آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

تفاوت چرخ گوشت خانگی با چرخ گوشت صنعتی

چرخ گوشت هایی که در قصابی ها، رستوران ها و سایر مراکز صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند، تفاوت های بسیار با مدل های خانگی دارند. اگر شما هم می خواهید در مورد تفاوت چرخ گوشت خانگی با چرخ گوشت صنعتی اطلاعاتی را به دست آورید، این مطلب را از دست ندهید. هوم خانه به شما یاری خواهد داد تا به صورت تخصصی با تفاوت های این دو چرخ گوشت آشنا شوید.

کاربران گرامی؛ در صورت داشتن نظر و یا تجربه ای به خصوص در مورد علت لرزش چرخ گوشت می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها به گفتمان با متخصصین تعمیرگاه لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

 

 

چرخ گوشت صنعتی چیست؟

چرخ گوشت صنعتی در واقع یکی از ابزار های ضروری برای آشپزخانه های بزرگ مانند فست فود، قصابی و سایر مکان های تجاری مانند رستوران ها و… می باشد. چرخ گوشت های صنعتی این قابلیت را دارند تا حجم زیادی از گوشت را چرخ کنند. در صورتی که در زمان بیان تفاوت چرخ گوشت خانگی با چرخ گوشت صنعتی، مدله ای خانگی در نهایت 2 کیلو گرم ظرفیت دارند.

چرخ گوشت صنعتی به چند مدل تقسیم می شود؟

چرخ گوشت های صنعتی تنوع زیادی دارند. پیش از این که اقدام به خرید آن کنید، باید مدل های مختلف چرخ گوشت صنعتی را مورد بررسی قرار دهید. هم چنین لازم است در زمان شناخت تفاوت چرخ گوشت خانگی با چرخ گوشت صنعتی بدانید که چرخ گوشت های خانگی از تنوع زیادی برخوردار نمی باشند. در ادامه به بررسی مدل های چرخ گوشت صنعتی و معرفی آن ها می پردازیم.

معرفی چرخ گوشت صنعتی بر اساس دمای گوشت

بر اساس دمایی که گوشت دارد (گر یا یخ یخ زده تا دمای منفی 25 درجه)، دو دسته چرخ گوشت وجود دارد. چرخ گوشت هایی که برای گوشت های با دمای صفر و یا بالای صفر طراحی و تولید شده اند، اصطلاحا چرخ گوشت گرم می گویند. این دسته از چرخ گوشت های صنعتی بیش تر در رستوران ها و مراکز تهیه غذا کاربرد دارند.

چرخ گوشت هایی که برای گوشت با دمای زیر صفر مناسب هستند، به یک قطعه استخوان بر مجهز شده اند که می توانند استخوان های اضافی را از گوشت منجمد شده جدا سازی کنند. در صورتی که در مدل های خانگی چنین ویژگی ای در زمان بیان تفاوت چرخ گوشت خانگی با چرخ گوشت صنعتی دیده نمی شود.

لازم است بدانید که در رستوران ها و آشپرخانه های صنعتی، بیش تر از چرخ گوشت صنعتی زیر صفر استفاده می گردد. چرا که گوشت منجمد شده با سرعت بیش تری چرخ شده و از فساد گوشت در آشپزخانه جلوگیری خواهد شد.

مدل های چرخ گوشت صنعتی بر اساس ابعاد

در زمان بیان تفاوت چرخ گوشت خانگی و چرخ گوشت صنعتی، باید دسته بندی های هر یک را به خوبی شناسایی کنید. در ادامه تصمیم داریم در مورد مدل های چرخ گوشت صنعتی بر اساس ابعاد صحبت کنیم:

چرخ گوشت صنعتی رومیزی

  • این نوع از چرخ گوشت ها برای چرخ کردن گوشت در حجم کم مورد استفاده قرار می گیرند.

چرخ گوشت صنعتی مبله

  • چرخ گوشت هایی که دارای پایه و کابینت در زیر خود هستند و از ابعاد بزرگی برخوردار می باشند، در دسته چرخ گوشت های صنعتی مبله قرار می گیرند.

مدل های چرخ گوشت صنعتی بر اساس اندازه خروجی

در وصرتی که حجم گوشت هایی که در روز چرخ می شوند بسیار زیاد باشد، خرید چرخ گوشت های صنعتی مقرون به صرفه تر خواهد بود. اما اگر ظرفیت گوشتی که تصمیم دارید ان را چرخ کنید، معمولی است، می توانید به سراغ مدل های کم ظرفی چرخ گوشت صنعتی بروید.

مدل های چرخ گوشت صنعتی بر اساس قدرت موتور

چرخ گوشت های صنعتی بر اساس قیمت تمام شده و توان موتور به طور کلی در دو دسته قرار می گیرند:

  • چرخ گوشت تسمه ای
  • چرخ گوشت گیربکسی

حال که با تفاوت چرخ گوشت خانگی با چرخ گوشت صنعتی به صورت کامل آشنا شدید، وقت آن رسیده است که با مدل های چرخ گوشت خانگی بیش تر آشنا شوید.

چرا در خانه به چرخ گوشت نیاز داریم؟

چرخ گوشت ها به طور کلی جزو پر استفاده ترین لوازم خانگی برقی می باشند. تفاوت چرخ گوشت خانگی با چرخ گوشت صنعتی در توان موتور، تیغه ها و وسایل جانبی آن ها می باشد. چرخ گوشت خانگی در ابعاد و توان موتور کم تر طراحی و تولید شده است. اما لازم است بدانید که چرخ گوشت خانگی در واقع نمونه نیمه صنعتی چرخ گوشت صنعتی می باشد.

داشتن یک دستگاه چرخ گوشت خانگی در منزل، می تواند به شما در زمان نیاز به گوشت چرخ شده تازه کمک کند.  توجه داشته باشید که در زمان خرید چرخ گوشت خانگی باید به ظرفیت و قابلیت هایی که دستگاه دارد فکر کنید و مناسب ترین مدل و نوع آن را تهیه کنید.

ویژگی های چرخ گوشت خانگی

تفاوت چرخ گوشت خانگی با چرخ گوشت صنعتی، در موارد مختلفی می باشد. اما لازم است در این بخش از مطلب بیش تر با ویژگی های چرخ گوشت خانگی آشنا شوید:

  • همان طور که پیش تر اشاره شد، قدرت، توان و کارایی چرخ گوشت های خانگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشند. بههمین خاطر باید در زمان خرید این دستگاه، به سیستم چرخش معکوس و موضوعات گفته شده توجه نمایید.
  • چرخ گوشت های خانگی امروزی دارای حسگر هایی می باشند که در زمان گرم شدن موتور، به صورت خودکار خاموش می شود. به همین خاطر دومین مساله در زمان خرید چرخ گوشت خانگی، وجود این حسگر در ساختار محصول می باشد.
  • در زمان خرید چرخ گوشت خانگی، باید به این مساله تواجه داشته باشید که داشتن تیغه ها و چرخ دنده های متعدد و مختلف برای ساخت غذا های گوناگون می باشد.
  • در میان مدل های مختلفی که از چرخ گوشت خانگی در بازار موجود است، به شما توصیه می کنیم که به سراغ مدل های کم صدا بروید.
  • داشتن اهرم تغییر موتور یکی دیگر از مزیت های چرخ گوشت های خانگی می باشد که باید در زمان خرید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

تفاوت چرخ گوشت خانگی با چرخ گوشت صنعتی در چیست؟

تفاوت چرخ گوشت خانگی با چرخ گوشت صنعتی به شرح زیر می باشد:

  • بازدهی متفاوت چرخ گوشت خاننگی و چرخ گوشت صنعتی از مهم ترین تفاوت های این دو محصول می باشد.
  • در چرخ گوشت های صنعتی می توان گوشت های منجد شده را بدون هیچ مشکلی چرخ نمود.
  • قدرت موتور چرخ گوشت های صنعتی نسبت به چرخ گوشت های خانگی بیش تر است.
  • تعداد قطعات چرخ گوشت های صنعتی نسبت به چرخ گوشت های خانگی بیش تر می باشد.
  • حجم گوش بیش تری را می توان به کمک چرخ گوشت صنعتی چرخ نمود.
  • میزان برق مصرفی چرخ گوشت ها به طور کلی زیاد می باشد اما این مسئله در مورد چرخ گوشت های صنعتی بیش تر است.
  • زمان چرخ کردن گوشت با چرخ گوشت صنعتی خیلی کم تر از چرخ گوشت خانگی می باشد.
  • قیمت چرخ گوشت خانگی به نسبت چرخ گوشت صنعتی بسیار کم تر است.

بررسی تفاوت چرخ گوشت خانگی با چرخ گوشت صنعتی

تفاوت چرخ گوشت خانگی با چرخ گوشت صنعتی، به طور کلی در موارد مختلفی خلاصه می شود. هر یک از این تفاوت ها می توانند بر اساس نیاز ها و اولویت ها، به شما در زمان خرید یک چرخ گوشت خوب کمک کنند. هوم خانه در این مطلب به صورت تخصصی تفاوت چرخ گوشت خانگی با چرخ گوشت صنعتی را برای شما بیان نمود. می توانید در صورت نیاز با تکنسین های هوم خانه مشورت کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

بدون برچسب

در بحث و گفتگوی این مطلب شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست