آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت عدم آبگیری صحیح در آبمیوه گیری

ممکن است برای شما نیز این مشکل پیش آمده باشد که برای آبگیری یک میوه، مقداری از آن را داخل محفظه آبمیوه گیری بریزید، اما دستگاه نتواند عملیات آبگیری را به درستی انجام دهد. این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی رخ داده باشد که شناخت علت آن ها تنها با بررسی و عیب یابی دقیق دستگاه ممکن است. در این مقاله از به بررسی علت عدم آبگیری صحیح آبمیوه گیری و راهکار‌های حل این مسئله می‌ پردازیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر یا تجربه به خصوصی در مورد علت عدم آبگیری صحیح آبمیوه گیری دارید به شما توصیه می کنیم تا با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین تعمیرگاه مجاز هوم خانه بپردازید.

چرا آبمیوه گیری به طور صحیح آبگیری نمی کند؟

یکی از مشکلات متداولی که به هنگام استفاده از دستگاه آبمیوه گیری برای مصرف کنندگان پیش می آید، عدم آبگیری صحیح توسط دستگاه می باشد. در واقع این مشکل ممکن است به دلایل زیادی بروز پیدا کند که بیشتر آن ها به نوع و نحوه‌ استفاده از دستگاه مربوط می‌ گردند. در ادامه این بخش دلیل عدم آبگیری صحیح آبمیوه گیری را بررسی خواهیم کرد تا در صورت بروز مشکل بتوانید به راحتی آن را برطرف نمایید.

گیر کردن تفاله علت عدم آبگیری صحیح آبمیوه گیری

در برخی موارد ممکن است آبمیوه گیری نتواند به صورت کامل آب میوه‌ ها را بگیرد که در این صورت باید علت عدم آبگیری صحیح آبمیوه گیری مشخص گردد. در این مواقع معمولا در بین تفاله ها، تکه‌ های بزرگ میوه نیز دیده می‌ شوند. هنگامی که بیش از حد در مخزن دستگاه تفاله جمع شود، فشار زیادی به موتور آن وارد شده و قادر به انجام عملیات آبگیری نمی باشد. به طور کلی مخزن تعبیه شده برای تفاله در دستگاه آبمیوه گیری از ظرفیت خاصی برخوردار است. در نتیجه لازم است از دستگاه آبمیوه گیری با توجه به ظرفیت مخزن آن استفاده نمایید.

  • برای حل این مشکل بهتر است زود به زود برای تخلیه مخزن تفاله های دستگاه خود اقدام کرده و حتما آبمیوه گیری را در یک سطح صاف قرار دهید.
  • در زمان استفاده از دستگاه آبمیوه گیری، حتما میوه‌ ها را به قطعات کوچک تری تقسیم نمایید.
  • با تخلیه مخزن فشار کمتری به موتور دستگاه وارد شده و کارایی صحیح آن نیز افزایش پیدا می نماید.

خرابی تیغه دستگاه دلیل عدم آبگیری صحیح آبمیوه گیری

در صورتی که در هنگام کار با دستگاه آبمیوه گیری متوجه شده اید که آب میوه به صورت کامل گرفته نشده و تکه های بزرگ میوه در قسمت تفاله باقی مانده است، احتمالا قطعاتی مانند صفحه زیر تیغه و یا خود تیغه دچار مشکل شده است. اگر تیغه دستگاه دچار خرابی و یا کندی شده باشد، آب میوه به ‌صورت کامل گرفته نخواهد شد. همچنین در برخی موارد ممکن است فاصله میان تیغه و صفحه زیرین آن بیش از اندازه باشد. در نتیجه این فاصله زیاد می تواند علت عدم آبگیری صحیح ابمیوه گیری باشد. راه حل این مشکل این است که چند واشر تنظیم کننده را بر روی قسمت شفت موتور قرار دهید.

مسدود بودن صافی علت عدم آبگیری صحیح آبمیوه گیری

یکی دیگر از مواردی که ممکن است دلیل عدم آبگیری صحیح آبمیوه گیری باشد، مسدود بودن صافی یا فیلتر دستگاه می باشد. فیلتر یا صافی یکی از بخش های مهم در دستگاه آبمیوه گیری می باشد که وظیفه اصلی آن جلوگیری از ورود تفاله میوه به مخزن است. به طور کلی باید این قطعه را به صورت مداوم تمیز نمایید و اجازه ندهید که صافی دچار گرفتگی و مسدودی شود. حتما در هنگام بستن آبمیوه گیری به محل قرارگیری صحیح صافی و تیغه دقت نمایید تا جابه جا نشود؛ زیرا در این صورت آبمیوه گیری نمی تواند عملیات آبگیری را انجام دهد و حتی در مواقعی نشتی نیز رخ خواهد داد.

پایین بودن سرعت دستگاه دلیل عدم آبگیری صحیح آبمیوه گیری

در مواردی پایین بودن سرعت دستگاه نیز می تواند علت عدم آبگیری صحیح آبمیوه گیری باشد. یکی از مسائلی که به هنگام استفاده از دستگاه آبمیوه گیری دارای اهمیت است، سرعت مناسب دستگاه می باشد. سرعت آبگیری دستگاه باید مطابق با نوع میوه انتخاب شده باشد. به عنوان مثال برای آبگیری میوه های سخت مانند هویج باید از سرعت نسبتا بالا و برای میوه های نرم مانند سیب و هلو نیز از سرعت متوسط استفاده کنید. در صورتی که از سرعت متوسط برای میوه های سفت استفاده کنید، آب میوه مورد نظر گرفته نخواهد شد.

تیز نبودن تیغه دستگاه علت عدم آبگیری صحیح آبمیوه گیری

در صورتی که دستگاه آبمیوه گیری شما در زمینه آبگیری میوه ها دچار مشکل شده است، بهتر است تیغه آن را بررسی و در صورت نیاز تعویض نمایید. پیش از اقدام برای تعویض، می توانید با استفاده از سنگ نمک، تیغه مورد نظر را تیز کنید. چندین بار این کار را تکرار نمایید تا تیغه دستگاه کمی تیزتر شود. در صورتی که این راهکار نیز کمکی به تیز کردن تیغه دستگاه شما نکرد، باید اقدام به تعویض تیغه دستگاه نمایید.

  • جهت تعویض تیغه و تعمیر دستگاه آبمیوه گیری خود، ابتدا باید کوپلر را که در قسمت زیر شیشه قرار دارد، به کمک یک دست نگه دارید.
  • سپس آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید.
  • تیغه را برداشته و تیغه جدید را در جای آن قرار دهید.
  • تیغه را در جهت خلاف عقربه ساعت چرخانده و آن را محکم نمایید تا در جای خود قفل شود.

راهکار جلوگیری از مشکل عدم آبگیری صحیح آبمیوه گیری

  • جهت تعمیرات و عیب یابی دستگاه آبمیوه گیری در زمان مواجهه با هرگونه ایراد، باید ابتدا به سراغ تیغه و صفحه زیر آن بروید.
  • تیغه آبمیوه گیری ممکن است دچار خرابی و کندی شده باشد که با تیز کردن آن و یا تعویض تیغه مشکل ایجاد شده برطرف خواهد شد.
  • البته وجود هرگونه فاصله بین تیغه و صفحه زیرین آن نیز می‌ تواند علت عدم آبگیری صحیح آبمیوه گیری باشد که باید سریعا این ایراد رفع شود.
  • برای حل این مشکل باید از واشرهای تنظیم کننده استفاده نموده و آن ها را در فاصله میان تیغه و صفحه زیرین آن قرار دهید.
  • با انجام این کار، فاصله میان قطعات دستگاه پر شده و در نتیجه آب میوه‌ ها به صورت کامل گرفته خواهد شد.
  • حتما به این نکته توجه داشته باشید که پس از دو لیوان آبگیری میوه، حتما تفاله آن را خالی نمایید؛ زیرا تجمع تفاله در مخزن باعث می شود تا توازن آبمیوه گیری به هم بخورد.
  • کلیه مصرف کنندگانی که قصد دارند از دستگاه آبمیوه گیری خود سال ها استفاده نمایند، باید نحوه نگهداری از آن را رعایت کنند.

نتیجه گیری از علت عدم آبگیری صحیح آبمیوه گیری

در صورتی که دستگاه آبمیوه گیری شما خراب شده است و عملیات آبمیوه گیری را به درستی انجام نمی دهد، باید سریعا برای رفع عیب و تعمیرات آن اقدام کنید. عیب یابی و بررسی دلیل عدم آبگیری صحیح آبمیوه گیری به شما کمک می کند تا راحت تر به رفع مشکل دستگاه خود بپردازید. در صورتی که دانشی در زمینه تعمیرات این دستگاه ندارید، می توانید از خدمات نمایندگی هوم خانه استفاده کنید. تعمیرگاه مجاز هوم خانه تعمیرات آبمیوه گیری را به صورت تخصصی در محل انجام می‌ دهد.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
avatar
محمد 29 بهمن 1400

عالی بود

پاسخ دادن
avatar
فریبا 03 اردیبهشت 1401

عالی بود بیشتر توضیح دهید

پاسخ دادن