راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

تفاوت ماکروفر و ماکروویو

برای شما هم پیش آمده که در زمان خرید دستگاه مایکروفر، با مدل های مختلفی از آن مواجه شده باشید و بین دو راهی مایکروفر بهتر است یا ماکروویو بمانید؟ اگر تصمیم به خرید این محصول را دارید، لازم است با تفاوت ماکروفر و ماکروویو آشنا شوید. در ادامه وبسایت تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه به صورت تخصصی تفاوت این دو دستگاه را برای شما شرح خواهد داد.

تفاوت ماکروفر و ماکروویو

تفاوت ماکروفر و ماکروویو در موارد مختلفی است که در این بخش از مطلب به صورت تخصصی یک به یک آن ها را برای شما شرح خواهیم داد.

ماکروویو دارای امواجی می باشد با طول موج کوتاه که بخشی از طیف الکترومغناطیس را مانند پرتو های نور قابل رویت تشکیل می دهد. در صنعت از این امواج با طول موج کوتاه به منظور فرآوری مواد غذایی و پختن غذا های مختلف استفاده می شود. لازم است بدانید که این امواج در زمان برخورد با یک ماده منعکس، جذب و با منتظر می شوند. مواد غیر فلزی مانند پلاستیک و شیشه این امواج را از خود عبور می دهند. مواد فلزی این امواج را منعکس می کنند و موادی که دارای آب هستند، مانند مواد غذایی، این امواج را جذب می کنند.

فرکانس امواج مذکور بین 300 مگاه هرتز تا چندید گیگاهرتز می باشد و برد آن ها بسیار کوتاه است. اما میزان نفوذ آن ها بسیار زیاد است. به قدری که می توانند از گرد و غبار نیز عبور کنند. امروزه دستگاه هایی با نام ماکروویو در بازار موجود هستند که علاوه بر لرزاننده امواج دارای چند المنت نیز می باشند که از آن ها به منظور گریل و فر استفاده می شود. این دستگاه ها با نام ماکروویو گریل دار شناخته می شوند. تولید و طراحی ماکروویو ها به شکلی است که این امواج با طول موج کوتاه را حبس نموده و زمانی که درب دستگاه بسته و دستگاه روشن شد، این امواج ساطع می گردند.

بررسی ساختار مایکروفر

ماکروفر نیز دستگاهی است که باعث می شود پخت مواد غذایی در یک محیط بسته و با دمایی یکنواخت صورت پذیرد. ساده ترین ماکروفر ها با گاز کرده و کاربر می تواند دما را بین 100 تا 250 درجه سانتی گراد تنظیم کند. در این صورت پخت مواد غذایی در ماکروفر به صورت یکنواخت انجام می شود.

تفاوت ماکروفر و ماکروویو در این است که ماکروویو مواد غذایی را با ساطع نمودن امواج با طول موج کوتاه و در زمان کم طبخ می کند. در صورتی که ماکروفر با داشتن المنت گرمایی، غذا را در مدت زمانی بیش تر نسبت به ماکروویو اما به طور کامل گرم می کند.

ماکروفر چیست؟

حال که در حال بررسی تفاوت ماکروفر و ماکروویو هستیم، بهتر است به صورت کامل با نحوه استفاده از ماکروفر آشنا شوید.

ماکروفر به دستگاهی چند منظوره گفته می شود که به کمک لامپ مگنترون و المنت کار می کند. این دستگاه برای یخ زدایی، گرم کردن، گریل کردن و پخت مواد غذایی مختلف گزینه مناسبی به شمار می آید. انواع غذا های در مایکروفر به طور کامل پخته می شود و میکروب های آن ها از بین خواهد رفت. از این رو ویتامین ها در مواد غذایی باقی خواهند ماند. کلیدهای تعبیه شده روی ماکروفر، دارای برنامه های پخت از پیش تعیین شده هستند که به شما برای پخت مواد غذایی مختلف مانند پیتزا، کیک، برنج و… کمک خواهند نمود.

ماکروویو چیست؟

ساختار ماکروویو صرفا به لامپ مگنترون مجهز شده است تا با ایجاد امواج با طول موج کوتاه، مواد غذایی آماده شوند. امواج به دیواره های محفظه ماکروفر برخورد نموده و به دلیل این که این دیواره و یا محفظه داخلی از جنس فلز است، این امواج منعکس می شوند. پس از انعکاس امواج، به روی مواد غذایی نشسته و بر روی آن متمرکز می شوند.

با متمرکز شدن به روی ماده غذایی، مولکول های آب موجود در مواد غذایی، به جنبش و حرکت درآمده و در نهایت منجر به گرم شدن و پخته شدن آن ها می شود. این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که فقط با بسته بودن درب دستگاه، امواج تولید می شود و به محض باز شدن درب، تولید امواج متوقف می شود.

بررسی تفاوت های ماکروفر و ماکروویو از نظر تعمیرکاران هوم خانه

تفاوت ماکروفر و ماکروویو در نوع تولید امواج و بخش های مختلفی است که در داخل ساختار هر کدام تعبیه شده است. در واقع تفاوت ماکروفر و ماکروویو این است که در ماکروویو فقط اشعه برای پخت و پز و گرم کردن مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد، اما در مایکروفر هم تشعشعات لامپ مگنترون و هم المنت در پخت و گرم نمودن مواد غذایی دخیل هستند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست