راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

نحوه نگهداری از مایکروفر

مایکروفرها یکی دستگاه های پرکاربرد در آشپزخانه می باشند. بسیاری از افراد هر روزه از این دستگاه استفاده می نمایند، بدون اینکه در نگهداری آن دقت کنند و در نتیجه باعث آسیب به مایکروفر می شوند. به طور کلی رعایت نکات نحوه نگهداری از مایکروفر می‌تواند تاثیر قابل‌ توجهی بر روی طول عمر مفید دستگاه داشته باشد. ازا ین رو لازم است با استفاده از ماکروفر به خوبی آشنا باشید. لازم به ذکر است که آشنایی با استفاده از این دستگاه  هزینه های اضافی جهت تعمیرات مایکروفر نیز جلوگیری می کند. این مقاله می تواند راهنمای نگهداری از مایکروفر برای شما باشد.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر یا تجربه به خصوصی در مورد نحوه نگهداری از مایکروفر دارید به شما توصیه می کنیم تا با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین سایت تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

راهنمای نگهداری از مایکروفر

به طور کلی مایکروفرها در صورت نگهداری صحیح می توانند چندین سال به خوبی کار کنند. برای اینکه دستگاه مایکروفر بتواند سال ها کارکرد مناسبی داشته باشد، باید روزانه از آن نگهداری نمایبد و این مراقبت باید به طور کاملا صحیح انجام گردد. بهترین کار برای پیشگیری از تعمیرات مایکروفر، نگهداری درست و مناسب از این محصول می باشد که از وارد شدن هرگونه آسیب به دستگاه جلوگیری می نماید. در ادامه قصد داریم تا به بیان نحوه نگهداری از مایکروفر و اقدامات موثر جهت جلوگیری از خرابی این دستگاه بپردازیم.

  • 8 نکته برای نگهداری و مراقبت از ماکروفر
  • در این بهش از مطلب نگهداری از مایکروویو، نکات مربوط به نحوه مراقبت از مایکروفر را در 8 نکته برای شما خلاصه کرده ایم:

    1. حتما مایکروفر را پس از استفاده تمیز کنید.
    2. ظروف مناسب مایکروویو را انتخاب کنید.
    3. از آسیب دیدن میکروسوییچ های درب جلوگیری کنید.
    4. تحت هیچ شرایطی ماکروفر را خالی روشن نکنید.
    5. در زمان آشپزی، محدودیت های وزنی را رعایت نمایید.
    6. از زمان های پخت از پیش تعیین شده بهره مند شوید.
    7. حتما از بسته بودن درب ماکروویو اطمینان خاطر کسب کنید.
    8. تحت هیچ شرایطی ظروف فلزی را در مایکروفر قرار ندهید.

    با این روش ماکروفر خود را تمیز کنید

    آسان ترین و بهترین راهنمای نگهداری از مایکروفر، نظافت ماکروفر به صورت منظم است. به طور کلی لکه های باقی مانده از مایعات و مواد غذایی مختلف می ‌توانند انرژی را جذب نموده و باعث آسیب دیدن اجزای مایکروفر و سوختن نقاط مختلف آن شوند. اکثر مایعات و غذاها را می ‌توان با استفاده از آب گرم و پاک‌کننده مانند صابون تمیز نمود. با این کار دیگر نیازی به اقدام برای تعمیر مایکروفر نخواهد بود. همین طور می توانید تمیز کردن ماکروفر با مواد طبیعی را امتحان کنید:

    • برای تمیز کردن لکه های سخت می‌ توانید یک فنجان آب را در مایکروفر به مدت ۶۰ الی ۹۰ ثانیه گرم نمایید.
    • بخار ایجاد شده توسط این آب می تواند کثیفی ها را شل کرده و به تمیز کردن راحت آن ها کمک کند.
    • همچنین با استفاده از وسایلی از جمله کاغذ موم دار و روش پوشاندن روی غذاهای خود در داخل مایکروفر، می توانید از کثیف شدن دستگاه جلوگیری نمایید.
    • کوچک ترین تغییر در نحوه مراقبت از مایکروفر می تواند مانع از ایجاد خرابی و صرف هزینه برای تعمیر دستگاه شود.

    ظروف مناسبی را برای ماکروفر انتخاب کنید

    به طور کلی ظروفی که برای داخل مایکروفر مناسب نیستند، می‌ توانند منجر به ایجاد آتش ‌سوزی و یا انفجار گردند. بنابراین برای رعایت نکات نحوه نگهداری از مایکروفر در جهت افزایش طول عمر و رعایت ایمنی دستگاه، باید تنها از ظروفی استفاده نمایید که مناسب استفاده در دستگاه مایکروفر می باشند. به هیچ عنوان ظروف آلومینیومی، چینی، فلزی، ظروفی با روکش نقره یا طلا و فویل در مایکروفر قرار ندهید. خطرات قرار دادن فلزات در ماکروفر، به قدری زیاد است که میی تواند منجر به آتش سوزی شود. معمولا ظروف شیشه ای، سرامیکی و پلاستیکی ایمن هستند، اما در این مورد نیز استثنائاتی وجود دارد. در این مواقع بهتر است به دنبال برچسبی بر روی ظروف باشید که نشان دهنده استفاده آن در مایکروفر باشد.

    • در صورتی که برچسبی بر روی ظرف موردنظرتان وجود ندارد، می‌ توانید برای فهمیدن اینکه ظرف ایمن است یا خیر، یک تست ساده انجام دهید.
    • ظرف را به همراه یک کاسه یا فنجان پر از آب در دستگاه مایکروفر قرار دهید.
    • همه چیز را برای مدت زمان یک دقیقه گرم کنید.
    • در صورتی که ظرف بیش از اندازه داغ شود، به این معناست که انرژی بسیار زیادی را به خود جذب نموده و در نتیجه برای استفاده در مایکروفر مناسب نمی باشد.

    از آسیب دیدن درب ماکروفر جلوگیری کنید

    یکی از بزرگترین دلایلی که مصرف کنندگان دستگاه مایکروفر خود را جهت تعمیر به تعمیرگاه های مختلف می سپارند، ایجاد خرابی و مشکل در درب دستگاه می باشد. در بسیاری از مواقع افراد درب مایکروفر را با آرنج خود هل می دهند و یا پیش از آن که دستگاه را خاموش کنند، درب را باز می نمایند. تمامی این کارها می تواند دلایل باز نشدن درب ماکروفر به شمار آیند. به طور کلی چفت درب مایکروفر از آن چیزی که تصور می کنید، بسیار پیچیده تر است و باز و بسته کردن صحیح آن می تواند در نحوه مراقبت از مایکروویو موثر باشد.

    • چفت درب مایکروفرها از سه مکانیسم‌ سوییچینگ برخوردار است که باید به صورت صحیح و به ترتیب بسته شوند.
    • بستن درب مایکروفر با بی‌ دقتی می تواند باعث آسیب رسیدن به این سوییچ‌ ها شود.
    • همچنین باز گذاشتن درب مایکروفر به هنگام روشن بودن دستگاه، می تواند موجب پریدن فیوز گردد.
    • با در نظر گرفتن برخی نکات می توانید از آسیب به درب و صرف زمان و هزینه جهت تعمیر آن جلوگیری کنید.

    از روشن کردن ماکروفر به صورت خالی خودداری کنید

    روشن گذاشتن دستگاه به صورت خالی می تواند باعث ایجاد آسیب جدی به مایکروفر شود. هنگامی که دستگاه مایکروفر روشن می باشد، انرژی تشکیل شده در آن، توسط اجزای داخلی خود شامل مگنترون و شیشه جذب می شود. این قطعات نمی توانند در برابر این نوع نوردهی به خوبی مقاومت کنند و ممکن است دچار آسیب دیدگی شوند. به همین علت به عنوان مراقبت از مایکروویو، باید از روشن کردن دستگاه خالی اجتناب نمایید. در صورتی که دستگاه شما دچار این مشکل شده باشد، باید برای تعمیر مایکروویو در منزل اقدام کنید.

    راهنمای تعیین زمان پخت غذا در مایکروفر

    بسیاری از مصرف کنندگان از برنامه های پخت در مایکروفر استفاده نمی کنند. این زمان‌ ها با هدف به حداقل رساندن اتلاف انرژی و استفاده بهینه از مایکروفر طراحی شده‌ اند. با استفاده از این حالت ‌های از پیش تعیین شده برای پخت ‌و پز، نه تنها غذای شما بهتر آماده می ‌شود، بلکه از آسیب رسیدن به دستگاه نیز جلوگیری خواهد شد.

    نحوه رعایت محدودیت وزن در ماکروفر

    در بسیاری از مواقع نیازی به نگرانی درباره ظرفیت وزنی مایکروفر نمی باشد؛ زیرا معمولا ظروف و مواد غذایی مختلف از ظرفیت دستگاه کمتر هستند. در صورتی که نیاز به گرم کردن غذاهای فریز شده با حجم بالا و یا استفاده از ظروف سنگین در مایکروفر دارید، بهتر است ظرفیت وزنی دستگاه خود را بررسی نمایید. این مورد معمولا بر روی درب مایکروفر درج شده است. همچنین می توانید از سایت تولید کننده دستگاه خود به صورت آنلاین این آیتم را چک کنید. قرار دادن ظرف سنگین در داخل مایکروفر می‌ تواند به طور مکانیکی موتور، صفحه گردان و اجزای دیگر شامل مگنترون را جا به جا نماید. تمامی این موارد می‌تواند باعث گرم نشدن مایکروفر و درست نپختن غذا و آسیب ‌دیدن دستگاه شود.

    با این روش از نوسانات برق در ماکروفر جلوگیری کنید

    افزایش ولتاژ برق و وجود نوسانات می تواند به دلایل مختلفی مانند از کار افتادگی خطوط برق، صاعقه و یا سوئیچینگ شبکه اتفاق بیفتد. نوسانات برق می تواند بر روی تمامی لوازم برقی منزل تاثیر منفی داشته باشد. جهت رعایت نحوه نگهداری از مایکروفر و جلوگیری از ایجاد این مشکل می توانید پس از استفاده، دستگاه را از برق کشیده و یا از محافظ برق استفاده نمایید.

    راهنمای تعمیرات ساده مایکروفر

    یادگیری نحوه نگهداری از مایکروفر و تعمیرات ساده دستگاه، از ایجاد مشکلات جدی برای آن جلوگیری می نماید. شما باید بتوانید بعضی از مشکلات و ایرادات ساده مانند تعویض لامپ ها، صفحه گردان، جفت درب، فیلترهای زغال و موتور گردان را خودتان برطرف کنید. بررسی و شناسایی هریک از این مشکلات نیز بسیار ساده می باشد. همچنین در صورتی که مایکروفر شما بوهای عجیب می‌ دهد و یا فیلتر شما روغنی است، نشان دهنده آن است که دستگاه شما به یک فیلتر جدید نیاز دارد و این کار را می توانید خودتان به راحتی انجام دهید.

    نکات نحوه صحیح نگهداری از ماکروفر

    در این بخش قصد داریم تا به بررسی نکات مهم برای مراقبت از ماکروویو بپردازیم:

    • هنگامی که دستگاه مایکروفر خود را به طور کامل تمیز نمودید، باقی مراحل کار بسیار آسان می باشد. بهتر است پس از هر بار استفاده از دستگاه، نکات نحوه نگهداری از مایکروفر را رعایت کنید.
    • در صورتی که چیزی هنگام گرم کردن در دستگاه ریخته شده است، برای تمیز کردن آن از یک حوله کاغذی و یا پوشه پلاستیکی مایکروفر استفاده کنید.
    • اگر غذایی که قصد گرم کردن آن در مایکروفر را دارید، ممکن است بیش از اندازه جوش بیاورد، یک بشقاب در زیر کاسه و ظرف غذای مورد نظر را در بالای آن قرار دهید.
    • در صورتی که مواد ریخته شده در مایکروفر هنوز گرم است، آن را به سرعت تمیز کنید. اگر برای انجام این کار دیر اقدام کنید، خشک شده و تمیز کردن آن بسیار سخت خواهد بود.

    بررسی نحوه نگهداری از مایکروفر

    در این مقاله به صورت مفصل به بررسی نکات مراقبت از مایکروویو پرداختیم. با رعایت این نکات می توانید به راحتی طول عمر مفید دستگاه خود را افزایش دهید. عدم رعایت نکات نحوه نگهداری از مایکروفر می تواند منجر به آسیب دیدن دستگاه و نیاز به تعمیر آن شود. در صورتی که نیاز به خدمات تخصصی در زمینه تعمیرات مایکروفر خود دارید، می توانید با تکنسین های متخصص ما در هوم خانه تماس حاصل نمایید.

    0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

    دیدگاهی بنویسید

    دیدگاه خود را وارد کنید
    نام خود را وارد کنید
    ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست