آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

علت نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت

نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت، یکی از دلایل خوب چرخ نشدن گوشت به شمار می آید. اما دلایل مختلفی دارد که برای برطرف نمودن علت نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت یا دلیل نچرخیدن تیغه چرخ گوشت، باید یک به یک آن ها را بررسی نمایید. در این مطلب هوم خانه به شما کمک خواهد نمود تا بیش تر با علت نچرخیدن مارپیچ آشنا شوید. با هوم خانه همراه باشید.

کاربران گرامی؛ در صورت داشتن نظر و یا تجربه ای به خصوص در مورد علت نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها به گفتمان با متخصصین تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

چرا چرخ گوشت نمی چرخد؟

اگر به دنبال علت نچرخیدن چرخ گوشت و همین طور دلیل نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت خود هستید، این بخش از مطلب را از دست ندهید. علت نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم. در صورتی که چرخ گوشت شما دچار این مشکل شده است، می توانید به کمک مواردی که در ادامه آورده شده است، اقدام به عیب یابی و رفع عیب دستگاه خود نمایید:

  • هرز شدن آرمیچر در چرخ گوشت
  • ساییدگی در انتهای مارپیچ و یا اسکرول
  • خرابی چرخ دنده گیربکس
  • خرابی پین فنر یا شفت موتور

دلایل نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت

علت نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت، به چند عامل مختلف بستگی دارد. از مهم ترین آنها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم. لازم است بدانید که یک به یک این موارد را برای شما به صورت مفصل و کامل شرح داده ایم:

  1. هرز شدن آرمیچر
  2. ساییدگی انتهای مارپیچ
  3. خرابی چرخ دنده گیربکس
  4. خرابی پین فنر و یا شفت موتور

هرز شدن آرمیچر از علل نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت

در زمان چرخیدن اسکرول، آرمیچر نقشی بسیار مهم را ایفا می نماید.  چرا که این قطعه وظیفه دارد تا با استفاده از جریان برق، به حرکت درآید و با چرخشی که دارد باعث چرخیدن مارپیچ چرخ گوشت شود. هرز شدن آرمیچر می تواند علت نچرخیدن چرخ گوشت به شمار آید. شما باید برطرف نمودن این مشکل از یک تکنسین برای تعمیر چرخ گوشت کمک بگیرید.

ساییدگی انتهای مارپیچ دلیل نچرخیدن چرخ گوشت

در قسمت انتهایی مارپیچ یا همان اسکرول، قطعه ای شش گوش از جنس فلز مقاوم و محکم تعبیه شده است. این امکان وجود دارد که به دلیل استفاده غیر اصولی و طولانی مدت، این قطعه دچار ساییدگی شده و علت نچرخیدن مارپیچ محسوب شود. البته لازم به ذکر است که با توجه به استحکام بالایی که این قطعه دارد، کم تر پیش می آید که دچار ساییدگی شود. شما می توانید برای برطرف نمودن این دلیل نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت، از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

خرابی چرخ دنده گیربکس دلیل نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت

چرخ دنده گیربکس به صورت 6 ضلعی است که مارپیچ را در خود جای داده است. با حرکت کردن این چرخ دنده، مارپیچ در جای خود حرکت کرده و باعث چرخ شدن گوشت می شود. در صورتی که چرخ دنده گیربکس دچار خرابی و یا ساییدگی شود، علت نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت شمرده می شود. شما می توانید برای جلوگیری از رخ دادن این اتفاق موارد زیر را رعایت کنید:

  • از ریختن استخوان و گوشت به همراه پوست در داخل چرخ گوشت خوددارری کنید.
  • برای چرخ کردن گوشن از تکه های کوچک گوشت استفاده کنید.
  • از فشار دادن بیش از اندازه گوشت به داخل دستگاه خودداری کنید.
  • از چرخ گوشت در زمان های کوتاه استفاده کنید.

خرابی پین فنر و یا شفت موتور علت نچرخیدن تیغه چرخ گوشت

اگر به دنبال دلیل نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت و علت نچرخیدن تیغه چرخ گوشت هستید، حتما خرابی پین فنر و یا شفت موتور را بررسی کنید. این دو قطعه از قطعات چرخ گوشت در صورتی که دچار آسیب دیدگی و شکستگی شوند، دلیل نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت به شمار می آیند. این قطعات جزء مهم ترین قطعات چرخ گوشت می باشند که باید توسط تعمیرکار تعویض و یا تعمیر شوند. شما می توانید برای تعمیر دستگاه خود، با نمایندگی تعمیرات چرخ گوشت در تهران تماس بگیرید.

نتیجه گیری از بررسی علت نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت

هوم خانه در این مطلب، تمامی مواردی را که علت نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت و علت نچرخیدن تیغه چرخ گوشت محسوب می شدند را مورد بررسی قرار داد تا شما بتوانید در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام دهید. توجه داشته باشید که باید برای تعمیر چرخ گوشت از یک تکنسین کمک بگیرید تا از وارد شدن آسیب های احتمالی به سایر بخش های سالم چرخ گوشت جلوگیری شود.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست