آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت کند کار کردن چرخ گوشت

احتمالا تا به حال شما نیز با مشکل کارکرد کند چرخ گوشت مواجه شده اید. سرعت پایین چرخ گوشت و له شدن گوشت از جمله رایج ترین مواردی است که باعث می شود احساس کنید که چرخ گوشت خوب چرخ نکرده و کند کار می کند. اگر می خواهید با علت کند کار کردن چرخ گوشت و خوب چرخ نکردن آن آشنا شوید، با هوم خانه در این مقاله همراه باشید. در این مطلب به بررسی این موضوع که چرا چرخ گوشت کند کار می کند و روش های برطرف کردن این مشکل، خواهیم پرداخت.

کاربران گرامی؛ چنانچه تجربه یا نظر به خصوصی در مورد کند کار کردن چرخ گوشت دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر و یا پرسش خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

چرا چرخ گوشت کند کار می کند؟

اگر چرخ گوشت شما به کندی کار می کند و به درستی توانایی چرخ کردن گوشت ها را ندارد، باید در بین موارد زیر به دنبال علت کند کار کردن چرخ گوشت باشید:

  • نصب و مونتاژ اشتباه قطعات چرخ گوشت
  • کند بودن تیغه و یا تمام شدم عمر مفید آن
  • چرخ کردن گوشت یخ زده
  • کند شدن پنجره
  • استفاده از چرخ گوشت برای چرخ کردن میوه و پیاز
  • استفاده از چرخ گوشت برای مدتی طولانی
  • چرخ کردن گوشت دارای پوست و رگ زیاد
  • به کار گیری چرخ گوشت برای چرخ کردن گوشت به همراه استخوان

8 علت کند کار کردن چرخ گوشت

به طور کلی کارکرد صحیح و بدون نقص چرخ گوشت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ چرا که ممکن است باعث هدر رفتن گوشت و بد شکل شدن آن شود. کند کار کردن چرخ گوشت مشکلی است که ممکن است بسیاری از کاربران با آن روبرو شوند. دلایل مختلفی می تواند موجب بروز این مشکل در دستگاه شود که برخی از آنها با رعایت نکاتی ساده به راحتی قابل رفع می باشند. از جمله مهمترین عللی که موجب کارکرد کند چرخ گوشت می شوند، می توان به این موارد اشاره نمود:

  1. نصب اشتباه تیغه چرخ گوشت
  2. چرخ کردن گوشت دارای پوست و پی
  3. با چرخ کردن گوشت یخ نزده
  4. چرخ کردن گوشت به همراه استخوان
  5. کند بودن پنجره و تیغه چرخ گوشت
  6. استفاده از دستگاه در مدت زمان طولانی
  7. استفاده از تکه‌ های بزرگ گوشت
  8. چرخ کردن پیاز و میوه‌ ها در چرخ گوشت

نصب اشتباه تیغه از علل کند کار کردن چرخ گوشت

پیش از هر بار استفاده از چرخ گوشت، بهتر است تمامی قطعات و اجزا به خصوص تیغه چرخ گوشت را به دقت بررسی نمایید تا به صورت صحیح در جای خود قرار گرفته باشد. نصب اشتباه تیغه باعث می شود تا دستگاه کارایی درستی نداشته باشد و در نتیجه باعث کند کار کردن چرخ گوشت می شود. اگر پس از بررسی تیغه های چرخ گوشت متوجه شل بودن آنها شدید، آن ها را در جای خود محکم نمایید و در صورت شکستگی آن ها را تعویض کنید. اگر قادر به بررسی دقیق اجزای چرخ گوشت خود نیستید، حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

استفاده از دستگاه برای چرخ کردن گوشت دارای پوست و پی دلیل کارکرد کند چرخ گوشت

برخی از انواع گوشت ها مانند گوشت گوسفند دارای قسمت هایی شامل رگ و پوست هستند که هنگام چرخ کردن به دور قطعات و اجزای داخلی دستگاه پیچیده و باعث کند کار کردن چرخ گوشت می شوند. این مسئله می تواند روند کارکرد دستگاه را با مشکلات بسیاری مواجه نماید. در نتیجه بهتر است برای جلوگیری از بروز این مشکل در چرخ گوشت، بخش های رگ و پی را از گوشت جدا کرده و از یا از قسمت هایی استفاده کنید که بدون پوست و پی باشند.

چرخ کردن گوشت یخ نزده یکی از علل کند کار کردن چرخ گوشت

اگر قصد دارید که گوشت تازه حیوانی را با استفاده از چرخ گوشت چرخ نمایید، بهتر است آن را چند ساعت در فریزر قرار دهید و سپس اقدام به چرخ کردن آن نمایید. این کار باعث خنک شدن گوشت شده و روند چرخ شدن گوشت بدون مشکل و به راحتی انجام می شود.

چرخ کردن گوشت به همراه استخوان علت کارکرد کند چرخ گوشت

یکی دیگر از مهمترین دلایل کند کار کردن چرخ گوشت، وجود استخوان در گوشت می باشد. از آنجایی که استخوان های موجود در گوشت از استحکام بسیار بالایی برخوردار است، عملیات خرد شدن آن به قدرت و توان بیشتری نیاز دارد. این مسئله باعث می شود تا روند چرخ کردن گوشت با مشکلات زیادی روبرو شود. برای رفع عیب دستگاه در این مواقع بهتر است ابتدا آن را خاموش نمایید. سپس گوشت های داخل دستگاه را بیرون آورده و استخوان های موجود در آن را خارج کنید. یکی از نشانه های وجود استخوان در چرخ گوشت، صدای بلند دستگاه می باشد.

کند بودن پنجره و تیغه دلیل کند کار کردن چرخ گوشت

اگر تیغه و پنجره چرخ گوشت شما در اثر استفاده نادرست و طولانی مدت کند شده باشد، کیفیت و سرعت چرخ کردن گوشت پایین خواهد آمد. تیغه و اسکرول چرخ گوشت کار اصلی را در حرکت و چرخ کردن گوشت انجام می دهند. نکته ای که در رابطه با تیغه های چرخ گوشت های خانگی وجود دارد، این است که این تیغه ها بسیار زود فرسوده می شوند و علت کند کار کردن چرخ گوشت می باشند. بنابراین بهتر است هر چند ماه یک بار اقدام به تیز کردن آن ها نمایید. اگر برای رفع این مشکل به تعمیر چرخ گوشت خود نیاز دارید، می توانید با نمایندگی تعمیرات چرخ گوشت تماس بگیرید تا قطعه دستگاهتان تیز شود.

استفاده از دستگاه در مدت زمان طولانی علت کند کار کردن چرخ گوشت

بعضی از مصرف کنندگان عادت دارند تا کلیه گوشت های تهیه شده را در یک نوبت چرخ نمایند. این کار باعث می شود تا از چرخ گوشت خود در مدت زمان طولانی استفاده کنید. به طور کلی روشن نمودن طولانی مدت چرخ گوشت می تواند به دستگاهتان آسیب های زیادی وارد کند و باعث کند کار کردن چرخ گوشت شما نیز می شود. در این شرایط بهتر است دستگاه را پس از استفاده خاموش کرده و اجازه دهید تا خنک شود و اجزای مختلف آن را نیز در این حین تمیز کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که سرویس و تمیزکاری منظم چرخ گوشت از بروز مشکلات مختلفی در دستگاه جلوگیری خواهد کرد.

استفاده از تکه ‌های بزرگ گوشت از دلایل کارکرد کند چرخ گوشت

یکی دیگر از علل مهم کند کار کردن چرخ گوشت، استفاده از تکه های بزرگ گوشت برای چرخ کردن در دستگاه است. برای رفع این مشکل بهتر است گوشت را به تکه های کوچک تر تقسیم کنید تا به دستگاه فشار زیادی وارد نشود و گوشت به درستی چرخ شود. همچنین این کار عمر و کارکرد چرخ گوشت شما را نیز افزایش می دهد.

چرخ کردن پیاز و میوه‌ ها از علل کند کار کردن چرخ گوشت

چرخ کردن پیاز و میوه هایی نظر گوجه، پرتقال و سایر میوه های دارای اسید در چرخ گوشت باعث کند کار کردن چرخ گوشت می شود. در نتیجه به هیچ عنوان سبزیجات و میوه ها را با استفاده از این دستگاه چرخ نکنید؛ زیرا آب موجود در این مواد غذایی ممکن است به موتور چرخ گوشت نیز نفوذ کرده و باعث خراب شدن قطعات و سوختن موتور دستگاه شود.

نتیجه گیری از علت کند کار کردن چرخ گوشت در هوم خانه

در این مقاله توانستیم شما را با دلایل مختلف کند کار کردن چرخ گوشت آشنا نماییم تا در صورت جزئی بودن مشکل دستگاه و با رعایت نکات آن بتوانید مشکل دستگاه خود را به سرعت برطرف کنید. اگر مشکل دستگاه شما نیاز به عیب یابی تخصصی دارد، می توانید از خدمات تعمیرات چرخ گوشت در نمایندگی مجاز هوم خانه استفاده کنید. از آنجایی که تعمیر نادرست چرخ گوشت می تواند به طور کلی دستگاه را از کار بیندازد، بهتر است آن را به افراد باتجربه و ماهر بسپارید. مجموعه هوم خانه از تکنسین ها و تعمیرکاران متخصصی برخوردار است که می توانند دستگاه شما را در کوتاه ترین زمان ممکن عیب یابی و تعمیر نمایند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست