راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

آکواستاپ ماشین ظرفشویی

آکواستاپ ماشین ظرفشویی که با نام آکواستاپ ظرفشویی نیز شناخته می شود، بخشی از ساختار ماشین ظرفشویی محسوب می شود که نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه، تصمیم دارد آن را در این مطلب برای شما شرح دهد. با ما همراه باشید.

آکواستاپ ماشین ظرفشویی چیست؟

آکواستاپ یک قطعه در ماشین ظرفشویی می باشد که وظیفه آن آبگیری برای شست و شو در دستگاه است. به طور معمول ظرفشویی هایی که از قطع کننده هیدروستات بهره مند نشده اند و آب شمار دارند، از آکواستاپ استفاده می کنند. لازم است بدانید که شیر برقی ماشین ظرفشویی آب را به دستگاه وارد می نماید و با فشار هوا هیدروستات قطع می گردد. هیدروستات آب را به آرامی وارد ماشین ظرفشویی می کند تا توسط آب شمار میزان ورود آب مورد بررسی قرار بگیرد.

این قطعه نیز وظیفه دارد تا در هر نقطه در ماشین ظرفشویی که از مسیر عبور آب با نشتی مواجه شده است، آب ورودی را قطع کند. این قابلیت در واحد های آپارتمانی و یا ساختمان های چند طبقه بسیار کاربرد دارد. چرا که از بروز حوادث ناشی از آب و خسارت های جدی جلوگیری می نماید.

آشنایی با عملکرد آکواستاپ ظرفشویی

سیستم ایمنی آکواستاپ ماشین ظرفشویی، به منظور پیشگیری از نشت آب اختراع شده است. سوپاپ ایمنی دو گانه به طور مستقیم به سوپاپ آب متصل شده است. در صورت نشت آب، سنسور تعبیه شده آن را تشخیص داده و به طور خودکار آب را قطع نموده و ماشین ظرفشویی را خاموش می کند.

آکواستاپ به شلنگ تامین آب اتصال پیدا کرده است و به طور خودکار جریان آب را در زمان آسیب دیدن شلنگ قطع می نماید. در صورتی که نشانگر هشدار دهنده به طور دائم نشان داده شود و یا تغییری نکند، باید برای بررسی دقیق تر با تعمیر ماشین ظرفشویی تماس بگیرید.

جایگاه شلنگ آکواستاپ ظرفشویی

ظرفشویی ظرفشویی درون یک سلنگ که داخل شیر ورودی آب می باشد، تعبیه شده است. شلنگ بیرونی از جنس پلاستیک بوده و در انتهای آن یک پلاستیک در نظر گرفته شده است تا به شیر ای اتصال پیدا کند.

در صورتی که شلنگ داخلی نشتی کند، یک دستگاه در داخل این شلنگ به نام آکواستاپ ظرفشویی تعبیه شده است که می تواند حادثه را شناسایی کند و از ورود آب جلوگیری نماید. اگر این اتفاق رخ دهد، شلنگ دیگر که از طریق دستگاه به بیرون هدایت شده است و به طور معمول بر روی نمایشگر اطلاع داده می شود. در صورتی که آکواستاپ و شلنگ آسیب ببینند، باید تعویض شده و تعمیر آن ها بی فایده می باشد.

علت خرابی آکواستاپ ماشین ظرفشویی

علت خرابی آکواستاپ ماشین ظرفشویی به شرح زیر می باشد:

  • رسوب زیاد آب
  • کارکرد زیاد و مداوم
  • نوسانات برق
  • گرفتگی فیلتر ظرفشویی
  • باز نبودن شیر آب ورودی

اگر آکواستاپ خراب شود، چه مشکلاتی برای ظرفشویی به وجود می آید؟

اگر آکواستاپ ماشین ظرفشویی دچار آسیب شود، مشکلات زیر به وجود خواهند آمد:

  • در صورتی که آکواستاپ دچار آسیب شود، بر روی صفحه نمایش کد خطای مربوط به آن نمایش داده می شود.
  • آب وارد ماشین ظرفشویی نمی شود.
  • ظرفشویی نمی تواند ظرف ها را به درستی شست و شو دهد.
  • در زمان خاموش شدن ماشین ظرفشویی، آب وارد مخزن می شود.
  • نشتی ماشین ظرفشویی یکی از دلایل خراب شدن آکواستاپ می باشد.
  • اگر آکواستاپ خراب شود، شناور آب یا همان سنسور آب عملکرد مطلوبی از خود نشان نمی دهد.

آیا می توان شلنگ آکواستاپ را با شلنگ معمولی تعویض کرد؟

بسیاری از شلنگ های آبی، صرفا می توانند را آب را متوقف کنند و قادر به انجام هیچ کاری نیستند. مگر این که یک مکانیسم متوقف کردن، توسط آب، درون شلنگ محافظت کنند. به طور کلی برخی از شلنگ های آکواستاپ در واقع دارای یک دریچه الکتریکی می باشند که سیم ها از طریق شستشو از ماشین ظرفشویی عبور می کنند. در این حالت آکواستاپ همانند یک سوپاپ عمل می نماید.

آیا آکواستاپ ظرفشویی قابل تعمیر است؟

لازم است بدانید که قطعه آکواستاپ که با نام شیر برقی نیز شناخته می شود، در صورتی که دچار هر گونه خرابی شود، قابل تعمیر نبوده و شما مجبور به تعویض آن خواهید بود. حتما در زمان تعویض شیر برقی، از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

نحوه تعویض آکواستاپ ظرفشویی

بر اساس مراحل زیر می توانید برای تعویض آکواستاپ ماشین ظرفشویی اقدام کنید:

  • در ابتدا ماشین ظرفشویی را از برق بکشید.
  • حال شیر آب را ببندید.
  • آکواستاپ ظرفشویی دارای دو سر می باشد.
  • یک سر آن به شیر ورودی آب اتصال پیدا کرده است.
  • سر دیگر آکواستاپ ظرفشویی را به شیر ورودی آب در قسمت پشت ظرفشویی متصل نمایید.

بررسی آکواستاپ ماشین ظرفشویی

آکواستاپ ظرفشویی، یکی از مهم ترین بخش ها و اجزای این دستگاه محسوب می شود که اگر دچار مشکل شود، باید برای تعویض آن اقدام نمایید. توجه داشته باشید که تعویض شیر برقی ظرفشویی، نیاز به مهارت و تخصص دارد. اگر در این زمینه مهارت کافی ندارید، می توانید از تعمیرکار ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست