آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت داغ شدن موتور آبمیوه گیری

یکی از دستگاه های پرکاربرد در زمینه لوازم خانگی آشپزخانه، آبمیوه گیری می باشد که در هر خانه ای یافت می شود و جهت گرفتن آبمیوه های تازه استفاده می گردد. دستگاه آبمیوه گیری در انواع و مدل های مختلفی وجود دارد. داغ شدن موتور آبمیوه گیری یکی از مشکلاتی است که می‌ تواند به مرور زمان باعث فشار به دستگاه شود. در همین راستا در این مقاله از آموزش تعمیرات آبمیوه گیری به بررسی علت داغ شدن موتور آبمیوه گیری خواهیم پرداخت.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر یا تجربه به خصوصی در مورد علت داغ شدن موتور آبمیوه گیری دارید به شما توصیه می کنیم تا با به اشتراگ گذاشتن نظر خود در دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین هوم خانه بپردازید.

دلایل داغ شدن موتور آبمیوه گیری

مشکل داغ شدن موتور در دستگاه آبمیوه گیری ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. این ایراد معمولا از نوع الکترونیکی یا مکانیکی می باشد. در نوع مکانیکی، معمولا علت داغ شدن موتور آبمیوه گیری از خرابی یاتاقان ها است که حرکت روتور دستگاه را سخت نموده و در نتیجه موجب می شود تا دمای داخلی موتور آبمیوه گیری افزایش پیدا نماید. در برخی از مواقع نیز بروز خرابی در یاتاقان ها می تواند باعث ایجاد درگیری میان هسته فلزی استاتور و قطب ها با هسته فلزی روتور شود. در صورتی که در موتور آبمیوه گیری هیچگونه مشکل مکانیکی وجود نداشته باشد، می توان گفت که ایراد دستگاه ناشی از دلایل زیر باشد:

ریختن بیش از اندازه میوه علت داغ شدن موتور آبمیوه گیری

در بسیاری از مواقع علت داغ شدن موتور آبمیوه گیری می تواند مربوط به ریختن بیش از حد میوه در محفظه دستگاه باشد. در صورتی که در داخل دستگاه مقدار زیادی میوه ریخته اید، ممکن است بار موتور افزایش پیدا کرده و در نتیجه موتور داغ شود. همچنین در صورتی که دائما از این روش استفاده می کنید، احتمال داغ شدن موتور را بالا خواهید برد. در این موارد برای عیب یابی آبمیوه گیری، باید روش صحیح استفاده از آن را در نظر بگیرید.

کارکردن خالی دستگاه از دلایل داغ شدن موتور آبمیوه گیری

اگر دستگاه آبمیوه گیری خود را بدون اینکه چیزی در داخل آن ریخته باشید، روشن کنید و دستگاه شروع به کار کند، باعث بالا رفتن دمای موتور و داغ شدن آن خواهد شد. همچنین خارج شدن محور شفت اصلی از جای خود نیز می تواند دلیل داغ شدن موتور آبمیوه گیری باشد. اگر در طرز استفاده از دستگاه خود مشکل و ایرادی را مشاهده نمی کنید، بهتر است اقدام به بررسی محور شفت اصلی دستگاه نمایید.

وجود اجسام سخت در دستگاه علت داغ شدن موتور آبمیوه گیری

در صورتی که اقدام به ریختن اجسام سخت در محفظه دستگاه خود نمایید، منجر به داغ شدن موتور آن خواهد شد. از این رو بهتر است برای گرفتن آب میوه‌ های سخت از جمله به و … از دستگاه آبمیوه گیری استفاده نکنید؛ زیرا علاوه بر اینکه آب میوه را به خوبی نمی گیرد، بلکه می تواند باعث آسیب به دستگاه شما نیز شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل همواره به دستور العمل های دستگاه خود دقت کرده و نحوه کار دستگاه را نیز بررسی کنید.

محل قرارگیری اشتباه از دلایل داغ شدن موتور آبمیوه گیری

در بسیاری از مواقع مصرف کنندگان در حین کار با دستگاه آبمیوه گیری خود، آن را بر روی مکان های نامناسب قرار می دهند. در صورتی که هنگام استفاده و کار با دستگاه آبمیوه گیری، آن را بر روی موکت یا فرش قرار دهید، داغ شدن دستگاه طبیعی خواهد بود؛ زیرا در این حالت هوا نمی‌ تواند به خوبی رد و بدل گردد و در نتیجه موتور آبمیوه گیری شروع به داغ شدن خواهد کرد.

استفاده مداوم از دستگاه علت داغ شدن موتور آبمیوه گیری

یکی از رایج ترین دلایل داغ شدن موتور آبمیوه گیری می تواند استفاده مداوم و طولانی مدت از دستگاه باشد. این کار می تواند باعث بالا رفتن دمای موتور آبمیوه گیری و داغ شدن آن شود. داغ شدن موتور دستگاه پس از گذشت مدت زمانی از کارکرد آن طبیعی است، اما داغ شدن بیش از حد موتور می تواند خطرناک باشد. برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است پس از چند دقیقه استفاده از دستگاه آن را خاموش کرده و به موتور استراحت دهید.

نیم سوز شدن موتور از دلایل داغ شدن موتور آبمیوه گیری

در برخی از موارد دلیل داغ شدن موتور آبمیوه گیری می تواند مربوط به نیم سوز شدن آن باشد. نیم‌ سوز شدن موتور معمولا با ایجاد دود و خروج بو از داخل دستگاه همراه می باشد. جهت اطمینان پیدا کردن از نیم‌ سوز شدن موتور آبمیوه گیری، ابتدا دستگاه را باز نموده و سیم‌ پیچ آن را مشاهده نمایید. در صورتی که آثاری از آسیب و یا سوختگی بر روی سطح آن مشاهده می کنید، به این معناست که آرمیچر دستگاه نیم‌ سوز شده است. جهت رفع این مشکل و تعمیر آن می‌ توانید این قطعه را تعویض کرده و یا از یک متخصص کمک گرفته و سیم‌ پیچ دستگاه را از نو بپیچید.

راهکار جلوگیری از داغ شدن موتور آبمیوه گیری

در این بخش قصد داریم تا به علت راهکار های جلوگیری از داغ شدن موتور آبمیوه گیری بپردازیم:

  • پیش از کار با دستگاه حتما دستورالعمل های مربوط به نحوه کار و استفاده از آن را مطالعه نمایید. در برخی از آبمیوه گیری ها، روشن بودن موتور بیش از یک دقیقه می تواند باعث داغ شدن موتور و آسیب به دستگاه شود.
  • در هنگام کار با آبمیوه گیری همواره باید به این نکته توجه داشته باشید که دستگاه را بر روی سطوحی مانند موکت و یا فرش قرار ندهید؛ زیرا در این شرایط هوا نمی تواند به خوبی جریان پیدا کند و در نتیجه هوای گرم ایجاد شده توسط دستگاه دلیل داغ شدن موتور آبمیوه گیری خواهد بود.
  • در مواقعی که موتور آبمیوه گیری نیم سوز می ‌شود، از دستگاه بوی سوختگی به مشام می رسد که در این شرایط باید دستگاه را باز نموده و سیم پیچی آن را بررسی نمایید.
  • در صورتی که سیم رابط دستگاه دچار آسیب شده است، باید سریعا آن را تعویض نمایید.
  • اگر دستگاه آبمیوه گیری در هنگام کار دچار تغییر حالت صدا شده است، آن را خاموش نموده و به بررسی و شناسایی مشکل آن بپردازید.
  • بهتر است از روشن کردن آبمیوه گیری در ساعات اولیه شب خودداری نمایید؛ زیرا در این زمان جریان برق ضعیف بوده و باعث آسیب به موتورهای حساس خواهد شد.
  • در صورتی که تمامی موارد گفته شده را بررسی کردید و باز هم موتور دستگاه بیش از اندازه داغ می شود، باید به بررسی محور شفت دستگاه بپردازید. در صورتی که این محور از جای خود خارج گردد، موجب داغ شدن موتور دستگاه خواهد شد.

نتیجه گیری از علت داغ شدن موتور آبمیوه گیری

در این مقاله سعی کردیم تا دلایل داغ شدن موتور آبمیوه گیری را برای شما به صورت کامل بیان کنیم تا بتوانید به عیب یابی دستگاه خود بپردازید. در صورتی که با استفاده از موارد گفته شده توانستید دلیل داغ شدن موتور آبمیوه گیری خود را تشخیص دهید، باید در کوتاه ترین زمان به تعمیر و رفع عیب دستگاه خود بپردازید. البته برای تعمیرات موتور آبمیوه گیری باید احتیاط و نکات ایمنی را رعایت کنید و مطابق با راهنمای موجود مشکل را برطرف نمایید. همچنین می توانید با متخصصین حرفه ای در تعمیرگاه مجاز هوم خانه تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن مشکل دستگاه شما برطرف شود..

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست