راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

طریقه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی

اگرچه استفاده از ماشین ظرفشویی کار ما را بسیار آسان میکند، اما استفاده از آن اصول و قواعد خود را دارد که شما ملزم به رعایت آن ها هستید!یکی از این قواعد راجع به گذاشتن ظروف در ماشین ظرفشویی است.این موضوع به نحوه و کیفیت شست و شوی دستگاه ارتباط دارد به همین دلیل در این مطلب از هوم خانه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. امروز با ما همراه شده تا با طریقه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی آشناشوید:

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر و یا تجربه به خصوصی در مورد نحوه شستن ظروف در ظرفشویی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهی همین مقاله به گفتمان با متخصصین هوم خانه بپردازید.

نحوه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی چگونه است؟

در ادامه به معرفی روش هایی برای چیدن صحیح ظروف در ماشین ظرفشویی میپردازیم و آموزش می دهیم که هر مدل از ظرف باید در کجا و به چه صورت قرار بگیرد.

  • بد نیست بدانید که در ماشین ظرفشویی های 2 طبقه، گرما در قفسه بالایی بیشتر است. به همین از گذاشتن موادی که به گرما حساس هستند در قفسه بالایی بپرهیزید.
  • همچنین برخی از ظروف را نمی توان با استفاده از ماشین ظرفشویی شست،چراکه به ظرف آسیب وارد میشود و یا حتی کارایی اش را از دست میدهد.
  • به عنوان مثال مواد کریستالی، قابلمه و ماهی تابه چدنی، قاشق و کفگیر چوبی، ظروف پلاستیکی و شیشه های نوزادان را نباید با ماشین ظرفشویی شست.

نحوه قرار دادن لیوان ها و فنجان ها در ماشین ظرفشویی

برای آشنایی با نحوه شستن ظرف در ماشین ظرفشویی لازم است لیوان ها و فنجان ها را به درستی چیدمان کنید:

  • لیوان ها و فنجان ها یکی از پر استفاده ترین ظروفی هستند که در خانه ها یافت میشوند.
  • با اینکه شستن دستی آن ها کار سختی نیست ، اما اگر بخواهید تعداد زیادی لیوان بشویید ممکن است خسته شوید و همچنین وقت زیادی را برای شست و شو از دست دهید.
  • به همین دلیل بهتر است که لیوان های را نیز با استفاده از ماشین ظرفشویی بشویید.
  • برای اینکار ابتدا لیوان ها، فنجان ها و کاسه کوچک خود را به صورت برعکس در طبقه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید.
  • سعی کنید که بین این ظروف فاصله ایجاد کنید تا به یک دیگر نچسبند.
  • دلیل این فاصله گذاری این است که آب در تمام ظروف به گردش در بیاید و همه آن ها به خوبی شسته شوند.
  • همچنین در هنگام فرایند شست و شو لیوان ها به یکدیگر برخورد نکند و دچار شکستگی نشوند.

طرز شستن قاشق و چنگال در ماشین ظرفشویی

در هر مهمانی، وعده غذایی و یا حتی میان وعده از قاشق و چنگال استفاده میشود.از همین رو معمولا تعداد آن ها برای شست و شو زیاد است. نحوه شستشوی ظروف با ماشین ظرفشویی به شرح زیر است:

  • پیشنهاد می شود در صورتی که تعداد زیادی قاشق و چنگال زیاد است آن ها را با ماشین ظرفشویی بشورید، در غیر این صورت این کار را دستی انجام دهید تا در مصرف آب و برق صرفه جویی کنید.
  • اما چگونه باید قاشق و چنگال را در ماشین ظرفشویی قرار داد؟
  • باید آنها را در جایگاه مخصوص شان قرار دهید، به شکلی که دسته هایشان رو به بالا باشد.
  • اگر می خواهید چاقو و کارد ها را نیز بشویید، باید قسمت تیز آن را به سمت پایین بگذارید تا به دستان آسیبی وارد نشود.
  • برای این که آب به خوبی در بین قاشق و چنگال ها جریان داشته باشد و آن ها را تمیز کند، باید قاشق و چنگال ها را دو به دو و رو به بالا و پایین بگذارید.

نحوه شست و شوی تابه و قابلمه در ماشین ظرفشویی چگونه است؟

نحوه شستن ظروف در ماشین ظرفشویی مانند تابه و قابلمه به شرح زیر می باشد:

  • قابلمه ها و ماهی تابه ها همان وسایلی هستند که به نظر من شستن آن ها می تواند مهم ترین دلیل خرید ماشین ظرفشویی باشد.
  • شستن این ظروف معمولا سخت ترین و ناخوشایند ترین قسمت شستن ظرف ها است.به همین دلیل می توانید آن ها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید.برای اینکه مطمئن شوید این ظروف به خوبی شسته میشوند، باید طبق مراحل زیر عمل کنید:
  • باید دقت داشته باشید که طریقه قراردادن این مدل از ظروف در دستگاه باید به گونه ای باشد که به بازوی آبپاش فشاری وارد نکند و جلوی حرکت آن را نگیرد.
  • برای اینکه از آسیب دیدن آنها و آسیب رسیدن به خود ماشین ظرفشویی جلوگیری کنید، حتما این ظروف را در قفسه پایینی قرار دهید و آن ها طوری بچینید که رو به روی بازی آبپاش قرار بگیرند.

چگونه بشقاب ها را در ماشین ظرفشویی شستشو دهیم؟

بشقاب ها که معمولا از جنس شیشه و کریستال هستند، بسیار شکننده می باشند و دما می تواند روی آسیب دیدن آن ها تاثیر بگذارد.از همین رو بشقاب ها را باید در قسمت پایینی ماشین ظرفشویی قرار دهید تا از رسیدن گرمای بیش از اندازه به آنها خودداری کنید.

همچنین قسمت داخلی آنها باید رو به قسمت وسط ماشین ظرفشویی باشد تا آب به خوبی آن ها برخورد کند. نکته دیگر طریقه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی این است که بشقاب ها را باید از بزرگتر به کوچکتر و از قسمت بیرونی به طرف مرکز ماشین ظرفشویی بچینید. بشقاب هایی که یک اندازه هستند را می توانید در کنار یکدیگر و در مرکز قفسه قرار دهید.

نحوه شستشوی ظروف بزرگ در ماشین ظرفشویی

ظروف بزرگ شامل سینی ها، دیس ها، تخته گوشت و… که اندازه آنها نسبت به بشقاب ها بزرگتر می باشد را نیز می توان با ماشین ظرفشویی شست.

  • برای اینکه این ظروف به خوبی شسته شوند و به خود ظروف و ماشین ظرفشویی آسیبی وارد نگردد،باید آن ها را در کناره های ماشین ظرفشویی و یا عقب آن قرار داد.
  • البته دلیل دیگری نیز برای اینکار وجود دارد ، این ظروف به خاطر اندازه بزرگی که دارند در صورتی که در جای مناسب قرار نگیرند از گردش آب و مواد شوینده در ماشین ظرفشویی جلوگیری میکنند.
  • همچنین چاقو های بزرگ را با دست بشورید و آن ها را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید، چراکه باعث میشود ماشین ظرفشویی به کندی کار خود را انجام دهد.

نتیجه گیری درباره طریقه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی

همانطور که در مقاله اشاره کردیم، هر ظرفی را نمی توان با استفاده از ماشین ظرفشویی شست. و لازم است حتما با نحوه شستشوی ظروف با ماشین ظرفشویی آشنا یاشید. ظروف پلاستیکی، چدنی، چوبی و شیشه های شیر از جمله مواردی هستند که نمیتوان آن ها را با استفاده از ماشین ظرفشویی شست. همچنین باید برای قرار دادن ظروف مختلف مانند لیوان ها، بشقاب ها، قابلمه ها، ظروف بزرگ و قاشق ها در ماشین ظرفشویی از روش خاصی استفاده کرد و با شستن ظروف کریستال در ماشین ظرفشویی آشنا باشید تا هم آنها به خوبی شسته شوند و هم برای ماشین ظرفشویی مشکلی ایجاد نشود. در صورتی که در این زمینه سوالی دارید، میتوانید از مختصصان سایت تعمیرگاه لوازم خانگی هوم خانه سوال خود را بپرسید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست