راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

باور های غلط درباره ماکروفر

بر اساس گزارش های به دست آمده از سایت تعمیرات لوازم خانگی هم خانه، استفاده از لوازم خانگی برقی مانند ماکروفر در بین مردم بسیار رواج پیدا کرده است. اما نکته حائز اهمیت در مورد باور های غلط درباره ماکروفر می باشد. چرا که بسیاری از افراد تصور می کنند استفاده از این دستگاه به سلامتی آن ها و یا مواد غذایی آسیب وارد می کند.

باور های غلط درباره ماکروفر

باور های غلط درباره ماکروفر، در واقع مجموعه ای از موارد مختلف می باشد که بسیاری از افراد به دلیل باور داشتن آن ها، از استفاده ماکروفر پرهیز می کنند. در این مطلب تصمیم داریم این باور های اشتباه را در مورد ماکروویو برای شما شرح دهیم تا با خرید و استفاده از ماکروویو سرعت پخت و پز سالم با مایکروفر را بیش تر کنید. با ما همراه باشید.

مایکروفر سرطان زا است

یکی از باور های اشتباه درباره ماکروفر، سرطان زا بودن آن می باشد. این دستگاه با امواج رادیویی غذا را آماده می کند. برخی افراد تصور می کنند که اشعه مایکروفر، بر سلامتی انسان اثر می گذارد. زمانی که بر اساس راهنمای فارسی مایکروفر از آن استفاده کنید، هبچ گونه خطری شما را تهدید نخواهد کرد.

غذا های پخته شده در ماکروویو خطرناک و مضر هستند

بسیاری از افراد بر این باور هستند که غذا های پخته شده در مایکروفر خطرناک و مضر هستند. در واقع این یکی از باور های غلط درباره ماکروفر می باشد. چرا که این دستگاه از امواج رادیویی برای پخت و پز مواد غذایی در ماکروویو استفاده می نماید و هیچ گونه امواج رادیو اکتیوی ندارد.

ماکروفر باعث از بین رفتن مواد معدنی غذا می شود

از دیگر باور های غلط درباره ماکروفر که امروزه بیش تر آن را در شبکه های اجتماعی مشاهده می کنیم، از بین رفتن مواد مغذی غذا می باشد. بر اساس مطالب علمی موجود، پیوند های مواد غذایی بر اثر حرارت، شکسته می شود و این تفاوتی ندارد که شما غذا را از چه روشی طبخ نمایید. توجه داشته باشید که مواد مغذی غذا در مایکروفر نسبت به سایر روش های پخت، کم تر از بین می رود. چرا که فرآیند پخت در این دستگاه سریع تر انجام می پذیرد.

ماکروویو دی ان ای را تغییر می دهد و گیاهان را از بین می برد

از دیگر باور های نادرست درباره ماکروفر، تغییر دادن دی ان ای موجودات زنده مانند گیاهان می باشد. توجه داشته باشید که هیچ از مواد غذایی دارای دی ان ای نیستند و ساختار تمامی مواد در اثر حرارت شکسته خواهد شد. در واقع ماهیت اصلی آن ها تغییر نخواهد کرد.

بررسی باور های اشتباه درباره ماکروفر

اگر تا به امروز شما هم درگیر باور های اشتباه درباره ماکروفر بوده اید و از هیچ کدام از موارد گفته شده مطلع نبوده اید، وقت آن رسیده است که آن ها را کنار بگذارید و برای خرید یک دستگاه مایکروفر، با تعمیرکار ماکروویو تماس بگیرید و بر اساس اولویت ها و نیاز هایی که دارید، دستگاه مناسبی را خریداری کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست