آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

چرا چرخ گوشت صدای بلندی دارد؟

چرخ گوشت یکی از لوازن برقی است که صدای نسبتا بلندی در زمان استفاده از خود تولید می کند. اما در برخی از مواقع این صدا غیرمعمولی بوده و بسیار گوش خراش می باشد. در این مطلب هوم خانه تصمیم دارد که بررسی اینکه چرا چرخ گوشت صدای بلندی دارد؟ بپردازد. بنابراین با هوم خانه همراه باشید تا از علت صدای زیاد چرخ گوشت و راهکار رفع مشکل آن اطلاع پیدا نمایید.

کاربران گرامی؛ در صورت داشتن نظر و یا تجربه ای به خصوص در مورد دلیل صدای بلند چرخ گوشت می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها به گفتمان با متخصصین نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

علت صدای زیاد چرخ گوشت چیست؟

اگر صدای چرخ گوشت شما هم آزار دهنده شده است و به دنبال علت صدای زیاد چرخ گوشت خود هستید، به شما توصیه می کنیم که این بخش از مطلب را از دست ندهید. در ادامه به صورت تخصصی دلیل صدای بلند چرخ گوشت را برای شما شرح خواهیم داد:

  • ایراد در چرخ دنده ها
  • مونتاژ اشتباه چرخ گوشت
  • گیر کردن اجسام سفت در دستگاه
  • ساییدگی در قسمت پروانه های خنک کننده چرخ گوشت
  • آسیب و جا به جایی فیزیکی
  • اشکال در عایق موتور
  • یاتاقان موتور
  • خرابی در جعبه دنده

آسیب فیزیکی علت صدای بلند چرخ گوشت

افتادن چرخ گوشت از ارتفاع و یا هرگونه تغییر فیزیکی در بدنه دستگاه، می تواند علت صدای بلند چرخ گوشت باشد. چرا که عملکرد دستگاه را با اختلال مواجه کرده و همین اختلال می تواند از علت صدای زیاد چرخ گوشت به شمار آید. برای این که بتوانید دستگاه خود را تعمیر کنید و دلیل ان را به صورت تخصصی بررسی نمایید، به شما پیشنهاد می دهیم که با نمایندگی تعمیرات چرخ گوشت در تهران تماس بگیرید.

گیر کردن جسم خارجی در دستگاه، دلیل صدای زیاد چرخ گوشت

در برخی از موارد دلیل صدای بلند چرخ گوشت، گیر کردن جسمی سخت در داخل دستگاه می باشد. به همین خاطر علاوه بر اینکه توانایی خوب چرخ کردن گوشت را از دست می دهد، صدای ناهنجاری نیز از خود تولید می کند. همین مسئله باعث فشار آوردن به موتور دستگاه شده و صدای موتور را زیاد می کند. در این زمان توصیه می کنیم که کار با دستگاه را متوقف کنید و دلیل صدای بلند چرخ گوشت را برطرف نمایید.

خرابی در پروانه های خنک کننده علت صدای چرخ گوشت

پروانه های خنک کننده در چرخ گوشت وظیفه دارند تا با تهیه هوا از بالا رفتن بیش از اندازه دمای دستگاه جلوگیری کنند. به مرور زمان و یا با استفاده نامناسب از چرخ گوشت، این امکان وجود دارد که پروانه های خنک کننده دچار هرزشدگی، شکستگی، ساییده شدن و یا حتی کج شدن شوند. به همین خاطر علت صدای زیاد چرخ گوشت به شمار می آیند. شما باید برای تعمیر و یا تعویض پروانه های خنک کننده و از بین بردن دلیل صدای بلند چرخ گوشت، با نمایندگی های هوم خانه تماس بگیرید.

تغییر شکل در نحوه مونتاژ دلیل صدای زیاد چرخ گوشت

توجه داشته باشید که باید مونتاژ تمامی بخش های چرخ گوشت به صورت درست و بر اساس دفترچه راهنمای فارسی چرخ گوشت انجام شود. چرا که عدم مونتاژ صحیح می تواند از علت اینکه چرا چرخ گوشت صدای بلندی دارد؟ محسوب شود. شما باید در صورت مشاهده این مورد کار با دستگاه را متوقف کنید و بر اساس راهنمایی های دفترچه راهنمای فارسی چرخ گوشت خود، تمامی قطعات را به درستی مونتاژ کنید تا صدای بلند چرخ گوشت برطرف شود.

معیوب شدن چرخ دنده ها دلیل صدای بلند چرخ گوشت

یکی از مهم ترین چرخ دنده های تعبیه شده در ساختار چرخ گوشت، چرخ دنده گیربکس می باشد. در صورتی که این چرخ دنده به دلیلی مانند فشار بیش از اندازه و … دچار شکستگی و یا ساییدگی شود، می تواند دلیل صدای بلند چرخ گوشت شمرده شود. شما باید برای تعمیر و یا تعویض این چرخ دنده و همین طور برطرف نمودن علت صدای زیاد چرخ گوشت، با نمایندگی تعمیرات چرخ گوشت تماس بگیرید.

از بین رفتن عایق موتور علت صدای زیاد چرخ گوشت

عایق موتور در چرخ گوشت وظیفه دارد تا صدای بلند موتور را تا اندازه چشم گیری کاهش دهد. به مرور زمان این امکان وجود دارد که عایق از بین برود و علت صدای چرخ گوشت محسوب شود. شما باید برای رفع نمودن این دلیل صدای بلند چرخ گوشت، با تکنسین های هوم خانه در تماس باشید. در غیر این صورت سایر بخش های سالم دستگاه نیز دچار آسیب خواهند شد.

خراب شدن یاتاقان موتور علت صدای بلند چرخ گوشت

یاتاقان موتور یکی از بخش های مهم تعبیه شده در داخل موتور چرخ گوشت می باشد. در صورتی که یاتاق موتور چرخ گوشت دچار خرابی شود، صدای ناهنجاری از دستگاه تولید شده و در آخر دلیل صدای بلند چرخ گوشت به شمار می آید. شما باید برای رفع نمودن این دلیل صدای بلند چرخ گوشت، حتما یاتاقان را تعویض نمایید.

ایراد در جعبه دنده از دلایل صدای بلند چرخ گوشت

در برخی از موارد دلیل صدای بلند چرخ گوشت، وجود مشکل در جعبه دنده می باشد. در صورتی که با بررسی موارد گفته شده متوجه شدید که دلیل صدای بلند چرخ گوشت برطرف نشد، حتما از یک تکنسین و یا تعمیرکار بخواهید تا جعبه دنده را باز و ایراد آن را برای برطرف نمودن علت صدای چرخ گوشت رفع نماید.

نتیجه گیری از بررسی دلیل صدای بلند چرخ گوشت

هوم خانه در این مطلب به طور کلی به بررسی 8 علت صدای زیاد چرخ گوشت پرداخت. هر یک از این علت ها امکان دارد که روزی گریبان گیر دستگاه شما شود. به همین خاطر آشنایی با آن ها و نحوه برطرف کردن آن ها می تواند به شما در رفع دلایل صدای بلند چرخ گوشت کمک کند. توجه داشته باشید که اگر در تعمیرات چرخ گوشت مهارتی ندارید، باید از تکنسین و یا تعمیرکار کمک بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست