آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

آموزش تعمیر کاسه نمد ماشین لباسشویی

یکی از دلایل ایجاد سر و صدا در ماشین لباسشویی خرابی کاسه نمد ماشین لباسشویی می باشد که اگر میخواهید که درباره این موضوع اطلاعات بیشتری بدست آورید، با ادامه مطلب که راجع به که آموزش تعمیر کاسه نمد ماشین لباسشویی است همراه هوم خانه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر و تجربه به خصوصی در مورد نحوه تعویض کاسه نمد ماشین لباسشویی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین هوم خانه بپردازید.

کاسه نمد ماشین لباسشویی چیست؟

کاسه نمد لباسشویی بیش تر به منظور آب بندی در ساختار لباسشویی به کار گرفته می شود. محل قرار گیری کاسه نمد ماشین لباسشویی بر روی شفت در کنار بلبرینگ لباسشویی و پولی بزرگ می باشد. کاسه نمد لباسشویی به طور معمول از نشت آب به بیرون جلوگیری می کند. در زمان تعویض کاسه نمد لباسشویی، باید به این مسئله دقت کنید که در روی کفی پروانه قرار بگیرد. به طوری که زیر باشد و با آب تماس پیدا نکند و باعث آسیب رسیدن به این قطعه نشود. این واشر های آهنی پلاستیک دار در واقع به منظور جلوگیری از نفوذ آب به بیرون مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع کاسه نمد لباسشویی

یکی از نکاتی که باید در زمان تعویض کاسه نمد لباسشویی بدانید، آشنایی با انواع کاسه نمد لباسشویی می باشد. به طور کلی کاسه نمد ماشین لباسشویی آموزش تعمیر کاسه نمد ماشین لباسشویی به دو دسته شسار دار و معمولی تقسیم بندی می شوند. تفاوت آن ها در اندازه قطر خارجی، جلد کاسه نمد لباسشویی، طرح لبه کاسه نمد، طرح کمکی می باشد. استفاده از شیار های مارپیچی که به کارکرد بهتر کاسه نمد ماشین لباسشویی کمک می کند، باعث ایجاد تنوع در کاسه نمد لباسشویی شده است. کاسه نمد شیار دار از کاسه نمد های معمولی کارایی بیش تری دارند. چرا که عمل پمپاژ را برای ایجاد مانع از نشتی آب انجام می دهند و آب را مجدد به محفظه منتقل می کنند.

علایم خرابی کاسه نمد ماشین لباسشویی

مواردی که نشان می دهند کاسه نمد لباسشویی شما خراب شده و به تعمیر نیاز دارد، زیاد هستند در بخش به معرفی و بررسی هریک از این دلایل می پردازیم.برای تعمیر کاسه نمد لباسشویی لازم است که این دلایل را بدانید.در صورتی که یکی از علایم زیر را در دستگاه خود مشاهده کردید، هرچه سریع تر اقدام به تعمیر کاسه نمد ماشین لباسشویی کنید.برای این کار هم میتوانید خودتان وارد عمل شوید و هم به تعمیرکارات مجرب این زمینه مراجعه کنید:

صدای زیاد در زمان شست و شو اولین علامت خرابی کاسه نمد لباسشویی

هر قطعه ای در ماشین لباسشویی تا زمان مشخصی میتواند کار خود را انجام دهد. زمانی که این عمر مفید این قطعه تمام شود، آن قطعه فرسوده شده و دیگر نمیتوانید از آن استفاده کنید. برای اینکه متوجه شوید بلبرینگ شما فرسوده است یا خیر، باید چک کنید که در زمان فرایند شست و شو سر و صدای تولید شده توسط ماشین لباسشویی به چه صورت میباشد. در صورتی که سر و صدای ماشین لباسشویی از حد معمولی بیشتر بود، باید که بلبرینگ های خود را بررسی کنید.

حرکت زیاد دیگ داخلی و خارجی چه ارتباطی با خرابی کاسه نمد لباسشویی دارد؟

برای بررسی این مورد باید زمانی که فرایند شست و شو آغاز شده است یا اینکه در جریان است، فاصله بین دیگ خارجی و دیگ داخلی خود را بررسی کنید. برای این کار باید دیگ خارجی خود را به بالا یا پایین حرکت دهید. در صورتی که دیگ شما چند میلیمتر جابه جا گردد، حتما بلبرینگ ها و یاتاقان های دیگ خود را بررسی کنید تا فرسوده نشده باشند.

لکه روغن برروی لباس ها و ارتباط آن با خرابی کاسه نمد ماشین لباسشویی

در زمان تمام شدن فرآیند شست و شو و خشک شدن، در صورتی که برروی لباس های خود لکه روغن مشاهده کردید شک نکنید که مشکل از بلبرینگ دستگاه میباشد. این مورد را بسیار جدی بگیرد، زیرا این احتمال وجود درد که بلبرینگ ها از جایگاه مخصوص خود خارج شده باشند. در صورتی که بلبیرنگ ها در جایگاه مخصوص خود نباشند، ماشین لباسشویی شما دچار مشکلاتی دیگری نیز میشود و آسیب های جدی می میبند. نشانه آخری که برای خرابی بلبرینگ ممکن است رخ دهد، این است که ماشین لباسشویی شما نشتی آب داشته باشد.

نکاتی درباره نحوه تعویض کاسه نمد لباسشویی

اول از هر چیزی دقت داشته باشید که شما نمیتوانید قطعه خراب خود را تعمیر کنید، بلکه باید آن را با قطعه جدید تعویض کنید. دومین نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که تعویض بلبرینگ و کاسه نمد ماشین لباسشویی یکی از دشوارترین تعمیر های موجود در زمینه ماشین لباسشویی است.

  • دلیل سختی این کار این است که شما باید قطعات زیادی را باز کنید تا به محل قرارگیری بلبرینگ برسید.
  • همچنین اگر یکی از بخش های تعمیر را اشتباهی انجام دهید باعث آسیب دیدن سایر قسمت های ماشین لباسشویی نیز میشوید.
  • به عنوان نکته آخر بد نیست بدانید که بلبرینگ ها در هر دو مدل از ماشین لباسشویی های درب از جلو و درب از بالا وجود دارند. تعداد بلبرینگ های موجود در هردو مدل به صورت معمول دو عدد بلبرینگ است .محل قرارگیری بلبرینگ ها در ماشین لباسشویی درب از جلو، پشت دیگ خارجی است.
  • در ماشین لباسشویی های درب از بالا نیز یکی از بلبرینگ ها در جایگاهی قرار دارد که شفت را به دیگ داخلی متصل میکند و بلبرینگ دیگر در نزدیکی درب ورودی تعبیه شده است.

آموزش تعویض و تعمیر کاسه نمد ماشین لباسشویی

همانطور که در قسمت های قبل نیز اشاره کردیم تعمیر کاسه نمد لباسشویی یکی از سخت ترین تعمیرات ماشین لباسشویی است به همین دلیل پیشنهاد می شود که برای انجام این کار از یک تعمیر کار مجرب و متخصص در این زمینه استفاده کنید اما اگر خودتان میخواهید دست به آچار شوید باید بدانید که برای تعویض کاسه نمد لباسشویی دوقلو نیازمند این است که دو مرحله را پشت سر بگذارید، جداکردن اتاقک و تعویض بلبرینگ که هرکدام از این مراحل را بطور کامل شرح خواهیم داد.

مراحل جداسازی اتاقک در نحوه تعویض کاسه نمد لباسشویی

در ادامه مراحل جداسازی اتاقک برای تعویض کاسه نمد ماشین لباسشویی را آورده ایم:

  1. برای ایمنی و آسیب نرسیدن به ماشین لباسشویی جریان برق ماشین لباسشویی را قطع کنید. شیرهای آب سرد و گرم را ببندید.
  2. شیلنگ ها را از پشت دستگاه جدا کنید. برای جداسازی اتصالات آنها را با استفاده از انبر کلاغی در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید.
  3. در این مرحله پیچ هایی که برای گیره های سیم موتور تهیه شده اند و آن را به محفظه دیگ و سیم ارت متصل میکنند، باز کنید.
  4. در این قسمت استاتور را از آرماتور جدا کنید و در جایی قرار دهید.
  5. پیچ های نگهدارنده آرماتور استاتور به محفظه دیگ را با استفاده از آچار بوکس جدا کنید.
  6. با دقت آرماتور را از محفظه درام بیرون بکشید.
  7. آن را به جلو بچرخانید تا به دو رابط سیم در پایین درام دسترسی پیدا کنید.
  8. زبانه های قفل رابط را فشار دهید، شاخه ها را جدا کنید آرماتور را کنار بگذارید.
  9. در این مرحله تمام شیلنگ ها و سیم های متصل به محفظه دیگ را جدا کنید، سپس پیچ و مهره هایی باعث میشود دو طرف دیگ ماشین لباسشویی به تعادل برسند و جلوی آن قرار دارد درام را باز کنید و وزنه های موجود در آن را جدا کنید.
  10. در مرحله آخر چهار کمک فنریی را که در قسمت زیرین محفظه دیگ قرار گرفته اند و در آنجا تعبیه شده اند را از جایگاه هایشان جدا کنید و دو کمک فنریی را که بین دو طرف محفظه بالای شاسی ماشین لباسشویی را قرار گرفته اند را بردارید و سپس محفظه دیگ را با کمک کسی دیگر بلند کنید و بر روی دو تکه چوبی بزرگ قرار دهید.

  • مرحله تعویض بلبرینگ و کاسه نمد ماشین لباسشویی
  • نحوه تعویض بلبرینگ و کاسه نمد ماشین لباسشویی شامل مراحل زیر است:

    1. پیچ ها و مهره هایی که قسمت بالایی محفظه را به قسمت پایینی وصل می کنند، با استفاده از آچار بوکس مناسب باز کنید. دو نیمه را از یکدیگر جدا سازید. در این قسمت واشر آب بند لاستیکی قدیمی و خراب خود را از شیار روی فلنج در نزدیکی قسمت پایینی جدا کنید.
    2. نیمه بیرونی محفظه دیگ را طوری روی قطعه های چوبی قرار دهید که فلنج بالا قرار بگیرد و به آن دسترسی داشته باشید.سپس کاسه نمد خراب را با پیچ گوشتی دوسو باز و از جایگاه اش خارج کنید. زنگ زدگی های موجود در حفره بلبرینگ و یا روغن اطراف لبه بیرونی بلبرینگ را تمیز کنید. 15 دقیقه صبر کنید و محفظه را برگردانید. همین کار را برای بلبرینگ داخلی انجام دهید و صبر کنید که روغن از آن خارج شود.
    3. دو طرف محفظه ماشین لباسشویی را که با روغن کثیف شده است، را تمیز کنید. سپس همه کثیفی روغن که درون حفره بلبرینگ را کثیف کرده را تمیز کنید.
    4. بلبرینگ جدید را از بسته بندی خارج کنید و قسمت های بیرونی هر دو بلبرینگ جدید دیگ را به مقدار کمی از مایع ظرف شویی یا صابون آغشته کنید تا به عنوان تسهیل کننده عمل کند.
    5. دیگ را برگردانید و بلبرینگ داخلی را نیز به همان روش در جای خود قرار دهید. هنگامی که لبه بیرونی در محل خود داخل حفره قرار بگیرد، متوجه توقف بلبرینگ می شوید.
    6. در این مرحله دیگ داخلی را با کمک فرد دیگری، بلند کنید و محل قرارگیری شفت را با محل قرارگیری حفره بلبرینگ را تنظیم کنید تا همه در یک راستا قرار بگیرند.
    7. در مرحله آخر محفظه دیگ را سرجای خود قرار دهید و آن را ببندید و تمام قطعاتی را باز کرده اید را دوباره ببندید.

    نتیجه گیری درباره با آموزش تعمیر کاسه نمد ماشین لباسشویی

    همانطور که مشاهده میکنید، مراحل تعمیر کاسه نمد ماشین لباسشویی بسیار زیاد است و برای تعمیر باید فرآیند بسیار طولانی را پشت سر بگذارید و همچین باید دقت زیادی داشته باشید تا به قطعه ای صدمه وارد نکنید. اگر تخصص کافی در این زمینه را ندارید هرگز خودتان اقدام به تعویض قطعه نکنید. به همین منظور پیشنهاد میشود که این مشکل را به دست تعمیرکاران خبره آی پی امداد بگذارید و از آنها بخواهید که بلبرینگ ماشین لباسشویی را تعویض و تعمیر کنند.

    0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

    دیدگاهی بنویسید

    دیدگاه خود را وارد کنید
    نام خود را وارد کنید
    ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست