آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری

آبمیوه گیری از جمله مهم ترین دستگاه های برقی مورد استفاده در آشپزخانه‌ می‌ باشد. آبمیوه گیری نیز مانند سایر لوازم برقی ممکن است با گذر زمان و استفاده نادرست خراب شده و نیاز به تعمیر داشته باشد. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای آبمیوه گیری به وجود بیاید، توقف و خاموش شدن ناگهانی آن می باشد. در این مطلب به بررسی علت خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری و نحوه رفع این مشکل خواهیم پرداخت.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر یا پرسش به خصوصی در مورد علت خاموش شدن ناگهانی آبمیوه یری دارید به شما توصیه می کنیم تا با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای این مقاله به گفتمان با متخصصین تعمیرگاه لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

چرا آبمیوه گیری به طور ناگهانی خاموش می شود؟

خاموش شدن آبمیوه گیری به صورت ناگهانی یکی از ایراداتی رایجی است که ممکن است به دلایل مختلفی در دستگاه رخ دهد. از آنجایی که علل گوناگونی می تواند باعث ایجاد این مشکل در دستگاه آبمیوه گیری شود؛ در مرحله اول پیش از اقدام برای هر کاری باید مشکل اصلی دستگاه را پیدا کرده و سپس اقدام به رفع خرابی آن نمایید. نحوه حل مشکلات رایج در این زمینه را برای شما بیان کرده ایم تا در صورت نیاز بتوانید به عیب یابی و تعمیر دستگاه خود بپردازید. از جمله دلایل خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • خرابی اورلود آبمیوه گیری
  • خرابی پروانه‌ خنک کننده دستگاه
  • فشار زیاد به دستگاه
  • خرابی سوییچ محافظتی دستگاه
  • داغ شدن دستگاه
  • ایرادات برقی در آبمیوه گیری

خرابی اورلود علت خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری

اورلود از قطعات اصلی موتور آبمیوه گیری محسوب می شود که وظیفه آن محفاظت الکتریکی از این قطعه می باشد. در مواردی ممکن است اورلود با اختلالاتی مواجه شود. در صورتی که بار اضافی به دستگاه آبمیوه گیری وارد شود، اورلود دچار خرابی می گردد. همچنین نشستن ریزگردها بر روی این قطعه نیز موجب ایراد در آن خواهد شد. وجود هرگونه خرابی در بخش پروانه موتور نیز منجر به خرابی اورلود خواهد شد. خراب شدن اورلود می تواند علت خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری باشد. در این شرایط باید این قطعه در دستگاه را به طور دقیق عیب یابی و در صورت نیاز تعمیر کنید.

خرابی پروانه‌ خنک کننده علت خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری

پروانه خنک کننده موتور آبمیوه گیری نیز از قطعات مهمی است که در این دستگاه تعبیه شده است. بروز ایراد در این قطعه می تواند منجر به خاموش شدن ناگهانی دستگاه در هنگام کار شود. فن پروانه کار خنک کردن موتور و سایر قطعات داخلی را انجام می دهد. در صورتی که دمای داخلی دستگاه بالا رفته و پروانه نتواند عملیات خنک کنندگی را به درستی انجام دهد، دستگاه آبمیوه گیری به طور ناگهانی متوقف شده و محافظ حرارتی، آبمیوه گیری را به صورت خودکار خاموش می نماید.

  • برای رفع عیب دستگاه در این مواقع باید اقدام به عیب یابی فن پروانه کنید.
  • پس از بررسی این قطعه ممکن است متوجه شوید که بخشی از فن دچار شکستگی، از کار افتادگی و … شده باشد.
  • جهت تعمیر این موارد باید ابتدا دستگاه را باز نموده و سپس به بررسی فن بپردازید.
  • در صورت نیاز نیز می توانید این قطعه را تعویض کنید تا ایراد دستگاه به طور کامل برطرف گردد.

خرابی سوییچ محافظتی از دلایل خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری

یکی از قطعاتی که نقش بسیار مهمی در کارکرد صحیح دستگاه دارد، سوییچ محافظتی می باشد. بروز هرگونه خرابی و مشکل در این سوییچ منجر به ایجاد مشکلاتی در عملکرد دستگاه خواهد شد. عیب یابی و بررسی ایرادات سوییچ محافظ حرارتی کاری است که باید به صورت دقیق انجام شود. وظیفه این سوییچ، محافظت از قطعات آبمیوه گیری و موتور آن در دماهای بالا می باشد.

هنگامی که دما افزایش پیدا می کند، این قطعه دستگاه را به صورت خودکار خاموش می کند. در نتیجه بروز اختلال در کارکرد این سوییچ می تواند علت خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری باشد. برای اطمینان پیدا کردن از خرابی این قطعه، باید آن را به صورت دقیق بررسی و تست کنید.

فشار زیاد به دستگاه علت خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری

در مواردی که از دستگاه آبمیوه گیری برای آبگیری میوه هایی سفت و یا چیزهای سخت مانند یخ و … استفاده می کنید، فشار بسیاری زیادی به موتور دستگاه وارد شده و این فشار بالا می تواند دلیل خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری باشد. موتور آبمیوه گیری بخش اصلی دستگاه به حساب می آید و وظیفه‌ آن به حرکت درآوردن سایر قطعات دستگاه می باشد.

اگر در اثر فشار زیاد به هریک از اجزای این بخش شامل زغال ها، قطب‌های هسته و آرمیچر ایرادی وارد شود، موتور به صورت ناگهانی خاموش خواهد شد. این مشکل معمولا در دستگاه‌ های آبمیوه گیری قدیمی تر که کارکرد زیادی دارند، بیشتر اتفاق می افتد و راهکار رفع آن نیز تعویض موتور است.

داغ شدن دستگاه از دلایل خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری

یکی از رایج ترین دلایل خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری، داغ کردن دستگاه به علت استفاده مداوم، روشن بودن طولانی مدت و استفاده نادرست از دستگاه می‌ باشد. به هیچ عنوان نباید آبمیوه گیری را برای چندین ساعت پیاپی و طولانی مدت روشن نگه دارید. بهتر است پس از هر نیم ساعت کار با دستگاه، آن را خاموش نموده و به دستگاه استراحت دهید. زمانی که آبمیوه گیری به علت داغ شدن به طور ناگهانی خاموش می گردد، باید مدت زمانی به آن اجازه دهید تا خنک شود. همواره به این نکته دقت داشته باشید که به هنگام مواجهه با مشکل داغ شدن و خاموش شدن دستگاه، کابل آن را از پریز برق جدا کنید.

ایرادات برقی علت خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری

اولین گامی که به هنگام مواجه شدن با مشکل خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری باید انجام دهید، بررسی ایراداتی در اتصال جریان برق است. به عنوان مثال پریدن فیوز، قطعی برق و خراب شدن سیم دو شاخه برق می تواند دلیل خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری باشد. خرابی پریز برق نیز می تواند از دلایل خاموش شدن دستگاه باشد. ممکن است جریان برق در منزل شما برقرار بوده اما خرابی پریز موجب عدم رسیدن برق به دستگاه شود.

  • در این مواقع باید به بررسی موادی مانند پریز برق، سه راهی و … بپردازید، زیرا این موارد می تواند مانع از جریان پیدا کردن برق در دستگاه شما باشد.
  • برای بررسی وجود جریان برق در پریز می‌ توانید از فازمتر استفاده نمایید و در صورت در دسترس نبودن این وسیله، می توانید یک دستگاه برقی دیگر را به پریز متصل کنید.
  • در مواردی که ایراد از خرابی سیم دستگاه باشد، باید سیم را تعویض کنید.

نتیجه گیری از علت خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری

در این مقاله تمامی عواملی که می تواند دلیل خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری باشد را برای شما بیان نموده ایم. در صورت عیب یابی دقیق این مشکلات، می توانید سریعا به رفع عیب دستگاه خود بپردازید. البته نگهداری صحیح آبمیوه گیری می تواند از بروز این مشکلات در دستگاه بسیار موثر باشد. در صورتی که دستگاه آبمیوه گیری شما نیز دچار مشکل خاموش شدن ناگهانی شده است، می توانید از تعمیرکاران متخصص در نمایندگی مجاز هوم خانه کمک بگیرید.

8 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
avatar
زری علی خانی 16 تیر 1402

سلام من به تازگی آبمیوه‌گیری خریدم اولین بار خواستم هویج آب بگیرم هنوز حتی یک لیوان آب نگرفته بودم که دستگاه داغ شد و دود کرد و خاموش شد البته بعد از چند ساعت دوباره روشن شد میشه راهنمایی کنید

پاسخ دادن
    avatar
    homekhane3 17 تیر 1402

    درود، کوبل زیر صافی آبمیوه گیری را چک کنید.

    پاسخ دادن
avatar
رستمی 17 شهریور 1402

سلام ... من ابمیوه گیریم تازه هستش البته 3 سال پیش خریدم ولی امسال 2 بار ازش استفاده کردم این سومین بار بود داشتم اب سیب را میگرفتم یه دفعه خاموش شد. اگه امکان داره راهنمایی دقیق کنید

پاسخ دادن
    avatar
    homekhane3 18 شهریور 1402

    درود، این مشکل به دلیل ضعیف بودن موتور است که دستگاه در حین کار خاموش شده و پس از گذشت مدت زمانی مجددا کار می کند. اگر همچنان مشکل وجود دارد، میکروسوئیچ دستگاه را بررسی کنید.

    پاسخ دادن
avatar
مهدی 27 آبان 1402

سلام من داشتم آب هویج میگرفتم در حالی که دستگاه روشن بود دستگاه رو خم کردم بعد خاموش شد روشن نشد

پاسخ دادن
    avatar
    homekhane3 28 آبان 1402

    درود، میکروسوئیچ و کلیدهای آبمیوه گیری را چک کنید.

    پاسخ دادن
avatar
زینالی 22 بهمن 1402

سلام من تازه دستگاه آبمیوه گیری خریدم، از خوردکن آبمیوه گیری استفاده میکردم سیب زمینی داخلش انداختم و یدفعه خاموش شد و هنوز روشن نشده میشه راهنمایی کنید

پاسخ دادن
    avatar
    homekhane3 25 بهمن 1402

    درود، میکروسوئیچ دستگاه را بررسی کنید.

    پاسخ دادن