راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

ارور ماشین ظرفشویی بهی

در زمان عدم عملکرد مطلوب ماشین ظرفشویی بهی، علائم و شماره هایی نشان داده می شود که به آن ها ارور ماشین ظرفشویی بهی و یا کد خطای ظرفشویی بهی گفته می شود. در این مطلب از هوم خانه به صورت تخصصی نحوه رفع و علت هر هشدار ماشین ظرفشویی بهی را برای شما شرح می دهد. با ما همراه باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود سوال، انتقاد و یا پیشنهاد در زمینه ارور ماشین ظرفشویی بهی میتوانید در قسمت دیدگاه های همین مقاله و یا بخش پرسش و پاسخ با کارشناسان نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه در میان بگذارید.

ارور ماشین ظرفشویی بهی

ارور ماشین ظرفشویی بهی به طور کلی به د و دسته تقسیم می شوند، کد خطا هایی که از اشتباهات انسانی نسات می گیرند. مانند انتخاب برنامه برای شستشو، انتخاب نسبت مناسب مواد شوینده و… اما برخی از ارور ها، مربوط به نقص فنی ظرفشویی می باشند و باید توسط تعمیرکار ماشین ظرفشویی بهی مورد بررسی قرار بگیرند. در ادامه یک به یک کدهای اخطار ماشین ظرفشویی بهی را همراه با نحوه رفع برای شما شرح داده ایم.

کد خطای E1 در ماشین ظرفشویی بهی

ارور علت نحوه رفع ارور
E1 آب به درستی وارد ظرفشویی نمی شود. شیر ورودی آب، لوله ورودی آب، فشار آب، هیدروستات و سوییچ فشار، سیم برق و برد الکترونیکی ظرفشویی باید به صورت تخصصی بررسی شوند و در صورت نیاز عیب یابی و تعمیر و یا حتی تعویض شوند.

هشدار E2 در ماشین ظرفشویی بهی

ارور علت نحوه رفع ارور
E2 عملیات تخلیه به درستی انجام نمی شود. فیلتر ظرفشوی، پمپ تخلیه، شلنگ تخلیه و هیدروستات باید عیب یابی شده و در صورت نیاز تعمیر شوند.

کد خطای E3 ظرفشویی بهی

ارور علت نحوه رفع ارور
E3 ولتاژ برق پایین تر از حد مجاز است یا دمای آب به حد مطلوب نرسیده است. ولتاژ برق، ترموستات ظرفشویی، سیم برق، NTC، المنت ظرفشویی و برد الکترونیکی ب اید بررسی شده و در صورت نیاز تعویض شوند.

ارور E4 در ظرفشویی بهی

ارور علت نحوه رفع ارور
E4 فیلتر گرفته یا لوله فاضلاب گرفته است. کف صابون از ماشین ظرفشویی بهی خراب شده است. پمپ یا لوله فاضلاب ظرفشویی بهی خراب شده است. پمپ ظرفشویی بهی خراب شده است.

شیلنگ تخلیه مسدود شده یا خم شده است.

سوئیچ فشار ظرفشویی بهی خراب شده است. بست شیلنگ ظرفشویی بهی شل شده است. المنت ظرفشویی بهی شل شده است.

چاهک فاضلاب ظرفشویی بهی شل شده است. محور آب پاش شل شده است. لوله نرم کننده شل شده است. سیم برق ظرفشویی بهی خراب شده است.

برد الکترونیکی ظرفشویی بهی خراب شده است. بازدید اتصالات برقی میکروسوئیچ پس از تعمیر میکروسوئیچ خراب شده است.

فیلتر یا لوله فاضلاب ظرفشویی بهی تمیز شود. به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی  بهی مراجعه شود. تعمیر یا تعویض هر کدام از پمپ یا لوله ها تعویض پمپ ظرفشویی بهی شیلنگ تخلیه کنترل و اصلاح شود.

سوئیچ فشار ظرفشویی بهی تعویض شود. بست شیلنگ ظرفشویی بهی محکم شود.

المنت ظرفشویی بهی محکم شود. چاهک فاضلاب ظرفشویی بهی محکم شود. محور آب پاش محکم شود.

لوله نرم کننده محکم شود. سیم برق ظرفشویی تعمیر یا تعویض شود. برد الکترونیکی ظرفشویی بهی تعویض شود.

اتصالات برقی میکروسوئیچ تعمیر شود. میکروسوئیچ ظرفشویی بهی تعویض شود.

آلارم E5 در ماشین ظرفشویی بهی

ارور علت نحوه رفع ارور
E5 ممکن است پاور سوییچ آسیب دیده باشد و یا برد خراب شده است. خرابی سیم ها می تواند باعث نشان دادن این ارور شود. تمامی قطعات نام برده شده باید بررسی شوند و در صورت نیاز تعویض شوند.

ارور E6 ماشین ظرفشویی بهی

ارور علت نحوه رفع ارور
E6 آب به دمای مورد نظر نمی رسد. مقاومت NTC، خرابی سیم برق و برد باید بررسی شود. درجه حرارت را مجدد تنظیم کنید.

ارور E7 ماشین ظرفشویی بهی

ارور علت نحوه رفع ارور
E7 آب به حرارت مورد نیاز در داخل دستگاه نمی رسد. مقاومت NTC، خرابی سیم ها و خرابی برد باید بررسی شوند. هم چنین درجه حرارت محیط باید مجدد تنظیم شود.

اخطار E9 در ظرفشویی بهی

ارور علت نحوه رفع ارور
E9 شیر توزیع آب آسیب دیده است. بیش تر از 30 ثانیه دکمه ای را فشار داده اید. شیر توزیع را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض نمایید. از فشار دادن دکمه ها به مدت طولانی خودداری کنید.

کد خطای E10 در ماشین ظرفشویی بهی

ارور علت نحوه رفع ارور
E10 آبگیری به درستی انجام نمی شود. شیر برقی، هیدروستات، شلنگ ورودی آب و برد ظرفشویی باید بررسی شوند تا دچار گرفتگی و یا خرابی نباشند.

ارور E12 ماشین ظرفشویی بهی

ارور علت نحوه رفع ارور
E12 آب بیش از اندازه در داخل محفظه ظرفشویی جمع شده است. ممکن است شیر برقی و یا پمپ تخلیه آسیب دیده باشد. سنسور تشخیص میزان سطح آب خراب شده است. شیر برقی را تعویض کنید. پمپ تخلیه را بررسی کنید در صورت نیاز آن را تعویض نمایید. سنسور تشخیص میزان سطح آب باید در صورت معیوب بودن تعویض شود.

هشدار E20 ماشین ظرفشویی بهی

ارور علت نحوه رفع ارور
E20 عملیات تخلیه به درستی انجام نمی شود. پمپ تخلیه را بررسی کنید در صورت نیاز آن را تعویض نمایید. مدار پمپ تخلیه را چک کنید. اگر سوخته باشد باید با پمپ تعویض  شود.

کد خطای E21 در ماشین ظرفشویی بهی

ارور علت نحوه رفع ارور
E21 عملیات تخلیه به درستی انجام نمی شود. برد ظرفشویی را بررسی کنید در صورت معیوب بودن آن را تعویض کنید. حتما عملکرد پمپ تخلیه را بررسی نمایید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. داخل شلنگ را چک کنید تا گرفتگی وجود نداشته باشد.

کد خطای E30 در ماشین ظرفشویی بهی

ارور علت نحوه رفع ارور
E30 درب دستگاه به درستی بسته نمی شود. میکروسوییچ درب را بررسی کنید. حتما عملکرد برد را چک کنید و ارتباط بین برد و درب را بررسی نمایید.

آلارم E31 ظرفشویی بهی

ارور علت نحوه رفع ارور
E31 درب ظرفشویی به درستی قفل نمی شود. میکروسوییچ و اتصالات مربوط به آن را بررسی کنید. در صورت نیاز میکروسوییچ درب را تعویض نمایید.

ارور E33 در ظرفشویی بهی

ارور علت نحوه رفع ارور
E33 سطح آب توسط سنسور سطح آب به درستی تعیین نمی شود. سنسور سطح آب را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض نمایید.

هشدار E34 در ماشین ظرفشویی بهی

ارور علت نحوه رفع ارور
E34 سنسور حرارت سنج معیوب شده و یا ترمیستور خراب شده است. ترمیستور را تست کنید، در صورت معیوب بودن آن را تعویضنمایید. ولوم دمای روی برد را چک نمایید.

ارور E35 ماشین ظرفشویی بهی

ارور علت نحوه رفع ارور
E35 سنسور حرارت سنج آب ایراد دارد. ممکن است ترمیستور آسیب دیده باشد. ترمیستور را تست کنید در صورت معیوب بودن آن را تعویض کنید. ولوم دمای روی برد را بررسی نمایید.

ارور E40 ماشین ظرفشویی بهی

ارور علت نحوه رفع ارور
E40 خطای اپیروم در تشخیص خطا برد رخ داده است. برنامه شستشو از حافظه دستگاه پاک شده است. خطای اپیروم در تشخیص خطا برد رخ داده است. برنامه شستشو را مجدد تنظیم کنید.

اخطار E60 در ظرفشویی بهی

ارور علت نحوه رفع ارور
E60 موتور ظرفشویی درجا می زند. مدار برد دچار مشکل شده است. موتور دستگاه از کار افتاده است. عملکرد موتور را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعمیر و یا تعویض کنید. مدار برد ظرفشویی را چک نمایید. سیم کشی بین مدار برد و موتور دستگاه باید بررسی شود و اتصالی های به وجود آمده برطرف شود.

کد خطای E70 در ماشین ظرفشویی بهی

ارور علت نحوه رفع ارور
E70 ارتباط بین پنل اصلی و برد دستگاه قطع شده است. دکمه های پنل ظرفشویی کار نمی کند. سیم های ارتباطی بین پنل اصلی و برد ظرفشویی را بررسی نمایید و تمامی قطع شدگی ها را در سیم ها رفع کنید.

آلارم E80 ماشین ظرفشویی بهی

ارور علت نحوه رفع ارور
E80 برد اصلی خراب شده است. برد اصلی ظرفشویی را با یک برد سالم تعویض کنید.

بررسی انواع کد خطای ظرفشویی بهی

تعمیرکاران هوم خانه در این مطلب سعی نمودند دلیل و نحوه رفع هر کد هشدار ماشین ظرفشویی بهی را برای شما به طور کامل شرح دهند. در صورتی که در رفع هر ایراد و ارور ماشین ظرفشویی بهی، مهارت کافی را ندارید، می توانید با نمایندگی تعمیر ظرفشویی بهی تماس حاصل نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست