راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

ارور ماشین ظرفشویی مجیک

ارور ماشین ظرفشویی مجیک که با نام کد خطای ظرفشویی مجیک نیز شناخته می شود، علاوه بر داشتن انواع مختلف، هر کدام به دلیلی نمایش داده می شوند که در این مطلب نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی، تصمیم دارد یک به یک آن ها را برای شما شرح دهد و در نهایت نحوه رفع هر کدام را توضیح دهد. با ما همراه باشید.

ارور ماشین ظرفشویی مجیک

ارور ماشین ظرفشویی مجیک، چندین کد خطای مختلف می باشد که در ادامه یک به یک آن ها را شرح می دهیم.

بررسی کد خطا E1 در ماشین ظرفشویی مجیک

ارور علت نحوه رفع ارور
E1 اگر درب ماشین ظرفشویی بیش از 10 دقیقه باز بماند، این کد خطا نشان داده می شود. با بستن درب دستگاه، این ارور رفع می شود.

علت کد خطای E2 در ماشین ظرفشویی مجیک

ارور علت نحوه رفع ارور
E2 در صورتی که آب به خوبی برای شستشو ظروف تامین نشود با پمپ ماشین ظرفشویی خراب شده باشد. جت پمپ و همین طور برد اصلی موتور را بررسی کنید.

دلیل کد خطای E3 ظرفشویی مجیک

ارور علت نحوه رفع ارور
E3 زمانی که ماشی ظرفشویی آب را به درستی تخلیه نکند، این ارور نشان داده می شود. پمپ تخلیه را بررسی کنید. حتما از سلامت مدار برد الکترونیک اطمینان خاطر کسب کنید.

بررسی علت ارور E4 در ظرفشویی مجیک

ارور علت نحوه رفع ارور
F4 عدم تامین آب گرم و یا دمای ورودی آب به بالای 85 درجه رسیده است. حتما ورودی آب ظرفشویی را بررسی کنید. همین طور باید هیتر و المنت را چک نمایید.

بررسی کد خطای E5 در ماشین ظرفشویی مجیک

ارور علت نحوه رفع ارور
E5 این ارور در صورتی نشان داده می شود که هیتر آسیب دیده و دمای آب مناسب نیست. حتما مقدار اهم المنت را بررسی کنیدو در صورت معیوب بودن، آن را تعویض نمایید.

دلیل ارور E6 ماشین ظرفشویی مجیک

ارور علت نحوه رفع ارور
E6 این کد خطا نشان دهنده آسیب دیدن موتور اصلی ماشین ظرفشویی می باشد. در ابتدا روتور داخل پمپ جت را بررسی کنید. در صورتی که خرابی از سوی پمپ جت نبود، حتما برد اصلی ظرفشویی را چک نمایید.

ارور E7 ماشین ظرفشویی مجیک

ارور علت نحوه رفع ارور
E7 به دلیل خرابی برد الکترونیک این کد خطا نشان داده می شود. در زمان خرابی برد الکترونیک، باید برد فرمان مورد بررسی قرار بگیرد.

کد خطای E8 در ظرفشویی مجیک

ارور علت نحوه رفع ارور
E8 نشان دهنده هرابی موتور اصلی ماشین ظرفشویی می باشد. باید مانند ارور E6 بررسی شود.

بررسی ارور E10 ماشین ظرفشویی مجیک

ارور علت نحوه رفع ارور
E10 این کد خطا به دلیل عدم شبکه ارتباطی می باشد. ارتباط بین برد اصلی و پنل را بررسی کنید. حتما سیم کشی دستگاه را مورد بررسی قرار دهید.

ارور F1  ماشین ظرفشویی مجیک

ارور علت نحوه رفع ارور
F1 این کد خطا مربوط به جریان سنج و یا فلوسنج می باشد که جریان به خوبی در سیستم برقرار نشده است. جریان مدار را به خوبی بررسی نمایید.

بررسی دلیل کد خطای F2 ماشین ظرفشویی مجیک

ارور علت نحوه رفع ارور
F2 این کد خطا، کافی نبودن مقدار آب را نشان می دهد. هیدروستات دارای پایه هایی است که در صورت نداشتن مقاومت صحیح، باعث بروز این کد خطا می شوند. باید مقاومت پایه های هیدروستات را بررسی نمایید.

ارور F3 در ظرفشویی مجیک

ارور علت نحوه رفع ارور
F3 این کد خطا مربوط به نشتی آب از ماشین ظرفشویی می باشد. سنسور نشتی آب را بررسی کنید تا در صورت معیوب بودن، آن را تعمیر کنید. در غیر این صورت باید سیم کشی ظرفشویی را بررسی کنید.

کد خطای F4 در ظرفشویی مجیک

ارور علت نحوه رفع ارور
F4 اگر آب ورودی به بالاتر از 85 درجه برسد، این ارور نشان داده می شود. مانند کد خطای E4 مورد بررسی قرار گرفته شود.

کد خطای F5 ماشین ظرفشویی مجیک

ارور علت نحوه رفع ارور
F5 اگر دمای آب از حد مجاز کمتر باشد، این ارور نشان داده می شود. مقاومت هیتر یا همان المنت را بررسی کنید. در صورت معیوب بودن باید آن را تعویض کنید.

بررسی ارور F6 ظرفشویی مجیک

ارور علت نحوه رفع ارور
F6 هنگامی که فشار آب زیاد باشد و یا از شیر برقی نشتی باشد، این کد خطا نشان داده می شود. باید شیر برقی را بررسی کنید تا این کد خطا رفع شود.

ارور Dr ظرفشویی مجیک

ارور علت نحوه رفع ارور
Dr هنگامی که درب دستگاه باز باشد، این ارور نشان داده می شود. با بستن درب ماشین ظرفشویی این خطا رفع می شود.

کد خطای Ts در ماشین ظرفشویی مجیک

ارور علت نحوه رفع ارور
Ts هنگامی که در ترمیستور اتصال کوتاه ایجاد شود، خطای نام برده شده نمایش داده می شود. حتما مقاومت ترمیستور را بررسی کنید. ممکن است ایراد از خرابی مدار برد نیز باشد.

ارور TO ظرفشویی مجیک

ارور علت نحوه رفع ارور
TO هنگامی که ترمیستور خراب باشد و یا به طور کامل قطع شده باشد، این ارور نشان داده می شود. ترمیستور باید به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد. البته فراموش نکنید که مدار برد را هم بررسی نمایید.

کد خطای to ماشین ظرفشویی مجیک

ارور علت نحوه رفع ارور
To در صورتی که مدار برد الکترونیک خراب باشد، این ارور نشان داده می شود. یک فیش قرمز رنگ در برد قرار دارد که در صورت قطع شدن آن، این خطا رخ می دهد.

 

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست