راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

ظروف ممنوعه در ماکروفر

در بین تمامی ظروفی که در آشپزخانه وجود دارد، در زمان استفاده از مایکروفر، باید مناسب ترین آن ها را انتخاب کنید. از این رو تصمیم داریم ظروف ممنوعه در ماکروفر را برای شما معرفی کنیم تا در زمان روشن کردن ماکروویو، نحوه استفاده از مایکروفر را بدانید. با ما همراه باشید.

معرفی ظروف ممنوعه در ماکروفر

آشنایی با ظروف ممنوعه در ماکروفر به شما کمک خواهد کرد تا ظروفی مناسب را برای گرم کردن و پخت مواد غذایی در ماکروویو انتخاب کنید. در این مطلب نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه به صورت کامل نکاتی را در مورد ظروف ممنوعه در مایکروفر برای شما شرح داده است اما در این بخش از مطلب آن ها را نام برده ایم:

  1. لیوان مسافرتی
  2. ظروف پلاستیکی
  3. ظروف از جنس فوم
  4. ظرف های آلومینیومی
  5. ظروف خاص با آبکاری طلا و یا نقره

از قرار دادن ظروف آلومینیومی و فلزی در مایکروفر خودداری کنید

فلز، هر چقدر هم که کوچک باشد، نباید در ماکروویو مورد استفاده قرار بگیرد. هنگامی که در دستگاه از فلز استفاده می کنید، باید منتظر اتفاقات ناخوشایندی از جمله آتش گرفتن ماکروفر باشید! در صورتی که تصمیم دارید غذا را در ظروف آلومینیومی رستورانی و یا ظروفی که دارای مقدار فلز هستند، گرم نمایید، بهتر است با خطرات استفاده از ظرف فلزی در مایکروویو آشنا شوید و از این کار خودداری کنید.

ظروف پلاستیکی برای ماکروویو مناسب نیستند

ظروف پلاستیکی نباید برای گرم نمودن غذا در مایکروفر مورد استفاده قرار بگیرند. چرا که دارای حاوی مواد شیمیایی شبیه به استروژن بوده و پس از گرم شدن مواد غذایی به آن ها خواهند چسبید. در واقع یکی از ظروف ممنوعه در ماکروفر، ظروف پلاستیکی هستند که برای گرم نمودن و طبخ غذا اصلا مناسب نیستند. به شما توصیه می کنیم محتویات ظروف پلاستیکی را در ظرفی مناسب منتقل کنید و سپس آن ها را در ماکروویو گرم کنید.

استفاده از ظروف فومی در مایکروفر خطرناک است

فوم نیز به عنوان نوعی پلاستیک شناخته می شود که پس از گرم شدن مواد شیمیایی خطرناکی را به درون غذا آزاد می کند. بهتر است به جای استفاده از این ظروف ممنوعه در ماکروفر، مواد غذایی را به ظرفی شیشه ای که مقاومت خوبی در برابر اشعه ماکروویو دارد، انتقال دهید.

ظروف خاص فلز کاری شده را در ماکروویو قرار ندهید

در صورتی که در آشپزخانه خود ظروف فانتزی و خاص، آبکاری و یا فلزگاری شده دارید، بهتر است از آن ها برای گرم کردن مواد غذایی در مایکروفر استفاده نکنید. در صورتی که قسمتی از ظرف فلزکاری و یا طلاکاری شده باشد، می تواند در داخل ماکروفر واکنش نشان داده و در نهایت منجر به جرقه زدن ماکروویو و یا آتش سوزی شود.

لیوان مسافرتی برای گرم کردن نوشیدنی در ماکروفر مناسب نیست

لیوان و ماگ های استیل که مانع از سرد شدن چای و یا قهوه داخل خود می شوند، جزو ظروف ممنوعه در ماکروفر بوده و گرم نمودن هر نوشیدنی در داخل آن ها به کمک دستگاه مایکروفر می تواند خطرساز شود. به شما توصیه می کنیم که از لیوان ها مناسب استفاده در ماکروویو برای گرم نمودن نوشیدنی ها بهره بگیرید.

بررسی ظروف ممنوعه در ماکروفر

ظروف ممنوعه در ماکروفر شامل موارد زیر می شود که خطر استفاده از هر کدام را برای شما شرح داده ایم. به شما توصیه می کنیم برای حفظ سلامت ماکروویو و خودتان از استفاده این ظروف خودداری کنید:

  1. لیوان مسافرتی
  2. ظرف های پلاستیکی
  3. ظروف از جنس فوم
  4. ظرف های آلومینیومی
  5. ظروف خاص با آبکاری طلا و یا نقره

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست