که این قطعه از اهیمت زیادی برخودار است و در صورتی که خراب شود، باید به آن را عوض کنید.
  • برای اینکه از واشر درب ماشین ظرفشویی محافظت کنید، باید بعد از هربار شست و شو واشر را به خوبی تمیز کنید و بگذارید که درب ماشین ظرفشویی باز بماند تا واشر به خوبی خشک شود.
  • واشر درب ماشین ظرفشویی یکی از پر کاربرد ترین ترین قطعات ماشین ظرفشویی است که میتواند محلی برای تجمع انواع باکتری ها و قارچ ها باشد. به همین منظور باید هر چند وقت یکبار این قطعه را تمیز کرده و از سلامت آن مطمئن شوید.

شیوه نگهداری از ماشین ظرفشویی و استفاده درست از برنامه های ماشین ظرفشویی

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ماشین ظرفشویی از قطعات مکانیکی زیادی تشکیل شده است و در صورتی که از این قطعات زیاد استفاده کنید، فرسوده و خراب می شوند.

  • به همین منظور باید در هنگام انتخاب و شروع فرایند شست و شو، برنامه مناسب را انتخاب کنید.
  • برنامه ای که انتخاب می کنید باید با حجم، جنس و میزان آلودگی ظروف قابل شست و شو همخوانی داشته باشد.زیرا در صورتی که قدرت برنامه شست و شو بیشتر از حجم ظروف شما باشد، قطعات بیش از اندازه نیاز درگیر می شوند و عمر مفید ماشین ظرفشویی کاهش پیدا میکند.
  • به همین منظور حتماً‌ دفترچه ماشین ظرفشویی خود را مطالعه کنید تا متوجه شوید هر برنامه برای چه ظروفی مناسب است.

تمیز نگه داشتن بازوی آبپاش و تمیز نگه داشتن بدنه داخلی ماشین ظرفشویی

بد نیست بدانید که بازوی آبپاش یکی از مهم ترین قطعاتی است که در ماشین ظرفشویی وجود دارد و باید حتماً از این قطعه به خوبی مراقبت کنید.

ممکن است که این قطعات مسدود شده باشند و نتواند کار خود را به درستی انجام دهند.برای اینکه این انسداد را برطرف کنید، هر چند وقت یکبار آن ها را از جایگاهشان خارج کنید و با استفاده اشیای نوک تیز مانند خلال دندان یا سوزن آن ها را به خوبی تمیز نمایید.

همچنین بدنه ماشین ظرفشویی زود کثیف می شود و این کثیفی برروی سایر قطعات ماشین ظرفشویی تاثیر منفی میگذارد.

برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی می توانید سرکه و آب را با یکدیگر مخلوط نمایید و بگذارید که یکی از برنامه های شست و شو، ماشین ظرفشویی خالی را، که آب و سرکه مرطوب کرده اید، بشورد.

نتیجه گیری درباره با نحوه نگهداری از ماشین ظرفشویی

همانطور که در بالا اشاره کرده ایم، برای اینکه نحوه نگهداری از ماشین ظرفشویی را به خوبی رعایت کنید و عمر مفید دستگاه خود را افزایش دهید، باید نکاتی که گفته شده است را رعایت نمایید. این نکات شامل نگه داری از واشر درب ماشین ظرفشویی، استفاده درست از برنامه های ماشین ظرفشویی و تمیز نگه داشتن بازوی آبپاش و تمیز نگه داشتن بدنه داخلی ماشین ظرفشویی می باشد و شما باید این نکات را برای نگه داری بهتر ماشین ظرفشویی رعایت کنید. البته که نکات دیگری نیز وجود دارند ولی ما فقط متداول ترین را بررسی و معرفی کرده ایم. رعایت این نکات سخت نیست و شما به راحتی میتوانید با رعایت آن ها نتیجه خوبی بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست