آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی

علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی یکی از مشکلات متداولی است که می تواند نشان دهنده وجود خرابی ها و ایرادات جدی در قطعات مختلف دستگاه شما باشد. همچنین خرابی تایمر ممکن است کلیه عملکردهای لباسشویی را دچار اختلال کرده و در نهایت موجب توقف در کارکرد آن شود. از این رو در این مطلب می خواهیم به بیان مواردی بپردازیم که می توانند علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی باشند و راه هایی برای رفع آنها ارائه دهیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر و یا تجربه به خصوصی در مورد علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

چرا تایمر لباسشویی گیر میکند؟

به طور کلی وجود هرگونه خرابی و ایراد در تایمر ماشین لباسشویی می تواند نشان دهنده وجود ایراد در سایر قطعات باشد. اگر تایمر لباسشویی شما بر روی یک عدد به صورت ثابت قرار گرفته است و به جلو نمی رود، ممکن است مشکل از خرابی موتور یا دکمه تایمر، میکروسوئیچ و … باشد که باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. در این شرایط نیاز است برخی از قطعات یا خود تایمر تعمیر و یا تعویض شوند. در ادامه مقاله دلایل مختلفی را بیان کرده ایم که با بررسی هریک از آنها می توانید دلایل ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی را پیدا نموده و برطرف نمایید.

9 علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی

اگر به دنبال علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی خود هستید، می توانید این 9 مورد را مورد بررسی قرار دهید. قطعا علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی شما در بین یکی از این موارد می باشد:

  1. برق لباسشویی
  2. خرابی میکروسوییچ درب
  3. آسیب دیدن دستگیره تایمر
  4. معیوب شدن موتور تایمر
  5. خراب شدن سوپاپ درب
  6. وارد شدن صدمه به دکمه تایمر
  7. معیوب شدن پمپ تخلیه
  8. مشکل در شیر ورودی آب
  9. اختلال در سیستم کنترل سطح آب

عدم اتصال برق از دلایل خرابی تایمر لباسشویی

پیش از اینکه اقدام به بررسی علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی نمایید، ابتدا باید از وجود جریان برق در دستگاه اطمینان حاصل کنید. ممکن است سیم پیچی دستگاه دچار مشکل شده و یا برق قطعی داشته باشد که می تواند باعث کار نکردن و جلو نرفتن تایمر لباسشویی شود. بنابراین بهتر است ابتدا بررسی کنید که برق در دستگاه شما جریان داشته باشد.

خرابی میکروسوئیچ درب علت ایستادن تایمر ماشین لباسشویی

میکروسوئیچ ماشین لباسشویی وظیفه بسته نگه داشتن درب دستگاه را برعهده دارد. این قطعه از جمله بخش های ایمنی دستگاه می باشد که از شروع عملیات شستشو در زمان باز بودن درب جلوگیری کرده و بسته بودن درب را به اطلاع تایمر می رساند. در نتیجه زمانی که این میکروسوئیچ خراب شود، نمی تواند این فرمان را به تایمر برساند و باعث کار نکردن آن خواهد شد.

  • در صورتی که می خواهید میکروسوئیچ را بررسی کنید، باید ابتدا برق دستگاه را قطعه نموده و سپس اقدام به باز کردن پنل نمایید.
  • می توانید جریان برق را با استفاده از مولتی متر بررسی کرده و در صورت نبودن برق، میکروسوئیچ خراب را تعویض کنید.

خرابی دستگیره تایمر علت خرابی تایمر لباسشویی

تایمر لباسشویی دارای اجزا و قطعات مختلفی شامل گیربکس، شفت و چرخ دنده می باشد. دستگیره تایمر به شفت متصل بوده و شفت نیز به تایمر ماشین لباسشویی وصل است. به طور کلی می توان برنامه ها و مراحل مختلف مورد نظر را با پیچاندن دستگیره تایمر ماشین لباسشویی بر روی دستگاه اعمال کرد.

این دستگیره ها معمولا به شکل چرخشی می باشند و پس از فشرده شدن و تنظیم دکمه استارت عملیات شستشو شروع خواهد شد. جنس این دستگیره ها نیز از پلاستیک می باشد و ممکن است با گذر زمان دچار ساییدگی یا شکستگی شده و در نتیجه می توانند علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی باشند.

خرابی موتور تایمر از دلایل ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی مربوط به بروز خرابی در موتور آن می باشد. برای اینکه تماس های الکتریکی توسط تایمر ماشین لباسشویی به خوبی انجام شود، باید یک موتور برای آن تعبیه شده باشد. در برخی موارد جلو نرفتن تایمر به این دلیل است در کارکرد موتور آن ایراداتی وجود دارد.

  • در برخی از انواع مدل های تایمر ماشین لباسشویی، موتور به تایمر متصل بوده و در برخی مدل ها نیز موتور جدا از آن می باشد.
  • برای بررسی موتور پس از خاموش نمودن لباسشویی و باز کردن پنل کنترل دستگاه، می توانید برای سنجش جریان برق از مولتی متر استفاده نموده و در صورت خرابی موتور را تعویض کنید.

خرابی سوپاپ درب علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی

از جمله رایج ترین علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی می توان به وجود هرگونه خرابی در سوپاپ درب آن اشاره نمود. سوپاپ یکی از قطعات کوچکی می باشد که پس از بستن درب دستگاه، فرمان وصل شدن برق از میکروسوئیچ به سوپاپ رسیده و در نهایت لباسشویی شروع به کار می نماید.

به طور کلی طراحی سیستم داخلی لباسشویی به گونه ای است که در صورت بسته شدن درب، موتور لباسشویی شروع به کار خواهد کرد. بنابراین اگر سوپاپ دچار خرابی شده باشد، نمی تواند فرمان را به درستی دریافت کرده و در نهایت علت ایستادن تایمر ماشین لباسشویی می شود که باید عیب یابی و تعمیر شود.

خراب شدن دکمه تایمر علت ایستادن تایمر ماشین لباسشویی

به طور معمول یک دکمه پلاستیکی بر روی صفحه تایمر ماشین لباسشویی تعبیه شده است که ممکن است با استفاده طولانی مدت دچار ساییدگی شده و اتصال آن به تایمر ماشین لباسشویی دچار مشکلاتی گردد. پس از بررسی خرابی این دکمه باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. نحوه باز کردن دکمه تایمر با توجه به نوع و برند لباسشویی متفاوت می باشد که می توانید از طریق دفترچه راهنمای لباسشویی از آن اطلاع پیدا نمایید.

خرابی پمپ تخلیه علت ایستادن تایمر ماشین لباسشویی

پمپ تخلیه یکی از قطعاتی است که پس از اتمام عملیات شستشو، آب موجود در دیگ را تخلیه می نماید. وجود هرگونه خرابی در پمپ، شکستگی یا جدا شدن شلنگ و گیر کردن پرز و کرک در آن می تواند مانع از خالی شدن آب گردد. در این حالت واشر دیگ لباسشویی را خالی فرض نمی کند و در نتیجه به سراغ مرحله بعدی نمی رود.

از این رو فرمان خالی شدن دیگ به تایمر ماشین لباسشویی نمی رسد و این مسئله می تواند علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی باشد. در صورت مواجهه با این مشکل معمولا خطایی بر روی صفحه نمایش لباسشویی نشان داده می شود که متوجه خواهید شد ایراد اصلی دستگاه از کدام قسمت می باشد.

خرابی شیر ورودی آب از دلایل ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی

شیر ورودی آب برای تامین آب گرم و سرد مورد نیاز برای عملیات شستشو مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرها از دو عدد سیم پیچ به صورت استوانه ای الکتریکی برخوردار هستند که می توانند در برخی مواقع اقدام به باز کردن سوپاپ نمایند. در صورتی که به هنگام پر کردن یا در مرحله شستشو مشکلی ایجاد شود، احتمالا ایراد از شیر ورودی می باشد که علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی نیز خواهد شد.

  • برای اطمینان پیدا کردن از این موضوع باید شیر ورودی آب را بررسی کرده و ایراد آن را پیدا نمایید.
  • در صورت بروز انسداد در فیلتر شیر باید آن را برطرف کنید.

اختلال در سیستم کنترل سطح آب علت خرابی تایمر لباسشویی

این قطعه وظیفه تنظیم و کنترل میزان سطح آب در لباسشویی را برعهده دارد و پس از رسیدن آب به سطح مشخص به تایمر اطلاع می دهد. در برخی مواقع ممکن است سطح آب به اندازه مشخصی برسد اما تایمر شروع به کار نکند. در این حالت معمولا سیستم کنترل سطح آب دچار ایراد شده است و این مشکل می تواند از دلایل جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی باشد. از این رو باید این قسمت را عیب یابی نموده و ایراد آن را برطرف کنید.

نتیجه گیری از علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی

در این مطلب توانستید با علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی و راهکارهای رفع این مشکل آشنا شوید. البته باید بدانید که تعمیر یا تعویض تایمر ماشین لباسشویی و قطعات مربوط به آن برای کسانی که هیچگونه مهارتی در این زمینه ندارند، بسیار دشوار می باشد. از این رو باید این کار را به تعمیرکاران ماهر بسپارید تا خسارات بیشتری به دستگاه شما وارد نشود. در این مواقع می توانید از خدمات نمایندگی تعمیرات هوم خانه استفاده نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست